راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت ششم (Death Mountain)

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت ششم

کوه مرگ، خانه نمادین گورون در سری زلدا، مقصد بعدی شماست. با این حال، مانند تمام جست‌وجوی‌های مرحله Regional Phenomena، این بار نیز چیزی در مورد آتشفشان کمی متفاوت است.

راهنمای کامل بازی Zelda: Tears of the Kingdom (منوی اصلی)

چگونه به Goron City و Death Mountain برویم

توصیه می‌کنیم بعد از بازدید از دهکده Rito، به سمت منطقه Goron بروید. اما یادتان باشد در هر زمان که بخواهید می توانید به آنها کمک کنید و هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

چگونه برای منطقه‌ی Eldin خود را آماده کنیم

شهر Goron در منطقه Eldin، درست در کنار کوه مرگ قرار دارد. وقتی برای اولین بار به Eldin رسیدید، تا حد زیادی همه‌چیز خوب خواهد بود. با این حال، در داخل کوه یا در اعماق غارها که قدم بزنید، شروع به سوختن خواهید کرد. بنابراین، توصیه می‌کنیم به محض رسیدن به شهر Goron، سِت زره Flamebreaker را خریداری کنید. همانطور که به بالای کوه سفر می‌کنید، می‌توانید هر Fireproof Lizardئی را که می‌بینید را برای ساختن مقداری اکسیر بردارید (مخفیانه نزدیکشان شوید)

با گرم شدن همه چیز، هر سلاح چوبی که داشته باشید آتش می‌گیرد. این برای Arrowها نیز مصداق دارد (ایجاد تیرهای آتشی در اینجا راحت است) اما برای چوب‌ها، سپرهای چوبی و کمان‌های چوبی، به معنای آن است که آنها به شما آسیب می‌رسانند، بنابراین باید تا حد زیادی به سلاح‌های فلزی یا Zonaite بچسبید. بعلاوه، مطمئن شوید که برای مراحل جلوتر مقداری دانه Brightbloom ذخیره دارید. (جلوتر متوجه خواهید شد)

چگونه به Eldin برسیم

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت ششم

منطقه‌ی Eldin در شمال‌شرقی Lookout Landing قرار دارد (نقشه بالا) و احتمالاً به دلیل آتشفشان عظیم، کوه مرگ، که بر فراز سایر نقاط جهان نیز قابل مشاهده است، به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید. در راه به اصطبل Woodland می‌رسید، و این اولین اصطبل است که در آن می‌توانید قفل یکی از Fairyهای بزرگ را از طریق ماموریت جانبی Serenade to a Great Fairy Side باز کنید.

برج Eldin Canyon Skyview نیز مستقیماً در غرب اصطبل قرار دارد و برای دریافت نقشه منطقه ارزش باز کردن قفلش را دارد. اگر کمتر اهل ماجراجویی هستید، می‌توانید مسیر شمال را نیز دنبال کنید، اما نمی توانید سوار اسب شوید.

چگونه Goron City را پیدا کنیم

همانطور که در بالا ذکر کردیم، برج Skyview در منطقه، احتمالا بهترین راه برای رسیدن به شهر Goron است. همچنین می‌توانید با رفتن به جنوب از طریق برج، اشک اژدها شماره 3 را از اینجا دریافت کنید.

مکان Bedrock Bistro در نزدیکی دریاچه Goronbi، در سمت جنوبی کوه، مکان خوبی برای قرار گرفتن در نقشه شما است و معبد Timawak نیز درست در کنار آن قرار دارد. صحبت کردن با مردم اینجا به شما بینشی از آنچه در شهر Goron می‌گذرد می‌دهد و در مورد کباب سنگ مرمری اطلاعات خواهید یافت.

رسیدن به شهر گورون از اینجا در واقع نسبتاً آسان است – تنها کاری که باید انجام دهید این است که مسیر شمال را دنبال کنید. بسیاری از گدازه‌ها جامد شده‌اند، بنابراین نیازی نیست نگران آسیب دیدن باشید. با این حال، اگر می‌خواهید در غارهای این منطقه بگردید، حتماً باید اکسیرهای ضد آتش داشته باشید. برای یک مسیر ثابت به شهر، فانوس‌ها و علائم معدن را دنبال کنید.

هنوز نگران هیچ یک از ریل‌های گاری معدن نباشید – بعداً به سراغ آنها خواهید رفت. درست قبل از اینکه به Goron City برسید، با فروشنده سنگ‌های قیمتی Ramella روبرو خواهید شد.

در Goron City چه کاری انجام دهیم

متوجه خواهید شد که اوضاع در شهر گورون در مقایسه با Breath of the Wild کمی متفاوت است. یعنی، یک توده عظیم از آن سنگ مرمری کباب شده در مرکز شهر وجود دارد. به علاوه یک Goron بهم ریخته در جلوی آن قرار دارد. این جایی است که شما ماموریت خود را آغاز می‌کنید.

اکنون زمان آن رسیده است که ست زره Flamebreaker را از Shop خریداری کنید. سنگ‌های قیمتی خود را بفروشید تا بیشترین مقدار ممکن را به دست آورید، زیرا برای ادامه بازی این ست کاملا ضروری است. وقتی آماده شدید، ماموریت Regional Phenomena Goron را شروع کنید (در نقشه مشخص است) تا با دوست قدیمی‌تان Yunobo دوباره ملاقات کنید، البته او کمی نسبت به گذشته فرق کرده است!‌

یونوبو را کجا پیدا کنیم

گورون‌های دیگر نیز نگران هستند، و از شما می‌خواهند Yunobo دوست قدیمی‌تان را تا مقرش، که در شمال شهر Goron است، دنبال کنید. به سمت شمال شهر بروید و با گاری معدن در سراسر درّه بروید. همچنین می‌توانید Dugbo را با خود ببرید تا ماموریت فرعی The Ancient City of Gorondia را نیز کامل کنید.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت ششم

مسیر را دنبال کنید تا به یک غار برسید و با Offrak و Slergo صحبت کنید، آنها به شما خواهند گفت که Yunobo از زمانی که یک ماسک جدید دریافت کرده، عجیب رفتار می‌کند. و از زمانی که او آن ماسک را دریافت کرد، از همه می‌خواهد که کباب سنگ مرمری بخورند! به داخل غار بروید و با Yunobo مقابله کنید.

آری، شما باید با دوست خود Yunobo مبارزه کنید. با این حال، این یک مبارزه بسیار آسان است. Yunobo یک حمله چرخشی را آغاز می‌کند و به سمت شما هجوم می‌آورد. به دویدن ادامه دهید تا زمانی که حرکت را انجام دهد و به دیوار برخورد کند. وقتی گیج است نزدیکش شوید و او را بزنید، نقابش ترک خواهد خورد. این کار را سه بار انجام دهید تا نقاب بشکند و این مبارزه تمام شود. Yunobo آزاد می‌شود و او اکنون شما را در سفرتان در شهر Goron همراهی می‌کند.

ابتدا باید از این غار خارج شوید. توانایی شارژ یونوبو برای این کار بسیار عالی است – او مانند توپ غلت می‌خورد و تخته سنگی که راه راه مسدود کرده را می‌شکند. او همچنین تنها کسی است که می‌تواند این تخته سنگ‌های مرمر قرمز را بشکند‌، این را برای جلوتر در نظر داشته باشید. مقصد بعدی شما بالای کوه مرگ (Death Mountain) است.

چطور از کوهستان مرگ صعود کنیم

علیرغم اینکه کوه مرگ بسیار بزرگ است، رسیدن به بالای آتشفشان بسیار آسان است. همه آن مسیرهای ریلی معادن را در مسیر خود به شهر Goron به یاد دارید؟ به وسیله‌ی آنها ما به قله خواهیم رسید. اگرچه راه‌های زیادی برای رسیدن به آنجا وجود دارد – موشک، کوهنوردی و غیره.

مسیر گاری معدن مورد نظر شما در سمت غربی کوه مرگ، درست در شمال شهر Goron است، بنابراین ابتدا به آنجا برگردید و از بالای شهر (از معبد Marakuguc) گلاید کنید. گاری معدن در نزدیکی تونل غربی کوه مرگ قرار دارد و اگر باتری را بیرون بیاورید و پنکه روی آن بزنید، سواری به راحتی تا بالای کوه شما را می‌رساند. شما می‌توانید از قابلیت شارژ Yunobo در حین سوار شدن بر گاری معدن (یا هر وسیله نقلیه دیگر) استفاده کنید. با ظاهر شدن دشمنان، فقط آنها را نشانه بگیرید و “A” را فشار دهید تا او را به سمت دشمنان بفرستید تا راهی مناسب برای از بین بردن دشمنان باشد.

شما در نهایت در بالای کوه متوقف خواهید شد. در امتداد سکوهای چوبی به سمت محل مشخص شده بروید تا موجودی عظیم از بالای کوه مرگ بیرون بیاید…

چگونه Moragia را شکست دهیم

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت ششم

مبارزه با Moragia یکی از باحال‌ترین باس‌های بازی Tears of the Kingdom است، مگر اینکه با هدف‌گیری توانایی غلتیدن Yunobo مشکل داشته باشید، این یک مبارزه نسبتاً آسان، اما تماشایی خواهد بود.

Moragia کاملاً عظیم است، به این معنی که شما نمی‌توانید آن را از زمین بزنید. خوشبختانه یک وسیله نقلیه موقت Zonai در نزدیکی آن وجود دارد که می‌توانید سوار آن شوید. این وسیله به Wing با چهار فن، دو باتری بزرگ و یک فرمان مجهز شده است، به این معنی که می‌توانید وسیله نقلیه پرنده خود را کنترل کنید. این واقعیت را اضافه کنید که می‌توانید از Yunobo برای حمله در حالی که سوار وسیله نقلیه هستید استفاده کنید و اساساً در حال حمله هوایی علیه یک اژدهای غول پیکر هستید. از Ultrahand برای چرخاندن آن استفاده کنید، سپس سوار آن شوید.

اگر قبلاً از فرمان استفاده نکرده باشید، سخت‌ترین بخش مبارزه عادت کردن به کنترل است. در طول مبارزه شما باید با خارج شدن از مسیر شعله‌های آتش و توپ‌های گدازه Moragia از آسیب دیدن فرار کنید، در این حین باید سعی کنید به هر یک از سرهای باس نزدیک شوید تا بتوانید یونوبو را به سمت آنها شلیک کنید. سه سر وجود دارد و برای شکست دادن هر کدام فقط باید یک بار ضربه بزنید. پس از انجام این کار، یک میان‌پرده خواهید دید و Link و Yunobo تصمیم می‌گیرند در اعماق کوه مرگ شیرجه بزنند…

در Eldin Canyon Depth چه کار کنیم

اگر قبلاً به The Depths رفته‌اید، Eldin Canyon Depth کمی رام‌تر از بقیه آنها است – به جز اینکه همه جا گدازه‌ وجود دارد. اینجاست که شما به دانه‌های Brightbloom و البته ست لباس Flamebreaker نیاز دارید. نفس عمیق بکشید و از شکاف کوه مرگ به پایین بپرید تا به اعماق دره Eldin برسید.

همین‌طور که به پایین می‌روید، Mustis Lightroot را در سمت غرب خواهید دید. تا جایی که ممکن است به آن نزدیک شوید و آن را فعال کنید تا منطقه را روشن کنید و بخشی از نقشه را نمایان کنید. سپس با Yunobo صحبت کنید تا یک میان‌پرده کوتاه داشته باشید که شما را به سمت غرب جایی که هستید هدایت می‌کند.

سنگ‌های قرمز زیادی در اطراف وجود دارد که Yunobo می‌تواند آنها را بشکند تا مسیر را برای شما کمی واضح‌تر کند. هر چه از Lightroot دورتر شوید، فضا تیره‌تر می‌شود، بنابراین اگر نگران هستید از دانه‌های Brightbloom استفاده کنید – اگرچه گدازه‌ها به راحتی قابل تشخیص هستند. در حال حاضر، فقط به سمت غرب بروید و در صورت نیاز، هر تخته سنگی را در سر راه خود است بشکنید.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت ششم

در نهایت، به یک وسیله نقلیه عجیب خواهید رسید. سوار آن شوید فعالش کنید، بوسیله این وسیله می‌توانی به سمت دیگر گدازه‌ها بروید. در نزدیکی وسیله نقلیه شیبی وجود دارد، از آن بالا بروید و در طول مسیر Poesها را بگیرید. شما همچنین یک Lightroot دوم پیدا خواهید کرد – Misisi Lightroot، آن را فعال کنید و منطقه را روشن کنید. Katoji Lightroot نیز در شمال اینجا قرار دارد. به سمت غرب Misisi به سمت سازه بزرگ ادامه دهید. اردوگاهی از دشمنان در راه وجود دارد که در تاریکی قرار دارد، پس مراقب باشید که با آنها برخورد نکنید.

اگر به سمت غرب مسیر را ادامه دهید، پلی شکسته روی رودخانه عظیم گدازه‌ای خواهید دید. شما در مسیر درست هستید به سمت محل مشخص شده در نقشه پیشروی کنید تا معبد آتش را ببینید. ورودی معبد را بوسیله قدرتی Yunobo از بین ببرید تا وارد معبد شوید…

راهنمایی بیشتر از بازی The Legend of Zelda: TotK

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است