راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت اول (Great Sky Island)

راهنمای بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom قسمت اول (Great Sky Island)

سرانجام انتظار به پایان رسید – The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom بالاخره رسید، ماجراجویی کاملاً جدید آن در یک مکان نسبتاً ناآشنا، در جزیره Great Sky آغاز می‌شود. این قسمت به عنوان آموزش برای هر چهار توانایی جدید لینک عمل می‌کند و بهترین زمان برای عادت کردن مجدد شما به مکانیزم‌های بازی برای بازگشت به طبیعت جهان بازِ Hyrule است. در این قسمت به شما نشان خواهیم داد که چگونه توانایی‌های جدید را از طریق بخش آموزشی بازی فرا بگیرید و تا حد امکان بدونِ اسپویل کردن اتفاقات مهم پیش خواهیم رفت، اگرچه این راهنمایی شامل چند نام مکان است، بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید.

راهنمای کامل بازی Zelda: Tears of the Kingdom (منوی اصلی)

– معابد، ماموریت Closed Doors و بدست آوردن توانایی‌های جدید

Great Sky Island – بخش آموزشی

پس از یک سکانس مقدماتی (جایی که شما واقعاً کار زیادی انجام نمی‌دهید و باید زلدا را دنبال کنید تا دمو آغاز شود)، لینک در اتاقی به نام Awakening با یک بازوی کاملاً جدید و Master Swordی نسبتاً بدترکیب از خواب بیدار می‌شود. شمشیر زنگ‌زده را بردارید با آن شاخه‌ها را بشکنید و سپس حلقه را در مرکز اتاق بررسی کنید تا درها را باز کند.

مسیر را دنبال کنید، جایی که اصول اولیه به شما آموزش داده می‌شود، در چند آب شیرجه بزنید و به جلو بروید تا در نهایت به یک جعبه برسید که درونش زره Archaic Legwear قرار دارد. جلوتر هنگامی که نور خورشید را می‌بینید، تقریباً به بیرون رسیده‌اید، سپس به سمت سطح پایینی جزیره بزرگ شیرجه بزنید.

در پایین اکنون که در یک فضای باز هستید، موجودات رباتی با ظاهری خصمانه به نام Constructs را می‌بینید. اگر بخواهید می‌توانید با برداشتن برخی از شاخه‌های روی زمین به آنها حمله کنید – اگرچه این شاخه‌ها خیلی سریع می‌شکنند اما مشکلی برای از بین بردن ربات ندارید.( یا می‌توانید کاملا آنها را نادیده بگیرید.)

راهنمای کامل بازی Zelda: Tears of the Kingdom

راه خود را به انتهای جزیره برسانید و با چیزی که شبیه سازه‌‌ای خوابیده به نظر می‌رسد تعامل داشته باشید. وقتی آن را لمس کنید، بیدار می‌شود، به شما می‌گوید که زلدا در معبد زمان منتظر شماست و Purah Pad را به شما می‌دهد. رسیدن به معبد زمان خیلی آسان است. شما فقط باید جزایر آسمان را به سمت شمال تا ساختمان بزرگ دنبال کنید و با دشمنان مختلف در طول مسیر سر و کله بزنید و لوتشان را بردارید. همینطور اگر دوست داشتید یک میوه در نزدیکی آتش بیندازید تا پخته شود و تاثیرش بیشتر شود. قبل از رسیدن به در معبد زمان با دشمنی که آنجا پرسه می‌زند مبارزه کنید، یکی از راه‌های راحت پرتاب یک اسلحه به سمت دشمن است تا گیج شود و سریعتر بتوانید شکستش دهید. در نهایت هنگامی که به در رسیدید، سعی کنید آن را باز کنید اما اثری ندارد ولی دمویی آغاز خواهد شد…

در بسته (The Closed Door)

پس از صحبت با دوست جدید خود، هدف جدید دیگری خواهید داشت – باز کردن درب بسته. برای انجام این کار، باید قدرت‌‌های از دست رفته را به دست خود بازگردانید. حال یک گشت در اطراف جزیره انجام می‌دهید و در چهار آزمایش مختلف شرکت خواهید کرد. بله، معابد برگشته‌اند.

اینجا جایی است که سه مهارت اصلی خود را در Tears of the Kingdom کسب کرده و در مورد آنها یاد خواهید گرفت – Ultrahand، Fuse و Ascend. دقت کنید در طول این جزیره اگر به بخش‌های فرعی بروید می‌توانید Korok Seed یا آیتم‌های مختلف از صندوق‌ها بدست بیاورید. چون این موارد کاملا فرعی است در راهنمایی به آنها اشاره نشده ولی اگر دوست دارید به همه مناطقی که می‌بینید سرک بکشید تا آيتم یا Korok Seedهای مختلف بدست بیاورید.

Ultrahand – Ukouh Shrine

راهنمای کامل بازی Zelda: Tears of the Kingdom

اولین زیارتگاه در بالای یک پلکان درست در غرب معبد زمان قرار دارد. یک حوض کوچک در کنار راه پله با یک سازه‌ی دشمن و یک Lily Pad روی سطح وجود دارد. می‌توانید در سراسر حوض شنا کنید یا روی پد لیلیوم بپرید تا به پله‌های شکسته برسید. همانطور که بالا می‌روید، به دلیل وضعیت فرسوده پله‌ها، باید از قسمت‌هایی از دیوار بالا بروید. با این حال، رسیدن به معبد Ukouh، اولین معبد Zonai در Tears of the Kingdom، طولی نمی‌کشد.

در معبد، Ultrahand، اولین توانایی جدید خود را دریافت خواهید کرد. این توانایی مانند یک نسخه فشرده شده از Magnesis است، با این تفاوت که اکنون می‌توانید تقریباً هر چیزی را بردارید و حتما لازم نیست فلزی باشد. همینطور خصوصیت دیگر اینکه شما همچنین می‌توانید برخی از اشیاء را به اشیاء دیگر بچسبانید و از آن برای ایجاد پل‌های پیچیده و حتی وسایل نقلیه استفاده کنید.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت اول

این قسمت بازی ساده است اول یک تخته روی شکاف بگذارید و به سمت دیگر بروید. بعد یک پل بوسیله دو تخته بسازید تا از شکاف دوم عبور کنید. جلوتر پل را به سمت گوشه سمت راست ببرید تا از جعبه‌ای که در بالاست یک Amber بدست بیاورید. در آخرین بخش این مقبره یک قلاب را وسط یک تخته چوبی بچسبانید تا یک سکو ایجاد کنید. آن را روی میله وسط اتاق آویزان کنید بعد بر روی چوب بالا بروید، سوار آن شوید  تا در نهایت اولین Light of Blessing را صاحب شوید‌‌.

Fuse – In’ Isa Shrine

عبادتگاه بعدی بسیار دورتر از معبد اول شما است، اما خوشبختانه، شما یک توانایی کاملاً جدید دارید که به شما کمک می‌کند کمی سریع‌تر به اطراف بروید. اول، سمت غرب سکو را پایین بیاورید، جایی که انبوهی از تخته‌های چوبی پیدا خواهید کرد. یک پل بسازید و آن را در سراسر شکاف قرار دهید. در جزیره بعدی، یک پل چوبی بسازید تا از جزیره بعدی عبور کنید. مسیر مسیر را به سمت یک دریاچه بزرگ دنبال کنید.

وقتی به آنجا رسیدید، تعدادی کُنده و بادبان را مشاهده خواهید کرد. در صورت نیاز می‌توانید با خرد کردن درختان با چوب، چند کُنده دیگر بدست بیاوید، اما با استفاده از این منابع، می‌توانید یک قایق ساده بسازید تا روی آب حرکت کند. بوسیله قایقی که ساختید به سمت دیگر دریاچه بروید. سپس به سمت چپ بروید و از پله‌ها در سمت راست خود بالا بروید تا به معبد In-Isa برسید.

در اینجا با فیوز آشنا می‌شوید، که به شما امکان می‌دهد یک ماده را با سلاح، سپر یا تیر خود ترکیب کنید. این Shrine اصول هر سه این کاربردها را به شما می آموزد.

ابتدا یک تخته سنگ را به سلاح خود بچسبانید و از آن برای شکستن دیواره سنگی استفاده کنید.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت اول

در اتاق بعدی ابتدا با سلاحتان که سنگ به آن وصل شده برج سنگی سمت چپ را تخریب کنید تا پنج تیر از صندوق بدست بیاوررید، سپس در اتاق سمت راستی Fire Fruit را بردارید، تیر خود را نشانه بگیرید، یک Fire Fruit را به تیر خود بچسبانید و آن را به سمت برگها شلیک کنید تا یک صندوق به سمت پایین بیفتد. صندوق یک کلید دارد. از کلید روی درب اتاق قبلی استفاده کنید.

در نهایت در اتاق بعدی باید با یک Construct بجنگید، می‌توانید چیزی را به سپر خود بچسبانید تا دفاع خود را تقویت کنید. کشتن او بسیار ساده است، دشمن را بزنید تا بتوانیی معبد را تمام کنید و یک Light of Blessing بدست بیاورید.

Ascend – Gutanbac Shrine

بعد از معبد دوم، یک سلول انرژی دریافت خواهید کرد که به زودی به کارتان می‌آید. از معبد به سمت جنوب شرقی بروید، از پله‌ها پایین بروید و از کنار دشمنان بگذرید (یا شکستشان دهید و لوت اضافه بدست بیاورید) و به مکان جدیدی یعنی غار Pondside بروید.

درون غار دانه‌های Brightbloom را که می‌بینید را بردارید، و اگر Keeseها را شکست دادید، مطمئن شوید که بال‌ها و کره چشم‌های آن‌ها را برمی‌دارید، که آیتم‌های Fuse اولیه برای Arrowها را می‌سازد و برایتان بسیار مفید هستند. همینطور اگر زیادی کنجاو هستید غار را بگردید تا  Bubbulfrog را پیدا کنید و با ضربه زدن به این قورباغه یک Bubbul Gems بدست بیاورید. 

هنگامی که از طرف دیگر غار بیرون آمدید، تعدادی Constructs، logs و چیزی شبیه به فن‌ خواهید دید. با استفاده از این موارد، می‌توانید یک قایق با فن‌دار بسازید تا شما را سریعتر از بادبان‌ها از آب عبور دهد. از طرف دیگر، از مسیر کوهستانی بالا بروید، یک گاری معدن بسازید، آن را روی ریل‌ها قرار دهید و سوار آن به داخل معدن بروید. (غار به شدت تاریک است) در داخل، یک Construct در مورد دانه‌های Brightbloom به شما می‌گوید که می‌توانید آنها را روی زمین پرتاب کنید تا راه را روشن کنید.

مسیر را با دانه‌های Brightbloom روشن کنید و سنگ‌های معدنی را بشکنید و به جلو بروید تا در نهایت به کوره برسید. در اینجا همچنین تعدادی دستگاه Zonai قابل استفاده به شما داده می‌شود. از فن استفاده کنید، آن را به پشت گاری معدن بچسبانید و سوارش شوید و با ضربه زدن به آن در انتهای غار به سمت دیگر بروید.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت اول

در نهایت، وارد غار گودال یا Pit Cave می‌شوید و یک Construct به شما در مورد هوای سرد هشدار می‌دهد. اکنون زمان خوبی است که از Spicy Peppers یا فلفل‌های قرمزی که برداشته‌اید را به همراه سیب‌ها درون ظرف آتشی بیندازید تا یک غذای گرم‌کننده ایجاد کنید که مقاومت شما را در برابر سرما افزایش می‌دهد. بعد از خروج از غار با محیطی سرد رو به رو می‌شوید که باید با خوردن غذایی که ساختید بدنتان را گرم کنید و جلوی کم شدن خونتان را بگیرید. همینطور مسیر را جلو بروید تا به غار دیگری به نام Bottomless Cave برسید. مسیر درون غار را ادامه دهید و دشمنان را شکست دهید و لوت‌های اضافه را بردارید تا در نهایت از سمت دیگر خارج شوید. در بالای همین محلی که آنجا هستید مقبره بعدی وجود دارد پس شاخه‌های همین قسمت را بگیرید به سمت بالا بروید و وارد مقبره Gutanbac شوید.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت اول

اینجا محلی است که سومین توانایی خود – Ascend را به دست خواهید آورد. Ascend به شما این امکان را می‌دهد که از طریق درون مواد به سمت بالا حرکت کنید و این کاری است که باید در این معبد انجام دهید. اول به زیر سقف بروید و از قدرتی استفاده کنید تا به طبقه بالا برسید. در طبقه بالا دو سکو در بالا وجود دارد روی سکوی کوچک یک صندوق حاوی یک تبر ساده است. بعد بوسیله سکوی بلند‌تر خود را به طبقه بالاتر برسانید. در طبقه بالا  دشمن را شکست دهید. در سمت راست جعبه‌ها را بشکنید و وارد شکاف شده و از Ascend استفاده کنید تا در بالای محل از صندوق یک تیرکمان بدست بیاورید. به پایین برگردید و بوسیله تبر تناب‌های متصل به زمین را پاره کنید تا سنگ پایین بیفتد. به زیر آن بروید و Ascend را استفاده کنید. در بالا یک پلتفورم متحرک است با Ascend به روی آن بروید. بعد صبر کنید تا پلتفورم زیر پلتفورم بزرگ در بالا قرار بگیرد و از قدرتی استفاده کنید تا به بالا رسیده و یک Light of Blessing بدست بیاورید.

بازگشت به معبد زمان

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت اول

وقتی آخرین معبد را ترک می‌کنید (نکته اگر با کمک Ascend وارد غار بالای کوهستان محل آخرین معبد شوید یک لباس با خصوصیت ضد سرما پیدا میکنید که بسیار برایتان مفید است)، متوجه می‌شوید که باید قدرت کافی برای باز کردن درهای معبد زمان را داشته باشید. با استفاده از دستگاه Wing Zondai (که شبیه هواپیما است)، به سمت معبد در هوا سُر بخورید و سپس علامت روی درب را بررسی کنید تا وارد آن شوید. به سمت پایه بروید تا یک میان‌پرده ببینید و توانایی نهایی خود یعنی Recall را به دست آورید.

چگونه از در پشت Goddess Statue عبور کنیم

با استفاده از Recall، اکنون می‌توانید حرکت برخی از اشیاء را معکوس کنید. شما باید به پشت معبد برسید، بنابراین از Recall روی چرخ‌های آب در پشت اتاق استفاده کنید تا خارج شوید.

با درب دیگری روبرو می‌شوید که نمی‌توانید آن را باز کنید و صحبت کردن با Goddess Statue نشان می‌دهد که Blessing of Light به اندازه کافی برای به دست آوردن یک قلب اضافی ندارید – برای یک قلب اضافی به چهار عدد نیاز دارید. سپس به شما گفته می‌شود که آخرین مقصد شما کجاست – باید برای پیدا کردن مقبره بعدی دوباره به Room of Awakening بازگردید و علامت محل مقبره بعدی مشخص شده و یک محل آبی برای سفر سریع بدست می‌آورید.

Recall – Nachoyah Shrine

اکنون می‌توانید به وسیله سفر سریع به اتاق بیداری برگردید و در اتاقی با چرخ‌دنده‌ها و چرخ‌های آبی بیشتری خواهید بود. از Recall روی اینها استفاده کنید تا به اتاقی در گوشه سمت چپ بالای اتاق برسید. مسیر اطراف را تا آخرین زیارتگاه، یعنی معبد Nachoyah دنبال کنید، این معبد با Recall مهارت‌های شما را محک می‌زند. شما قبلاً تمرین زیادی در این زمینه داشته‌اید، بنابراین این کار باید خیلی راحت باشد.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت اول

ابتدا از Recall برای عقب بردن تخته‌های چوب روی آب استفاده کنید و روی آن بپرید تا از آب بگذرید. در محل بعدی با تخته چوبی بوسیله Recall از آبشار بالا بروید و به طبقه بالا خود را بزسانید. اگر روی چرخ‌های آبی سمت چپ Recall را بزنید در بالا یک صندوق به همراه ده تیر وجود دارد. در آخر نیز روی در اصلی وقتی عقربه بزرگ و کوچک روی هم هستند Recall را بزنید تا در باز شود و چهارمین Light of Blessing را بدست بیاورید.

چگونه از Great Sky Island خارج شویم؟

اکنون که با هر چهار توانایی آشنا شده‌اید و چهار Blessing of Light را به همراه دارید، به معبد زمان (دوباره با بال‌ها) برگردید و به پیش مجسمه جلوی در یعنی Goddess Statue بروید. او به شما یک قلب یا Heart Container می‌دهد و شما چهار قلب خواهید داشت که به شما امکان می‌دهد درب را از پشت باز کنید.

از درب‌ها عبور کنید، مسیر را دنبال کنید (که باید از Ascend برای پیشرفت در آن استفاده کنید)، و سپس میان‌پرده را تماشا کنید. پس از آن، در نهایت می‌توانید به Hyrule بازگردید، جایی که همه چیز نسبت به آنچه به یاد داشتید، متفاوت شده است.

راهنمایی بیشتر از بازی The Legend of Zelda: TotK

راهنمایی اولیه بازی TOTK

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است