خدایان بیرونی و قدرتهای ماورایی در Elden Ring

در این مقاله درباره‌ی تمام خدایان بیرونی و قدرت‌های ماورایی که در Lands Between نام برده شده‌اند و نقشی هر چند کوچک در داستان ایفا کرده‌اند صحبت می‌کنیم و اطلاعاتی درباره‌ی آنها به شما می‌دهیم. این اطلاعات بسیار اندک هستند و درباره‌ی بسیاری از خدایان بیرونی جز یک جمله شاید Lore یا داستانی در بازی وجود نداشته باشد. پس این نکته را در نظر بگیرید و بدانید بسیاری از مواردی که در اینترنت درباره‌ی آنها می‌خوانید جز تئوری و حدس و گمان نیستند.

این مطلب بخشی از راهنمای سفر شما در بازی ELDEN RING است برای مطالب مشابه بیشتر به صفحه اصلی مراجعه کنید.

[مطلب پیش‌رو برگرفته از وب‌سایت Fextralife است.]

مطالب دیگر از دنیای بازی الدن رینگ

و اکنون خدایان بیرونی و قدرتهای ماورایی در Elden Ring

[lwptoc]

خدایان بیرونی ماهیت‌های مرموزی هستند که در Loreهای بازی از آنها سخن به میان آورده شده است‌. آنها در فرم‌های فیزیکی ظاهر نمی‌شوند ولی به شکل‌های مختلف تاثیر خود را در سرزمین Lands Between می‌گذراند. این کار را یا با پرستیده شدن توسط مردمان Lands Between می‌کنند یا با اعمال قدرت توسط Incantationها و جادوها تا قدرت خود را به رخ بکشند.

خدایان بیرونی مسئول بسیاری از اتفاقاتی هستند که یا قبل از حوادث بازی Eldrn Ring رخ داده یا همچنان در جریان هستند.

قدرت‌های ماورایی که نامشان با عنوان خدایان بیرونی ذکر شده است

در ادامه برخی از خدایانی که نام آنها با عنوان خدایان بیرونی در بازی ذکر شده است را معرفی خواهیم کرد.

مادر بی‌شکل یا Formless Mother

داستان الدن رینگ دنیای زیرزمین / قسمت دهم

این خدای بیرونی که “Mother Of Truth” یا “مادر حقیقت” نیز نامیده می‌شود، میل به زخم (زخم زدن یا زخم شدن) دارد. مادربی‌شکل با Mohg, Lord of Blood در ارتباط است و همکاری می‌کند. او به Mohg و پیروانش Incantationهای Blood را داده است. وقتی Mohg در اعماق زمین در برابر مادربی‌شکل ایستاد، خون نفرین شده‌اش با آتش فوران یافت. تلاش Mohg برای رساندن Miquella به مقام خدایی نشان می‌دهد که مادربی‌شکل توانایی رساندن فرد به مقام خدایی را دارد. 

خدای مهروموم شده‌ی Scarlet Rot

داستان شخیصت Malenia / داستان الدن رینگ قسمت نهم

خدایی بیرونی که عامل ایجاد Scarlet Rot است و به صراحت درباره‌ی ماهیت آن صحبت نشده است. اما Gowry که خود را وقف “پوسیدگی” کرده است این نظم (نظام مربوط به Scarlet Rot مانند Golden Order) را به “چرخه‌ی زوال و تولد دوباره” تشبیه می‌کند. طبق Lore مربوط به Blue Dancer Charm (فردی در تریلر مربوط به Shadow of the Erdtree دیده می‌شود که لباسی مشابه Blue Dancer Charm دارد) در می‌یابیم که فردی شمشیرزن و نابینا توانسته این خدای پوسیدگی را مهروموم کند و این خدا را در Lake of Rot پنهان کند. Protesis-Wearer Heirloom نشان می‌دهد که همین شمشیرزن، به سراغ Malenia رفته است و به او شمشیرزنی آموخته است. در حالی که نحوه‌ی برقراری این ارتباط هرگز آشکار نمی‌شود، ارتقای Malenia به مقام الهه‌ی پوسیدگی نشان می‌دهد که این خدا می‌تواند مریدانش را به مقام خدایی مانند Marika که تحت نظر Greater Will قرار دارد، برساند.

خدایِ بی‌نام Twinbirdها

خدایان بیرونی و قدرتهای ماورایی در Elden Ring

این خدای بیرونی به نوعی با مرگ در ارتباط است. تمام آنچه درباره‌ی این خدای بیرونی بیان شده این است که این پرنده با آن در ارتباط است و Twinbird مادرِ پرندگانِ مرگ خطاب شده است. جادوهای Ghostflame مانند Ancuent Death Rancor یا Explosive Ghostflame به صراحت با پرندگان مرگ در ارتباط هستند. از آنجایی که این جادوها با Prince of Death’s Staff تقویت می‌شوند، ممکن است منطقی باشد که استنباط کنیم پرنده‌ی مرگ و در نتیجه‌ی خدای آنها، ماهیت مشابهی با “آنها که در مرگ زندگی می‌کنند” داشته باشند. این ایده با سلاح Ghostflameیِ دیگری تقویت می‌شود و آن The Helphen’s Steeple است که توسط یک Tibia Mariner بدست می‌آید. طبق Lore مربوط به این سلاح مکانی وجود دارد که احتمالاً با این خدای بیرونی در ارتباط است. پرندگان مرگ و خدای آنها ممکن است با Destined Death یا مرگ مُقَدَّر مخالف باشند زیرا شوالیه‌های مقابر (Mausoleum Knight) که طبق Lore سپرهایشان متوجه می‌شویم در برابر Destined Death مقاومت می‌کنند، نشان بالهای پرنده‌ای بر روی سپرشان نقش بسته که شبیه بال‌های همین Deathbirdهاست.

شعله‌های دیوانگی یا Frenzied Flame

پایان بندی‌های بازی Elden Ring / پایان Blessing of Despair

شعله‌های دیوانگی یا خودِ خدای بیرونی است یا مظهری از او، در پایان ماموریت کاراکتر Hyetta با فرستاده‌ی او Three Finger ملاقات خواهیم کرد. وقتی Hyetta از طرف Three Finger صحبت می‌کند متوجه می‌شویم که آنها اعتقاد دارند که عمل Greater Will در شکستن (Fracture) عنصری به نام One Great و ایجاد زندگی یک “اشتباه” بوده است و این منشاء تمام رنج‌هاست. این Frenzied Flame قصدش این است که جهان را بسوزاند تا دوباره همه چیز یکی شوند. این خدای بیرونی دارای پایان‌بندی مربوط به خود است که می‌توانید در قسمت آخر داستان بازی Elden Ring درباره‌ی آن بیشتر بخوانید.

در بازی Frenzied Flame خدای بیرونی نامیده نمی‌شود ولی از طریق Miquella’s Needle متوجه می‌شویم که این سوزن کارش دفع دخالت خدایان بیرونی است. به نظر می‌رسد که شعله‌ها به معنای دخالت خدای بیرونی باشند نه خود آن، اما این سوزن نشان می‌دهد که اینطور نیست.

موجودات آسمانی

موجودات متعددی در بازی وجود دارند که به صراحت از صفت خدا و یا خدای بیرونی برای آنها استفاده نشده است. اما تایید شده است که از ورای Lands Between آمده‌اند و به نظر می‌رسد دارای قدرت و اعمال نفوذ بر جهان هستند. البته ممکن است این مدل توصیف مبنایی برای تعریف خدای بیرونی بودن باشند.

اراده‌ی بزرگ‌تر یا Greater Will

این موجودیت بیشترین تاثیر را در عصر کنونی Lands Berween دارد ولی هرگز این موجودیت با عنوانِ خدای بیرونی خطاب نمی‌شود.

خدایان بیرونی و قدرتهای ماورایی در Elden Ring

بر طبق نوشته‌های Elden Stars، اراده‌ی بزرگ‌تر، هیولای Elden Beast را به سرزمین‌های میانی فرستاد که بعداً به عنوان Elden Ring ظاهر شد. این حلقه به نظر به یک رابط (Vessel) در Lands Between نیاز دارد، مشابه رابط‌های دیگر که خدایان بیرونی مختلف استفاده می‌کنند. رابط یا Vessel این حلقه را خدا (God) می‌نامند (منظور از God یا خدا را شبیه پادشاهان مصر باستان در نظر بگیرید که خود را خدا می‌‌نامیدند و در عین حال خدایانی مانند ایسیس و آمون و آنوبیس و غیره نیز در فرهنگشان وجود داشتند) و همسر این خدا را Elden Lord خطاب می‌کنند. بدین ترتیب Marika یکی از این خدایان است که رابطی بین حلقه و Greater Will است و می‌دانیم خدای Placidusax نیز که فرار کرد همین ویژگی را داشت.

حال Greater Will پیام خود را از طریق Two Fingerها می‌فرستد و Finger Readerها (انگشت‌خوان‌ها) با تفسیر حرکت و صداهای Two Finger این پیام را برای مردم Lands Between بیان می‌دارند. پیامی که Fingerها ارائه می‌دهند یک Order یا دستور است ولی به نظر نمی‌رسد این Greater Will درباره‌ی دستوراتش سخت‌گیر باشد. زیرا شاهد پایان‌های مختلف هستیم و هر یک با اضافه کردن عنصری متفاوت به Elden Ring یا حلقه‌ی کهن نظام جدیدی بوجود می‌آورند. با این حال Gideon و Varre هر دو اشاره می‌کنند که دو انگشت‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرند و سخنان آنها می‌تواند خارج از اهداف Greater Will باشد.

ماهِ کاملِ تاریک یا The Full/Dark Moon

خدایان بیرونی و قدرتهای ماورایی در Elden Ring

از دو قمری که در بازی Elden Ring می‌شناسیم می‌توان استدلال کرد که به اندازه‌ی کافی شبیه Outer Godsها یا خدایان بیرونی هستند تا در دسته‌ی موجودات آسمانی طبقه‌بندی شوند.

این سخنان بدین خاطر بیان می‌شود زیرا که Dark Moon به طور خاص دارای حکمت است. می‌تواند جادو کند و براساس نوشته‌های The Glinstone Icecrag Spell متوجه می‌شویم که Ranni و Snow Crone (استاد Ranni) از آن می‌ترسیدند. از آنجایی که خردمندی و حکمت نیازمند هوش است، ماه کامل تاریک می‌تواند موجودی مادی مشابه خدایان بیرونی باشد.

هردو نیز نمایندگان برای حکمت خود بر روی زمین دارند، Rennala نماینده ماهِ کامل و Ranni نماینده ماهِ تاریک، به نظر می‌رسد این دو نفر قدرت‌های خاصی دارند که از همتایان خود (منظور دیگر جادوگران) فراتر می‌رود. Rennala با جادوی ماهِ کامل حتی قادر است ماهیت زمان و مکان را تغییر دهد و آکادمی را تبدیل به مکانی دیگر کند و تبدیل به رئیس آکادمی شود. حال ماه تاریک Ranni اما فراتر عمل می‌کند و می‌تواتد تاثیر خدای بیرونی دیگر را از بین ببرد و عصر نوینی آغاز کند.

یادتان باشد هیچ متنی وجود ندارد که به ماه کامل و ماه تاریک به عنوان خدای بیرونی نگاه کند و هر آنچه بیان شد حدس و گمان وب سایت Fextralife است.

ستاره ی خونین یا Blood Star

خدایان بیرونی و قدرتهای ماورایی در Elden Ring

یک موجود مرموز که با Aberrant Sorcery (جادوگری نابه‌جا) در ارتباط است. توضیحات آیتم Briar of Punishment می‌گوید که ستاره‌ی خونی توسط “گناه‌کاران” در میان تاریکی و زمانی که چشمانشان توسط خارها (Briarها) از حدقه درآمد، ظاهر می‌شود. از آنجا که Blood Star با خون در ارتباط است بعضی بازیکنان در اینترنت می‌گویند که Blood Star همان Formless Mother است. اما از آنجا که جادوهای Briar Punishment و Briar of Sin هیچ ارتباطی با Incantationهای Blood ندارند و سلسله‌ی Mohg و اهدافش جدای از Aberrant Sorcery است، نمی‌توان این تئوری را درست انگاشت. در نهایت ماهیت ستاره‌ی خونی جز حدس و گمان نمی‌تواند باشد.

خدایانی که وضعیت نامشخصی دارند

در متون بازی خدایانی وجود دارند که تائید نشده Outer Gods باشند ولی از آنجا که حداقل صفت خدا را برای آنها به کار برده‌اند شاید آنها نیز Outer Gods باشند.

خدایِ سقوط یا Fell God

خدایان بیرونی و قدرتهای ماورایی در Elden Ring

این خدا توسط غول‌های کوهستان پرستیده می‌شود که با Fire Giant و Fire Monkها و Incantationهای آنها در ارتباط است. بنابر نوشته‌های آیتم One-Eyed Shield، شایعه شده بود که Fell God توسط Marika کشته شده بود، اما تائید شده است که هنوز درون غول‌های آتش وجود دارد. برخی بازیکنان در اینترنت این خدا را بخاطر قدرت‌های ویژه‌اش Outer God استدلال می‌کنند ولی از آنجا که Marika توانسته او را شکست دهد پس ممکن است خدایی در حد و اندازه‌ی او بوده باشد.

خدا/اژدهای باستانی بی‌نام

Ancient Dragonها

همسر این خدا همان Placidusax بوده است که در اعصار قبل از Erdtree می‌زیسته و به دلایلی که به تفصیل بیان نشده است، بر حسبِ رخدادِ فاجعه‌ای فرار کرده است. برخی از Playerها استدلال می‌کنند از آنجا که عنوان Elden Lord برای Placidusax به کار رفته است، او نیز Lordئی تحت نظر Greater Will بوده است و خدایی که فرار کرده است Vessel یا رابطی برای Elden Ring بوده است. بعضی دیگر از بازیکنان هم می‌گویند Placidusax همسر خدایی بیرونی بوده که فرار کرده است و آن خدا ماهیتی غیر از Greater Will داشته است.

Serpent God

داستان منطقه Altus Plateau / داستان بازی ELDEN RING قسمت پنجم

مار غول‌پیکری که Rykard را بلعید بنابر تئوری بازیکنان می‌تواند خدایی بیرونی باشد زیرا نامیراست و توانایی بلعیدن خدایان را دارد. برخی بازیکنان استدلال می‌کنند این مار یک موجود معمولی است و ربطی به خدای بیرونی ندارد، زیرا شکل فیزیکی واضحی ندارد و بر مردم عادی و رعیا متکی است.

موجوداتی که حدس‌زده می‌شود، خدایی بیرونی باشند

موجوداتی که حدس‌زده می‌شود خدای بیرونی باشند این موجودات بنابر تئوری‌های بازیکنان خدای بیرونی در نظر گرفته می‌شوند ولی در بازی هیچ عبارتی مانند Outer God یا God یا بیرونی بودن به آنها اطلاق نشده است.

ملکه‌ی غروب-چشم

خدایان بیرونی و قدرتهای ماورایی در Elden Ring

واژه‌ی Gloam واژه‌ای با ریشه‌‌ی Irish است که در بازی Elden Ring واژه‌های زیادی داریم که ریشه‌ی ایرلندی دارند. Gloam به معنای غمگین است و اگر صفت باشد معنایش “تاریک روشن” یا “غروب” است. ملکه‌ی غروب-چشم در توضیحات بسیاری از اقلام نامش برده شده است و اینکه اکنون چه وضعیتی دارد در حاله‌ای از ابهام قرار دارد.

برخلاف اینکه آیتم‌های Black Flame او را یک Empyreanئی توصیف می‌کنند که نیمه‌خدایی هستند که توسط Greater Will به این سِمت رسیده‌اند، تئوری‌هایی مبنی براینکه او خدایی بیرونی است بین بازیکنان بازی طرفدار دارد. این احتمال وجود دارد که ملکه‌ی غروب-چشم همان Melina باشد (از آنجا که Messmer The Impaler مشخص شد که فرزند سوم Radagon و Marika است، پس Melina و فلسفه‌ی وجودی‌اش زیر سوال می‌رود، فعلاً در اینترنت تئوری Gloam-Eyed Queen بودن او طرفدار زیادی پیدا کرده است) و در پایان‌بندی Frenzied Flame شاهد بودیم که چشم مهروموم شده‌ی Melina آشکار شد و آیتم Rune of Death به طور کلی با آن در ارتباط است. او در این پایان‌بندی عهد می‌کند که ارباب شعله‌های دیوانگی را یافته و مرگ مُقَدَّر را برایش به ارمغان بیاورد. از طرفی Melina شباهت‌هایی با شاهدخت ماه، Ranni دارد. یکی از چشمان Ranni دقیقاً با همان حالت چشم مهروموم شده‌ی Melina یکی است. Ranni یک Empyrean است، اگر Melina با او ارتباطی داشته باشد پس حداقل Melina باید یک Demi-God باشد. همچنین او اصرار دارد که مادرش Marika است و پای درخت Erdtree به دنیا آمده است. اما به شدت سوخته و هدف خود را فراموش کرده است.

جریان اولیه یا The Primeval Current

جریان اولیه یک نیروی باطنی و اسرارآمیز در Elden Ring است که در بازی توضیح کمی درباره‌ی آن داده شده است. ماهیت مبهم آن می‌تواند حدس گمان را درباره چیستی آن آماده کند و برخی از این حدس و‌گمان‌ها می‌گویند که این موجودیت یک خدای بیرونی است.

آخرین مطالب به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها