راهنمای قدم به قدم بازی The Callisto Protocol / مرحله4: Habitat

راهنمای قدم به قدم بازی The Callisto Protocol / مرحله‌ی Habitat

راهنمای قدم به قدم بازی The Callisto Protocol (منوی اصلی)

راهنمای مرحله‌ی Habitat

مرحله‌ی Habitat بلافاصله از جایی که Aftermath پایان یافت، در پایین نردبان، شروع می‌شود. برای شروع از زیر تمام لوله‌‌ها رد شوید و به سمت جلو بروید، سپس به پایین نردبان بروید. در صورت نیاز، Health Injector را از روی دیوار بردارید و اگر Callisto Credits کافی برای ارتقا دارید، از ایستگاه Reforge در مقابل استفاده کنید. وقتی ارتقاهای لازم را انجام دادید از پله‌های مرکز اتاق و بعد از نردبان پایین بروید.

هولوگرام هدف بعدی شما را آشکار می‌سازد: لوله قرمز را دنبال کنید. برای شروع، جعبه کنار درب پردازش را بگیرید و به سمت راست حرکت کنید تا به یک صندوقچه در سکوی بالا دسترسی پیدا کنید. در داخل جعبه، Callisto Credits و تبدیل انرژی را خواهید یافت. به پایین بپرید و جعبه را در کنار ستون مرکزی حرکت دهید تا یک مبدل انرژی (Pristine Energy Convertor) پیدا کنید. اکنون از دریچه‌ای که جعبه متحرک در ابتدا آن را پوشانده بود، به داخل بخزید.

شما در حوضچه‌ای از فاضلاب می‌افتید که دشمنی در زیر سطح آن پنهان شده است. آن را بکشید، سپس از اهرم برای باز کردن دریچه‌ی جلوتر استفاده کنید. به سمت جلو حرکت کنید و از زیر لوله‌ها بگذرید. در انتها، یک نوع دشمن کاملاً جدید جلوی راهتان سبز می‌شود. مدت کوتاهی پس از آن، شما در منطقه‌ای خواهید بود که درب Purification B H207 در سمت چپ شما قرار دارد، اما ابتدا به سمت راست بروید، دشمنی را بکشید و سپس از نردبان بالا بروید تا مقداری مهمات Hand Cannon بدست بیاورید. سپس پایین بپرید و از سکوی نزدیک درب ذکر شده بالا بروید تا صندوقچه‌ای با Callisto Credits در داخلش پیدا کنید. در اینجا همچنین گزارش صوتی شماره 1: مفسدان (Audio Log #1: Corruptors) را خواهید یافت.

به طبقه زیرین برگردید و از دریچه هوا به داخل بخزید. در اتاق بعدی، ابتدا با برداشتن ژل سلامت و مهمات تفنگ Shunk از دو کمد، محیط اطراف خود را جستجو کنید، سپس دو فیوز دروازه آبی را از جعبه‌های وسط منطقه بردارید. این‌ها باید در کنسول‌ها در گوشه‌های اتاق مقابل یکدیگر قرار گیرند، اما مراقب دشمنی باشید که در حین انجام این کار ظاهر می‌شود. هنگامی که همه چیز روشن شد، می‌توانید به Access Hall H271 بروید. با این حال، قبل از انجام این کار، ایمپلنت بیو شماره 1 یعنی Implant Bio #1: Ofc. Bruno Vorenus را از جسد کنار درب بردارید.

در قسمت بعدی، از زیر لوله‌‌ها به سمت جلو بروید اما فعلاً از نردبان پایین نروید. در عوض، به سمت چپ بروید و از GRP برای بیرون کشیدن توری از دریچه استفاده کنید. از تمام مسیر بالا بروید تا به اتاقی برسید که حاوی ژل سلامت، یک صندوقچه با بسته باتری GRP، مهمات Shunk و یک مبدل انرژی (Pristine Energy Convertor) است. از درب اینجا خارج شوید و به همان جایی که از آنجا آمده‌اید باز گردید. این به شما امکان می‌دهد به راحتی از نردبان پایین بروید. تعدادی Callisto Credits و مهمات Skunk Gun در لوله‌های سمت چپ ناحیه بعدی پنهان شده‌اند، اما ابتدا فلکه را در پشت بچرخانید. این به شما امکان می‌دهد از دریچه سمت راست استفاده کنید.

در اتاق بعدی، یک ایستگاه Reforge و یک اهرم دیگر برای چرخاندن خواهید یافت. هنگامی که آن را بچرخانید، تعدادی موجودات کوچک ظاهر می‌شوند، بنابراین با شلیک تپانچه BI-55 همه آنها را به یکباره بکشید. حالا از اتاق خارج شوید و از دریچه‌ای که قفل آن را باز کرده‌اید داخل شوید. این شما را به یک اتاق جدید با سه دشمن، هدایت می‌کند، پس بسیار مراقب باشید و کار دشمنان را بسازید.

راهنمای قدم به قدم بازی The Callisto Protocol / مرحله4: Habitat

در این قسمت، یک صندوقچه حاوی Callisto Credits، یک بسته باتری GRP، مهمات تفنگ Skunk و یک تبدیل انرژی پیدا خواهید کرد. درست بالای آن، می‌توانید جعبه‌ای را که داخل آن یک انژکتور سلامت است پایین بکشید. فقط یادتان باشد که به محض باز کردن صندوق، سه دشمن پشت سر شما ظاهر می‌شوند. هنگامی که آنها را کشتید، به وسط منطقه بروید و از نردبان پشتی بالا بروید. در حین حرکت، مهمات Shunk بیشتری را بردارید. فیوز گیت را از کنسول بردارید، دو دشمن را که پس از پایین آمدن ظاهر می‌شوند بکشید، سپس فیوز گیت را در کنسول کنار Access Hall H206 قرار دهید.

قبل از عبور از درب Water Control H262، در امتداد راهرو حرکت کنید تا تابلویی پیدا کنید که می‌توانید با آن تعامل داشته باشید، با اینکار به یک انبار دسترسی پیدا می‌کنید. فیوز گیت را از کنسولی که در آن قرار دارد به دیگری منتقل کنید، سپس مهمات Shunk، اعتبار کالیستو و مهمات Handcannon را از قفسه‌های داخل آن بردارید. سپس مهمات بیشتر، Callisto Credits، و یک بسته باتری GRP در اتاق پیش رو، همراه با یک صندوقچه حاوی مهمات و یک مبدل انرژی (Pristine Energy Convertor) پیدا خواهید کرد. همچنین گزارش صوتی شماره 2: پیله (Audio Log #2: Cocoons) را در همان اتاق خواهید یافت.

با تمام آن وسایل جمع شده، به درب کنترل آب H262 برگردید و وارد آن شوید. با هولوگرام مرکز اتاق تعامل کنید تا ماموریت جدیدی به شما داده شود – همچنین مهماتی برای یافتن در سراسر منطقه وجود دارد. به سالن تعمیر و نگهداری F263 بروید و سپس از درب باز شده در کنار تابلوی Maintenance F4 عبور کنید. در اینجا شما یک ایستگاه Reforge و بسیاری از لوازم دیگر را پیدا خواهید کرد. (ارتقاهای لازم را انجام دهید.)

راهنمای قدم به قدم بازی The Callisto Protocol / مرحله4: Habitat

هنگامی که آماده شدید، به سمت جلو مسیر را ادامه دهید و از شکاف میان کمدها عبور کنید. یک دشمن در اتاق بعدی برای شما کمین کرده است، که به شما یاد می‌دهد اگر شاخک‌های در حال رشد از یک هیولا دیدید، به آن شلیک کنید. پس از کشتن دشمن، جسدی در پشت به شما ایمپلنت جدیدی به نام Implant Bio #2: Ofc. James Reese را می‌دهد. این همان کدی است که به آن نیاز دارید، بنابراین به سمت Water Control H262 برگردید و با کنسول تعامل کنید.

راهنمای قدم به قدم بازی The Callisto Protocol / مرحله4: Habitat

پس از دمو، باید با دشمن جدیدی که قبلاً دیده بودید، روبرو شوید. این دشمن می‌تواند برای مدت کوتاهی نامرئی شود، بنابراین توصیه می‌کنیم به جای سلاح‌های Melee و نزدیک زن، از اسلحه در برابر آن استفاده کنید. هنگامی که سه‌تا از آنها را از بین بردید، فرآیند کامل می‌شود و می‌توانید با یک پنل در پشت اتاق تعامل داشته باشید. از نردبان بالا بروید و سپس وارد دریچه شوید. در پایین نردبان، ابتدا به اطراف بچرخید تا مقداری Callisto Credits و مهمات Shunk بدست بیاورید. حالا تونل را به سمت دیگر دنبال کنید. آب ناگهان تونل را فرا می‌گیرد و شما را با خود می‌برد. کنترل کاراکتر در دست شماست، بنابراین از موانع موجود در مسیر خود اجتناب کنید و پس از ظاهر شدن دشمنان، QTE را تکمیل کنید. در نهایت با شلیک و گرفتن زنجیره به انتهای تونل می‌رسید، بنابراین از آن بالا بروید تا به جای امنی برسید. وقتی کنترل را دوباره به دست آوردید، تروفی Without a Paddle را دریافت خواهید کرد.

از آب خارج شوید، انژکتور سلامت را از دیوار و سپس مهمات Shunk را از قفسه بردارید. سه یا چهار دشمن در راهروی طولانی جلوتر ظاهر می‌شوند، پس آنها را از بین ببرید. پیش از این، می‌توانید با یک پنل در کنار درب Maintenance F815 تعامل کنید تا برخی از لوازم و اعتبارات Callisto را دریافت کنید. هنگامی که همه چیز را جمع کردید – اگر به اندازه کافی جستجو کنید یک صندوقچه وجود دارد – به درب دیگر برگردید و وارد شوید. در آسانسور به پایین بروید، سپس پل را به سمت Oxygen Processing ادامه دهید.

یک واحد امنیتی جلوتر است که در حال گشت زنی است، پس سر آن را نشانه بگیرید و با چند گلوله کارش را بسازید. وارد درب Oxygen Processing H623 در گوشه سمت چپ شوید. هولوگرام دیگر، نگهبانی را که باید برای دریافت اعتبار پیدا کنید را نشان می دهد، اما ابتدا از ایستگاه Reforge برای ارتقاء استفاده کنید. حال مسیر را تا انتها به سمت چپ ادامه دهید و از شکاف عبور کنید تا Audio Log #3: Security را پیدا کنید.

راهنمای قدم به قدم بازی The Callisto Protocol / مرحله4: Habitat

دو دشمن برای کشتن و یک صندوق برای لوت در راه بازگشت به منطقه اصلی وجود دارد، جایی که باید وارد درب دیگر یعنی Oxygen Processing H625 شوید. تعداد کمی از دشمنان در این راهرو در کمین هستند، بنابراین این بخش را با دقت بازی کنید. در راهروی بعدی، یک دشمن در سمت چپ شما کمین کرده و یک Health Injector نیز روی دیوار وجود دارد. از زیر لوله‌ها به سمت جلو بروید و دشمنی را که از دریچه انتهای راهرو ظاهر می‌شود، بکشید. شما باید به اتاق سمت راست بروید. دید خوبی در اینجا ندارید، اما یک Gate Fuse وجود دارد که اگر پنجره‌هایی را که مسیر شما را مسدود کرده‌اند بشکنید، می‌توانید آن را بدست بیاورید.

دشمنان کوچک پس از برداشتن این فیوز در سراسر منطقه پخش خواهند شد، بنابراین آنها را بکشید و فیوز دروازه را در درب قفل شده‌ای که از آن وارد شده‌اید قرار دهید. به راهرو برگردید، سپس از جعبه در سمت راست خود بالا بروید و وارد دریچه شوید. هنگامی که از طرف دیگر خارج شدید، می‌توانید ایمپلنت بیو شماره 3: گروهبان بیل پکلو (Implant Bio #3: Sgt. Bill Pekelo) را بردارید و هدف اصلیتان را کامل می‌کنید.

اکنون می‌توانید با رایانه امنیتی Tram تعامل داشته باشید و امکانات بیشتری را باز کنید. به بیرون برگردید و به طرف دیگر منطقه بروید و دشمنانی که سر راهتان سبز می‌شوند را از پیش رو بردارید و در انتها وارد تنها در باز شوید. قبل از پایین رفتن از دریچه گوشه سمت راست پشت این اتاق، با از بین بردن پنل ، وارد سالن H631 شوید. سه دشمن را بکشید و سپس Audio Log #4: Evacuation را بردارید.

به در ورودی برگردید و از نردبان پایین بروید. در سمت راست شما یک منطقه بزرگتر پر از دشمنان و خطرات محیطی وجود دارد. از GRP خود برای کشتن آسان دشمنان استفاده کنید، سپس بقیه محیط را پاکسازی کنید. در گوشه سمت راست پشت اتاق، نقطه خروج شما، زیر یک جعبه و یک لوله قرار دارد. دموی بعدی فصل را به پایان می‌رساند.

دیگر مراحل بازی The Callisto Protocol

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است