آموزش استفاده از Console Command بازی Starfield

آموزش استفاده از Console Command بازی Starfield

بازیکنان نسخه‌ی PC بازی Starfield می‌توانند با کلید ( ~ ) در کیبورد وارد Console Command شوند و از امکانات این بخش استفاده کنند. Console Command فقط شامل کدهای تقلب نمی‌شود و امکانات بسیار زیادی برای شما فراهم می‌کند. در این بخش کدهای مختلف Console Command بازی Starfield را برایتان شرح می‌دهم.

راهنمای کامل بازی Starfield (منوی اصلی)

اخطار: اگر از نسخه اصلی استفاده می‌کنید، لازم به یادآوری است که استفاده از Console Command جلوی دریافت Achievmentها را می‌گیرد.

نکته: این موارد مانند کد تقلب در بازی عمل می‌کنند و مسلما استفاده از آنها تاثیری منفی روی تجربه بازی شما در بازی می‌گذارد، پس استفاده از آنها در موارد عادی پیشنهاد نمی‌شود. مگر اینکه واقعا مجبور به استفاده هستید. (به علت باگی شدن بازی و…)

چگونه Console Command را فعال کنیم؟

درون بازی با فشار دادن کلید ( ~ ) که زیر کلید ESC قرار دارد (در کیبوردهای US) و یا ( ` ) در کیبوردهای UK می‌توانید پنجره‌ی Console Command را فعال کنید.

در Console Command حساسیت به حروف بزرگ یا کوچک وجود ندارد. IDهای آیتم‌ها و ماموریت‌ها به صورت Hexadecimal هستند که نیازی به بخاطر سپردن آنها نیست زیرا با دستور Help به راحتی می‌توانید آنها را استخراج کنید.

نکته: قبل از وارد کردن دستورات toggle و targeted حتما بازی را دخیره کنید تا اگر بازی crash کرد بتوانید دوباره بازی را راه‌اندازی کنید.

کدهای دستوری بازی Starfield

دستورات وضعیت یا Toggle:

کد: tgm = ضدضربه و مهمات نامحدود‌.

کد: tim = نامیرایی یعنی Health شما کم می‌شود ولی صفر نمی‌شود.

کد: psb = که مخفف Player Spellbook است و تمام قدرت‌ها را آزاد می‌کند. این کد در اسکایریم کاربرد داشت و نمی‌دانم در Starfield چه اثری دارد.

کد: tdetect = هیچ NPC قادر به شناسایی شما نیست.

کد: tcai = دشمنان قادر به هدف قرار دادن شما نیستند، برای disable کردن آن کافی است دوباره همین عبارت را وارد کنید.

کد: tcl = این مورد Collision کاراکتر را غیرفعال می‌کند و باعث می‌شود که از میان درب‌ها، دیوارها، اشیاء عبور کنید. این مورد باعث Crash کردن بازی می‌شود.

کد: tm = تغییر وضعیت UI منو به On یا Off

کد: tfc = دوربین آزاد می‌شود و می‌توانید در تمام سطوح و ابعاد آن را بچرخانید. بازی Crash می‌کند، مراقب باشید.

دستورات هدف‌دار یا Targeted

کد: killall = تمام npcهای محیط کشته می‌شوند.

کد: kah = تمام npcهای متخاصم کشته می‌شوند.

کد: resurrect = یک npc مُرده را بر می‌گرداند. برای اینکه این کد کار کند باید کنسول را اجرا کنید بعد با mouse روی npc مدنظر کلیک کنید تا ID آن را ببینید. سپس کد را وارد کنید.

کد: unlock = قفل درب یا صندوق را باز می‌کند. برای اینکه این کد کار کند، کنسول را بالا بیاورید و روی درب یا صندوق قفل شده کلیک کنید تا ID آن نمایان شود و سپس کد را وارد کنید.

کد: sexchange = کاراکتر تغییر جنسیت می‌دهد.

کد: setownership = اگر تخت‌خوابی متعلق به شما نیست با این دستور آن برای خود می‌کنید و روی آن می‌توانید بخوابید. برای اینکه این کد کار کند console command را اجرا کنید و سپس روی تخت کلیک کنید تا id آن نمایان شود و سپس دستور را وارد کنید.

دستورات Player

کد: # player.setlevel = با این دستور Level کاراکتر خود را بالا می‌برید. به جای هشتگ باید مقدار Xp مورد نظر خود را وارد کنید. تا آنجا که از بازی Fallout 4 بخاطر دارم با وارد کردن مقدار ۱۰۰۰۰۰۰ (یک میلیون Xp) به جای هشتگ، سطح کاراکتر شما را دوروبر ۱۶۰ قرار می‌داد.

کد: # player.additem id = با این دستور می‌توانید آیتم مورد نظر خود را به inventory خود اضافه کنید. بعد از دستور player.additem باید id آیتم را وارد کنید. مثلاً 0000000f کد یا id مربوط به credit یا پول رایج بازی است و در ادامه به جای هشتگ باید مقدار دلخواه را اضافه کنید. در نهایت کد را این چنین وارد کنید؛ player.additem f 9999999، یادتان باشد صفرها بی‌معنی هستند و نیاز نیست آن‌ها را وارد کنید مگر اینکه آیتم مربوط به DLC باشد.

نکته: می‌توانید از عبارت # additem id هم استفاده کنید، اگر مشخص نکنید آیتم به کدام npc داده شود، آیتم به کاراکتر خودتان اضافه می‌شود.

کد: # player.placeatme id = با این کد آیتم را جلوی پای خود قرار می‌دهید یا npc را در جایی که خود ایستاده‌اید spawn می‌کنید.

کد: player.paycrimegold 0 0 (faction id) = با این کد bounty یا جایزه‌ای که روی سرتان گذاشته‌اند را خنثی می‌کنید ولی باید id آن جناح را بدانید.

کد: showlooksmenu player 1 = با این کد دوباره به صفحه‌ی ساخت کاراکتر بر می‌گردید و می‌توانید تغییرات مدنظر را بر روی کاراکترتان وارد کنید.

نکته: ورود به صفحه‌ی ساخت کاراکتر تمام statusهای کاراکتر شما را صفر می‌کند، یعنی تعداد افرادی که کشته‌اید، تعداد قفل‌هایی که باز کرده‌اید، تعداد آیتم‌ها، گیاهان و جانورانی که کشف کرده‌اید و غیره را صفر می‌کند.

کد: player.addperk id = با این کد skill یا trait مدنظر خود را باز می‌کنید یا آن را ارتقاء می‌دهید.

کد: player.removeperk id = با این کد آن skill یا trait مدنظر را حذف می‌کنید.

چند دستور که خودم بیشتر از آنها استفاده می‌کنم:

کد: help keyword 4 or 0 با این کد idیِ آیتم مدنظر خود را پیدا می‌کنید. مثلاً برای باز کردن قفل صندوق‌ها به Digipick نیاز دارید ولی id آن را نمی‌دانید پس کنسول را باز کنید و عبارت زیر را بنویسید؛ help digipick 0 حال بعد از چند ثانیه کنسول نتیجه را به شما نشان می‌دهد که تقریباً مشابه زیر است: MISC Digipick 0000000A

منظور از Misc همان Miscellaneous یا متفرقه است. آیتم digipick که حیاتی است یک آیتم متفرقه است و id آن A است (همانطور که گفتم صفر اهمیت ندارد). حال با نوشتن کد Player.additem می‌توانید هرچه قدر که خواستید digipick به inventory خود اضافه کنید. چنانچه قصد یافتن یک سلاح یا لباس را دارید باید به جای MISC که در بالا اشاره کردم این واژه‌ها را ببینید. ARMO که مربوط به لباس‌های فضایی است یا WEAP که مربوط به اسلحه می‌شود و به راحتی می‌توانید ID مدنظر خود را از بین انبوه آیتم‌ها به سرعت تشخیص دهید.

البته می‌توانید کد help را اینگونه بنویسید تا مشخص کنید دقیقاً دنبال چه آیتمی هستید: help keyword 4 WEAP که یعنی من دنبال id عبارتی (همان keyword) که زیر مجموعه‌ی Weaponهاست هستم. چنانچه یک عبارت از بیش از یک واژه تشکیل شده باشد باید در بخش help از ( ” ) استفاده کنید. مثلاً عبارت Constellation Armor را می‌خواهیم Search کنیم، باید بدین شکل دستور آن را بنویسیم: help “constellation armor” 0

کد: # “CGF “game.addperkpoints این کد به شما Perk point یا Skill point به تعداد دلخواه می‌دهد که برای unlock کردن Skillهای مختلف نیاز دارید. به جای عبارت # عددی دلخواه وارد کنید مثلاً ۱۰۰، تا صد واحد skillpoints دریافت کنید.

کد: # player.setav carryweight بهترین کد بازی‌های Bethesda است که حجم inventory شما را به مقدار دلخواه تنظیم می‌کند. کافی است به جای هشتگ مقدار دلخواه، مثلاً ۹۹۹۹۹ را وارد کنید تا دیگر از overload شدن در هراس نباشید.

عبارت setav یکی از دستورات جالب توجه در بازی‌های Bethesda است که متغیرهای کاراکتر شما را به دلخواه تنظیم می‌کند. میزان damage کاراکتر، میزان بلندی پَرشِ کاراکتر، میزان سرعت دویدن کاراکتر، میزان نوار health کاراکتر وغیره که از جمله دستورات پرکاربرد بازی است.

نکته: شما می‌توانید حجم Cargoیِ سفینه خود را نیز به دلخواه تنظیم کنید. کافی است از سفینه خارج شده و در بیرون از سفینه مقداری از آن فاصله بگیرید تا سفینه در قاب تصویر شما کامل پیدا باشد. سپس وارد console command شده و بر روی سفینه کلیک کنید. ID سفینه شما عبارتی طولانی است ولی با GBFM شروع می‌شود این یعنی در جای درست کلیک کرده‌اید. برای اطمینان از این امر می‌توانید عبارت getav carryweight را وارد کنید، اگر جواب مقدار ۴۵۰ بود یعنی id سفینه درست است. چنانچه سفینه‌ی شما Frontier باشد نام آن در عبارت ID مشخص است. حال در Console Command عبارت؛ # setav carryweight را وارد کنید و به جای هشتگ عدد دلخواه خود را قرار دهید، مثلاً ۹۹۹۹۹ تا از Overload شدن Cargoی سفینه جلوگیری کنید.

راهنمای کامل بازی Starfield (منوی اصلی)

راهنمایی‌های مرتبط با بازی Starfield  (از جدیدترین)

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است