راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم (معبد آب)

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم (معبد آب)

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم در این قسمت به معبد آب می‌رویم و آن را کامل می‌کنیم و ماموریت  Sidon of the Zora را به طور کامل انجام می‌دهیم.

راهنمای کامل بازی Zelda: Tears of the Kingdom (منوی اصلی)

ادامه ماموریت Sidon of the Zora

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم

بعد از اینکه ماموریت Clues to the Sky را کامل کردیم به پیش Sidon در دادگاه Mipha برگردید و با او صحبت کنید. بلافاصله بعد از صحبت دشمنی به نام Sludge Like ظاهر می‌شود. ابتدا باید به این دشمن بوسیله آب ضربه بزنید تا لجن دور او از بین برود. راه‌های مختلفی برای ایجاد آب وجود دارد، حتی می‌توانید یک سلاحی آبی درست کنید ولی با اضافه کردن Splash Fruit به تیرهایتان نیز می‌توانید تیرهای آبی درست کنید و لجن دور موجود را از بین ببرید. البته یکی از راه‌های بهتر استفاده از قدرتی Sidon است که باعث می‌شود ضرباتتان آبی شوند.

بعد از مدتی که لجن از دور باس از بین رفت به شما از دور لجن پرت می‌کند، آنها را جاخالی دهید تا دهنش را باز کند و زبانِ گردش مشخص شود. با شلیک به زبانش او روی زمین می‌افتد و اکنون می‌توانید با ضربه زدن به گردی درون دهنش حسابی خونش را کم کنید. بعضی وقت‌ها او به زیر زمین می‌رود، مراقب باشید که غافلگیر نشوید و لجن‌های روی زمین را با کمک قدرتی Sidon از بین ببرید. مثل قبل باز به گردی درون دهنش شلیک کنید و به او ضربه بزنید تا کشته شود.  بعد از کشتن باس و صحبت با Sidon از جعبه شمیشر را بردارید.

معبد زیر آب (Ancient Zora Waterworks)

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم (معبد آب)

حال به سمت علامت مشخص شده در نقشه در وسط آب بروید. در رو به روی نقطه درون آب Sidon را خواهید یافت به سمتش بروید و با او صحبت کنید. در دمو می‌بینید که Sidon گردابی در وسط آب درست می‌کند. بعد از دمو به سمت گرداب بروید و به داخل آب بروید. بعد از مدتی در محلی زیر آب به هوش می‌آیید به سمت جلو بروید و به سمت پایین گلاید کنید. در پایین تکه سنگی مسیر آب را مسدود کرده است با یک شمشیر سنگین آن را از بین ببرید تا آب از لوله خارج شود و سطح آب بالا بیاید. حال می‌توانید به سمت دیگر بروید و مسیر را به سمت پایین ادامه دهید. در پایین به Ancient Zora Waterworks می‌رسید. در اینجا باید دوباره لوله دیگری که با سنگ مسدود شده را آزاد کنید تا آب از آن خارج شود. (عکس بالا)

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم (معبد آب)

دو علامت گرد دیگر در این منطقه وجود دارد (دقیقا مثل عکس بالاتر) که باید داخلشان شوید و سنگ‌های درونشان را بشکنید تا آب بالا و بالاتر بیاید. اول به سمت نزدیکترین بروید و با وسایلی که نزدیک لوله مسدود شده است شکلی بسازید که بتوانید از آن بالا رفته و وارد لوله شوید. بعد در درون لوله سنگ را از بین ببرید تا آب جاری شود. سومین علامت کمی بالاتر از سطح آب در طرف مقابل است. وارد لوله باز زیر علامت شوید و در داخل غار شروع به کشتن دشمنان مختلف بکنید. در وسط غار جایی که لجن از بالا به پایین می‌ریزد به بالا نگاه کنید و با کمک قدرتی Ascend به طبقه بالا بروید. در آنجا سنگ‌ها را با یک پتک یا سلاح متصل به سنگ یا قدرتی Yunobo از بین ببرید تا آب بالا بیاید. (در اینجا دوباره می‌توانید از Ascend  استفاده کنید تا به غورباقه غار و یک Bubbul Gem دست پیدا کنید) معبدی در روی آب در دسترس است حال به سمتش بروید و دایره وسطش را لمس کنید تا لجن‌های روی آبها از بین برود و بتوانید با کمک‌ آب به سمت جزیره‌های آسمانی این منطقه بروید…

رسیدن به معبد آب

بعد از دمو، آیتم Zora Armor که توانایی بالا رفتن از آبشارها را به شما می‌دهد را بپوشید و روی آبشار رو به رویتان پریده و به بالا بروید تا وارد Wellspring Island شوید و جلوتر با Sidon صحبت کنید. بعد از صحبت‌ها حال باید با کمک حباب‌هایی که از محل‌های سبز بیرون می‌آید به سمت جلو و بالای محیط و معبد آب خود را نزدیک کنید. همینطور به جلو بروید تا به جایی برسید که مقدار زیادی لجن و دو دشمن حضور دارد. دشمنان را بکشید و Hydrantی (همان وسیله‌ای که از آن آب بیرون می‌آید) که در محیط قرار دارد را بردارید و با کمک آن لجن‌های محیط را از بین ببرید. (صندوق پیدا خواهید کرد) جلوتر به کمک آبشار و Zora Armor به سمت دیگر بروید، روی آبشارها بروید و به بالا بپرید و به سمت دیگر محیط پیش بروید تا به معبد Igoshon Shrine برسید. (بعدا در مورد آن صحبت خواهیم کرد)

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم (معبد آب)

بعد از انجام معبد جلوتر یک دستگاه بالدار وجود دارد آن را جلوی پلتفورم قرار دهید و به محل نارنجی رنگ کنار آن ضربه بزنید تا هواپیما به هوا پرت شود و به سمت دیگر بروید. دشمنی که آتش به سمتتان پرت می‌کند را بکشید و بعد با کمک آبشارها به سمت دیگر محیط خود را برسانید. در طرف دیگر سه دشمن وجود دارد هر سه را بکشید تا بتوانید از صندوق یک شمشیر خوب بدست بیاورید. مسیر را به سمت جلو ادامه دهید تا به محلی برسید که حباب‌هایی از دستگاهی بیرون می‌آید. اول صبر کنید حباب آنطرف پرتگاه به سمت شما بیاید و بعد وقتی نزدیکتان بود Rewind را رویش بزنید و به درونش بپرید تا به سمت دیگر پرتگاه بروید.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم (معبد آب)

در سمت دیگر دستگاه حباب سازی حباب‌ها را به دیوار می‌کوبد و از بین می‌برد باید چیزی نزدیک دیوار بگذارید تا حباب شما را به سمت دیگر پرتگاه پرتاب کند. با استفاده از دو پلتفورمی که در محیط است، وسیله‌ای مانند دستگاه بالا بسازید و نزدیک دیوار قرار دهید. به سمت محلی که حباب از آن خارج می‌شود بروید و خود را درون حباب بیندازید حباب به پلتفورمی که ساختید برخورد می‌کند و به هوا می‌رود و شما به سمت دیگر می‌روید. در سمت دیگر با استفاده از دستگاه‌هایی که در محیط است یک هواپیما بسازید و خود را به سمت دیگر و به پیش Sidon برسانید. با او صحبت ‌کنید جلوتر دشمن را بکشید و بعد مسیر را ادامه دهید تا به آبشاری برسید که می‌توانید از آن بالا بروید و در بالا به معبد آب می‌رسید. 

راهنمای معبد آب و حل معماهای آن

مانند ماموریت‌های Zora’s Domain و Clues to the Sky، آیتم‌های آبی برای پیشرفت در این معبد مورد نیاز هستند – یا حداقل، در اینجا باید از توانایی‌های Sidon استفاده کنید. Splash Fruit و Blue Chuchu Jelly هر دو خوب هستند، اما اگر King’s Scale هم دارید، آن‌ها نیز عالی هستند. به یاد داشته باشید که جاذبه کم نیز در اینجا مؤثر است، به این معنی که می‌توانید بیشتر به جلو بپرید – اما همچنین می‌توانید خیلی بیشتر به عقب بچرخید.

وقتی وارد شدید، به سمت ترمینال Zonai در مقابل استخرِ بزرگِ گلی بروید تا آب را روی آن بریزید. با این حال، تنها یک منبع آب باقی مانده است و چهار شیر آب دیگر پاسخ نمی‌دهند. سپس باید آن‌ها را باز کنید. پس از آتشکده عظیم، معبد آب بسیار قابل کنترل‌تر است و به همان اندازه که برخی از سیاه‌چال‌های مبتنی بر آب می‌توانند سخت باشند، این یکی نسبتاً ساده است.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم (معبد آب)

باز کردن چهار شیر آب

Faucet 1 (شماره یک در نقشه)

برای اولین شیر آب، می‌خواهیم به زیر معبد آب برویم. برای انجام این کار، به سمت غرب طبقه مرکزی بدوید و به لبه آن نگاه کنید تا سطح شیبداری را ببینید که به سمت پایین معبد می‌رود. به پایین بپرید و در مقابل درب پوشیده از آتش (Fire Cover) که به B1 ختم می‌شود، خواهید بود.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم (معبد آب)

برای عبور از شعله‌های آتش، از Ultrahand استفاده کنید تا یکی از دستگاه‌های Hover Stone Zonai را در طرف دیگر شعله‌ها بگیرید.  آن را به پهلو بیندازید، ضربه بزنید، سپس آن را به سمت بالا ببرید تا شعله‌های آتش را بپوشاند. چنانچه رهایش کنید سر جایش باقی خواهد ماند، یا می‌توانید مسیر ساده‌تری را انتخاب کنید و از توانایی Sidon برای پوشاندن خود با یک سپر آب استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد به راحتی از میان شعله‌های آتش عبور کنید.

هنگامی که در سمت دیگر قرار گرفتید، یک Hover Stone را غیرفعال کنید و آن را روی سوئیچ سمت راست درب قرار دهید تا Sidon وارد شود. کمی بیشتر به داخل اتاق بروید تا قسمت پایین‌تری را در کف اتاق که پر از تیغ، سنگ‌های شناور متعدد و یک توپ در آنطرف اتاق ببینید. شما به آن توپ احتیاج دارید پس پایین بپرید و به سمت توپ بروید. اگر قدرتی باد را دارید به راحتی می‌توانید به سمت دیگر بروید در غیر این صورت از Hover Stoneهای فعال نشده استفاده کنید تا با پرش به سمت دیگر بروید. 

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم (معبد آب)

در بالای این محل، یک صندوق با یک Zonaite بزرگ مشاهده خواهید کرد. (عکس بالا) برای دریافت جایزه، آن را با آن یک Arrow شلیک کنید. سپس با Ultrahand، توپ را بگیرید و به Hover Stone که روی آن هستید بچسبانید. به سکوی قبلی برگردید و کل Hover Stone را با توپِ روی آن بگیرید و آن را بیاورید.

وقتی می‌توانید، Hover Stone را با توپِ روی آن در بالای محیط حرکت دهید از Ascend برای رفتن به یکی از سنگ‌های شناور که قبلاً در جای خود بودند، استفاده کنید و سپس ادامه دهید. سکوی توپ را حرکت دهید تا روی لبه بالایی قرار گیرد، به سطح بالایی بپرید.

در حالی که توپ در مرکز Hover Stone است، آن را به سمت سوئیچ توپی شکل روی دیوار سمت چپ ببرید، آن را بچرخانید و سپس آن را فشار دهید تا Hover Stone آن را در جای خود نگه دارد تا دری باز شود. از توانایی آب Sidon برای چرخاندن چرخ و باز کردن اولین شیر آب استفاده کنید.

Faucet 2 (شماره دو در نقشه)

تمام سوئیچ‌های دیگر شیر آب 1F روشن هستند، بنابراین به مرکز برگشتیم. از آنجا به سمت غرب رفته و پل شکسته را تا جزیره‌یِ غربی دنبال کنید. در آنجا با Constructs مبارزه کنید (که می‌تواند کمی سخت باشد) و سپس به سمت شمال جزیره بروید. از Ultrahand برای گرفتن توپ از آب در راه استفاده کنید.

حباب پوشیده از گل و لای است، بنابراین آن را با Splash Fruit یا توانایی Sidon تمیز کنید. توپ را داخل اولین حبابی که بیرون می‌آید قرار دهید و اجازه دهید به سمت جزیره بالایی شناور شود. آن را در حباب بعدی دنبال کنید. اجازه دهید توپ از حباب بیرون بیاید و داخل آب بیفتد.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم (معبد آب)

هنگامی که فرود آمدید، یکی از سنگ‌های Hover را به سمت شمال با Ultrahand بگیرید و آن را به دروازه سفیدی که در آب غوطه‌ور است بیاورید. Hover Stone فعال شده را به بالای سنگ سفید بچسبانید و سپس کل قسمت را با Ultrahand به سمت بالا حرکت دهید. سنگ، دروازه را در جای خود نگه می‌دارد و اجازه می‌دهد آب تخلیه شود. توپ باید به طور طبیعی در سوراخ بیفتد و درب سوئیچ دوم را باز کند. با Sidon’s Water ضربه بزنید تا شیر دوم باز شود.

Faucet 3 (شماره سه در نقشه)

دوباره به وسط معبد برگردید، اما این بار به سمت شمال‌شرقی بروید. یک سوراخ آبشار پوشیده از لجن را می‌بینید. یک Splash Fruit Arrow به سمت آن شلیک کنید تا آبشار نمایان شود. به سمت آن بلغزید و به سمت آن شنا کنید (با فرض اینکه هنوز زره Zamor خود را در دست دارید).

روی یکی از سکوهای شکسته فرود بیایید و حباب‌هایی را خواهید دید که از آسمان شناور هستند. هنگامی که پلت‌فرم را لمس کرد، از Recall استفاده کنید و به داخل آن بپرید تا دوباره به سمت بالا حرکت کنید، حال به جزیره مقابل بروید.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم (معبد آب)

به سمت راست بروید و متوجه یک چرخ آبی با پاروهای بسیار کوتاه خواهید شد. نزدیک آن صندوق است پوشیده از گِل که داخلش پنج Arrow قرار دارد. به سمت آن بروید، به پایین نگاه کنید و دو تخته سنگ سفید را از آب بگیرید. هر کدام را در دو طرف چرخ بچسبانید و مطمئن شوید که یکی از آنها را داخل آب حرکت دهید و چرخ را مجبور کنید بچرخد و برق تولید کند.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم (معبد آب)

جریان را دنبال کنید و متوجه خواهید شد که مدار خراب است. پشت آن، یک حباب وجود دارد. یکی را با Ultrahand بگیرید و آن را در شکاف حرکت دهید تا اجازه دهید جریان الکتریسیته را هدایت کند، مدار را کامل کند و دروازه را به سوی کلید بعدی باز کنید. از حمله آبی Sidon استفاده کنید و اکنون سومین شیر آب را خواهید داشت.

Faucet 4 (شماره چهار در نقشه)

آخرین سوئیچ در جزیره بالایی به سمت جنوب قرار دارد. برای رسیدن به آنجا، کمی به سمت جنوب بدوید و سپس به سمت سکوی پایینی حرکت کنید. Fire Like را شکست دهید و از Ascend برای رسیدن به سطح بالا استفاده کنید. Constructsها را از بین ببرید تا دیگر نگران مزاحمت آنها نباشید.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم (معبد آب)

در جنوب، یک بلوک در حال چرخش را در بالای یک برج خواهید دید. شما باید یک سوئیچ را در آنجا بزنید، اما اطراف آن سوئیچ از لجن پوشیده شده است و بسیار سریع حرکت می‌کند. از دستگاه‌های Hover Stone و Ascend استفاده کنید تا به اندازه کافی به بلندی بروید تا هدف خود را آسان‌تر ببینید. سپس بپرید و کمان خود را بیرون بیاورید تا صحنه آهسته شوید و با یک Splash Fruit Arrow به محل شلیک کنید تا لجن از بین برود. دوباره همین کار را انجام دهید و با یک تیر معمولی به محل شلیک کنید تا آب استخر تخلیه شود.

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم (معبد آب)

در استخر تخلیه شده، صندوقچه‌ای حاوی عقیق وجود دارد. اما مهمتر از آن، می‌توانید به داخل اتاق بروید و شیر آب نهایی را فعال کنید. با روشن شدن هر چهار شیر آب، می‌توانید به ابتدای معبد برگردید و ترمینال Zonai را لمس کنید تا آب به داخل توده‌ای از لجن برود، Boss Fight بعدی شما در انتظار شماست.

مبارزه با Mucktorok

راهنمای بازی The Legend of Zelda: TotK قسمت نهم (معبد آب)

بعد از دمویی موجود عجیبی برای مبارزه جلوی شما صف آرایی می‌کند. این موجود به شکل یک کوسه لجنی می‌شود و در محیط به اینطرف و آنطرف می‌رود و محیط را لجنی می‌کند. اگر لجن اطراف این موجود را از بین نبرید نمی‌توانید به آن آسیب وارد کنید پس اول از قدرتی Sidon یا Splash Fruit یا Blue Chuchu Jelly یا حتی Opal برای از بین بردن لجن او استفاده کنید. با از بین رفتن لجن، او به یک موجود ضعیف تبدیل می‌شود حال می‌توانید با ضربه زدن به او خونش را کم کنید. 

وقتی خونش را به نصف برسانید به وسط محیط می‌آید و فاز دوم آغاز می‌شود. در فاز دوم گل و لای بیشتری در منطقه پخش می‌شود و این به باس اجازه می‌دهد بسیار سریع‌تر حرکت کند و سرعت لینک کندتر شود. در این فاز بیشتر سعی کنید با تیرهای آبی او را متوقف کنید و از قدرتی Sidon برای پاک کردن لجن‌های محیط استفاده کنید و بعد به سراغ باس بروید و خونش را کم کنید و او را شکست دهید. 

بعد از شکست دادن باس یک Heart Container می‌گیرید و قدرتی Sidon نیز برای ادامه بازی برایتان قابل استفاده خواهد بود. بعد از یک دموی نسبتا طولانی ماموریت Sidon of the Zora را به پایان می‌رسد. 

راهنمایی بیشتر از بازی The Legend of Zelda: TotK

راهنمایی اولیه بازی TOTK

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است