راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت پنجم (The Wind Temple)

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت پنجم

سیاه چاله‌های مناسب به سبک Zelda در Tears of the Kingdom بازگشته‌اند و اگر از توصیه ما پیروی کرده باشید، اولین سیاهچالی که با آن روبرو می‌شوید The Wind Temple یا معبد باد است. این معبد در بالای منطقه Hebra قرار دارد و به عنوان بخشی از ماموریت اصلی Tulin of Rito Village  به همراه Tulin از این منطقه دیدن کرده و آن را کامل کنید.

راهنمای کامل بازی Zelda: Tears of the Kingdom (منوی اصلی)

راهنمای قدم به قدم Wind Temple به همراه راه‌حل تمام معماهای آن

معبد کشتی مانندِ بزرگ که The Legendary Stormwind Ark نام دارد، بر روی روستای Rito Village شناور است. اما از مرکز این معبدِ بادِ افسانه‌ای، سرمای عظیمی بیرون می‌زند و باعث ایجاد طوفان شده است که سراسر سرزمین پرندگان را فرا گرفته است. هنگامی که ترمینال دایره‌ای Zonai را در مقابل خود بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که مرکز قایق را می‌توان باز کرد، اما در حال حاضر قفل است. شما باید پنج قفل موجود در Stormwind Ark را پیدا کنید و آنها را باز کنید تا دریچه را باز کنید و طوفان را خاموش کنید. هر پنج قفل روی نقشه شما نشان داده خواهد شد.

به یاد داشته باشید، اگر در هر نقطه‌ای گم شدید، همیشه می‌توانید با استفاده از Purah Pad و سفر سریع به سمت ورودی معبد برگردید و از آنجا باز به گشت زنی در کشتی بزرگ بپردازید.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت پنجم

ما قفل‌های روی هر نقشه را به ترتیبی که آنها را تکمیل کردیم شماره‌گذاری کرده‌ایم.

باز کردن هر پنج قفل‌

قفل اول

از دریچه روی 1F، به سمت جلوی قایق بروید. دو اتاق روبروی هم وجود دارد که هر کدام با دروازه‌های فلزی مسدود شده‌اند. قفل اول در اتاق سمت راست است.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت پنجم

با استفاده از Ultrahand یکی از یخ‌های روی زمین را بردارید و آن را به دستگیره کنار دروازه بچسبانید. سپس با Ultrahand دستگیره را به سمت راست بکشید تا قفل دروازه باز شود. در داخل، از قدرتی Tulin برای فعال کردن اولین قفل استفاده کنید.

در اتاق مقابل، یخ را ذوب کنید تا یک صندوق با Soldier II Spear نمایان شود. درِ اتاق دیگر را نیز با کشیدن دستگیره باز کنید و صندوق درون آن را نیز خالی کنید. (یک Opal بدست می‌آورید) همچنین می‌توانید با استفاده از وزش باد در مرکز کشتی به سمت راست بروید و یخ کفِ اتاق را ذوب کنید و به صندوقچه‌ای حاوی سپر Zonaite برسید. در سمت چپ قسمت بالای کشتی نیز مقداری یخ دیگر ذوب کنید تا یک صندوق با 10 تیر نمایان شود.

قفل دوم 

به مرکز کشتی بروید و از سمت چپ به پایین بپرید. به سمت سوراخ پوشیده از یخ خود را برسانید و یخ را با آتش آب کنید (شمشیر آتشین یا هر چیزی که گرما تولید می‌کند برای اینکار مناسب است) و به سمت داخل بروید تا به طبقه B1 برسید. در چرخ دنده غول پیکر، از Recall استفاده کنید تا حرکتش معکوس شود و بتوانید به سمت دیگر خود را برسانید.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت پنجم

در اینجا، یک سیستم چرخ دنده بزرگ را روی دیوار می‌بینید، اما اتصالی ندارد. یخ‌های روی سقف را بشکنید و از Ultrahand برای چسباندن آن در شکاف استفاده کنید تا چرخ دنده‌ها حرکت کنند و دروازه را باز کنید. قفل دوم در اتاق بعدی خواهد بود. اگر از اینجا پله‌ها را دنبال کنید، اتاقی با لیزر پیدا خواهید کرد. با خم شدن و بالا رفتن، از آنها دوری کنید تا یک صندوق با یک Ruby در آن به دست آورید.

قفل سوم 

به 1F برگردید، از سمت چپ قایق به پایین بپرید. اگر می‌خواهید از بادبان‌ برای افزایش ارتفاع استفاده کنید، می‌توانید به سمت یکی از کشتی‌های کوچکتر حرکت کنید و به سمت انتهای پشتی کشتی بروید. باید یک پنجره باز باشد که بتوانید از آن عبور کنید تا به B1 برگردید.

به راست بپیچید، و سپس از قدرتی Tulin استفاده کنید تا به شما کمک کند تا از شکاف یخی عبور کنید. با Construct مبارزه کنید و سپس از Ascend در سطح بالا استفاده کنید تا به طبقه بعدی بروید. چرخ دنده‌ای را می‌بینید که میله‌ای از آن بیرون زده است، و چند تخته بزرگ با تیرهایی روی آنها، در یک طرف سوراخ یک صندوقچه حاوی Captain I Reaper است.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت پنجم

با استفاده از قدرتی Ultrahand یکی از صفحات سنگی را روی زیر اهرم بچسبانید و بعد از Tulin بخواهید که آن را با وزش باد آت را تکان دهد تا دروازه سمت راست شما باز شود. (یا آن را بچرخانید و بعد با قدرت Recall دروازه را باز کنید) از نبردبان‌ها بالا بروید تا قفل سوم را پیدا کنید، قدرتی Tulin را رویش بزنید تا این بخش نیز فعال شود.

قفل چهارم

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت پنجم
به محل مشخص شده در نقشه بالا در طبقه B1 بروید و از آنجا به پایین پرواز کنید و وارد طبقه پایین بشوید تا قفل چهارم را ببینید.

برای رسیدن به قفل B2 باید از زیر کشتی glide کنید. می‌توانید این کار را از روی عرشه کشتی یا از سمت راست B1 که قفل شماره دو قرار داشت، انجام دهید. در اینجا نیازی به انجام کاری تخیلی ندارید – فقط از نیروی باد Tulin برای باز کردن قفل شماره چهار استفاده کنید.

قفل پنجم

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت پنجم
دریچه‌ای که با استفاده از قدرتی Ultrahand باید باز کنید و از تله‌ها بگذرید تا به قفل آخر برسید.

به 1F برگردید (می‌توانید با استفاده از پله‌های نزدیک قفل B2 یا با استفاده از Ascend به آنجا برسید) و با استفاده از توربین زیر دریچه، با گلایدر خود به بالاترین نقطه در جلوی کشتی بروید. از Ultrahand برای باز کردن درهای سنگین در بالا استفاده کنید، جایی که لیزر را خواهید دید.

شیرجه بزنید و مراقب باشید که لیزر و دیگر تله‌ها به شما برخورد نکند. شما باید روی سکوی سمت شمالی نقشه فرود بیایید. وقتی این کار را انجام دادید، وارد شوید، صندوق را با باز کنید و قفل نهایی را فعال کنید.

وقتی هر پنج قفل را باز کردید، Tulin به شما می‌گوید که به مرکز کشتی برگردید. ترمینال Zonai در مرکز کشتی را بررسی کنید تا دریچه را باز کنید تا بفهمید که چه چیزی باعث کولاک شده است.

چگونه Boss معبد باد را شکست دهیم

شما تا اینجا عالی پیش رفتید – آفرین. اکنون زمان آن است که با The Scourge of the Wind Temple یعنی Golgera سروکله بزنیم.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت پنجم
باس به ناگاه از توده‌ی طوفانی ظاهر می‌شود مراقب باشید

مطمئن شوید که تعداد زیادی Arrow و غذای شفابخش برای این مبارزه دارید، زیرا این مبارزه کلاً در هوا جریان دارد، (خود به خود Staminaی شما پر می‌شود نگران نباشد ) فقط کافی است یخ‌های زیر شکم او را که سه تا هستند را با تیر آتشین بشکنید و بعد با یک تیر قسمت‌های زیرین یخ را هدف قرار دهید تا خونش کم شود. وقتی سه بار اینکار را کردید فاز اول به پایان می‌رسد. مراقب باشید در حین مبارزه او از بین توده‌ی طوفان به ناگاه ظاهر می‌شود تا به شما آسیب وارد کند.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت پنجم
این نقاط روی بدنش است که می‌توانید از بین ببرید

وقتی دوباره ظاهر شد باز به سه نقطه زیر بدنش که باز احیا شده شلیک کنید تا به کل کشته شود. این یک مبارزه بسیار آسان است و به راحتی از پسش برخواهید آمد. (چراکه تا اینجایش را که عالی پیش رفتید!) بعد از کشتن Golgera یک قلب کامل بدست می‌آورید و دمویی را می‌بینید و می‌توانید قدرتی Tulin را برای همیشه در اختیار بگیرید (Vow of Tulin, Sage of Wind) که بسیار در طول بازی برایتان مفید خواهد بود. (بیشتر برای همین اول به اینجا آمدیم تا راحت‌تر بتوانید در محیط جا به جا شوید.)

راهنمایی بیشتر از بازی The Legend of Zelda: TotK

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است