راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هفتم (Fire Temple)

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هفتم (Fire Temple)

راهنمای کامل بازی Zelda: Tears of the Kingdom (منوی اصلی)

راهنمای Fire Temple و حل تمام معماهای آن

معبد Fire در Tears of the Kingdom بسیار بزرگ است، به همین‌خاطر گشت‌وگذار در آن مشکل است و ممکن است راه خود را در آن گم کنید. این معبد احتمالاً طولانی‌ترین Temple بازی محسوب می‌شود و تعداد زیادی پازل نیز درون این معبد است که برای کامل کردن این بخش باید آنها را انجام دهید. این قسمت بخشی از ماموریت Yunobo of Goron City است.

در اینجا نحوه عبور از آتشکده و نحوه باز کردن تمام قفل‌ها آورده شده است.

گوروندیا زمانی جزوی از شهر Goron بود‌ که در اعماق Eldin Canyon در زیر خانه کنونی Goron دفن شده است. شما مستقیماً در کوه مرگ شیرجه می‌زنید و از حوضچه‌های گدازه‌ای عبور می‌کنید تا به اینجا برسید. این معبد پنج طبقه است که با مسیرهایی به هم مرتبط شده است، راه‌هایی ریلی که شما را بین طبقات و در میان خرابه‌ها جا به جا می‌کند.

با اینکه قبلا به این موضوع اشاره کردیم ولی یادتان نرود که ست لباس Flamebreaker از شهر Goron City را خریداری کرده‌اید. همچنین، سلاح‌های چوبی در اینجا می‌سوزند، بنابراین در تمام طول مسیر از فلز و Zonaite استفاده کنید. هنگامی که آماده شدید، به اتاق مرکزی بروید، ترمینال Zonai را بررسی کنید تا به شما گفته شود که باید پنج قفل را با ضربه زدن به Gongها در سراسر معبد باز کنید.

نقشه‌ی معبد

ما قفل‌های روی هر نقشه را به ترتیبی که آنها را تکمیل کردیم شماره‌گذاری کرده‌ایم.

1F (طبقه اول)

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هفتم (Fire Temple) 1

2F (طبقه دوم)

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هفتم (Fire Temple) 2

4F (طبقه چهارم)

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هفتم (Fire Temple) 3

5F (طبقه پنجم)

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هفتم (Fire Temple) 4

باز کردن قفل یک (شماره۱) (طبقه 1F)

هنگامی که ترمینال Zonai را بررسی کردید، اتاق مرکزی را ترک کرده و به جنوب بروید، سپس به چپ بپیچید تا دو رودخانه گدازه‌ای را پیدا کنید. در مرحله اول، با استفاده از تخته سنگ به طرف دیگر بروید. رودخانه دوم بسیار گسترده‌تر است و هیچ تخته سنگی وجود ندارد. در سمت چپ، تعدادی دستگاه Hydrant Zonai را مشاهده خواهید کرد. آن را فعال کنید تا آب از آن به بیرون بریزد، سپس آن را بردارید و خواهید دید که آب با برخورد به گدازه جامد می‌شود. در طول گدازه قدم بزنید زیرا آب سکوهایی را برای رسیدن به طرف دیگر ایجاد می‌کند.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هفتم (Fire Temple)

به گاری معدن روی مسیرها بروید و به آن ضربه بزنید تا فن روشن شود. سپس با استفاده از توانایی Yunobo، سوئیچ سمت چپ مسیرها را بزنید تا مسیر گاری تغییر کند. در نهایت به اتاق جنوبی خواهید رسید و اگر قدم بزنید، یک Fire Like پیدا خواهید کرد. آن را از بین ببرید و سپس در پشت ستون، Hydrants بیشتری پیدا خواهید کرد. یکی را بگیرید و آن را از شیب پایین به سمت گدازه بردارید تا کمی تخته سنگ دیگر ایجاد کنید. چهار قطعه کوچک یا یک قطعه بلندتر و یک قطعه کوچکتر باید کافی باشد. از Ultrahand استفاده کنید تا قطعات را به هم بچسبانید تا مسیری را به سمت سنگ مرمری ایجاد کنید، سپس با توانایی ویژه‌ی Yunobo آن را بشکنید. وارد شوید و Yunobo را بغلتانید تا اولین قفل را باز کنید.

باز کردن قفل دو (شماره ۲) (طبقه 2F)

به گاری معدن برگردید و سوئیچ را فشار دهید تا دروازه باز شود. سوار گاری معدن شوید و تا 2F بروید (سنگ را با یونوبو بشکنید). در طول مسیر یک صندوق را می‌بینید که حاوی 10 تیر است. وقتی به انتهای مسیر رسیدید، دستگاه زنگوله‌ای را بزنید تا گاری معدن خود را بچرخانید. دوباره وارد شوید، فن را فعال کنید و سپس با یونوبو سوئیچ جلو را بزنید تا جهت را از چپ به راست تغییر دهید. شما در دروازه‌ای در نیمه راه نقشه توقف خواهید کرد. اگر با زدن زنگ دروازه را باز کنید و بر روی گاری معدن به سمت شمال سوار شوید، به صندوق دیگری با 10 تیر خواهید رسید. دوباره به سکوی میانی برگردید.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هفتم (Fire Temple)

برای رسیدن به Gong، از گاری معدن خود خارج شوید، از پل سمت چپ خود عبور کنید و سپس زنگ را بزنید تا مسیرها به یک سطح پایین بیایند. از Ultrahand استفاده کنید تا گاری معدن را روی مسیرها قرار دهید و سپس آن را به سمت شمال و به سمت اتاقی پر از گدازه ببرید. تخته سنگ مرمری موجود در حوضچه گدازه را بشکنید تا آب Hydrant از بالا بیاید و به گدازه برخورد کند و سپس اجازه دهید تخته سنگ به سمت شما جاری شود. روی یک قطعه بپرید و سپس از Recall استفاده کنید تا آن را از راهی که آمده است برگردانید و به شما امکان می‌دهد به طرف دیگر دسترسی پیدا کنید. یک Construct را در اتاق بعدی قرار دارد آن را شکست دهید و سپس با یونوبو به gong ضربه بزنید. این دومین قفل شماست.

باز کردن قفل سوم (شماره ۳) (طبقه 4F)

دوباره از روی گدازه به عقب برگردید و به گاری معدن که سوار شده بودید برگردید تا به سراغ قفل بعدی برویم. از Ultrahand برای انتقال آن به مسیر گاری معدن در چپ استفاده کنید و وارد آن شوید. جلوی شما یک زنگ است — با یک Arrow آن را بزنید تا مسیرها به سمت بالا بلند شوند، که شما را به 3F می‌برد.

هیچ gongئی در 3F وجود ندارد، اما راه‌های زیادی برای رفتن از اینجا وجود دارد. اگر می‌خواهید، می‌توانید در مسیرهای کوتاه به گاری معدن در شمال غربی جزیره سوار شوید تا به صندوقچه‌ای با سپر Zonaite قوی برسید. شما از این اتاق هم به قفل چهارم دسترسی دارید.

کپسول‌های دستگاه Zonai را در پشت اتاق بگیرید و Constructs را شکست دهید. این اتاق را به عنوان مرکز معبد در نظر بگیرید – شما خیلی به اینجا رفت‌وآمد خواهید کرد. صندوق را برای Arrowهای بیشتر باز کنید. همچنین می‌توانید برای یک میان‌بر کوچک زیبا، بالابر را تا 1F فعال کنید.

در شمال، دو ناقوس وجود دارد. دوبار به سمت چپ و یک بار به سمت راست ضربه بزنید. سوار یک گاری معدن شوید و سپس مسیر دایره‌ای را به اطراف بپیمایید، Construct را در گاری معدن کناری شکست دهید و سپس وقتی به سکوی پلکانی رسیدید به بیرون بپرید.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هفتم (Fire Temple)

با راه رفتن از یک شیب، یک Gong در بالا (از نظر فنی روی 4F است) و یک تخته سنگ را نشان می‌دهد. با هدف قرار دادن Yunobo روی تخته سنگی که به راحتی قرار گرفته است، تخته سنگ را بشکنید. شما یک شیر آب را نمایان می‌کنید. اکنون باید با تخته‌ها و سنگ‌ها شیب بزرگتر بسازید تا به یونوبو اجازه دهید تا گونگ را بزند. اجازه دهید آب Hydrant تخته‌هایی از سنگ ایجاد کند و از آن برای ایجاد سطح شیب دار خود استفاده کنید. یونوبو را از سطح شیب‌دار شلیک کنید و با این کار قفل بعدی باز شده است.

باز کردن قفل چهارم (شماره ۴) (طبقه 5F)

در اتاق مرکزی خود در 3F، می‌خواهید به بخش جنوب‌غربی نقشه برسید. شما می‌توانید این کار را با یک گاری معدن و یک موشک انجام دهید، که گاری معدن را از طریق ریل‌های شکسته به سمت جنوب‌غربی 4F حمل می‌کند. در پشت اتاق متوجه یک پل شکسته خواهید شد که می‌توانید با استفاده از Ultrahand آن را به هم بچسبانید. این باعث می‌شود شیب پل به سمت بالا باشد. قبل از انجام هر کار دیگری، از پل بالا بروید و دور بزنید تا به صندوقچه‌ای برسید که داخل آن یک یاقوت سرخ است.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هفتم (Fire Temple)

با استفاده از پل تازه ساخته‌ی خود، به بالا نگاه کنید و یک تخته سنگ مرمری را خواهید دید. با Yunobo، تخته سنگ را بشکنید تا یک سوراخ باز شود، و یک بلوک بزرگ نیز سقوط خواهد کرد. از بلوک بالا بروید و از Recall روی آن استفاده کنید تا به 5F برسید. gong در سمت چپ شما خواهد بود.

باز کردن قفل پنجم (شماره ۵) (طبقه 1F)

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هفتم (Fire Temple)

ابتدا می‌خواهیم به اتاقی که قفل شماره سه در آن است بازگردیم. با استفاده از رمپی که قبلاً ساخته‌اید، Yunobo را به سمت یک تخته سنگ مرمری در جنوب غربی شلیک کنید. برای رسیدن به آنجا، می‌توانید یک شیب بسیار طولانی ایجاد کنید و سعی کنید به آنجا بدوید یا از قفل شماره چهارم با سرعت به 5F بروید و از جلو گلاید کنید.

در اتاق، از سوراخ مرکزی به سمت پایین بروید. در قسمت پایین، صندوقچه‌ای با یک Soldier II Reaper وجود دارد. وقتی به 1F رسیدید، در یک اتاق سرپوشیده با یک gong هستید. آن را بزنید تا قفل نهایی باز شود. شما همچنین می‌توانید یک سوئیچ را در این اتاق فشار دهید تا دروازه باز شود و به راحتی به اتاق مرکزی بازگردید

به اتاق بازگردید، با دستگاه تعامل کنید و سپس به اتاق بزرگ گنبدی شکل بروید. Yunobo را از کنار دیوار به بالا بغلتانید تا به صخره بالای سرتان برخورد کند – اما متوجه می‌شوید که در واقع این سنگ نیست و یک باس بزرگ است!

چگونه Boss معبد آتش را شکست دهیم

شما اکنون به Boss رسیده‌اید – حالا وقت آن است که ببینید چگونه می‌توان Boss بزرگ این سیاه‌چال زیرزمینی را شکست داد.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت هفتم (Fire Temple)

  1. ابتدا با کمک Yunobo به پاهایش بزنید تا به روی زمین سقوط کنید بعدی روی بدنش بروید و به چشمش با شمشیر ضربه بزنید.
  2. وقتی خونش کم شد به روی سقف می‌رود و از بالا روی سرتان یک سری سنگ پرت می‌کند، سنگ‌ها بعد از مدتی منفجر می‌شوند پس باید به سرعت از محل دور شوید.
  3. روی سنگ‌ها بروید و به پایین بپرید و در همین حین به سمت چشم‌های بالای او در حالت صحنه آهسته شلیک کنید تا خونش کم و کم‌تر شود.
  4. روش دیگر اینکه Yunobo را روی دیوارها به سمت بالا بفرستید تا به پاهایش برخورد کند و در نهایت روی زمین بیفتد و بتوانید به او ضربه بیشتری وارد کنید.
  5. این روش را ادامه دهید تا به راحتی شکست بخورد و دموی طولانی آغاز شود و دوم معبد را نیز به پایان برسانید.

با فتح معبد آتش، گرما دوباره برمی‌گردد و می‌توانید ماموریت فرعی مختلفی در Goron City و محیط‌های اطراف آن انجام دهید.

راهنمایی بیشتر از بازی The Legend of Zelda: TotK

راهنمایی اولیه بازی TOTK

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است