آشنایی با شخصیت Hawkeye / حقایق جالب در مورد شخصیت کلینت بارتون

در ادامه معرفی شخصیت‌های دنیای مارول  در این مقاله قصد داریم شما را با شخصیت Hawkeye آشنا کنیم و حقایقی را درباره او با شما درمیان بگذاریم. پس با سایت ساعت هفت با  مطلب آشنایی با شخصیت Hawkeye در خدمت شما هستیم.

لیست اصلی : معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

تیرانداز بنفش‌پوش

نام اصلی او Clinton Francis Barton ( کلینت فرانسیس بارتون) است. او توسط استن خلق شد و طراحی‌اش را Don Keck انجام داد. او اولین بار در کامیک Tales of Suspence و شماره ۵۷ این مجله در نقش یک شرور ظاهر شد و در شماره ۱۶ کامیک The Avengers به این گروه پیوست. او عضو برحسته گروه است و رتبه چهل و چهارم از میان ۱۰۰ ابر قهرمان برتر تاریخ از دیدگاه وب سایت IGN را داراست.

او در Waverly ایالت Iowa بزرگ شده است و در شش سالگی در یک سانحه رانندگی پدر و مادرش را از دست داد. کلینت و برادرش Barney از یتیم‌خانه فرار کردند و به Carson Carnival of Traveling Wonders پیوستند. کلینت خیلی زود توجه Swordsman و Trickshot را به خود جذب کرد و  Swordsman او را به شاگردی گرفت.

حقایقی درباره Hawkeye

آشنایی با شخصیت Hawkeye / حقایق جالب در مورد شخصیت کلینت بارتون

۱. اولین حضور این شخصیت در MCU در فیلم Thor بود و تا امروز تنها Jeremy Renner نقش این قهرمان را ایفا کرده است. در انیمیشن‌های مارول Troy Baker صداپیشه‌ی این نقش می‌باشد.

۲. پدرش یک قصاب بود بعد مرگ پدر و مادرش از یتیم‌خانه فرار کرد و به سیرک پیوست.

۳. نام Hawkeye (شاهین چشم) را خودش برای خودش انتخاب کرد و نمایش‌های خاص خود را در سیرک اجرا می‌کرد و با این نام به شهرت رسید.

۴. این شخصیت (که مورد علاقه خودم نیز می‌باشد) هیچ قدرت مافوق‌بشری ندارد و هیچ سرمی به او تزریق نشده است. صرفا بیش از انسان‌های عادی دارای تمرکز و دقت‌نظر (Accuracy) می‌باشد.

آشنایی با شخصیت Hawkeye / حقایق جالب در مورد شخصیت کلینت بارتون 1

۵. اولین ازدواج Hawkeye با قهرمان دیگری از تیم Avengers به نام Mockingbird بود. این دو یکبار از هم جدا شدند ولی دوباره عشق آنها را به سوی خود کشید. تا اینکه Mephisto شخصیت شرور دنیای مارول همسر Hawkeye را به قتل رساند.

۶. او محبوب قلب‌هاست، علاوه بر اینکه با Mockingbird بارها و بارها عشقشان را تجدید کردند بعد از مرگش نیز Hawkeye تنهایی را برنگزید. او با Black Widow هم وارد رابطه شد، سپس با Scarlet Witch عشق جادویی را تجربه کرد اما در برابر رقیب رباتی‌اش Vision صحنه را ترک کرد. Echo، Spider-Women و حتی WASP از جمله معشوقه‌های او بودند. (معرفی شخصیت Black Widowمعرفی شخصیت Scarlet Witch )

۷. او تنها کاراکتری از دنیای Marvel است که در Justice League نیز خدمت کرده است.

۸. زمانی که Jarvis مادرش را نجات داد، به دعوت Jarvis به یک مصاحبه دعوت شد و همراه با Quicksilver و Scarlet Witch و همینطور Captain America به گروه Avengers ملحق شد. او در کنار Captain America زوج بسیار خوبی تشکیل دادند که کسی حریفشان نبود.

۹. او به زبان ایتالیایی هم می‌تواند صحبت کند و در زمینه یادگیری زبان‌ها مهارت زیادی دارد.

۱۰. حضور Falcon در گروه Avengers منجر به اخراج Hawkeye شد. این موضوع که Falcon باعث و بانی این کار شد، به همراه تصمیمات نویسندگان Marvel طرفداران مجموعه Avengers را دلچرکین کرد.

آشنایی با شخصیت Hawkeye / حقایق جالب در مورد شخصیت کلینت بارتون

۱۱. سپس او به عنوان نگهبان به Cross Technological Enterprises پیوست. در همین زمان بود که او لباس فرم و تجهیزات جدیدی دریافت کرد که به وسیله آنها می‌توانست در هوا نیز جابه‌جا شود. نام این وسیله Sky-Cycle بود.

۱۲. او علاوه بر Sky-Cycle، یک Dodge Challenger مدل ۷۰ نیز دارد و همینطور وسیله‌ای Transformer به نام Vantastic.

۱۳. خُب مشخص است که Hawkeye نمی‌تواند Mjölnir (چکش ثور) را در دست بگیرد ولی این را بدانید که Thor نیز نمی‌تواند زه‌ِ کمان Hawkeye را بکشد! (معرفی شخصیت ثور)

۱۴. برای کشیدن زهِ کمان Hawkeye به ۲۵۰ پوند نیرو نیاز است. این میزان فشار سه‌برابر بیشتر از کمان‌های امروزی است.

۱۵. او در سیرک از کمان‌های معمولی استفاده می‌کرد و سپس به او کمانی ویژه در کامیک‌ها داده شد. ولی در فیلم‌ها کمان او خاص‌تر است و به راحتی مانند اسباب‌بازی لگو جمع شده و به شکل چوب بلند (Staff) در می‌آید و می‌تواند از آن برای نبردهای تک به تک و رودرو استفاده کند.

۱۶. او تنها تیرهای معمولی با خود حمل نمی‌کند. تیرهای او شامل: تیرهای انفجاری، آتش‌زا، چنگکی، دودزا و بسیاری مدل‌های دیگر را شامل می‌شود.

آشنایی با شخصیت Hawkeye / حقایق جالب در مورد شخصیت کلینت بارتون 2

۱۷. تنها مشکل و ضعف Hawkeye در کامیک‌ها و همینطور فیلم‌ها این است که تیردان او تنها قادر به حمل ۳۲ عدد تیر است.

۱۸. او بدون اتلاف وقت و نگاه کردن به تیردانش می‌تواند تیر مدنظرش را انتخاب و کمانش را مسلح کند!

۱۹. زمانی که تیرهایش تمام شود، از چاقو‌های پرتابی بهره می‌برد.

۲۰. او در کامیک‌ها سرانجام به قتل رسید و زمانی‌ که Scarlet Witch واقعیت را تغییر داد دوباره زنده شد. (معرفی شخصیت Scarlet Witch)

۲۱. در زمانی که با جرم و جنابت سروکله نمی‌زند به عنوان مهندس ناظر فعالیت می‌کند.

آشنایی با شخصیت Hawkeye / حقایق جالب در مورد شخصیت کلینت بارتون 3

۲۲. او در سری کامیک‌های Occupy Avengers با Red Wolf تشکیل تیمی دو نفره می‌دهند که دمار از روزگار جنایت‌کاران در می‌آورند.

۲۳. برادرش Barney Barton عنوان استادش Trickshot که به هر دو تیراندازی را آموخت، انتخاب کرد و جزو یکی از Villainهای داستان‌های Hawkeye است.

۲۴. شخصیت Kate Bishop توسط Hawkeye آموزش داده شد و او نیز همین عنوان Hawkeye را در اختیار دارد.

آشنایی با شخصیت Hawkeye / حقایق جالب در مورد شخصیت کلینت بارتون

۲۵. او به لطف Ant Man برای مدتی کوتاه قدرت‌های فرابشری نیز بدست آورد و نامش را Goliath گذاشتند.

۲۶. در کامیک‌ها او ناشنواست و از سمعک استفاده می‌کند و این موضوع چندین بار به تصویر کشیده شده است و از لب‌خوانی برای فهمیدن صحبت‌های دیگران استفاده می‌کند.

۲۷. در یکی از نبردهایش او از چشم چپ کور شد. برادرش اما او را درمان کرد. اما در سری Old Man Logan او کاملا کور شد.

۲۸. او گروهی ابرقهرمان را رهبری می‌کند که نام Thunderbolts را روی خود گذاشته‌اند.

۲۹. او در ابتدا از جمله شروران کامیک‌های Iron Man بود. (معرفی شخصیت مرد آهنی)

۳۰. اعضای گروه Thunderbolts همچین انسان‌های قهرمانی نیستند و کارهای شرورانه هم می‌کنند. به همین خاطر مامور Peter Gyrich با Hawkeye معامله می‌کند، آزادی اعضای Thunderbolts در ازای زندانی شدن رئیس‌اشان Hawkeye.

آشنایی با شخصیت Hawkeye / حقایق جالب در مورد شخصیت کلینت بارتون

۳۱. این شخصیت تا سال 1983 هیچ کامیک شخصی نداشت. البته کامیک‌هایِ او با عنوان Hawkeye نیز تنها چهار شماره دوام آورد. زیرا مخاطبان دوست‌داشتند او را در کنار Avengers ببینند.

۳۲. اما Hawkeye به لطف داستان‌های زیبای Matt Fraction و طراحی‌های David Aja رمان‌های مصور خودش را دارد که حتی برنده جوایز معتبر نیز شده‌اند. به قول یک منتقد : چطور داستان‌های Hawkeye تبدیل به بهترین کامیک‌های Marvel شد؟!

۳۳. یکی از داستان‌های جالب Fraction و Aja در شماره ۱۱ کامیک Hawkeye با عنوان Pizza Dog معرفی شد. در این شماره تمام سیر روایت داستان از دیدگاه سگِ Hawkeye موسوم به Lucky تعریف می‌شود.

۳۴. کاراکتر Hawkeye جزو Underrateترین کاراکترهای Marvel است که پتانسیل و توانایی‌های زیادی برای کاراکتر اصلی بودن دارد. این موضوع حتی در فیلم‌ها هم دست از سر Hawkeye برنداشت و در فیلم Thor او تنها ۱۳ دقیقه فرصت خودنمایی داشت با اینکه Joss Whedon برایش ایده‌های زیادی در سر داشت.

۳۵. با اینکه در فیلم Age Of Ultron فرصت بیشتری برای خودنمایی به Hawkeye دادند ولی تنها یکبار نام مستعار او Hawkeye برده شد.

۳۶. برای ایفای نقش شخصیت Hawkeye، بازیگر او Jeremy Renner با قهرمانان المپیک تمرین کرد ولی خودش اذعان کرده است که این تمرین‌ها اصلا بدردش نخورد زیرا مهارت Hawkeye فراتر از المپیکی‌هاست!

۳۷. با این حال، مربی تیروکمان Jim MacQuarrie بیان کرده است که استایل و نحوه تیراندازی، کشیدن زه Jeremy Renner بسیار سطحی و مبتدیانه‌ است.

آشنایی با شخصیت Hawkeye / حقایق جالب در مورد شخصیت کلینت بارتون

۳۸. در زمانی که در سیرک کار می‌کرد، اساتیدش Swordsman و Trickshot (این برادرش نیست) از سیرک دزدی می‌کردند، کلینت متوجه می‌شود که آنها از سیرک پول می‌دزدند و به سراغش رفت ولی معلم‌هایش او را تا سرحد مرگ کتک زدند و بیرون انداختند.

۳۹. یکی از دیوانه بازی‌های Hawkeye این است که یکبار دستگیر شد و تمام تجهیزات و سلاح‌هایش ضبط شد و دست‌هایش را بستند. او تنها با ناخن‌هایش خود آزاد کرد و با همین ناخن‌های تمام اطرافیانش را پاره پاره کرد و گریخت!

۴۰. در سری کامیک Old Man Logan که در دنیایی متفاوت (Alternative) جریان دارد. بعد از اینکه Hawkeye نابینا شد توسط Wolverine مورد مراقبت قرار گرفت و نجات یافت. در این دنیا شروران دنیا را فتح کرده‌اند و Avengers از بین رفته است. Wolverine به Hawkeye درباره سرومی مشابه همان سرومی که به Captain America تزریق شد بود، گفت. آنها این سروم را یافتند و پیش فردی رفتند که می‌توانست دوباره گروهی ابرقهرمان مانند Avengers ایجاد کند. اما این فرد یکی از ماموران Red Skull بود و Hawkeye را نابود کرد و Wolverine توانست از مهلکه جان سالم به در برد. این همه کار برای هیچ!!

امیدواریم از مطلب آشنایی با شخصیت Hawkeye لذت برده باشید.

آخرین مطالب به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها