بررسی مینی سریال Hawkeye

هاکای / Hawkeye یک مینی سریال اکشن ماجراجویی است که توسط جاناتان ایگلا (Jonathan Igla) و برای شبکه +Disney ساخته شده است. این مینی سریال در ادامه‌ی داستان‌های دنیای سینمایی و تلوزیونی مارول و درباره Clint Barton یا Hawkeye از قهرمانان Avengers ساخته شده است. هاکای پنحمین سریال تلویزیونی از دنیای سینمایی مارول و Marvel Studios می‌باشد که به جریانات بعد از Avengers Endgame می‌پردازد. خود جاناتان ایگلا سرپرست نویسندگان این سریال است و Rhys Thomas هم هدایت مجموعه‌ی عوامل را بر عهده داشت. این مینی سریال ۶ قسمتی در تاریخ ۲۴ نوامبر تا ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ به نمایش درآمد و با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شد، از بازیگران این مجموعه می‌توان به جرمی رنر، هیلی استاینفلد، ورا فارمیگا و فلورانس پیو اشاره کرد. در ادامه با نقد و بررسی مینی سریال Hawkeye همراه شما هستیم.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می‌گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید…

مطالب مرتبط: معرفی مینی سریال های جدید و مشهور

معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان و شخصیت های مارول

بررسی مینی سریال Hawkeye

نقد و بررسی مینی سریال Hawkeye / و همچنان مارول می‌درخشد

سریال‌های مارول کامیک‌هایی زنده هستند که می‌توان بجای ورق زدنشان آنها را به تماشا نشست. همه چیزی که کامیک‌ها در خود دارند را این سریال‌ها خیلی بیشتر به معرض نمایش می‌گذارند. دیگر به دوره‌ای از تاریخ سینما و تلویزیون وارد شده‌ایم که باید در کنار سریال‌های درام و جنایی و یا عاشقانه و کمدی، به سریال‌هایی با سبک ابرقهرمانی نیز توجه کنیم و آنها را جدی بگیریم. سریال ابرقهرمانی را DC با Arrow شروع کرد و به موفقیت رسید و مارول هم با سریال‌هایی مانند Daredevil و یا Jessica Jones وارد این عرصه شد و سعی کرد طرفدارانش را دور یک مجموعه جمع کند. اما با موفقیت MCU در سینما و سری فیلم‌های Avengers همه نگاه‌ها به آن سمت رفت و خیلی از سریال‌های مارول یا کنسل شدند یا با یکدیگر ادغام شدند. اما بعد از Avengers Endgame و فروش میلیاردی این فیلم و در کل فیلم‌های ابرقهرمانی براساس کامیک‌های مارول در فازهای اول تا سوم سران Marvel و Disney انگار راه کشاندن مردم به سینما برای دیدن فیلمی سراسر ابرقهرمانی را یاد گرفته‌اند. حال در سال ۲۰۲۱ مارول با سریال‌هایش فاز چهارم MCU را پر قدرت شروع کرد و وقتی تعداد بالای بیننده را با سریال‌های خود بدست آورد، متقاعد شده‌ است که راه را درست رفته و خبر از سریال‌های بیشتر در آینده را می‌دهد. مانند برگرداندن شخصیت Daredevil و سریالش که فعلاً در حد حرف است ولی اینطور که پیداست باید شاهد حضور او در بین ابرقهرمانان MCU باشیم که به شدت طرفداران سرذوق خواهد آورد.

بررسی مینی سریال Hawkeye / در غم ناتاشا 1

رابین‌هود در جنگل نیویورک!

کاراکتر کلینت بارتون یا هاکای بعد از ماجراهای Avengers Endgame سعی می‌کند با دنیای ابرقهرمانان فاصله بگیرد و بیشتر با خوانواده‌اش وقت بگذراند ولی مثل اینکه همه اینها موقتی است. او برای تعطیلات کریسمس به نیویورک می‌رود تا اوقات خوشی در کنار خانواده داشته باشد ولی در اخبار می‌بیند که فردی با لباس Roninاش در نیویورک مشاهده شده است. Kate Bishop با بازی Hailee Steinfeld لباس Ronin را بر تن کرده است بدون اینکه بداند آن لباس چه تاریخ خونباری را پشت سر گذاشته است. حال Clint باید وارد خیابان‌ها شود و سعی کند گذشته‌ای که در لباس Ronin برای خود ساخته را درست کند. شخصیت Kate دختری است که در اولین Avengers شاهد رویارویی Clint با بیگانه‌ها بود و شیفته‌ی جسارت و شجاعت او می‌شود. Kate پدرش را در همان روز حمله‌ی بیگانه‌ها و لوکی به Avengers از دست می‌دهد ولی پا پس نمی‌کشد. وقتی بزرگ می‌شود سعی می‌کند مثل Hawkeye کار با تیروکمان و هنرهای رزمی را فرا بگیرد و شجاع و جسور باشد. نامزد مادرش Jack اما از دیدگاه Kate مشکوک است در طول ۵ قسمت Kate سعی دارد به مادرش به بفهماند Jack همانی که فکر می‌کند و یا سعی دارد خود را نشان دهد نیست. اما غافل‌گیری قسمت پنجم بسیار کلیشه‌ای است و مخاطب حرفه‌ای سریال‌های درام و جنایی به راحتی متوجه می‌شود که کاراکتر Eleanor با بازی Vera Farmiga کاسه‌ای زیر نیم کاسه دارد. اما جریانات مربوط به قتل Armand Ducuesne خیلی سطحی و ساده انگارانه پرداخته و کلیشه‌ای است. این کلیشه‌ها نمی‌تواند مخاطب حرفه‌ای و یا به قول خودمان سریال‌باز را راضی کند ولی صحنه‌های زدوخورد و تیروکمان‌بازی‌های Kate و Clint و به طور کل اکشن‌های سریال خوب و سرگرم‌کننده از آب درآمده‌اند و راضی کننده هستند.

دو کاراکتر Jack و Eleanor بسیار ساده طراحی شده و تمام حرکات آنها قابل پیش‌بینی است. Eleanor از همان اول کاراکتر دوست‌داشتنی نبود و از همان ابتدا هم مشکوک می‌زد و دامی که برای Jack پهن کرد هم زیاد قابل توجه نبود. با توجه به اینکه Jack فقط به شمشیر و Eleanor اهمیت می‌دهد، مشخص نیست آدمی مثل Clint چطور تئوری Kate درباره Jack را باور می‌کند! آنهم وقتی که می‌داند Kate اصلاً Jack را دوست ندارد. این باعث می‌شود که احساس کنیم مارول مخاطبانش را ساده انگاشته است. مخاطبان امروزی انواع داستان‌های پیچیده جنایی را دیده‌اند این کلیشه‌ها شاید مخاطبان کم سن‌وسال را بوجد بیاورد.

اما هر لحظه‌ای که Florence Pugh وارد صحنه می‌شود و مخصوصاً ارتباط او با Kate کشمکش‌هایشان بسیار جذاب از آب درآمده است. با اینکه دیزنی از خون و خونریزی پرهیز می‌کند ولی باز هم صحنه‌های اکشن شما را راضی می‌کنند. اما نکته‌ای شما را از سریال ناامید می‌کند این است که هیچ اشاره‌ای به آینده‌ی بعضی کاراکترها مخصوصاً Yelena نمی‌شود.

بررسی مینی سریال Hawkeye

بازگشت KingPin

طرفداران سریال Daredevil از همان ۲۰۱۸ که سریال کنسل شد خواهان بازگشت Daredevil و Kingpin بودند، حال در قسمت آخر Hawkeye شاهد حضور دوباره D’Onofrio در نقش Kingpin بودیم. اما چرا شرور یک ابرقهرمان دیگر را وارد داستان یک ابرقهرمان دیگر کردند؟! توضیحی در اینباره در قسمت آخر داده نمی‌شود، این حرف را از آن جهت می‌زنم زیرا Kingpin و Daredevil برای هم ساخته شده‌اند و مشخص نیست مارول چه فکری کرد که این شخصیت را وارد داستان Hawkeye کرده است. از طرفی پایانی که برای شخصیت Kingpin در نظر گرفته شد نیز بسیار ناامیدکننده بود و توهینی به او و طرفداران و بازیگرش بود، و آینده‌ی او و Echo با بازی Alaqua Cox نیز بیشتر به مانند جوکی مسخره می‌مانست.

اینکه بعد از فیلم سینمایی Spider-Man No Way Home به مدت پنج ماه خبری از هیچ فیلم و سریال مارولی نخواهد، پایان‌بندی سریال Hawkeye را بخاطر اینکه چیزی از آینده بروز نمی‌دهد و کاراکترهایش به دبه‌ی ترشی بر می‌گرداند، بسیار آبکی جلوه می‌دهد. در جایی که مارول و دیزنی می‌دانند که با نشان دادن اندکی از اتفاقات آینده می‌توانند مخاطبانشان را در انتظار آثار بعدی نگه‌دارند و به اصطلاح آنها را Hype کنند، این پایان‌بندی برای سریال Hawkeye بسیار بد جلوه می‌دهد و باید پرسید چرا؟!

سخن آخر

سریال Hawkeye برای مارول فن‌ها در درجه‌ اول اهمیت ساخته شده است و برای مخاطبان سریال‌باز می‌تواند کسالت‌بار باشد. صحنه‌های اکشن اما حس خوبی دارند و بسیار پروپیمان تدارک دیده شده‌اند. کاراکترهای سریال غیر از کلینت، یلنا و کیت پرداخت خوبی ندارند و بازگشت D’Onofrio در نقش Kingpin، فقط اندکی شما را بوجد می‌آورد، زیرا پایان‌بندی‌ای که برای او در نظر گرفتند به شدت ناامیدکننده بود.

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز مینی سریال Hawkeye

بررسی مینی سریال Hawkeye / در غم ناتاشا 2

سریال Hawkeye برای مارول فن‌ها در درجه‌ اول اهمیت ساخته شده و برای مخاطبان سریال‌باز می‌تواند کسالت‌بار باشد. صحنه‌های اکشن اما حس خوبی دارند و بسیار پروپیمان تدارک دیده شده‌اند. کاراکترهای سریال غیر از کلینت، یلنا و کیت پرداخت خوبی ندارند و بازگشت D’Onofrio در نقش Kingpin، فقط اندکی شما را بوجد می‌آورد، زیرا پایان‌بندی‌ای که برای او در نظر گرفتند به شدت ناامیدکننده بود.

امیدواریم از مطلب “بررسی مینی سریال Hawkeye” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها