راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken / فصل پنجم: Might and Maim

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken / مرحله‌ی پنجم: Might and Maim

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken (منوی اصلی)

وقت آن رسیده است که Frey با اولین نبرد باس اصلی (Boss Fight) خود در Forspoken روبرو شود.

بعد از سفری طولانی در مرحله‌ی چهارم Forspoken، فصل 5 بسیار کوتاه‌تر است. البته این به این معنی نیست که با مرحله‌ای آسان‌تر رو به رو هستیم- این فصل اولین باس بزرگ Forspoken را شامل می‌شود و اگر لولتان را به درستی بالا نبرده باشید و برای چنین رویارویی آماده نشده باشید، مرحله بسیار خسته‌کننده‌ای است. آماده‌یِ حمله به پایتخت پرانوست شوید، خود دشمنان محیط شهر/قلعه، نیز می‌تواند برایتان سخت باشد، چنانچه سطح خود را بالا نبرده نباشید. در این مرحله باید با شوالیه‌های زیادی مبارزه کنید و اگر به آنها اجازه دهید، می‌توانند روزتان را خراب کنند.

Pioneers’ Plain

وقتی مرحله شروع شد و کنترل را به دست آوردید، حرکت به سمت جنوب را آغاز کنید – اکنون می‌توانید دشت Pioneer را بدون ترس از وقوع طوفانی دیگر جستجو کنید. مراقب سقوط‌ از ارتفاع باشید که بازی درباره آنها به شما هشدار می‌دهد – این منطقه مملو از صخره‌های بلند و صعودهای دشوار است.

اولین مقصد شما باید Belfry در مرکز منطقه باشد، وقتی اینجا را آزاد کردید و Fast Travel فعال شد، دیگر از سقوط از ارتفاع نهراسید زیرا از همینجا دوباره می‌توانید صخره‌نوردی را آغاز کنید.

در سمت جنوبیِ هدفِ شما، شهر/قلعه پرانوست قرار دارد، اما قبل از رفتن به آنجا، توصیه می‌کنیم به سمت Fort Virtus در شرق بروید. از بین بردن دشمنان در این قلعه، Xp بسیار زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

همانطور که از تپه‌ها به سمت شهر/قلعه حرکت می‌کنید، با گلوله‌های آتشین پذیرایی خواهید شد. تا زمانی که به طور مداوم از مهارت پارکور جادویی خود برای حرکت استفاده می‌کنید، نباید مورد اصابت هیچ یک از آنها قرار بگیرید، اما خوب است که مراقب آنها باشید. در نهایت، شما به شوالیه‌های Errant خواهید رسید که گلوله‌های آتشین را از توپ‌های بالستیک شلیک می‌کنند – آنها را بکشید تا سفر به قله امن‌تر شود. شما نمی‌توانید بالستیک‌ها را از بین ببرید، اما شوالیه‌های Errant دوباره ظاهر نمی‌شوند.

وقتی به دروازه‌های شهر برسید، با گروهی از شوالیه‌های خطاکار (Errant) مواجه می‌شوید. آنها را شکست دهید تا مقداری سنگ معدن Odvaha را بدست آورید، که در یک ماموریت فرعی در مرحله‌ی ۶، بدردتان خواهد خورد. اکنون می‌توانید وارد دروازه‌ شوید.

Praenost Castle Town

این شهر بزرگ دارای صدها دشمن و صندوق‌هایی برای غارت است. وقتی به آنجا رسیدید، شاهد صحنه‌ای هستید که در آن Frey و Cuff درباره طرح حمله خود صحبت کرده و سپس در پناهگاه استراحت می‌کنند. مطمئن شوید که Healing Draughtsهای زیادی ذخیره کرده‌اید و بررسی کنید که آیا تجهیزات شما قابل ارتقا هستند – شما بالاترین Purple Magic را برای مبارزه با باس احتیاج خواهید داشت.

علیرغم اشاره به این که شما واقعاً می‌توانید نقشه حمله خود را انتخاب کنید، در واقع فقط از طریق مسیری فرعی می‌توانید به اتاقِ تاج و تخت برسید. اگر به سمت دروازه‌های اصلی بروید، توسط گروهی از شوالیه‌های Errant و یک شوالیه Recreant مورد حمله قرار می‌گیرید و متوجه می‌شوید که دروازه‌ها توسط آوارهایی مسدود شده‌اند.

به سمت نشانگر نقشه که مسیر کناری را نشان می‌دهد، بروید. از شیب‌ها بالا بروید و در حین حرکت با Tratornisهای مزاحم مبارزه کنید – بهترین راه برای خلاص شدن از شر آنها Disprese Support Spell یا چند ثانیه شلیکِ Scatter Shot متمرکز است. در نهایت، به سمت قلعه و یک نردبان خواهید رسید – از نردبان بالا بروید و تا رسیدن به Breakstorm مسیر را ادامه دهید.

در طوفان، به سمت نشانگر نقشه حرکت کنید. وقتی به آن برسید، توسط یک گروه دیگر از شوالیه‌های Errant به رهبری یک شوالیه Recreant مورد حمله قرار خواهید گرفت. ابتدا Errantsها را از بین ببرید، زیرا آنها مبارزه شما را با Recreant سخت می‌کنند. با شکست دادن این گروه از دشمنان، قفل درهای قلعه را باز می‌کنید و با طراحی ناخن Aftershock پاداش می‌گیرید، که آسیب طلسم شما را افزایش می‌دهد و به Killer Blows شما یک اثر ضربه‌ای مخرب می‌دهد. برای تجهیز این Nail و در کل هر Nail دیگری عجله نکنید! آنها در مبارزه بعدی شما مفید نخواهند بود. بعد از تمام اینکارها وارد قلعه شوید.

 بازی Forspoken / مرحله‌ی پنجم: Might and Maim

Castle Praenost

درست بالای سر خود در قلعه پرانوست، یک صندوق در طبقه دوم پیدا خواهید کرد. از آنجا، از بالای پله‌ها به سمت نشانگر نقشه به سمت چپ بروید. پس از میان‌پرده، تمام نقاشی‌های این راهرو را بررسی کنید تا در مورد چهار Tantas of Athia بیشتر بدانید و سپس به سمت درب مقابل خود بروید تا Tanta Sila را ملاقات کنید.

مبارزه با Tanta Sila

 بازی Forspoken / مرحله‌ی پنجم: Might and Maim

مبارزه با تانتا سیلا سه فاز دارد.

در فاز اول، سیلا حملات بسیار ابتدایی برای مقابله با شما دارد.

– ترکیبی آهسته با تبر آتشین. اگر به تانتا نزدیک هستید و او این حرکت را زد، به راحتی آن را جاخالی دهید.

– رگباری از گلوله‌های آتشین، تقریباً شبیه به آنهایی که شوالیه‌های Recreant در هوا استفاده می‌کنند. دکمه Flow را نگه دارید تا این حمله طولانی را جاخالی دهید و سعی نکنید هیچ حمله هوایی را وارد کنید، فقط ضربه خواهید خورد.

-یک حمله غیرقابل Block که در آن تانتا دست‌هایش را بالا می‌برد و آتش را بالای سر شما فرامی‌خواند. فقط روی زمین بدوید و Flow را نگه دارید تا از زیر آن فرار کنید – همانطور که Cuff توصیه می‌کند، سعی نکنید پشت ستون‌ها پنهان شوید.

فاز اول مبارزه خیلی سریع به پایان می‌رسد – بازه‌های زمانی زیادی برای شلیک به تانتا سیلا وجود دارد – استفاده از Burst Shotهای شارژ شده شانس خوبی برای ضربه زدن به او و آماده شدن برای Killer Blow فراهم می‌کند. پس از آن به نفع خود استفاده کنید.

 زمانی که شما تانتا سیلا را به نیمی از سلامتی‌اش برسانید، فاز دوم آغاز شده و یک میان‌پرده مبارزه را قطع می‌کند و او شوالیه‌های Errant را به نبرد احضار می‌کند. علاوه بر این، تانتا سیلا ترفندهای جدیدی به دست می‌آورد.

– سیلا یک گلوله آتشین بزرگ را بالای سر خود احضار می‌کند که می‌توند آن را به سمت شما هدایت کند. او با این حمله فاز دوم را آغاز می‌کند. سعی کنید به پشت یک ستون بروید تا از آن اجتناب کنید.

– حملات Melee او با نیزه‌های آتشین، سریعتر می‌شود و او می‌تواند یک حرکت تند و تیز به سمت شما انجام دهد. این حمله زمانی که او نیزه‌ها را احضار می‌کند، خیلی طول می‌کشد، بنابراین شما باید بتوانید به راحتی برای آن آماده شوید و به موقع جاخالی دهید.

این فاز بسیار پر هیجان است، برای شروع به لطف اضافه شدن شوالیه‌ها و حملات Melee سریع جدید سیلا، ایده خوبی است که ابتدا شوالیه‌های Errant را از بین ببیرد، زیرا آنها می‌توانند به راحتی در مبارزه شما با سیلا دخالت می‌کنند- به یاد داشته باشید که از پشت به آنها ضربه بزنید تا بیشترین آسیب را وارد کنید.

بهترین زمان برای ضربه زدن به سیلا پس از جاخالی دادن از حملات نیزه‌ای و از راه دور زمانی است که او در حال انجام انیمیشن حمله‌ی با تبر خود است. برای در امان بودن، سعی نکنید در طول رگبار حمله گلوله‌های آتشین‌اش به او حمله کنید.

 بازی Forspoken / مرحله‌ی پنجم: Might and Maim

هنگامی که او را به حدود 30 درصد سلامتی برسانید، میان‌پرده‌ای دیگری رخ خواهد داد و وارد فاز سوم مبارزه خواهید شد. در این فاز، تانتا سیلا در واقع نامش به «تانتا سیلائِ خشمگین» تغییر می‌کند. در نتیجه، او به طور کامل بهبود یافته و به سلامتی 9000 واحدی خود بازگشته و حملات جدیدی بدست می‌آورد:

– حمله Meleeاش، نیزه او را با تبرش ترکیب می‌کند و او حتی بیشتر متحرک می‌شود. برای جلوگیری از آسیب دیدن، باید از او دوری کنید.

– یک حمله تبر جهشی که سیلا را مستقیماً در مکان شما ظاهر می‌سازد.

– او می‌تواند پنج گلوله آتشین را بالای سر خود احضار کند که به سمت شما شلیک می‌شوند. جاخالی دادن بدون Flow سخت است، بنابراین در طول این حمله در حالت تدافعی باشید.

– یک حمله غیرقابل block که در آن سیلا مجموعه‌ای از تیرهای آتشین را به سرعت به آسمان پرتاب می‌کند. سپس این گلوله‌ها شروع به باریدن در بالای سر شما می‌کنند. به محض اینکه دیدید این حمله در حال اجراست، بی‌امان به اطراف حرکت کنید، اگر با تیری گرفتار شوید، نمی‌توانید از آسیب دیدن جلوگیری کنید.

– او می‌تواند انفجارهای گدازه‌ای را از زمین احضار کند، که برای مدت طولانی در اطراف باقی می‌مانند و زمین مباررزه را به مکانی خطرناک تبدیل می‌کنند.

کلید این مبارزه آگاهی از آنچه در اطراف شما می‌گذرد و توجه دقیق به حملاتی‌ست که تانتا سیلا استفاده می‌کند. او گزینه های بسیار خوبی برای آسیب رساندن به شما در فاصله نزدیک و دور دارد، بنابراین شما همیشه باید محتاط باشید و مطمئن شوید که او همیشه در دید شماست. مانند فاز قبل، بهترین زمان برای حمله به سیلا، مستقیماً پس از پایان حمله‌ی خودش است، زیرا حملات او همگی دارای یک پنجره Cooldown هستند.

در مجموع، این نبرد نباید خیلی سخت باشد – تا زمانی که هر یک از حملات تانتا سیلا و نحوه جاخالی دادن از آنها را یاد بگیرید و سپس بهترین زمان‌ها برای ضدحمله را دریابید، نبرد باید در زمان مناسب به پایان برسد.

پس از برنده شدن، به جادوی سیلا، Red to Frey’s Purple دسترسی خواهید داشت. این به شما امکان می‌دهد از سلاح‌ها و جادوهای Sila به همراه قابلیت Zip استفاده کنید که توانایی شما را برای حرکت در سراسر جهان Athia را بسیار بهبود خواهد داد.

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken (منوی اصلی)

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با بازی Forspoken

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است