راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هشتم

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هشتم

از میان چهار هدف بزرگ، جستجوی Zora Domain احتمالا طولانی‌ترین‌شان خواهد بود. رسیدن به خانه زورا به اندازه کافی آسان است، اما مراحل متعددی در آنجا وجود دارد که کمی آن را طولانی و پیچیده می‌کند.

راهنمای کامل بازی Zelda: Tears of the Kingdom (منوی اصلی)

چطور خود را برای منطقه Lanayru آماده کنیم؟

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هشتم

دامنه‌های Zora در منطقه Lanayru، شرقی‌ترین منطقه در Hyrule است و توسط آب، آبشارها و کوه‌ها احاطه شده است، اینجا یک بهشت زیبا و آرام است. قبل‌تر که چنین بود ولی اکنون لجن و کثافات آن را احاطه کرده‌ است!

در طول این ماموریت، ابزارهایی برای شنا کردن دریافت خواهید کرد. با این حال، شما باید مقدار زیادی از Splash Fruit را در مسیر خود جمع‌آوری کنید و ه Chuchu Jelly آبی را ذخیره کنید. چرا؟ چون آب به پاک کردن لجن کمک می‌کند. این مورد برای بسیاری از پازل‌های بعدی در طول این ماموریت حیاتی است. اگر دستگاه‌های Hydrant Zonai دارید، آن‌ها نیز عالی هستند. (چراکه آب تولید می‌کنند) غذاهای تقویت‌کننده Stamina نیز هرگز ایده بدی نیستند. پس با این‌ها خود را آماده رفتن به منطقه جدید یعنی Lanayru کنید.

چگونه به منطقه‌ی Lanayru برسیم؟

دامنه Zora در شرق، دور از منطقه Lookout Landing قرار دارد. تالاب‌های لانایرو از طریق ارتفاعات Zodobon و کوه Ruto قابل دسترس خواهد بود. (عکس بالای صفحه را نگاه کنید شهر Zora Domain در آن مشخص شده است) خود را به Wetland Stable در جنوب‌شرقی شهر مرکزی (Hub Town) برسانید تا در جهت درست قرار بگیرید.

شما مستقیماً از کنار برج Skyview عبور نخواهید کرد، اما شاید ارزش آن را داشته باشد که کمی از مسیر خود خارج شوید و قفل برج Sahasra Slope Skyview را که در جنوب اصطبل است، باز کنید. (تا محیط نقشه را باز کنید) این به شما دید خوبی از دامنه Zora در دوردست می‌دهد و در صورت تمایل می‌توانید در Kalariko نیز توقف کنید. همچنین می‌توانید از برج Eldin Canyon Skyview بروید و از آنجا به سمت جنوب‌شرقی حرکت کنید – به این ترتیب می‌توانید به برج Upland Zorana Skyview نیز نزدیک شوید.

چطور Zora Domain را پیدا کنیم؟

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هشتم

این یکی بسیار آسان است. از اصطبل، مسیر شرق را از کنار چاهِ Wetland Lanayru و ویرانه روستای Goponga از میان باتلاق‌ها دنبال کنید. پل‌ها را دنبال کنید تا در مسیر درست قرار بگیرید.

این مورد برای کل سفر صدق می‌کند. فقط به سمت شرق ادامه دهید و پل‌ها را دنبال کنید. همانطور که لجن‌ها کم کم ظاهر می‌شود، می‌فهمید که راه درست را می‌روید. (حتی از آسمان نیز لجن به پایین سرازیر می‌شود) وقتی پل‌ها از چوب یا سنگ کلاسیک به سازه‌های مرمری آبی و سفید تبدیل می‌شوند – البته کثیف‌تر از حد معمول، می‌دانید که به Zora Domain نزدیک هستید. پل بزرگ زورا دروازه شما به سمت دامنه است.

در Zora Domain چه کاری انجام دهیم؟

این شهر که زمانی شیک و تروتمیز بود، توسط لجن‌هایی که از آسمان می‌آید برای این مردم آب دوست، کثیف و خطرناک شده است. شاهزاده Sidon نیز در هیچ کجا دیده نمی‌شود. وقتی وارد می‌شوید، مستقیماً به سمت میدان مرکزی بروید تا مجسمه‌ای را ببینید که پوشیده از لجن است. با زن سبز رنگ جلوی مجسمه صحبت کنید تا بشنوید که مجسمه نیاز به تمیز شدن دارد، اما Splash Fruitهای مردم تمام شده است. این مورد به شما ماموریت اصلی ” The Sludg-Covered Statue” را می‌دهد.

ماموریت The Sludge-Covered Statue

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هشتم

خوب است که مقداری Splash Fruit ذخیره داریم – یا هر چیز آبکی دیگری، R را نگه دارید و سپس روی d-pad فشار دهید تا مواد شما ظاهر شود. ورق بزنید تا مقداری میوه (یا Chuchu Jelly آبی) پیدا کنید، دکمه بالا را رها کنید و نشانه بگیرید. آن را با رها کردن یا R پرتاب کنید، و تا زمانی که تمام لجن پاک شود، ادامه دهید.

زن سبز رنگ به شما می‌گوید که Yona است، نامزد شاهزاده Sidon و از شما برای تمیز کردن مجسمه تشکر می‌کند. Yona به شما می‌گوید که بعداً او را در درمانگاه ملاقات کنید – که قطعاً باید انجام دهید – اما او همچنین به شما می‌گوید که Sidon در دادگاه Mipha است.

اکنون با رفتن به درمانگاه، یک ماموریت جدید دیگر بدست می‌آورید – بازیابی زره Zora – که می‌توانید پس از رفتن به دادگاه Mipha آن را تکمیل کنید.

ماموریت اصلی Sidon of Zora

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هشتم

دادگاه Mipha مستقیماً در شرق دامنه Zora قرار دارد، اما بالای یک کوه نسبتاً شیبدار است. می‌توانید از طریق پل شرقی دامنه را ترک کنید و به سمت کوه Ploymus بروید تا به Sidon برسید. مطمئن شوید که Ihen-a Shrine را نیز در اینجا فعال کرده‌اید.

چطور Toto Lake و Jiahto را پیدا کنیم؟

سیدون توضیح خواهد داد که او تنها کسی است که می‌تواند لجن را از آب جدا کند، به همین دلیل در دادگاه Mipha حضور دارد. او به شما می‌گوید که Jiahto در حال بررسی جزایر شناور آسمان است که در سراسر Hyrule ظاهر شده‌اند، به ویژه در بالای دامنه Zora و Lanayru، و او اکنون در دریاچه Toto مستقر است.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هشتم

دریاچه Toto مستقیماً در شمال‌غربی دادگاه Mipha قرار دارد. اگر قفل Upland Zorana Skyview Tower را باز کرده باشید، دریاچه به رنگ قهوه‌ای و نه آبی ظاهر می‌شود که درست در شمال Zora’s Domain روی نقشه است. (عکس بالا)

هنگامی که به آنجا رسیدید، با Jiahtoیِ مورخ صحبت کنید که به تخته سنگی در داخل غار نگاه می‌کند. با این حال، یک قطعه بزرگ گم شده است و شما ماموریت The Broken Slate Main را دریافت خواهید کرد.

ماموریت اصلی The Broken Slate

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هشتم

برای اصلاح سنگ‌نگاره نیازی نیست راه دوری بروید. به سمت غار بروید و در سمت راست دهانه غار یک تکه سنگ عظیم پوشیده از لجن قرار دارد. (عکس بالا)

یک Splash Fruit را به سمت آن پرتاب کنید تا لجن پاک شود، سپس با استفاده از قدرتی Ultrahand آن را بردارید، بچرخانید و آن را در شکاف روی دیوار قرار دهید. اکنون یک ماموریت جدید – Clues to the Sky – به همراه یک معما دریافت خواهید کرد.

ماموریت‌ اصلی   Restoring the Zora Armor و  بخشی از Clues to the Sky 

معما را در زیر برایتان ترجمه کردیم:

«بر روی Land of the Sky Fish بایست (در نقشه اگر نگاه کنید یکی از جزیره‌های هوایی شبیه ماهی است که در عکس انتهای صفحه آن را نشان دادیم) و منظره رفیع آن را نظاره کن. در میان صخره‌های شناور که می‌نگرید، قطره‌ای منتظر شماست. از میان این قطره، یک تیر با علامت پادشاه پرتاب کنید. این کار را انجام دهید تا شگفت‌انگیزترین چیز را آشکار کنید. با دو چشم خود محل پل پرآب (Watery Bridge) را ببینید… چیزی که Zora را به مردم آسمان پیوند می‌دهد…»

به پیش Sidon در دادگاه Mipha برگردید و با او در مورد معمای روی تخته‌سنگ صحبت کنید. Sidon حدس می‌زند که پدرش، پادشاه، به خانه بازگشته است، بنابراین شما باید به دامنه Zora بروید.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هشتم

فعلا یک کار دیگر می‌توانید اینجا انجام دهید. قبل از رفتن، باید آنچه Yuna برای زره Zora، یک ماهی Ancient Arowana درخواست کرده بود، دریافت کنید. این احتمال وجود دارد که قبلاً یکی از اینها را در جزایر آسمانی بدست آورده باشید، اما اگر قبلا یکی از آنها را گیر نینداختید، می‌توانید یکی از آن‌ها را همین‌جا در آب‌های شفاف Mipha Court بدست بیاورید. دقیقا در عکس بالا جایی است که ماهی‌های Ancient Arowana زیادی پیدا می‌کنید، یکی را بردارید و به پیش Yuna ببرید. 

به درمانگاه که در زیر Throne Room در طبقه بالا قرار دارد، بروید و با Yuna صحبت کنید تا ماهی را به او بدهید و Zora Armor را دریافت کنید، که به شما امکان می‌دهد در آبشارها شنا کنید. اکنون آن را Equip کنید، زیرا به زودی باید از این توانایی استفاده کنید.

پیدا کردن پادشاه Dorephan

از آنجایی که دوباره به Zora’s Domain بازگشته‌اید، باید پادشاه را پیدا کنید. به Throne Room بروید تا سه کودک Zora را پیدا کنید که در آنجا بازی می‌کنند، اما وقتی به آنها نزدیک می‌شوید، ساکت می‌شوند و به شما می‌گویند که بروید. در اطراف اتاق قدم بزنید و با Ledo صحبت کنید، او به شما می‌گوید که ظاهراً وانمود می‌کنند که پادشاه هستند و رویدادهای اخیر را بازسازی می‌کنند. این بدان معناست که شما باید به صحبت‌های آنها گوش دهید!

به سمت Throne یا سریر بروید، از آن بالا بروید و خم شوید تا زمانی که اعلان «گوش دادن» (Listen) را دریافت کنید. صحبت‌های بچه‌ها درباره pristine sanctummy، مکانی بین کوه Ploymus و Domain (دامنه) را می‌شنوید.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هشتم

بدین ترتیب باید به آب‌های اطراف Zora’s Domain رفته و با شنا کردن در جهت شمال‌شرقی به سمت دریاچه Mikau بروید. در آنجا، از زره Zoraیِ خود برای شنا کردن در آبشار استفاده کنید. سپس، متوجه خواهید شد که آبشار دارای علائم مشخصی در پشت خود است. پشت آبشار شنا کنید و مسیر را دنبال کنید تا به پناهگاه Pristine برسید. (عکس بالا کارتان را راحت می‌کند.)

تا پشت Sanctum قدم بزنید و در آبشار شنا کنید تا پادشاه Dorephan را که به نظر بیمار است، پیدا کنید. با او در مورد معما صحبت کنید، او به شما 5 King’s Scale می‌دهد. اینها “نشان یک پادشاه” از معمایی که قبل‌تر شرحش را دادم، هستند و بعداً به آنها نیاز خواهید داشت.

ادامه ماموریت‌ اصلی Clues to the Sky 

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هشتم

بعد از پیدا کردن King’s Scale حال باید خود را به جزیره‌‌ی آسمانی‌ای که شبیه ماهی است را پیدا کنید. این مکان در نقشه‌ی بالا آورده شده است. با استفاده از سنگ‌های آسمانی که به پایین می‌آیند و استفاده از قدرتی Recall روی آنها می‌توانید سنگ را به آسمان برگردانید و به جزیره برسید.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هشتم

وقتی به جزیره رسیدید دقیقا به وسط آن بروید. اگر به اطراف نگاه کنید در سمت راستتان قطعاتی می‌بینید که اگر در جای درست بایستید به شکل قطره در می‌آیند. حال تیرکمانتان را آماده کنید و King’s Scale را انتخاب کرده و از بین قطره تیر بیندازید تا دمو آغاز شود. بعد از دمو این ماموریت تمام می‌شود و باید خود را در قسمت بعدی به معبد آب برسانیم. 

راهنمایی بیشتر از بازی The Legend of Zelda: TotK

راهنمایی اولیه بازی TOTK

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است