راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken / فصل دهم: None the Wiser

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken / فصل دهم: None the Wiser

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken (منوی اصلی)

الان کجا هستم؟

پس از بدست گرفتن کنترل Frey، اتاق خود را ترک کرده و وارد کتابخانه Auden شوید. شما نمی‌توانید وارد اتاق اصلی شوید، اما می‌توانید درب داخلی را بکوبید. اگر Giril را در مرحله 8 پیدا کردید، آن را روی میز برای Auden بگذارید.

قبل از رفتن به Archive برای ادامه داستان، Cipal را برای رویدادهای جدیدی که ظاهر شده‌اند، کاوش کنید: با مهماندار و Dax صحبت کنید، با گربه‌ی Olevia تعامل کنید و برای Robian در پله‌های قلعه دعا کنید.

وقتی آماده شدید، برای میان‌پرده‌ای با Juhedy وارد Archive شوید. Frey تصمیم می‌گیرد Cipal را در این مرحله ترک کند، اما در عوض، به Archive برگردید و دوباره با Juhedy صحبت کنید – او گردنبند Naee Aasha را به شما می‌دهد.

اکنون از دروازه‌های اصلی، شهر را ترک کنید.

New York, قسمت دوم

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken / فصل دهم: None the Wiser

پس از میان‌پرده، Frey خود را در نیویورک می‌بیند، در آپارتمانی که بسیار شبیه به آپارتمانی است که بازی را در آن شروع کرده بودید. موارد زیر را برای پیشرفت داستان بررسی کنید:

– کتاب

– کتانی‌های روی دیوار

– مجله‌ی روی میز

– غذای گربه

– کیف

بعد از اینها یک میان‌پرده رخ می‌دهد، سپس به سمت کمد لباس رفته و لباس‌ عوض کنید.

از اینجا به بعد نشانه‌گر نقشه را دنبال کنید. هیچ ماموریت فرعی‌ای در اینجا ندارید، اجازه دهید بازی شما را هرجا که می‌خواهد ببرد.

به خیابان که رفتید، اندکی در نشانه‌گر متعلق به Event توقف کنید (علامت سوال) تا کمی Xp بگیرید. این رویداد دوبار اتفاق می‌افتد حواستان باشد.

در نهایت به میان‌پرده‌ای می‌رسید که در آن زنی شبیه Tanta Cinta را ملاقات می‌کنید و مردی که صدایش شبیه Cuff است.

بیدار شدن

بلافاصله پس از میان‌پرده، شما در نبرد خواهید بود. در اینجا با مکانیزم جدیدی در بازی آشنا می‌شوید – Lanterns. شما می‌توانید آنها را به عنوان احضار کنندگانِ دشمن در نظر بگیرید که نسخه‌‌ای از هیولاهایی را که در طول بازی با آنها مبارزه کرده‌اید، احضار می‌کنند. شما در این مرحله با دو نوع Lantern مبارزه خواهید کرد – اولی فانوس Oryggi است که ساده‌تر از همه است. برای پایان دادن به این مبارزات، تا جایی که می‌توانید Phantomهایی را که احضار می‌کند، نادیده بگیرید و فانوس را در سریع‌ترین زمان ممکن نابود کنید.

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken / فصل دهم: None the Wiser

پس از نابودی اولین فانوس، مانعی برای جلوگیری از پیش‌روی شما پایین می‌آید. دومین فانوس را در پایین خیابان نابود کنید. مانعی که این فانوس ایجاد می‌کرد، پشت سر شماست، بنابراین کمی عقب‌نشینی کنید و سپس از سطح شیب‌دار به سمت بالا بروید. این مسیر بسیار ساده است – فانوس را از بین ببرید، سپس نشانگرهای نقشه را دنبال کنید و به بعدی برسید.

در نهایت، به نوع جدیدی از Lanternها، فانوس Bardaga خواهید رسید. اینها یک مانع در اطراف خود دارند که آنها را از آسیب محافظت می‌کند. برای از بین بردن مانع، باید Phantomهای خاصی را که احضار کرده است، نابود کنید – می‌توانید با نگاه کردن به خطوط ضعیفی که آنها را به فانوس متصل می‌کند، این اشباح یا Phantomها را شناسایی کنید. هنگامی که فانتوم‌های مورد نظر را شکست دادید، سعی کنید فانوس Bardaga را در اسرع وقت از بین ببرید – چون پس از چند لحظه فانتوم‌ها و انسداد فانوس دوباره برمی‌گردد.

همانطور که پیش می‌روید، به زودی مراحل Frey را از ابتدای بازی دوباره دنبال خواهید کرد، اما برعکس. وقتی از یک کوچه عبور می‌کنید، مراقب باشید، زیرا فانوس بعدی یک Goliath فانتوم را احضار کرده است – اینها دشمنان بسیار سرسختی هستند. اگر قبلاً با آنها روبرو نشده‌اید، باید یاد بگیرید که از طلسم Naedre Prav برای مسموم کردن آنها استفاده کنید، که اثر شفابخشی آنها را خنثی می‌کند و باعث می‌شود آنها به راحتی از بین بروند. پشت سر آنها را هدف بگیرید تا آسیب بیشتری وارد کنید.

پس از بازگشت به ابتدای بازی، به انتهای جاده خواهید رسید. پس از میان‌پرده، با Illusion فوق‌العاده خاص Tanta Olas روبرو خواهید شد: The Senseless Savant.

مبارزه با Senteless Savant

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken / فصل دهم: None the Wiser

این یک Boss جالب با دو فاز است، اگرچه از ابتدا مشخص نیست. Seseless Savant حملات زیادی با مضمون رعد و برق دارد که مدت زیادی در میدان نبرد دوام می‌آورند، بنابراین باید از محیط اطراف خود آگاه باشید.

  • می‌تواند یک توپِ رعد و برق را روی زمین احضار کند که سپس به آرامی به سمت شما می‌آید. شما را برای مدت طولانی ردیابی می‌کند، بنابراین مراقب این توپ باشید.
  • یک حمله Piercing انجام می‌دهد که شامل ارسال صاعقه، مستقیم به زمین است. دایره‌ای در اطراف پاهای Frey ظاهر می‌شود و برای مدتی او را دنبال می‌کند – برای جلوگیری از برخورد با صاعقه، باید دائماً جاخالی بدهید.
  • یک حمله شامل جمع‌آوری انرژی و منفجر کردن آن به سمت شما است. این یک حمله سریع است اما به راحتی می‌توانید آن را شناسایی کنید.
  • او این توانایی را دارد که با ایجاد یک سد رعد و برق، که به عنوان یک حمله غیرقابل دفاع محسوب می‌شود، نزدیک شدن به خود را غیرممکن کند.
  • او می‌تواند خود را نامرئی کند. وقتی این کار را انجام می‌دهد، سعی می‌کند یک حمله Melee سریعِ Piercing را انجام دهد. برای جلوگیری از این امر، می‌توانید هنگامی که نامرئی می‌شود، Flow را شروع کنید و تا زمانی که خود را نشان ندهد، متوقف نشوید. اگر Staminaیِ کمی دارید، فقط تمام تلاش خود را بکنید تا مراقب باشید Piercing به شما برخورد نکند.
  • توجه داشته باشید که، این دشمن نسبت به Olas’s Magic حساس است، بنابراین این حمله بهترین گزینه برای این نبرد است. از آنجایی که احتمالاً فاصله مناسبی از Boss را حفظ خواهید کرد، Chain Bolt یک طلسم تهاجمی خوب برای استفاده است. Olas همچنین دارای طلسم‌های پشتیبانی بسیار مفیدی است که می‌توانید از آنها استفاده کنید: این Boss به مسمومیت حساس است، بنابراین Naedre برای وارد کردن کمی آسیب اضافی خوب است.
  • همچنین از اثرات Oubliette در امان نیست، بنابراین می‌توانید با به دام انداختن او و ترکیدن حباب با Chain Bolt، صدمات زیادی به او وارد کنید.
  • حرکت Maelstorm در واقع حرکت خوبی برای مقابله با توانایی Seseless Savant در زمان نامرئی شدن است.

در مجموع، این مبارزه خیلی سختی نیست – فقط حملات آن را یاد بگیرید و از Flow استفاده کنید تا مطمئن شوید که از استراتژی‌های پیچیده‌تر او، اجتناب می‌کنید. Equipmentهایی که Stamina را دوباره برمی‌گردانند، ممکن است در صورت برخورد به مشکل، کمک زیادی به شما در این مبارزه کنند.

هنگامی که سلامتی Boss را به صفر رساندید، کنترل را رها نکنید – فاز دوم نبرد قرار است آغاز شود. هنگامی که Seseless Savant دوباره بلند شد، چند ترفند جدید در آستین خود دارد.

در لحظات خاصی در فاز دوم، Boss برای مدتی یکی از حواس‌های شما (غیر از چشایی و بویایی که هنوز تکنولوژی آنقدر پیشرفت نکرده است که این دو را در یک بازی شبیه‌سازی کند، بینایی و شنوایی شما در طول فاز دوم Boss Fight به طور موقت از بین می‌روند) را از بین می‌برد. حملات او مانند فاز اول است، اما عوارض و سردرگمی که ممکن است از به هم ریختن حواس‌های شما ایجاد شود، کار را سخت‌تر کند.

  • هنگامی که Boss شنوایی شما را از بین می‌برد، تنها تفاوت فیلتر صفحه‌نمایش عجیب و غریب و عدم وجود صدایِ Cuff است که به شما هشدار می‌دهد.
  • وقتی Boss بینایی شما را می‌گیرد، نمی‌توانید روی Boss قفل کنید تا زمانی که اثر این نابینایی به پایان برسد و نمی‌توانید Boss را ببینید، مگر اینکه درست در کنار شما بایستد.
  • وقتی Boss حسِ Cognition شما را می‌گیرد، نمی‌توانید از جادوهای حمله‌ای استفاده کنید. با این حال، هنوز هم می‌توانید از طلسم‌های پشتیبانی استفاده کنید، بنابراین سعی کنید از آنها استفاده کنید یا فقط منتظر بمانید تا این اثر به پایان برسد.

هنگامی که در فاز دوم کمی به Senseless Savant آسیب رساندید، دو نسخه Phantom از خود ایجاد می‌کند. آنها از همان مجموعه حملات Boss اصلی استفاده می‌کنند، اما شما همچنان باید سعی کنید Boss را شکست دهید و آنها را نادیده بگیرید. این دو شبح یا “پت و مت” کمی هرج و مرج را به مبارزه اضافه می‌کنند و فرار از برخی حملات را سخت‌تر می‌کنند – تا زمانی که از یک طلسم با دامنه خوب (مانند Chain Bolt) استفاده می‌کنید، این دو شبح اضافی، نباید دشواری زیادی ایجاد کنند.

بعد از آنکه Boss را زدید، مرحله‌ی دهم به پایان می‌رسد.

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken (منوی اصلی)

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با بازی Forspoken

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است