راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم – Entangled

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم – Entangled

راهنمای کامل بازی Starfield (منوی اصلی)

توضیحات ماموریت:

مکان شروع – ایستگاه تحقیقاتی Nishina در سیاره‌ی Freya III

سطح پیشنهادی – ۲۰

پیش‌نیاز – ندارد

ماموریت قبلی – Final Glimpses

ماموریت بعدی – Unearthed

جوایز – ۸۰۰تا تجربه – ۱۱۸۰۰تا پول – Experimental Nishina Helmet – Experimental Nishina Spacesuit

ماموریت پانزدهم – Entangled

این ماموریت بلافاصله بعد از ماموریت Final Glimpses آغاز می‌شود… در این ماموریت می‌توانید هر دو دنیا یا بُعد را نجات دهید تا جایزه خوبی بدست بیاورید. پس لطفا طبق راهنمایی بروید.

سیگنال مختل را بررسی کنید: به سیاره‌ی Freya III بروید و هنگامی که در مدار سیاره قرار بگیرید سیگنالی مختل از ایستگاه Nishina در این سیاره دریافت می‌کنید. در  سیاره و بخش Nishina research station فرود بیایید و به سمت ایستگاه تحقیقاتی و علامت  مشخص شده بروید. در ورودی با شخصی به نام Ethan Hughes از طریق Intercom در ورودی صحبت کنید. او شما را به داخل راه می‌دهد ولی Companion یا همراه شما در بیرون باقی می‌ماند. (گزینه دوم را انتخاب کنید تا وارد شوید)

بعد از ورود کمی صبر کنید تا در ورودی باز شود و بعد با مرد صحبت کنید.

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

به دنبال Ethan بروید: در داخل ایستگاه تحقیقاتی به دنبال Ethan بروید تا Director یا گرداننده‌ی ایستگاه را ملاقات کنید. در طول راه چندبار به دنیایی موازی منتقل می‌شوید که همان ایستگاه تحقیقاتی را نشان می‌دهد ولی کاملاً تخریب شده و موجودات بیگانه آن را تسخیر کرده‌اند. در دنیای تخریب شده Cataxiها از زیرزمین بیرون می‌آیند پس مراقب آنها باشید و آنها را از بین ببرید. انگار اتفاقات عجیبی در این ایستگاه در جریان است.

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

با Raphael صحبت کنید: بعد از آنکه دوباره به ایستگاه تخریب شده بازگشتید با Raphael صحبت کنید. (سوال کنید تا بهتر ماجرا را درک کنید) متاسفانه مکالمه کوتاه است چون دوباره به دنیای دیگر بازگشته و Ethan را دنبال می‌کنید. به دنبال او رفته تا به دفتر گرداننده برسید. در طول راه باز هم به بعد دیگر سفر خواهید کرد و باید Cataxiها را از بین ببرید.

دفتر Director را پیدا کنید: در طول راه که به سمت طبقه دوم می‌روید دوباره به ایستگاه مخروبه برمی‌گردید. بعد باید در ایستگاه مخروبه به سمت دفتر Director بروید. از درب سمت راست عبور کنید و از پلّه‌ها بالا بروید.

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

با گرداننده Patel دیدار کنید: وارد دفتر که بشوید دوباره به ایستگاه سالم برمی‌گردید که می‌توانید با Patel و بعداً Maria صحبت کنید. (صحبت‌ها تاثیرگذار نیست)

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

به دنبال Maria بروید تا به آزمایشگاه برسید: به دنبال Maria از درب دفتر گرداننده خارج شده و در طول مسیر دوباره به ایستگاه مخروبه برمی‌گردید. بچرخید و به سمت راست بروید و وارد Emergency Door شوید. با Cataxiها مبارزه کنید، مراقب باشید برخی از آنها لول ۲۵ دارند که اول روی آنها با Z قدرتی اجرا کنید و بعد کارشان را بسازید. از شکاف کف اتاق پایین بپرید و با Raphael صحبت کنید و Nishina Pantry Keycard را دریافت کنید.

با Raphael صحبت کنید (به آزمایشگاه بروید): از کارت‌الکترونیک برای باز کردن Pantry استفاده کنید و به سمت علامت مشخص شده حرکت کنید. کمی جلوتر دوباره به ایستگاه تحقیقاتی تروتمیز برمی‌گردید. از همانجا که ظاهر شدید به سمت Main Hall بروید (محل مشخص شده) تا دوباره به ایستگاه مخروبه برگردید. با Cataxiها مبارزه کنید و بعد با Raphael صحبت کنید.

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

با Ethan صحبت کنید (به آزمایشگاه بروید): بعد از صحبت‌ها، دفتر تخریب شده شوید تا به اتاق Security برگردید. با Ethan صحبت کنید و به او بگویید که می‌خواهید به Fabrication Lab بروید تا او درب آزمایشگاه را باز کند. (اگر او را متقاعد کنید به شما یک سلاح قدرتمند و مقداری تیر می‌دهد (عکس بالا)) از اتاق خارج شده و به آزمایشگاه در طبقه‌ی دوم بروید. در طول راه بارها به ایستگاه و مخروبه و سالم تلپورت می‌شوید. حواستان به Cataxiها باشد که هر زمان برگردید دوباره به شما حمله می‌کنند. همینطور در ایستگاه مخروبه دشمنان را بکشید و به سمت هدف بروید و در ایستگاه سالم نیز به سمت هدف حرکت کنید تا در آخر به ماریا برسید.

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

به Maria کمک کنید: با ماریا در مورد Fabrication Lab صحبت کنید و به او کمک کنید تا Prob Cintrol Unit را راه بیاندازد. وقتی از شما خواسته شد در جایی که نشانه‌گر آبی مشخص می‌کند بایستید. در حالی که Maria در حال آزمایش است شما به ایستگاه مخروبه بر می‌گردید.

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

پیدا کردن Prob Control Unit: وقتی که در ایستگاه مخروبه هستید از روی میز کنار Terminal کامپیوتر Prob Control Unit را بردارید. دستگاه را بردارید و Distortionهای واقع در گوشه‌ی آزمایشگاه را با آن دوباره کالیبره کنید. اکنون با این دستگاه می‌توانید بین ایستگاه مخروبه و سالم هر بار که بخواهید با ورود به Distortionهای محیط که دایره‌ای نورانی هستند جابه‌جا شوید.

با Director صحبت کنید: بعد از صحبت با ماریا، به سمت دفتر گرداننده Patel بروید و باید تصمیمی مهم بگیرید که دنیای Patel را نجات دهید یا دنیای Raphael را انتخاب کنید. البته اکنون نیازی به انتخاب نیست و بعداً می‌توانید این کار را انجام دهید. (گزینه اول را بزنید تا بعداً در این مورد تصمیم بگیرید) (این انتخاب تاثیری ندارد در اصل بعدا باید تصمیم بگیرید)

تهیه Medpack  (اختیاری): قبل از سوار شدن در آسانسور می‌توانید با رفتن به مطب دکتر تاتیانا باراکوا در طبقه‌ی زیرین دفتر Director، سه عدد Medpack و یک Trauma Pack تهیه کنید.

سوار آسانسور شوید: از Hand Sacanner استفاده کنید تا مسیر Distortion درست که شما را به ایستگاه مخروبه بر می‌گرداند، نشان دهد. وقتی نزدیک آسانسور بودید از Distortion استفاده کنید. در ایستگاه مخروبه وارد آسانسوری شوید که شما را به مرکز تحقیقات می‌برد.

Override the Lockdown in the Facilities Section

از مسیر مسدود شده عبور کنید: هنگامی از آسانسور خارج شدید در دنیای مخروبه مسیر روبرویتان مسدود است. پس وارد اولین Distortion شوید تا بتوانید از مسیر مسدود عبور کنید، جلوتر خواهید فهمید که Nishina Particle Lab بسته است. پس وارد Distortion نزدیک درب شوید تا به ایستگاه مخروبه وارد شوید.

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

باز کردن قفل Nishina Lab: در دنیای ویرانه، وارد آزمایشگاه شده و کارت Nishina Particle Lab Keycard را از روی قفسه بردارید. با کمکی Distortion در سمت چپ به دنیای قبلی برگردید و از Keycard استفاده کنید تا درب Particle Lab را باز کنید.

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

مسیرتان را در Lab ادامه دهید: در اینجا سیستم امنیتی به کار می‌افتد و ربات‌ها و مسلسل‌های اتوماتیک به شما حمله می‌کنند. دشمنان را بکشید و در رو به رو را باز کرده و به سمت طبقه پایین بروید و مسیرتان را از میان Turretها و Robotها ادامه دهید. در طبقه پایین وارد اتاق  سمت راست و بعد وارد Distortion شوید، این تنها درب بازشدنی داخل راهرو است پس نباید پیدا کردنش سخت باشد.

از کامپیوتر تاسیسات برای Override کردن Lockdown استفاده کنید: در دنیای ویرانه به دنبال نشانه‌گر هدف بروید که به اتاق Generator ختم می‌شود و در آنجا Facility Computer را خواهید یافت. در دنیای ویرانه آن تخریب شده است، پس از Distortion نزدیک آن استفاده کنید تا بتوانید واردش شوید و Lockdown را Override کنید. (بلافاصله بعد از ورود به دنیای سالم ربات‌ها و مسلسل‌های اتومات به شما حمله می‌کنند. مراقب باشید و آنها را از بین ببرید)

Override The Lockdown in the Accelerator System

وارد اتاق زیرِ اتاق قفل شده‌ی Accelerator Section شوید: از درب Emergency عبور کنید و از Facility Section خارج شوید. در انتهای راهرو خواهید فهمید که درب Accelerator قفل است. از پله‌ها یک طبقه پایین بروید تا خود را در اتاقی بیابید که ربات‌ها در آن منتظر شما هستند. بعد از شکست دادن ربات‌ها، از پله‌های بالا بروید و وارد رفته Distortion در شمال غربی اتاق شوید.

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

قفل Nishina Utility Closet را باز کنید: در اینجا باید مراقب Cataxiها باشید و این موجودات که به شکل ناگهانی از زیر زمین ظاهر می‌شوند را از بین ببرد. بعد وارد Emergency Door شده و از آن عبور کنید، پایین پریده و کلید Nishina Utility Closet را پیدا کنید. برای قسمت بعدی باید وارد Distortionهای مختلف بشوید تا به Utility Closet برسید.

اول وارد Distortion نزدیک جایی که کلید را یافتید، شوید.

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

دوم از پله‌ها بالا رفته و وارد Distortion شوید.

سوم از Distortion وسط اتاق استفاده کنید. (مراقب Cataxiها باشید.)

وقتی به دنیای عادی برگشتید می‌توانید Nishina Utility Closet را در اتاقی که Accelerator Computer را پیدا می‌کنید، بیابید.

قفل قسمت Accelerator Section را باز کنید: وارد Distortionئی که در Utility Closet است شوید، بعد جلوتر وارد Diatortion دیگری که در همان اتاق است شوید. (ابتدا مسلسل‌ بالای سرتان را نابود کنید) بعد قفل Accelerator Section را باز کنید.

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

از Accelerator Computer برای Override کردن Lockdown استفاده کنید:  بعد به سمت محل مشخص شده در طبقه دوم بروید. (ابتدا بوسیله Diatortion در سمت چپ وارد اتاق مرده شوید و بعد باز از آن استفاده کنید تا به دنیای سالم برگردید.) (در طول مسیر ربات‌ها و مسلسل‌ها را از بین ببرید) در اتاق وارد کامپیوتر شده و Accelerator را Lockdown کنید.

Override the Lockdown in the Storage Section

وارد تونل شوید: از Accelerator Section به دنبال نشانه‌گر هدف بروید که به اتاقی به نام Access tunnel می‌رسد و وارد Distortion درون اتاق شوید.

جلوتر وارد غار شده و مسیر را دنبال کنید تا به انتها برسید، (مراقب Cataxiها باشید حتی یکی از آنها لول ۳۰ دارد) در آنجا یک Distortion دیگر خواهید یافت که شما را به ایستگاه تحقیقاتی برمی‌گرداند. واردش شده و به چپ بروید تا Distortion دیگری در غار بیابید.

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

راه خود را به بخش Storage باز کنید: از مسیری که در عکس بالا مشخص است بالا بروید تا به یک Distortion دیگر برسید، واردش شوید. در دنیای سالم به سمت محل مشخص شده حرکت کنید. جلوتر به دری بسته می‌خورید اگر وارد اتاق سمت چپی شوید آژیر خطر به صدا در می‌آید. ربات‌ها را از بین ببرید و مسلسل‌های متصل به سقف را نابود کنید. وارد اتاق شوید و از Distortion درون اتاق استفاده کنید.

از شکاف باز شده عبور کنید و وارد غاری دیگر شوید و راهتان را در میان Cataxiها باز کنید. از یک شیب به پایین بپرید تا خود را در یک آزمایشگاه بیابید، در انتهای آزمایشگاه از Distortion برای رفتن به Storage Section استفاده کنید تا به دنیای سالم برگردید. وارد کامپیوتر شوید و درب Storage را باز کنید.

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

وارد آزمایشگاه شوید: به سمت Storage Room بروید (در طول مسیر ربات‌ها و مسلسل‌های آویزان به سقف را از بین ببرید) به سمت طبقه دوم بروید و وارد Distortion درون آن شده (کنار راه پله) (عکس بالا) تا به ایستگاه مخروبه برگردید. از پله‌ها بالا رفته و از دو درب Emergency عبور کنید تا در نهایت به آزمایشگاه برسید.

یا Power Interlocks یا Switch Universes را جدا کنید: برای جدا کردن Power Interlock به آنها نزدیک شده و وقتی درخواست Switch را دیدید با آن تعامل کنید. این موارد را در اطراف آزمایشگاه از طریق نشانه‌گرهای آبی خواهید یافت. وقتی تمام Interlockها را جدا شدند، Probe را Shutdown کنید.

توجه: مطمئن شوید که می‌خواهید کدام Universe را نجات دهید زیرا با Shutdown کردن Probe در Universeئی که هستید باعث مسدود شدن دسترسی به Universe دیگر می‌شود.

بعد از Shutdown کردن Probe اکنون می‌توانید Artifact را بردارید.

با Director Patel یا Raphael صحبت کنید: برای دریافت جایزه، با Raphael یا Director Patel، بسته به اینکه کدام جهان را نجات داده‌اید صحبت کنید.

کدام جهان را نجات دهیم؟

نجات جهان Director Patel به شما Experimental Nishina Helmet و Spacesuit بعلاوه‌ی 11800 پول به شما می‌دهد.

در نتیجه Raphael را دیگر نمی‌بینید و نمی‌توانید او را به عنوان خدمه استخدام کنید.

نجات جهان Raphael به شما ۱۴۸۰۰ پول می‌دهد و می‌توانید Raphael را به عنوان خدمه استخدام کنید. اما نمی‌توانید لباس فضایی و کلاه‌خود را بدست آورید.

توجه: در اینگونه موارد که لباسی یا تجهیزاتی را با تصمیمی از دست می‌دهید، می‌توانید آن را با Console Command و فرمان Help پیدا کرده و با فرمان Additem آن را به Inventory خود اضافه کنید و دریابید که آیا ارزش دارد تصمیم خود را تغییر دهید یا خیر.

آیا می‌توانید هر دو دنیا را نجات دهید؟

نکته مهم: این ماموریت می‌تواند با نجات هر دو دنیا ختم به خیر شود، موردی که شاید به کل آن را جا بیاندازید‌. (چراکه هیچ علامتی در این مورد روی نقشه نیست)

شما می‌توانید هر دو دنیا و جوایز هر دو را با خواندن Text Log جسد Raphael که شامل دستورالعمل چگونگی سرهم‌بندی کردن Lab Computer است تا بتوانید هر دو دنیا را نجات دهید.

جسد Raphael کجاست؟

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

ابتدا وارد دنیای عادی شوید بعد به شمالی شرقی نقشه بروید. از پله‌ها پایین بروید تا بتوانید در گوشه سمت راست پایین مکان جسدی که در عکس بالا مشخص است را پیدا کنید. (مراقب دشمنان باشید)

چگونه هر دو دنیا را نجات دهیم؟

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

– در دنیای عادی (Normal یا سالم) جسد Raphael را در Control Room پیدا می‌کنید. با برداشتن Probe Calibration Protocol Text Log از جسدش، آن را بخوانید. (به inventory بروید و بخش File بروید و آن را باز کنید)

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

– به طبقه بالا بروید و خودتان را به مرکز کنترل که در عکس بالا نیز مشخص است برسانید. (از پله‌های کنار جسد بالا بروید تا مرکز کنترل را پیدا کنید) در دنیای عادی در آن بسته است پس در دنیای ویران وارد آن شوید و در داخل این بخش از طریق Distortion وارد دنیای عادی شوید. وارد کامپیوتر آزمایشگاه شوید و در بخش lab controls عمل Degaussing را اجرا کنید. (در هر دو دنیا)

– حال Interlockهای انتخاب شده روی تصویر را Degauss کنید. برای Degauss کردن، سوئیچ Interlockها را On یا Off کنید. (برای من مثلاً در دنیای عادی شماره‌های ۲-۳-۵-۶ بود و دنیای ویران شماره ۱ و ۳ بود ولی ممکن است برای شما فرق کند.) در هر دو دنیا Interlockهای مشخص شده در همان دنیا را خاموش کنید. (اگر اینکار را درست انجام دهید در بخش Degaussing هر دو کامپیوتر Complete زده است.) بعد از اینکه هر دو بخش Complete شد باید دوباره همه سوییچ‌ها را روش کنید.

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

– در ادامه، باز به سراغ کامپیوتر بروید و فایل Frequency Calibration را باز کنید. برای دنیای عادی گزینه‌ی 40GHz را انتخاب کنید و برای دنیای ویران شده گزینه‌ی 24GHz را انتخاب کنید.

– تا اینجای کار هیچ علامتی رو نقشه نبود ولی بعد از انجام مراحل بالا همه علامت‌های آبی حذف و یک علامت باقی می‌ماند به سمت آن بروید و Primary Calibration Control را فعال کنید. این کار باید در هر دو دنیا انجام دهید تا دمویی آغاز شود…

راهنمای بازی Starfield / ماموریت اصلی شانزدهم - Entangled

بعد از بهوش آمدن با همه صحبت کنید، همه زنده مانده‌اند… و جوایز زیادی بدست می‌آورید و بعدا می‌توانید Raphael را به عنوان خدمه استخدام کنید.

با انجام کارهای بالا این ماموریت جذاب به پایان می‌رسد…

راهنمای کامل بازی Starfield (منوی اصلی)

راهنمایی‌های مرتبط با بازی Starfield  (از جدیدترین)

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است