بازیگران و شخصیت های سریال wednesday / بازیگران سریال ونزدی

در ونزدیِ نت فلیکس شاهد بازی بازیگران جدیدی در نقش شخصیت‌های نمادین و دوست داشتنی “خانواده آدامز” هستیم، در ادامه‌ی مطلبِ بررسی سریال ونزدی قصد داریم به معرفی شخصیت‌ها و بازیگران سریال جدید بپرداریم. با مطلب بازیگران و شخصیت های سریال wednesday همراه ما باشید.

مطلب مرتبط: بررسی سریال Wednesday فصل اول / سریال ونزدی

مطالب مشابه:

معرفی بازیگران و شخصیت های سریال House of the Dragon

معرفی شخصیت ها و بازیگران گروه The Seven از سریال The Boys

معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال Better Call Saul

معرفی شخصیت ها و بازیگران اصلی سریال Walking Dead (شخصیت‌های زنده)

معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال Walking Dead (شخصیت‌های مرده)

معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال The Witcher

معرفی شخصیت ها و بازیگران اصلی سریال Money Heist

معرفی بازیگران و شخصیت های اصلی سریال See

معرفی شخصیت‌ها و بازیگران اصلی سریال Peaky Blinders / پیکی بلایندرز

معرفی شخصیتهای انیمه Attack on Titan / حمله به تایتان

معرفی شخصیتهای اصلی سریال The Mandalorian

جنا اورتگا در نقش “ونزدی آدامز”

بررسی سریال Wednesday فصل اول / سریال ونزدی

ونزدی آدامز دارای قدرت‌های روانی خاصی است و به نوعی می‌تواند اتفاقات آینده را پیش از وقوع ببیند. او به دلیل ایجاد شرارت (اقدام به قتل دانش‌آموزانِ مدرسه قبلی‌اش!) و دردسر در مدارس دیگر به آکادمی طردشدگانِ نِوِرمور (Nevermore) فرستاده می‌شود. (مدرسه‌ای که افراد طرد شده با قدرت‌های خاص را آموزش می‌دهد) اورتگا همچنین نقش گودی آدامز، جد متوفی ونزدی را نیز در سریال ایفا کرده است؛ ونزدی او را در رؤیاهای گذشته می‌بیند. همچنین کارینا ورادی در نقش ونزدی خردسال در سریال ظاهر شده است. ونزدی با یک شخصیت کاملا سرد و بدون احساس سریال را آغاز می‌کند، اما کم کم طبیعت خوب خود را پذیرفته و در کنار حفظ تاریکی درونی‌اش، تغییرات دلپذیری در شخصیتش بوجود می‌آورد. ونزدی اهمیتی نمی‌دهد که نسبت به دیگران متفاوت است و به همان شکل متفاوت که در لباس پوشیدنش، رفتارش، عشق ورزیدنش و حتی رقصیدنش دیده می‌شود به زندگی کردن، داستان نویسی و حل معماهای جنایی‌ای که دوست دارد می‌پردازد.

اجرای استادانه جنا اورتگا در نقش ونزدی آدامز، باعث شد میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به جمع طرفداران این بازیگر بپیوندند. جنا اورتگا که بیشتر به خاطر نقش‌ آفرینی در فیلم‌های ترسناک شناخته می‌شد، در سریالِ Wednesday نتفلیکس در نقش ونزدی ویلیامز بازی کرده است. او پس از اقدام به قتل دانش‌آموزان در دبیرستان قبلی‌اش، به مدرسه طردشده آکادمی Nevermore فرستاده می‌شود. در مدرسه جدید ونزدی یاد می‌گیرد که قدرت‌های خود را کنترل کرده و یک معمای قتل 25 ساله را حل کند. جنا اورتگا بازیگر ۲۰ ساله‌ی آمریکایی را برای نقش‌‌آفرینی در عناوینی چون Scream (2022)، X، The Fallout، Stuck in the Middle و سریال You می‌شناسیم.

گوندولین کریستی در نقش “لاریسا ویمز”

بازیگران و شخصیت های سریال wednesday / بازیگران سریال ونزدی

مدیر آکادمی نِوِرمور و دانشجوی سابق که با مورتیشیا آدامز (مادر ونزدی) هم اتاقی بود. الیور ویکهام در نقش لاریسا ویمز جوان در سریال ظاهر شده است. مدیر مدرسه طردشدگان لاریسا ویمز تا حدودی شخصیتی خاکستری دارد. او از خانواده آدامز بیزار است و در ابتدا جلوی فرارهای پیاپی ونزدی را از مدرسه می‌گیرد. او حتی با گذشت ۳۰ سال از مادر ونزدی به خاطر گذشته کینه بدل دارد. کم کم ونزدی به او مشکوک شده و متوجه می‌شود او برای حفاظت از مدرسه در حال پنهان کردن ماجرای قتلی است. اگرچه روش‌های او مشکوک است، اما ویمز واقعاً به مدرسه و محافظت از دانش‌آموزان مطرودِ تحت مراقبت خود اهمیت می‌دهد.

گوندولین کریستی بازیگر ۴۴ ساله انگلیسی به خاطر بازی در نقش برین تارت در سریال بازی تاج و تخت نامزد دریافت جایزه امی شده است. او همچنین در سریال The Sandman نت‌فلیکس در نقش لوسیفر و در فیلم‌های دنباله‌دار جنگ ستارگان در نقش Captain Phasma دیده شده است.

اما مایرز در نقش “انید سینکلر”

بازیگران و شخصیت های سریال wednesday / بازیگران سریال ونزدی

 هم اتاقی گرگینه، رنگارنگ و متفاوت ونزدی که تلاش می‌کند با وجود بی‌علاقگی و تفاوت‌های زیادی که با او دارد، با ونزدی دوست شود.

برخلاف شخصیت سرد و بی‌احساس هم اتاقی‌اش ونزدی، انید یکی از دوست داشتنی‌ترین دانش آموزان نِوِرمور (Nevermore) است. تلاش مداوم او برای دوستی با ونزدی و کمک دائمی او برای بهتر کردن شرایط زندگی ونزدی در خوابگاه از دلایلی است که به سرعت به او علاقه‌مند خواهید شد. علاوه بر این، ناتوانی او در ایجاد رابطه با پسرها و تنش در روابط او با خانواده‌اش، او را برای مخاطب بسیار قابل باور کرده است. انید که دوست واقعی ونزدی در طول نمایش است، به راحتی یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت های سریال است. او یک گرگینه است که از طرف خانواده‌اش طرد شده زیرا نمی‌تواند در ماه کامل تبدیل به “گرگ” شود!

ویکتور دوروبانتو در نقش “چیز” (Thing)

بررسی سریال Wednesday فصل اول / سریال ونزدی

چیز یا دست بی‌جسم از نزدیکان ونزدی است که توسط والدین او فرستاده می‌شود تا در آکادمی نِوِرمور مراقب او باشد. او یکی از دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های سریال است. Thing در موارد مختلف در طول سریال به ونزدی کمک می‌کند؛  از انتخاب لباس او برای رقص گرفته تا کمک به ونزدی برای برنده شدن در جام پو او به کمک ونزدی می‌آید. در کل “چیز” در تمام موفقیت‌های ونزدی در نقشه‌های مختلف نقش مهمی ایفا می‌کند.

کریستینا ریچی در نقش “مرلین تورنهیل”

بازیگران و شخصیت های سریال wednesday / بازیگران سریال ونزدی

او معلم گیاه شناسی در آکادمی نورمور و رئیس خوابگاه ونزدی و انید است‌. دوشیزه تورنهیل اولین و یکی از معدود اعضای آکادمی Nevermore است که با ونزدی رفتار خوبی دارد. او بیشتر به خاطر ایفای نقش نمادین شخصیت ونزدی آدامز در فیلم‌های خانواده آدامز در سال‌های 1991 و 1993 شناخته می‌شد، و اکنون این بازیگر نقش قبلی خود را به جنا اورتگا واگذار کرده است. کریستینا ریچی همچنین در پروژه‌هایی مانند Yellowjackets، Now and then، Casper و همینطور Sleepy Hollow از تیم برتون و البته فیلم The Matrix Resurrections محصول سال 2021 ایفای نقش کرده است.

بازیگران و شخصیت های سریال wednesday

هانتر دوهان در نقش “تایلر گالپین”

بازیگران و شخصیت های سریال wednesday / بازیگران سریال ونزدی

 او در یک کافی شاپ محلی کار می‌کند و پسر کلانتر گالپین است. او علاقه شدیدی به ونزدی دارد.

تایلر گالپین شخصیت دوست‌داشتنی‌ای به نظر می‌رسد. گذشته شکننده‌اش او را به کاراکتری آسیب‌پذیر تبدیل کرده و همین موضوع باعث می‌شود که تماشاگر فوراً با او احساس نزدیکی کند. پسر نوجوانی اهل شهری کوچک، که شیرین، صبور و فهمیده است. ونزدی با او دوست می‌شود و در نقشه‌های متعددش از او کمک می‌گیرد، در حالی که یک عشق میان این دو شخصیت در حال شکل گرفتن است اما… او در کافی شاپ محلی، کافه Weathervane کار می‌کند، جایی که ارتباط نزدیکی با ونزدی آدامز برقرار می‌کند.

پرسی هاینس وایت در نقش “خاویر تورپ”

بازیگران و شخصیت های سریال wednesday / بازیگران سریال ونزدی

دانش آموز آکادمی نِوِرمور که توانایی زنده کردن تابلوهای هنری خود را داراست.

خاویر تورپ، هنرمند عجیب و غریبی که می‌تواند نقاشی‌هایش را زنده کند. او دانشجوی آکادمی Nevermore است. او بلافاصله به سوی ونزدی کشیده می‌شود و در طول سریال برای دوستی و محبت او با تایلر رقابت می‌کند. خاویر در طول سریال یک شخصیت مرموز باقی می‌ماند و همین موضوع باعث می‌شود ونزدی به عنوان قاتل او را متهم کند. با وجود اینکه ونزدی بارها و بارها به او صدمه می‌زند، خاویر همچنان دوستی خود را به او ثابت می‌کند و در کنار او می‌ماند. خاویر قبلاً با بیانکا، محبوب‌ترین دختر در Nevermore قرار می‌گذاشت. او در آثاری چون Edge of Winter، A Christmas Horror Story، Between و The Gifted دیده شده است.

جیمی مک شین در نقش “دونووان گالپین”

بازیگران و شخصیت های سریال wednesday / بازیگران سریال ونزدی

کلانتر جریکو و معاون سابق که به آکادمی نِوِرمور و ونزدی به خاطر یک سری قتل‌ها مشکوک است. همچنین بن ویلسون در نقش دونوان گالپین جوان بازی کرده است. او پدر تایلر یکی از دوستان نزدیک ونزدی می‌باشد. کلانتر گالپین به سرعت با ونزدی آدامز که خود را در میانه تحقیقات قتل‌های اسرار آمیز می‌بیند و زمان زیادی را با پسرش می‌گذراند، درگیر می‌شود. مک شین به خاطر بازی در فیلم‌ها و سریال‌‌های Bloodline، Gone Girl، Argo، Sons of Anarchy و The Lincoln Lawyer شناخته شده است.

کاترین زتا جونز در نقش “مورتیشیا آدامز”

بازیگران و شخصیت های سریال wednesday / بازیگران سریال ونزدی

مادر ونزدی که در جوانی در آکادمی نِوِرمور حضور داشته و دارای قدرت‌های مشابه دخترش است. همچنین گوئن جونز در نقش مورتیشا آدامز جوان بازی کرده است. شخصیت مورتیشیا آدامز پس از بازی‌های قدرتمند از طرف بازیگرانی چون کارولین جونز (1964) و آنجلیکا هیوستون (1991) سال‌ها مورد علاقه طرفداران این مجموعه بود. قبل از انتشار سریال بسیاری نسبت به بازیگر جدید این شخصیت نمادین بدبین بودند، با این حال، کاترین زتا جونز تصویری پرانرژی از مادر خانواده آدامز ارائه می‌دهد.

در طول نمایش، ما آسیب پذیری او را هنگام تلاش برای نزدیک شدن به دخترش می‌بینیم. نه تنها این، بلکه می‌بینیم که او واقعاً چقدر به کسانی که متفاوت هستند اهمیت می‌دهد و چقدر کسانی را که آرزوی آسیب رساندن به طردشدگان دارند را تحقیر می‌کند. او همسر گوتیک گومز آدامز و مادر ونزدی و پاگزلی است. مورتیشیا که یک روانشناس بود، 30 سال پیش در آکادمی نِوِرمور حضور داشت و ونزدی اکنون زیر سایه مادرش گیر کرده است.

بازیگران و شخصیت های سریال wednesday

دیگر بازیگران سریال ونزدی

بازیگران و شخصیت های سریال wednesday / بازیگران سریال ونزدی

جوی ساندی در نقش “بیانکا بارکلی”: دانشجوی موفق در آکادمی نورمور که دوست دختر سابق خاویر است. بیانکا سریال را به عنوان یک دختر بدجنس شروع می‌کند و خود را یک رقیب جدی برای ونزدی نشان می‌دهد. آنها در یک مسابقه شمشیربازی پرتنش با یکدیگر دست و پنجه نرم می‌کنند و اینجا جایی است که ونزدی متوجه می‌شود که جوی واقعا قرار است یک رقیب جدی برای او در مدرسه جدید باشد. جلوتر مخاطب با حقیقت‌هایی در مورد عاشقانه گذشته او و خاویر و رابطه ناکارآمد و اسرارآمیز او با مادرش، بیشتر آشنا می‌شود.

موسی مصطفی در نقش “یوجین اوتینگر”: دانشجوی آکادمی نِوِرمور که قدرت کنترل زنبورها را دارد. یوجین تنها عضو پرافتخار کلوپ زنبورداری آکادمی نِوِرمور است! او شخصیتی مهربان دارد و از اولین دوستان واقعی ونزدی و یکی از وفادارترین شخصیت‌های سریال است. در طول سریال می‌بینیم که او جزو اولین افراد جدیدی است که ونزدی به او اهمیت می‌دهد. او برخلاف ظاهرش قلب شجاع و بزرگی دارد و در داستان نقش مهمی ایفا می‌کند.

لوئیس گوزمان در نقش گومز آدامز: پدر ونزدی که مظنون به قاتل است. همچنین لوسیوس هویوس در نقش جوان گومز آدامز بازی کرده است. او 30 سال پیش به قتل یک جوان متهم می‌شود.

فرد آرمیسن در نقش عمو فستر آدامز: عموی جنایتکار ونزدی که در حال فرار، به آکادمی نِوِرمور سر می‌زند و به ونزدی در نقشه‌هایش کمک می‌کند. آرمیسن بیشتر به‌خاطر بازیگری در سریال Saturday Night Live و همچنین نقش‌هایش در Big Mouth، Portlandia، Los Espookys و Moonbase 8 شناخته می‌شود.

ریکی لیندوم در نقش دکتر والری کینبات: روان‌پزشک محلی که ونزدی آدامز را به عنوان بیمار می‌پذیرد.

آیزاک اردونز در نقش پاگزلی آدامز: او برادر کوچکتر ونزدی است و شخصیتی متضاد با خواهرش دارد.

امیدواریم از مطلب بازیگران و شخصیت های سریال wednesday  لذت برده باشید…برای خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های تلوزیونی برتر و محبوب به این بخش مراجعه کنید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بی نام
بی نام

خیلی بازیگراشو دوست دارم مخصوصا پرسی هاینس وایت رو