راهنمای بازی Lies of P قسمت اول: رفتن به هتل کرات (منطقه اول) (ویدیوی اختصاصی)

ویدیوی اختصاصی راهنمای بازی Lies of P قسمت اول: رفتن به هتل کرات

 

صفحه اصلی: راهنمای قدم به قدم بازی Lies of p (تمام اسرار بازی)

بخش ابتدایی بازی

در ابتدای بازی، با یک دموی کوتاه از یک پروانه آبی مرموز روبرو می‌شوید که از پینوکیو کمک می‌خواهد. پس از پایان دمو، شما کنترل پینوکیو را در یک قطار مرموز بدست خواهید گرفت. کنترل‌های حرکتی اولیه بازی را می‌توانید در سمت چپ صفحه‌ نمایش ببینید پس سعی کنید سریع کنترل‌های اولیه بازی را یاد بگیرید. به سمت جلو و واگن قطار بعدی بروید. جلوتر روی زمین یک لامپ درخشان می‌بینید که چراغ موناد (Monad’s Lamp) نام دارد. (برای روشن کردن محیط تاریک به کار می‌رود) با استفاده از دکمه مشخص شده، آن را بردارید تا صدایی که خود را سوفیا معرفی می‌کند را بشنوید. او از شما می‌خواهد که او را در هتل کرات (Hotel Krat) ملاقات کنید و از جمینی (Gemini)، جیرجیرک درون چراغ می‌خواهد که شما را به آنجا هدایت کند.

وارد واگن بعدی شوید و با نیمکت اسلحه‌ها در انتهای آن تعامل کنید. در اینجا، شما می‌توانید سبک بازی خود را انتخاب کنید. گزینه‌های موجود در اینجا Path of the Cricket: Balance، Path of the Bastard: Dexterity و Path of the Sweeper: Strength هستند. که اولی سرعت بیشتر، دومی بالانس و سومی قدرت بیشتر را برایتان به ارمغان دارد. (فقط قدرتی‌های اولیه هستند پس طبق سبک بازی‌تان انتخاب کنید و اگر سبک خاصی فعلا ندارید بالانس را انتخاب کنید) پس از انتخاب، با استفاده از در سمت راست از قطار خارج شده و وارد ایستگاه مرکزی کرات (Krat Central Station) شوید. 

هنگام خروج از قطار به چپ بپیچید و به سمت جلو به سمت نیمکت‌های قطار حرکت کنید. طبق لیستی که در سمت چپ قابل مشاهده است قفل کردن روی دشمنان و ضربه زدن به آنها و جاخالی را سریع یاد بگیرید. در این منطقه دشمنان ساده‌ای وجود دارد که عروسک‌های متخاصمی هستند که در ایستگاه کار می‌کردند. دو دشمن سمت چپ را بکشید و بالای پله‌ها  Sawtoothed Wheel (آیتم‌های پرتابی) را بردارید.

لابی ایستگاه مرکزی KRAT

به سمت بالای پله‌ها مسیر را ادامه دهید و وارد ساختمان شوید. در جلوی مجسمه تعدادی Pulse Cells وجود دارد. آنها ابزار اصلی شفا و Heal کردن شما در بازی محسوب می‌شوند و فعلا سه تا از آنها دارید. (جلوتر می‌توانید تعداد آنها را افزایش دهید) هنگامی که هر سه را مصرف کنید، با حمله به دشمنان می‌توانید یک عدد بیشتر بدست بیاورید. از پله‌های بعدی بالا بروید و سه افسر را شکست دهید. روی نیمکت سمت چپ یک Dim Ergo Fragment (بدست آوردن ارگو اضافی) قرار دارد.

از پله‌ها بالا بروید تا به یک در قفل برسید، در اینجا به سمت راست بچرخید. همانطور که از در عبور می کنید، یک آموزش در مورد گارد گرفتن به شما داده می‌شود. با شیفت می‌توانید جلوی ضربات دشمنان را بگیرید ولی باید بلافاصله به دشمن ضربه بزنید تا خونتان دوباره پر شود و با ضربه دوباره خونتان را از دست می‌دهید. جلوتر، یک افسر عروسکی دیگر و یک عروسک از نوع تیرانداز را در بالکن خواهید دید هر دو را بکشید و سمت راست وارد دستشویی شوید، مراقب عروسکی که کنار در کمین کرده باشید و بعد Thermite (آیتم‌های پرتابی) را بردارید و برگردید و از پله‌ها بالا بروید.

جلوتر یک عروسک با یک شمعدان خواهید دید اگر از پشت به دشمن نزدیک شوید می‌توانید یک ضربه مرگبار به آن وارد کنید. جلو در گوشه، یک عروسک دیگر خواهید دید. در رو به رویتان یادداشتی به نام  Passenger’s Note را می‌بینید که به شما در مورد یک عروسک خطرناک در اتاق انتظار هشدار می‌دهد. به سمت راست بپیچید تا یک آموزش کوتاه در مورد به سرعت به سمت دشمن حرکت کردن و ضربه زدن به شما داده شود. هر سه عروسک را بکشید و بعد در اتاق یک Dim Ergo Fragment را روی زمین خواهید دید. از اتاق خارج شده و سپس از پله‌‌ها پایین بروید.

راهنمای بازی Lies of P قسمت اول: رفتن به هتل کرات

در پایین پله‌ها، یک آموزش در مورد نحوه باز کردن درهای قفل به شما داده می‌شود. به درهایی که علامت قرمز رویشان هست باید مشت بزنید تا راه میانبر باز شود. همینطور Fable Catalyst (با استفاده از آن بخشی از قدرتی Fable شما پر می‌شود) جلوی در را بردارید. اگر Passenger’s Note را مطالعه کرده باشید در مورد این مکان صحبت شده است. در گوشه اتاق، یک عروسک به ظاهر پلیس وجود دارد. این مبارزه نسبت به مبارزات قبلی کمی سخت‌تر است باید به موقع جاخالی دهید و در موقع ضروری ضربات او را با گارد متوقف کنید. وقتی خونش کم شد دور تولبار خونش علامت سفیدی ظاهر می‌شود، در این موقع یک ضربه قدرتی به او بزنید و وقتی روی زمین افتاد در علامت قرمز قرار بگیرید و ضربه نهایی را وارد کنید تا خون زیادی از عروسک ببرد. بعد از شکست دادن آن، کلید ایستگاه مرکزی کرات (Krat Central Station Main Entrance Key) و Workshop Union Lightweight Frame را دریافت خواهید کرد. همینطور در گوشه اتاق یک  Sawtoothed Wheel  روی زمین قرار دارد. (به منو بروید و Frame جدید را انتخاب کنید تا در ادامه آسیب کمتری ببینید.) وقتی کارتان در این اتاق تمام شد، به لابی بازگردید و از پله‌ها بالا بروید تا به در قفل شده بروید. با کلید (Krat Central Station Main Entrance Key) می‌توانید قفل در را باز کنید.

KRAT CENTRAL STATION PLAZA

وقتی از لابی ایستگاه خارج می‌شوید، اولین Stargazer را در مقابل خود خواهید یافت. اینها به عنوان نقاط سیو بازی عمل می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که HP و Pulse Cell‌های خود را بازیابی کنید. (البته تمام دشمنان عادی‌ای که در منطقه کشتید بازخواهند گشت) در اینجا سوفیا با شما صحبت می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که به طور موقت قدرت خود را به Stargazers منتقل کرده و تا زمانی که به هتل کرات نرسیده‌اید، می‌توانید با استفاده از Ergo از هر Stargazerی که پیدا می‌کنید، از جمله این یکی، لول خود را ارتقا دهید و خود را قوی‌تر کنید.

نکته: بازی به طور رسمی از اینجا آغاز می‌شود سعی کنید اِرگو (Ergo) جمع‌آوری کنید و خود را قوی‌تر کنید. در بخش لول آپ قسمت Vitality خون و قدرت دفاعی شما را افزایش می‌دهد که بسیار مهم است چراکه هر چه بیشتر در بازی زنده بمانید احتمال پیروزی شما افزایش پیدا می‌کند. در بخش Vigor انرژی سبز رنگ خود را افزایش دهید، هر ضربه یا جاخالی انرژی مصرف می‌کند و باید کمی صبر کنید تا پر شود. بخش Capacity برای افزایش میزان Legion و افزایش وزنی که می‌توانید تحمل کنید (هر چه وزنتان سبکتر باشد حرکات و جاخالی سریعتری انجام می‌دهید) استفاده می‌شود. سه بخش مرتبط با افزایش آسیب وجود دارد که شامل Motivity ، Technique و Advance می‌شود که طبق سبک بازیتان باید آنها را ارتقا دهید.

پس از ارتقا دادن کارکترتان، Stargazer را ترک کنید. در سمت چپ، چند سگ عروسکی و یک عروسک باتلری را خواهید دید. مهمتر از آن، سه آیتم، یک Fable Catalyst، Dim Ergo Fragment و Krat Times Issue 183 در منطقه وجود دارد. در سمت راست و نزدیک پله‌ها نحوه استفاده از قدرتی‌های هر اسلحه (Fable Arts) به شما داده می‌شود. در کنار نیمکت در منطقه یک قطعه Vivid Ergo Fragment (ارگوی اضافی) وجود دارد. در بالای پله‌ها، سه باتلر عروسکی دیگر پیدا خواهید کرد. هر سه را بکشید و آیتم جلوی در Sawtoothed Wheel (آیتم پرتابی) را بردارید.

از پله ها به عقب برگردید و به راست بپیچید. هنوز از این پله ها پایین نروید. باتلر عروسکی را  شکست دهید. در سمت راست یک در قفل وجود دارد که از این سمت نمی‌توانید بازش کنید. از پله‌ها پایین بروید و عروسک تیرانداز را بکشید. به پایین بپرید و دو باتلر عروسکی را شکست دهید، سپس Dim Ergo Fragment را در کنار طاق نما بردارید.

راهنمای بازی Lies of P قسمت اول: رفتن به هتل کرات

از طاق نما عبور کنید و سگ عروسکی را در سمت چپ شکست دهید. از پله‌ها پایین بروید و از طاق نما بعدی عبور کنید. در سمت چپ یک Dim Ergo Fragment روی پله‌ها قرار دارد. در سمت راست، یک عروسک قدرتمندتر که یک تکه فلز شکسته را در دست دارد، در جلویتان ظاهر می‌شود. وقتی به رنگ قرمز شد به موقع قبل از خوردن ضربه به شما گارد بگیرید تا دفاعش شکسته شود و سریع بتوانید شکستش دهید. (با شکست دادنش آیتم Dim Ergo Fragment و Fable Catalyst را بدست می‌آورید)

بعد از کشتن دشمن در سمت راست داخل کوچه بپیچید. جلوتر یک Thermite روی زمین می‌بینید که توسط یک عروسک محافظت می‌شود. در گوشه به سمت راست تیرانداز عروسکی و یک عروسک دیگر وجود دارند مراقب آنها باشید. چند پله در سمت راست وجود دارد که شما را به یک Dim Ergo Fragment می‌رساند. در پایین دو افسر و سگ را بکشید و بعد از طریق به جلو بروید تا پایین پله‌ها Venigni’s Urgent Repair Tool را پیدا کنید. (برای تعمیر سلاح‌هایتان به کار می‌رود) مسیر را برگردید و به سمت راست رفته و عروسکی که به سمتتان می‌آید را بکشید پایین پله‌ها یک سگ عروسکی را پیدا ‌می‌کنید که روی یک Fable Catalyst در حال جشن گرفتن است. مراقب عروسکی بی سر که وقتی می روید آن را بردارید پشت سر شما ظاهر می‌شود نیز باشید. به طبقه بالا برگردید و از پله بعدی بالا بروید. در بالا، در سمت راست با باز کردن در قفل راه میان‌بر را باز کنید.

به چپ بپیچید و Stargazer را فعال کنید و در صورت تمایل لول خود را ارتقا دهید. می‌توانید با تاجر برای خرید سلاح‌های جدید یا سایر موارد مفید صحبت کنید. در انتهای مسیر، یادداشتی به نام Introducing the Parade Puppet پیدا خواهید کرد. به پیش Stargazer برگردید و از پله ها بالا بروید. در بالا یک دروازه قفل شده وجود دارد که وقتی واردش شوید با یک باس در آنجا رو به رو خواهید شد.

مبارزه با باس: PARADE MASTER 

زمان در ویدیو: ۱۵:۵۲ تا ۱۷:۵۰

راهنمای بازی Lies of P قسمت اول: رفتن به هتل کرات

بعد از یک دموی کوتاه مبارزه آغاز می‌شود، این باس اولیه برای تمرین جاخالی رفتن و گارد گرفتن عالی است. او ضربه مرگباری ندارد و اگر به سمت چپش چندبار جاخالی دهید فرصت ضربه زدن به او در لحظات خاص پیدا می‌کنید. او بعضی وقت‌ها به طور کلی به روی شما می‌پرد اگر این حمله را به سمت عقب جاحالی دهید، او برای چند ثانیه روی زمین گیر می‌کند و فرصت ضربه زدن به شما می‌دهد. وقتی دو دستش را به بالا برد به عقب بروید و وقتی ضربه زد به جلو رفته و به او ضربه بزنید. وقتی خونش نصف شد از سرش به عنوان سلاح استفاده می‌کند و حملات قوی‌تری وارد می‌کند. او بیشتر با بازوهای خود یا با تمام بدن خود حمله می کند، بنابراین مراقب بالاتنه او باشید. وقتی به رنگ قرمز شد حمله نکنید و سعی کنید جاخالی دهید و یا اگر زمان بندی خوبی دارید به موقع قبل از خوردن ضربه گارد بگیرید تا Perfect Guarding انجام دهید. با دقت مبارزه با ادامه دهید به موقع جاخالی داده و ضربه بزنید تا اولین باس بازی را به راحتی شکست دهید. بعد از شکست دادنش یک Parade Leader’s Ergo و Quartz بدست می‌آورید. جلوتر در مورد کاربرد Quartz صحبت خواهیم کرد. Quartz یکی از مهمترین آیتم‌های بازی است که اگر به خوبی از آن استفاده کنید بازی برایتان ساده و لذت بخش خواهد شد.

بعد از مبارزه با باس وارد در باز شوید، در سمت چپ یک Fable Catalyst در کنار یک ماشین، و یک Dim Ergo Fragment را در گوشه‌ای دور می‌بینید. به پله‌های سمت راست نزدیک شوید. در زیر پله‌ها، یک عروسک روی زمین افتاده که می‌توانید با او صحبت کنید تا به شما کمی سرنخ از اتفاقاتی که در پیش خواهد داشت بدهد. از پله‌ها به بالا بروید و بچرخید. قبل از تعامل با در، می توانید یک Dim Ergo Fragment را در میان برخی از بدنه‌های عروسکی در سمت چپ پیدا کنید. در سمت راست درها، یک Hidden Moonstone را پیدا خواهید کرد. (برای ارتقای سلاح‌ به کار می‌رود) حال به سمت در بروید، در اینجا باید به دروغ بگویید انسان (Human) هستید تا بتوانید وارد هتل شوید. دقت کنید در طول بازی باید دروغ بگویید تا بتوانید بواسطه سیستم دروغ بازی در نهایت به انسان تبدیل شوید، همینطور اینکار در نهایت برایتان یک سلاح مخفی باز می‌کند. جلوتر بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

هتل کرات (HOTEL KRAT)

هر بار که به هتل کرات باز می‌گردید، به خاطر بسپارید که با همه افراد درون هتل صحبت کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد دنیای اطراف خود و افراد درون هتل به دست آورید. اگر یک نماد الماس کنار دکمه وجود داشته باشد، متوجه خواهید شد که آیا آن NPC گزینه‌های جدید برای صحبت کردن با شما دارد یا خیر. 

صحبت با سوفیا

راهنمای بازی Lies of P قسمت اول: رفتن به هتل کرات

به محض اینکه وارد هتل کرات شوید، به طور رسمی به سوفیا معرفی خواهید شد. او به شما خواهد گفت که برای یافتن پاسخ، باید جپتو را که آخرین بار در بلوار Elysion دیده شده است، پیدا کنید. اکنون که سوفیا را پیدا کرده‌اید، دیگر نمی‌توانید در هیچ Stargazer در بازی لول آپ انجام دهید و اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، باید به هتل کرات نزد او بازگردید. قبل از رفتن، سوفیا ساعت جیبی Moonphase را به شما می‌دهد که بوسیله آن از هر جایی که هستید می‌توانید به نزدیک‌ترین Stargazer یا هتل کرات بازگردید. دستگاه بزرگ کنار سوفیا Stargazer هتل است، بنابراین تا زمانی که اینجا هستید با آن تعامل داشته باشید تا بتوانید در آینده سریع به اینجا برگردید.

پولندینا
در سمت چپ سوفیا، پولندینا، پیشخدمت هتل پشت پیشخوان قرار دارد. با او صحبت کنید تا بدانید که او یک تاجر است و اقلام قابل استفاده مختلفی می‌فروشد.

آنتونیا و گرامافون

در کنار پولندینا دری وجود دارد که به سمت چپ به هتل می‌رود. در کنار در، یک گرامافون پیدا خواهید کرد که در آن می‌توانید هر صفحه گرامافونی را که در حین کاوش در بازی پیدا می‌کنید را پخش کنید. گوش دادن به یک رکورد کامل، علاوه بر دروغ گفتن، یکی از راه هایی است که بازیکنان می توانند انسانیت پینوکیو را افزایش دهند. (برای بدست آوردن سلاح مخفی باید دروغ بگویید و به تمام صفحه‌های گرامافونی که بدست می‌آورید گوش دهید)

وقتی بررسی گرامافون به پایان رسید از درب عبور کنید. در اینجا آنتونیا، بانوی هتل را خواهید یافت. او هیچ خدماتی ارائه نمی‌کند، اما وقتی برای اولین بار با او صحبت می‌کنید، Someone’s Memory Costume و Show Off Clothes Gesture به شما می‌دهد. اگر لباس را بپوشید و جلوی آنتونیا Gesture را استفاده کنید یک Vivid Ergo Fragment پاداش خواهید گرفت.

EUGÉNIE

راهنمای بازی Lies of P قسمت اول: رفتن به هتل کرات

در سمت راست سوفیا، اوژنی را در کارگاه کوچکش خواهید دید. هنگامی که برای اولین بار با او صحبت می کنید، او Puppet String Legion Arm را به شما می دهد. Legion Arms را می توان در Stargazer تعویض کرد. همچنین می‌توانید هر زمان که بخواهید سلاح‌ها را، هم تیغه‌ها و هم دسته‌هایشان، به پیش Eugenie بیاورید و ارتقا دهید. ارتقاء تیغه به Ergo و Moonstone نیاز دارد، در حالی که تغییرات Handle به Ergo و Cranks نیاز دارد. در سمت راست اگر از در خارج شوید به سمت محل تمرین می‌روید. اگر می‌خواهید سلا‌ح‌های مختلف را امتحان کنید اینجا بهترین مکان است.

بقیه هتل کرات

طبقه بالا دو در قفل وجود دارد و فعلا در اینجا کار خاصی نمی‌توانید بکنید و باید داستان و بازی را پیش ببریم تا بقیه قسمت‌های هتل آزاد شود.

ادامه راهنمایی: راهنمای بازی Lies of P قسمت دوم: یافتن ژپتو (منطقه دوم)

صفحه اصلی: راهنمای قدم به قدم بازی Lies of p (تمام اسرار بازی)

آخرین راهنماییهای ساعت هفت در مورد بازی Lies of P:

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است