راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken / فصل دوازدهم: Awakening

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken / فصل دوازدهم: Awakening

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken (منوی اصلی)

در پایان فصل قبل، Frey تصمیم می‌گیرد که آخرین شانس خود را برای رسیدن به خانه رها کند و به جای آن Cipal را نجات دهد.

The Reckoning

پس از استفاده از Torana برای انتقال مستقیم به Cipal، شهر را مورد حمله خواهید دید. نشانگرهای نقشه را دنبال کنید و دشمنانی را که در راه با آنها روبرو می‌شوید شکست دهید. اگر می‌خواهید از نقاط ضعف استفاده کنید و به سرعت مبارزه را به پایان برسانید، از سحر و جادو Sila در برابر هیولاهای Reptilian و جادوی Prav در برابر پرندگان استفاده کنید.

در نهایت، به میدان خواهید رسید و با یک Goliath تغییریافته روبرو می‌شوید که توسط یک دسته از Canis Dirusها پشتیبانی می‌شود. سگ‌ها را بی‌خیال شوید – آنها یا در حملات عادی شما گرفتار می‌شوند یا آنقدر تهدید محسوب نمی‌شوند که بخواهید آنها را جدی بگیرید. Goliath تغییر یافته تهدید اصلی ما در اینجاست.

برای مقابله با Regenerate مداوم Goliath، از Naedre (یکی از جادوهای پشتیبانی prav) برای مسموم کردنش استفاده کنید. پس از آن، به Olas’s Magic سوییچ کنید و شروع به شلیک آن کنید – این موجود به Olas’s Magic حساس است و با این جادو می‌توانید صدمات زیادی را به او وارد کنید. هر زمان که می‌توانید سم یا Naedre را دوباره استفاده کنید و مراقب حملاتش باشید. اگر قبلاً با Goliathهای تغییر یافته مبارزه کرده‌اید، این مبارزه تا حد زیادی برایتان آشنا خواهد بود.

آماده شدن برای نبرد نهایی

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken / فصل دوازدهم: Awakening

پس از مبارزه با Goliath تغییریافته، در Archive خواهید بود، جایی که ساکنان Cipal در آنجا مخفی شده‌اند. در اینجا با هرکسی که می‌توانید صحبت کنید – هر یک از اعضای شورای شهر به شما یک Healing Draught می‌دهد.

همچنین یک میز Crafting و یک قفسه Spellcraft Bookshelf در اینجا وجود دارد، بنابراین قبل از رفتن به نبرد نهایی آنچه را که نیاز دارید، انجام دهید. ما مجموعه‌ای از تجهیزات را توصیه می‌کنیم که هر چهار نوع مختلف جادو را افزایش می‌دهد، زیرا شما از هر چهار نوع آنها در مبارزه‌ی نهایی استفاده خواهید کرد.

هنگامی که برای ادامه‌ی سکانس پایانی آماده شدید، با Pilo در آستانه‌ی درب صحبت کنید.

مبارزه با Susurrus: Murmuration

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken / فصل دوازدهم: Awakening

این، اولین مرحله از سه مرحله مبارزه‌ی نهایی است، که به طور کامل در روی یک اژدها انجام می‌شود. این یک مرحله ساده است – فقط Trigger سمت راست را نگه دارید تا نفس اژدها را شلیک کنید و آن را مستقیماً به سمت Susurrus که اکنون به شکل یک توپ طلایی در آمده است، بگیرید.

هنگامی که پرنده‌ها ظاهر می‌شوند مراقب باشید و سریع دخلشان را بیاورید – آنها در خالی کردن نوار سلامت Frey تبحر خاصی دارند و مجبور به استفاده از Healing Draughts می‌شوید، که برای مراحل سخت‌تر مبارزه، این آیتم حیاتی است. طولی نمی‌کشد تا سلامتی Susurrus به صفر برسد.

در میان‌پرده، هنگامی که از شما خواسته شد، Triggerهای چپ و راست را فشار دهید و دمو را در حین انتقال مبارزه به فاز دوم تماشا کنید.

مبارزه با Susurrus: Revenge Incarnate

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken / فصل دوازدهم: Awakening

در این فاز، Frey فوق‌العاده قدرتمند است و باعث می‌شود حملاتش صدمات زیادی وارد کند. در مراحل مختلف این فاز، Susurrus گروه‌هایی از دشمنان را برای حمله به سمت شما احضار می‌کند – متوجه خواهید شد که وقتی به آن‌ها حمله می‌کنید، چقدر قدرتمند هستید، آسیب بسیار بیشتری نسبت به قبل به آن‌ها وارد می‌کنید. هنگامی که گروهِ جدید دشمنان ظاهر شدند، قبل از اینکه توجه خود را به Susurrus برگردانید، به سرعت از شَرِ آنها خلاص شوید.

نکته‌ی مهم: در ابتدای این فاط، قابلیت Skip به شما داده می‌شود. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که برای مدتی وارد یک حالت آسیب‌ناپذیری شده، شناور شده و به طور کامل از آسیب برحذر باشید. این مورد Staminaی شما را به سرعت تخلیه می‌کند، پس مراقب باشید!

  • سوسوروس، یک Boss ساده است – بین نقاط مختلف در اطراف میدان تله‌پورت می‌کند و به شما حمله می‌کند.
  • وقتی Susurrus یک پرنده طلایی را به سمت شما میفرستد، فقط Flow کنید تا از آن طفره بروید. اگر مورد ضربه قرار بگیرید، برای مدت کوتاهی در جای خود Stun خواهید شد.
  • او می‌تواند مناره‌های سنگی عظیمی را از روی زمین برای حمله به شما احضار کند. وقتی در هوا هستید دیدن اینها سخت است، بنابراین برای جاخالی همیشه آماده باشید.
  • او می‌تواند پرتوهای لیزری خطی و گوی‌هایی را به سمت شما شلیک کند. وقتی گوی‌های اطراف توپِ مرکزی شروع به چرخش می‌کنن، آماده باشید تا با Flow از آنها طفره بروید.
  • در نقاط مختلف مبارزه، سه نسخه از Susurrus در بالای قلعه ظاهر می‌شوند و رگبار عظیمی از لیزرها را در سراسر میدان نبرد می‌پراکنند. در زمانی که Boss مشغول شارژ کردن این حمله است، برای رفتن به درب Archive که یک منطقه امن است‌، استفاده کنید. اگر  خیلی دور هستید، از Skip برای جلوگیری از برخورد لیزر استفاده کنید.
  • بدون هیچ محدودیتی می‌توانید از هر طلسمی که دوست دارید برای آسیب رساندن به Susurrus استفاده کنید. وارد کردن آسیب کافی، سوسوروس را مجبور می‌کند تا جای خود را در نبرد تغییر دهد، بنابراین برای تعقیب او آماده باشید. در مجموع، این مبارزه فقط خسته‌کننده است و نه فوق‌العاده دشوار. دشمنان احضار شده بیش از هر چیز دیگری آزاردهنده هستند و آسیب دیدن از حمله‌یِ پرنده‌یِ طلایی‌، خطرناک است، اما شما باید قدرت کافی برای تبدیل آن به یک مبارزه کوتاه را داشته باشید.

اگر متوجه شدید که برای قفل کردن روی Susurrus یا گرفتن زاویه مناسب برای ضربه‌زدن به او مشکل دارید، از ساختمان‌های کنار او بالا بروید. رَمپ‌های دستی در طول نبرد ظاهر می‌شوند تا این کار را نیز آسان‌تر کنند.

پس از شکست دادنSusurrus: Revenge Incarnat e، وارد فاز نهایی مبارزه خواهید شد: خودِ Susurrus.

فاز نهایی مبارزه با Susurrus

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken / فصل دوازدهم: Awakening

فاز نهایی مبارزه با Susurrus تا زمانی که شما ترفند آن را یاد نگیرید، فازی دشواری است. به بیان ساده، Susurrus سعی می‌کند از سبک‌های مبارزه چهار Tanta را تقلید کند، اما در حین انجام این کار، نسبت به جادوی Tantaها نیز ضعف خواهد داشت. این به این معنی است که در قسمت اول این فاز، او نسبت به Sila’s Magic ضعیف است. این ضعف زمانی که او استراتژی خود را تغییر می‌دهد به Magic Prav تغییر می‌کند و به همین صورت تا آخر.

Susurrus خیلی دوست دارد که به اطراف تلپورت کند. علاوه بر این، او به شکل دسته‌ای از پرندگان کوچک به اطراف جابه‌جا می‌شود – در طول این حرکت ضربه زدن به او غیرممکن است، بنابراین تلاش نکنید. از این لحظات برای شارژ کردن یک Blast Slice استفاده کنید، که باید وقتی او توقف کرد آن را رها کنید، اما مراقب ضربه سریع شمشیرش باشید که بلافاصله بعد از توقف از آن استفاده می‌کند.

یکی از حملات مزخرف او پریدن به هوا است که با حمله‌ای غیرقابل دفاع همراه است. چند لحظه بعد، او با انفجاری عظیم زمین را در هم خواهد شکست که جاخالی دادن از آن غیرممکن است. برای جلوگیری از این آسیب، به محض ناپدید شدن Susurrus در هوا، از Skip استفاده کنید. او همچنین دارای یک ترکیب Melee است که به دلیل تله پورت‌هایی که در بین ضربه‌هایش استفاده می‌کند، متوجه شدن زمان وقوع آن دشوار است. می‌توانید برای جلوگیری از این ضربه از Flow استفاده کنید.

او می‌تواند یک لیزر بسیار بزرگ را شارژ کند. این یک حمله‌ی واضح است، اما پرتو به سرعت باورنکردنی بیرون می‌آید، بنابراین باید بسیار سریع عکس‌العمل نشان دهید.

به Susurrus در زمان توقف بین حملاتش، حمله کنید – تعداد زیادی از این لحظات وجود دارد. Blast Slice به خوبی کار می‌کند زیرا لازم نیست به او نزدیک شوید. Surge Magic واقعاً خوب است، زیرا افزایش Sila’s Surge برای وارد کردن آسیب، باورنکردنی است.

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken / فصل دوازدهم: Awakening

هنگامی که نوار سلامتی او را به ۷۵ درصد کاهش دادید، Susurrus از یک حمله لیزری کاملاً غیرقابل دفاع استفاده می‌کند که یک میان‌پرده را شروع می‌کند. در طول این میان‌پرده، متوجه خواهید شد که نماد پشت او تغییر کرده و نشان می‌دهد که او در فاز متفاوتی قرار دارد. او اکنون نسبت به Prav’s Magic ضعیف است و جادوهای جدیدی برای استفاده دارد.

اکنون او می‌تواند در هوا شناور شود و لیزری به سمت شما شلیک کند و و زمانی که در حال شارژ کردن حمله‌اش است، ضربه زدن به او سخت‌تر خواهد شد.

او همچنین می‌تواند امواج زیادی از گوی‌های طلایی را به سمت شما شلیک کند. اینها غیرقابل دفاع هستند و قسمت زیادی از میدان جنگ را پوشش می‌دهند، بنابراین از Skip برای جلوگیری از رگبار اولیه‌ی حمله او، استفاده کنید. گوی‌ها برای مدتی شما را ردیابی می‌کنند، پس مراقب باشید.

وقتی او روی زمین است، یک حمله بسیار سریع و از فاصله نزدیک دارد که یک گوی را به سمت شما شلیک می‌کند، همیشه فاصله خود را با او حفظ کنید.

شما باید از Chain Bolt برای مقابله با این فاز استفاده کنید – بهترین آسیب را از طلسم‌های Prav می‌گیرید زیرا برد بسیار خوبی دارند و حتی زمانی که Susurrus در هوا خوش می‌گذراند، مفید هستند.

هنگامی که او را به نیمی از سلامتی‌اش برسانید، او اکنون نسبت به Magic Olas ضعیف است. در این فاز، Susurrus چندین گردباد را در سراسر میدان جنگ احضار می‌کند. اینها به تدریج شما را جذب می‌کنند و اجتناب از حملات Susurrus یا ایجاد موقعیت بهتر برای خود را دشوار می‌کنند.

در این فاز، Susurrus کمی تهاجمی‌تر می‌شود. او پس از اصلاح شکل ازدحام پرندگان کوچک خود (اسمی برای یکی از حملاتِ خاصِ Boss است) حملات Melee بزرگتری را انجام می‌دهد و Combo تله‌پورتر او سریعتر می‌شود.

یکی از حملات جدید او ضربه زدن به زمین است و یک موج شوک‌آور عظیم ایجاد می‌کند که به شما آسیب می‌رساند. وقتی می‌بینید که او به زمین برخورد می‌کند، روی آن Flow کنید.

اجتناب از گردبادها مهم‌ترین کاری است که باید در این فاز انجام دهید، اما زدن چندین دارت به او و سپس یک حمله‌ی Charge شونده، می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. Pusle Dart گزینه‌ی خوبی است زیرا سرعت زیادی بین تمام جادوهای Olas دارد. در این فاز Boss بسیار پرسرعت‌تر از قبل است و شما نیز باید سرعتی‌تر شوید. بنابراین به تسلیحات سریع نیاز دارید.

یک میان‌پرده‌ی کامل بین فاز سوم و چهارم وجود دارد، که بعد از آن Susurrus نسبت به Frey’s Magic حساس می‌شود. حواستان باشد که سوسوروس ترفندهای بیشتری رو می‌کند.

  • اکنون او برای استفاده از پرتوی لیزری‌اش در فاصله‌ای بسیار دور در هوا شناور می‌شود‌. با استفاده از Flow به زیر او بروید و حمله کنید.
  • او می‌تواند رگباری از گوی‌های طلایی را در سراسر میدان نبرد شلیک کند، مشابه حمله‌ای که در فاز Prav استفاده کرد.
  • او اغلب رگبار گوی طلایی را با احضار دسته‌ای از پرندگان طلایی تکمیل می‌کند تا زمین مبارزه را غیرقابل لمس کند – با استفاده از Skip از لمس زمین خودداری کنید.
  • او همچنین می‌تواند یک پرنده طلایی را احضار کند و به سمت شما شلیک کند. اجتناب از این حمله با یک Flowی ساده به یک طرف، بسیار آسان است.

چالش این فاز در واقع رسیدن به Susurrus است. او خوشحال است که از شما اجتناب می‌کند و در تمام طول روز حملاتی را به سمت شما شلیک می‌کند – باید نزدیک او شوید و تا می‌توانید با Burst Shot یا Scatter Shot به او آسیب وارد کنید. در نهایت، او شروع به دیالوگ گفتن می‌کند و در طی آن حتی به شما حمله نمی‌کند. این فرصتی عالی برای نزدیک شدن به او و شلیک Burst Shot شارژ شده به سمت او است. با شانس (و Purple Magic Stat بالا) این می‌تواند منجر به پایان مبارزه و سرنگونی او شود.

هشدار: وقتی او در هوا است سعی نکنید از Surge Magic استفاده کنید، به او برخورد نمی‌کند.

هنگامی که او از نظر سلامتی بسیار ضعیف می‌شود، Susurrus از یک حمله استفاده می‌کند که وارد میان‌پرده شده و انفجار بزرگی ایجاد می‌کند. سعی کنید برای جلوگیری از این مورد از Skip استفاده کنید یا فقط بلافاصله پس از آن خود را Heal کنید. این زمان عالی برای استفاده از Surge Magic برای پایان دادن به این مبارزه است.

در میان‌پرده بعدی، هنگامی که از شما خواسته شد، Triggrrهای چپ و راست را نگه دارید تا نوار پر شود. با این کار شما داستان اصلی Forspoken را به پایان رساندید!

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken (منوی اصلی)

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با بازی Forspoken

دیدگاه ها بسته شده است