راهنمای بازی Starfield / نکات مهم برای شروع بهتر بازی

راهنمای بازی Starfield / نکات مهم برای شروع بهتر بازی

در راهنمای ابتدایی بازی Starfield نکات و ترفندهایی را به شما می‌گوییم تا تجربه‌ای بهتر از بازی کسب کنید و با نقش‌آفرینی‌های Bethesdaئی بیشتر خو بگیرید.

به روز شده: ۳ مهر ۱۴۰۲

راهنمای کامل بازی Starfield (منوی اصلی)

۱- در اولین ورود خود به New Atlantis اقلام ضروری مانند Ammo و Med Packها را ذخیره و خریداری کنید تا برای ماجراجویی‌های آینده از هر لحاظ آماده باشید.

۲- چالش‌های Skillهای خود را انجام دهید تا Rankهای بالاتر را آزاد کنید. هر مهارت دارای 4 مرتبه است و تکمیل چالش‌های هر مرتبه، Rank بالاتری را باز می‌کند که می‌توانید با استفاده از امتیاز مهارت به سطح بالاتری برسید. رتبه‌های بالاتر، هر مهارت را بهبود می‌بخشد و کاربردهای سطح بالاتر را به آنها می‌دهد. سعی کنید با تکمیل چالش‌های مورد نیاز، مهارت‌هایی را که برای Build خود می‌خواهید باز کنید تا کاراکتر دلخواهتان را بسازید.

راهنمای بازی Starfield / نکات مهم برای شروع بهتر بازی

۳- سعی کنید Persuasive باشید (بیشتر از گزینه persuade برای متقاعد کردن افراد مختلف استفاده کنید) تا از نزاع‌های بی‌خود و غیر ضروری جلوگیری کنید. معمولاً می‌تواند درگیری‌ها را به صورت مسالمت‌آمیز حل کند، بدون اینکه نیازی به مبارزه باشد. در صورت تمایل، می‌توانید چند امتیاز مهارت را در شاخه اجتماعی مهارت‌ها سرمایه‌گذاری کنید تا Golden Tongue یا زبان طلایی داشته باشید و از اکثر موقعیت‌ها خلاص شوید.

۴- از همراهی استفاده کنید که مکمل Build شماست. تعداد Companionها در بازی زیاد است و هر کدام مهارت‌ها و امتیازات خاص خود را خواهند داشت. فردی را انتخاب کنید که دارای مهارت‌هایی است که برای ماموریت‌ای خاص مناسب است. همچنین می‌توانید برای افزایش کارایی Outpostها، تعدادی از همراهان خود را در Outpostها قرار دهید تا کارایی پایگاه افزایش یابد. همانطور می‌توانید همراهان خود را به سلاح و زره دلخواه مجهز کنید!

راهنمای بازی Starfield / نکات مهم برای شروع بهتر بازی

۵- از افزونه‌هایی بر روی سلاحتان استفاده کنید که باعث راحتی مبارزات می‌شوند. مثلاً اگر کاراکتری ساختید که میخواهید مراحل را مخفیانه  پیش ببرید از Silencer بر روی سلاحتان استفاده کنید تا شلیک‌ها سروصدای کمتری داشته باشند.

۶- بهترین روش در مبارزات Stealth یا مخفی‌کاری است. با Crouch کردن (نشستن) و رفتن به پشت‌سر دشمن می‌توانید با یک سلاح Melee یا حتی گرم دشمن را به راحتی هلاک کنید (یا حداقل آسیبی جدی به آنها وارد کنید). یادتان نرود که دشمن را Pickpocket کنید تا جیبش را کنید.

۷- استفاده از Melee حتی با دست خالی می‌تواند در مبارزات باعث ذخیره مهمات شود. مبارزه با دست خالی دارای انیمیشن‌های خوبی است و می‌تواند مفرح باشد.

۸- در مبارزات یکجا نایستید و دائماً موقعیت خود را تغییر دهید تا دست بالاتر را داشته باشید.

راهنمای بازی Starfield / نکات مهم برای شروع بهتر بازی

۹- دشمنانی در موقعیتی دشوار یا در سطحی بلندتر از شما قرار دارند، اشکالی ندارد از Jetpack برای سورپرایز کردن آنها استفاده کنید. یادتان باشد ترکاندن Jetpack حریف آسیب بسیار خوبی به آنها وارد می‌کند.

۱۰- از نارنجک برای متفرق کردن دشمنان یا آسیب گروهی به دشمنان استفاده کنید. همینطور از بشکه‌ها و مخزن‌های قرمز برای آسیب زدن جدی به دشمنان استفاده کنید.

۱۱- سفینه‌ی شما دارای قدرت‌های محدودی است پس Power را در موقعیت‌های خاص به فاکتورهای متفاوت اختصاص دهید. اگر می‌خواهید با سرعت حرکت کنید Power را به Engine بدهید. اگر در موقعیت مبارزه قرار دارید سلاح‌ها را تقویت کنید و غیره…

راهنمای بازی Starfield / نکات مهم برای شروع بهتر بازی

۱۲- حتما سلاح‌های مورد علاقه‌ی خود را به بخش Quickslot منتقل کنید تا در حین مبارزه سریع آن‌ها را Equip کنید. (با فشار B در منو در PC)

۱۳-  در بخش Activity می‌توانید فعالیت‌های مختلفی که بازی به شما پیشنهاد می‌کند را انجام دهد. برخی از این فعالیت‌ها مراحل فرعی یا صحبت با فردی خاص را برایتان فراهم می‌کند. این بخش راهنمای شما برای انجام فعالیت‌های مختلف محسوب می‌شود.

۱۴- وسایلی که بدست می‌آورید را می‌توانید در صندوق سفینه ذخیره سازی کنید. وقتی پیش هر تاجری در بازی هستید نیز می‌توانید به طور مستقیم وسایل داخل سفینه را بفروشید. پس لازم نیست وسایلی که می‌خواهید بفروشید حتما همراهتان باشد.

دیگر موارد مهمی که بهتر است بدانید

۱- در هر زمان و در هر سیاره از اسکنر خود استفاده کنید تا گیاهان و جانوران را اسکن کنید و درباره‌ی آنها و منابعی که به شما می‌دهند اطلاعات کسب کنید. هر گونه‌ی گیاهی و یا جانوری‌ جدیدی که اسکن کنید به شما XP می‌دهد. این اسکنر در محیط‌های بسته موارد Loot کردن را برجسته می‌کند که بسیار مفید است. همچنین اگر ماموریتی را فعال کرده باشید، اسکنر با نشان دادن فِلش‌هایی بر روی زمین مسیر منتهی به مقصد را نشانتان می‌دهد.

۲- تشخیص منابع از خرت‌وپرت این بازی به شما می‌گوید که آیا یک آیتم جزء منابع است یا خیر تا به شما کمک کند تشخیص دهید چه چیزی را باید و چه چیزی را نباید Loot کنید. توصیه می‌شود تمام موادی را که در حین اکتشاف پیدا می‌کنید جمع‌آوری کنید، زیرا این مواد و منابع به شما در ساختن چیزهایی مانند افزونه‌های اسلحه، افزونه‌های لباس‌ها و ساختارهای Outpost کمک می‌کنند. البته حواستان به حجم Inventoryاتان باشد که Overload نشود.

۳- مهارت‌های اساسی را همان ابتدا باز یا Unlock کنید: مهارت‌های اساسی مانند رادارگریز، جیب‌بری یا Pickpocketing، استفاده از Jetpack، سوارشدن بروی کشتی‌های دشمن، از جمله مواردی هستند که قفل‌اند و کاربرد بسیار بالایی دارند. حتماً Perkهای خود را به آنها اختصاص دهید. موردی که از همان اول سراغش رفتم Lockpicking بود که در بازی‌های Bethesda بسیار واجب است.

۴- حتما به کاراکترتان استراحت بدهید تا هم نوار سلامتی را کامل پر کنید و هم ۱۰٪ Bonus XP بگیرید. (در تختخواب بخوابید)

۵- اگر پول یک دلال برای خرید آیتم‌های شما تمام شد، ۲۴ ساعت صبر کنید تا دوباره بتواند از شما خرید کند.

۶- صندوقی با امکان ذخیره‌ی بی‌نهایت آیتم: این صندوق را می‌توانید در اتاق خود در The Lodge پیدا کنید که پس از صحبت با Noel به آن اشاره می‌کند. تمام منابع و سایر اقلام خود را در اینجا ذخیره کنید تا دچار مشکل نشوید و همچنین یک مکان برای ذخیره همه موارد خود داشته باشید. توجه داشته باشید که Workbenchها در زیرزمین The Lodge نمی‌توانند از منابع ذخیره شده در فضای بی‌نهایت صندوق اتاق شما استفاده کنند. یعنی باید منابع مورد نیاز را از صندوق بی‌نهایت بردارید.

۷- برداشت سریع‌تر مواد معدنی: وقتی از Cutter برای معدن‌کاوی استفاده می‌کنید، مانند تمام سلاح‌ها یک نشانه‌گر در وسط صفحه ایجاد می‌شود. اگر نشانه‌گر را بر روی ماده‌ی معدنی قرار دهید، علامت مثلث نشانه‌گر شروع به جمع شدن و تشکیل دادن یک مثلث کامل را می‌دهد، این یعنی اکنون Cutter شما پرتوی قدرتمندتری از خود ساطع می‌کند و سریع‌تر ماده معدنی خرد می‌شود.

نکات بیشتر اضافه خواهد شد…

راهنمای کامل بازی Starfield (منوی اصلی)

راهنمایی‌های مرتبط با بازی Starfield  (از جدیدترین)

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است