راهنمای قدم به قدم Forspoken / فصل سوم: Interloper

راهنمای قدم به قدم Forspoken / فصل سوم: Interloper

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken (منوی اصلی)

جهان بازی در این مرحله از Forspoken بزرگ‌تر می‌شود، پس وقت آن است که Athia را به درستی بشناسید. تا به حال هیچ چیز برای Frey خوب پیش نرفته است. در فصل اول Forspoken آپارتمان او سوخت، سپس به دنیای جدید منتقل شد، توسط هیولاها مورد حمله قرار گرفت و اکنون توسط گروهی از مردم که چیزی در مورد او نمی‌دانند زندانی شده است…

فرار از زندان

پس از میان‌پرده‌ه‌ای که در آن Frey در برج Binnoi به زندان انداخته می‌شود، آیتم‌های موجود در زندان را تا زمانی که صدایی بشنوید بررسی کنید.

درب را بررسی کنید و در نهایت توسط Auden، زنی که در طول محاکمه تضمین شما را کرده بود، از زندان بیرون می‌روید. پس از صحنه‌ای کوتاه، Auden را از نزدیک دنبال کنید، اگرچه به نظر می‌رسد این یک بخش مخفی کاری در بازی است، اما خطر زیادی در طول مسیرتان وجود ندارد! (مگر اینکه به سمت نگهبانان بدوید!) فقط کافی است کل بخش را پشت سر Auden باشید تا در نهایت به مقصد برسید.

وقتی از شما خواسته شد، Auden را تا اتاقش دنبال کنید، کتاب و نقاشی داخل آن را بررسی کنید و سپس با Auden صحبت کنید. در طول این سکانس‌ها چیزهای زیادی در مورد دنیای آتیا خواهید آموخت و اولین ماموریت‌تان را بدست می‌آورید که شامل بازیابی کتابی درباره تورانا است. در نهایت، وقتی اتاقی به شما داده شد، بخوابید.

نکته: این اتاقِ شما در ادامه بازی خواهد بود، اما در ادامه قفل بسیاری از مکان‌های دیگر برای خوابیدن و در نهایت Crafting باز خواهد شد – پس نگران نباشید زیرا هر زمان که نیاز به استراحت داشتید می‌توانید به Cipal برگردید.

جستجو در Cipal

صبح روز بعد، از خواب بیدار می‌شوید و اولین شنل خود را بدست میاورید. (شنلی کلاهدار) پس از آنکه کنترل را بدست گرفتید، نقشه را باز کنید تا کارهایی را که باید انجام دهید جستجو کنید:

علامت‌های سوال (؟) رویدادها (Events) هستند، رفتن به این مکان‌ها و تعامل با افراد یا اشیایی که با این علائم مشخص شده‌اند به شما اطلاعاتی را می‌دهد، گاهی اوقات آیتم‌ و تقریباً همیشه مقداری تجربه یا Xp نیز در این موارد بدست می‌آورید.

راهنمای قدم به قدم Forspoken / فصل سوم: Interloper

الماس‌هایی که در داخل آنها علامت تعجب وجود دارد، ماموریت‌های فرعی بازی هستند (sidequests). در حال حاضر، تنها ماموریت فرعی در دسترس شما تعقیب کردن گربه‌ای است که زیاد طولانی نیست. پاداش شما یک Poppet است، آیتمی که می‌توانید بعداً در بازی آن را مبادله کنید.

از نقشه برای مشاهده تمام ماموریت‌ها و رویدادهایی که در حال حاضر می‌توانید بدست بیاورید استفاده کنید و sidequest گربه‌ی کالیکو را کامل کنید.

وقتی آماده شدید، از طریق نشانگر نقشه به سمت دروازه بروید. با اولیویا که دیشب در میخانه ملاقاتش کردید صحبت کنید (او یک جیب‌بر است). بعد از صحنه‌ای کوتاه، اولویا را با Finders’ Keepers همراهی کنید و به آموزش کوتاه Crafting توجه کنید.

(اگر نسخه Deluxe Forspoken را دارید، از قبل یک Nugget و یک Feather خواهید داشت – اینها آيتم‌های با ارزشی هستند که در طول بازی برای افزایش حداکثر Healing Draft و حداکثر کردن Material استفاده خواهید کرد.)

پس از آموزش Crafting، در نهایت می‌توانید Cipal را ترک کنید. شما نمی‌توانید از دروازه‌ها عبور کنید، بنابراین باید از داربست‌های نزدیک استفاده کنید.

بیرون Cipal

به دنیای بیرون خوش آمدید! در حال حاضر، شما فقط به دو منطقه کوچک، The Barren Plains و Dead Man’s Ledge دسترسی دارید که هدف اول شما در منطقه دوم در غرب قرار دارد. این امکان وجود دارد که مستقیماً به آنجا بروید، (بدون توجه به همه چیزهای خوبی که در حال حاضر می‌توانید پیدا کنید) اما ما به شما توصیه نمی‌کنیم که این کار را انجام دهید، زیرا می‌توانید چیزهای خوبی در طول مسیر بدست آورید.

به طور خاص، یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید بررسی Mulberry Fount است که درست جلوتر از محل شروع در این منطقه قرار دارد. هنگامی که از شما خواسته شد شیرجه بزنید، مهارت جهش را یاد خواهید گرفت که به تکنیک‌های حرکتی شما می‌افزاید. این زمان خوبی برای یادگیری نحوه استفاده از آن است، برای بقیه بازی این حرکت بسیار مهم خواهد بود.

راهنمای قدم به قدم Forspoken / فصل سوم: Interloper

کمی جلوتر بروید تا با اولین Refuge روبرو شوید، اینها یکی از دو ویژگی Athia هستند که به شما امکان سفر سریع را می‌دهند. وارد شوید تا قفل منطقه The Barren Plains برای همیشه باز شود. (تنها زمانی که نمی‌توانید سریع سفر کنید، در طول سکانس‌های داستانی مهم یا در میانه نبرد است.)

نکته: اگر شمال پناهگاه را کاوش می‌کنید، می‌توانید کمپ را برای پیدا کردن Lore بگردید و دفاع خود را با Monument to Strength تقویت کنید، اما سعی نکنید Mutant را در شمال‌شرقی منطقه شکست دهید. جهش‌یافته‌ها Bossهای اختیاری هستند که ضربات سنگینی وارد می‌کنند و اغلب به استراتژی‌ و مهارت‌های خاصی برای از بین بردن نیاز دارند و شما هنوز به آن‌ مهارت‌ها دسترسی ندارید. کشتن جهش‌یافته در این مرحله از بازی غیرممکن نیست، اما با توجه به اینکه قدرت لازم را ندارید مبارزه با آنها طولانی شده و در نتیجه اعصابتان خورد خواهد شد پس فعلا ارزشش را ندارد.

در ضلع شرقی منطقه The Barren Plains، یک Labyrinth قفل شده وجود دارد، اینها Dungeonهای جذابی هستند که می‌توانید برای به دست آوردن اطلاعات جالب در مورد تاریخچه آتیا و بدست آوردن تجهیزات جدید، آنها را بگردید. این یکی گردنبند Orison را به شما پاداش می‌دهد، که در هنگام شکست دادن دشمنان شما را شفا می‌دهد.

از Labyrinth قفل شده به سمت شرق بروید تا وارد Dead Man’s Ledge، منطقه دیگر شوید. در اینجا کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد – البته می‌توانید در Monument to Love میزان شفابخشی Healing Draughtها را افزایش دهید. همچنین در Broken Cart می‌توانید Loreای را بدست آورید و دومین نقطه برای پناهگاه خود را آزاد کنید.

نکته: همیشه داخل پناهگاه‌ها را کاوش کنید – آنها اغلب حاوی اطلاعات و آیتم‌های خاص خود هستند. بسیاری از آنها مکان پناهگاه‌های دیگر را نیز بر روی نقشه ظاهر می‌کنند و به شما ایده خوبی می‌دهند که در قدم بعدی به کجا بروید.

Xenos Guild

راهنمای قدم به قدم Forspoken / فصل سوم: Interloper

Guildها، مانند سایر Point of Intrestهای در سراسر آتیا هستند، اما این یکی اولین و تنها مورد مهم شما در داستان است. به آن نزدیک شوید و میان‌پرده‌ را ببینید. داخل Guild امن است، فقط از جستجوی دستبند خود در هر طبقه استفاده کنید تا از پله‌ها بالا بروید تا همه آیتم‌ها و Loreها را دریافت کنید.

نکته: در طبقه دوم، با طراحی ناخن آشنا می‌شوید – با تکمیل مراحل مختلف بازی، تعداد زیادی از این‌ها را به دست خواهید آورد، و آنها می‌توانند Boostهای بسیار مفیدی به سبک بازی شما اضافه کنند. در حال حاضر، توصیه می‌کنیم طراحی ناخن Slay را دو برابر کنید، که به چهار  Leaden Cluster نیاز دارد. با این طرح‌ها، جادوی ساپورت شما (دیسپرس، ایمپلنت، پرایم و غیره) هنگامی که Surge Magic شما به طور کامل شارژ می‌شود، آسیب بسیار بیشتری وارد می‌کند. این به شما یک استراتژی بسیار قوی در ذخیره جادوهای پشتیبانی می‌دهد (تا زمانی که Surge Magic شما پر شود) سپس همه آنها را به یکباره برای آسیبی عظیم رها کنید.

هنگامی که به طبقه بالای Guild برسید، با یک میان‌پرده روبرو می‌شوید و با Robian، یک شخصیت بسیار مهم، آشنا خواهید شد. بعد از میان‌پرده‌ها، Guild را ترک کنید.

مبارزه با Errant Knight

راهنمای قدم به قدم Forspoken / فصل سوم: Interloper

هنگامی که آنجا را ترک می‌کنید، با گروهی از سربازان روبرو می‌شوید – اینها شوالیه‌های Errant، یک نوع بسیار خاص از Breakzombie هستند. این دشمنان سپرهای بزرگی دارند که از آنها در برابر همه حملاتی که از روبرو وارد می‌شود، محافظت می‌کند و دوست دارند با حملات دامنه‌دار و آتشین خودشان مقابله به مثل کنند.

برای شکست دادن این دشمنان، بهترین استراتژی این است که روی یکی قفل کنید و سپس از Flow برای رسیدن سریع به پشت آن استفاده کنید. وقتی به پشت آن‌ها رسیدید با طلسم‌های مختلف آنها را بزنید. بعداً در بازی، جادوهایی خواهید داشت که می‌توانند به راحتی به گاردهای دشمنان نفوذ کنند یا به سادگی آن را به پشت بکوبند، اما در حال حاضر، باید آنها را به طور سیستماتیک یکی یکی از بین ببرید. در این مبارزه با دو موج شوالیه‌های Errant روبرو خواهید شد. به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از هرگونه Projectile در هر زمان آماده Flow کردن باشید تا این پرتابه‌ها را جاخالی دهید.

پس از اتمام این نبرد، هدف بعدی شما بازگشت به Cipal است. می‌توانید به سرعت به پناهگاه Barren Plains سفر سریع انجام دهید و از آنجا حرکت کنید، یا از خط یازده استفاده کنید! (پای پیاده)، در هر صورت زمان زیادی نمی‌برد.

وقتی به سیپال برگشتید، نشانگر نقشه را دنبال کنید تا به میدان شهر برسید، در آنجا مشاهده می‌کنید که Auden توسط شخصِ Tanta Sila تهدید می‌شود. پس از میان‌پرده، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا دزدکی نزدیک زن شوید.

مبارزه با Recreant Knight

راهنمای قدم به قدم Forspoken / فصل سوم: Interloper

این یکی دیگر از دشمنانی است که نقطه ضعفش Prav’s Magic است، جادویی که هنوز به آن دسترسی ندارید. با این حال نگران نباشید، با توکل بر خدای متعال و اعتماد به نفس، این شوالیه به درک خواهد رفت!

در فاز اول، Recreant Knightها دو بال و دو مدل حمله دارند. آنها می‌توانند به آرامی روی زمین به سمت شما راه بروند و سعی کنند با نیزه‌های خود به شما ضربه بزنند، یا می‌توانند به هوا پرواز کنند و رگبار گلوله‌های آتشین را به سمت شما شلیک کنند. نگه داشتن دکمه Flow به شما امکان می‌دهد از همه این موارد جاخالی دهید و باید با حمله‌ی Aerial Spell خود با او مقابله به مثل کنید.

پس از اینکه یکی از بال‌های آن‌ها را نابود کردید، شوالیه‌های Recreant به زمین می‌ریزند و در شعله‌های آتش فرو می‌روند. آنها شروع به استفاده از کمبوهایِ پشت سرهم خواهند کرد، که باید با Flow به طور کامل از آنها اجتناب کنید. پس از جاخالی دادن با Flow از حملات طلسم هوایی استفاده کنید تا به آنها آسیب بزنید.

پس از اینکه هر دو بال آنها را نابود کردید، شوالیه‌های Recreant فقط حملات نیزه‌ایِ آهسته خود را انجام می‌دهند و به راحتی در حملات بعدی شما از پای در می‌آیند.

این نبرد به شما یاد می‌دهد که چگونه نقاط خاصی از یک دشمن را هدف قرار دهید. در همین مبارزه نیز باید روی بال‌های شوالیه‌ها تمرکز کنید و فقط به آن نقطه ضربه وارد کنید – با یک ضربه‌های پشت سرهم می‌توانید بال‌های آنها را از بین ببرید و آنها را به مرحله بعدی مبارزه بکشانید.

زمانی که سلامتی‌تان کم است، Heal کنید – شوالیه Recreant در این فاز ضربات سنگینی وارد می‌کند و زمانی که هنوز به حملاتش عادت نکرده‌اید، می‌تواند برایتان دردسر ساز شود. اما وقتی نوع حملاتش را یاد گرفتید می‌دانید چطور با آنها مقابله به مثل کنید.

نکته: هم شوالیه‌های Errant و هم شوالیه‌های Recreant برای بقیه بازی به عنوان دشمنان عادی (نه باس) به شما حمله خواهند کرد. برخی از سخت‌ترین برخوردهای بازی شامل گروه‌های بزرگی از شوالیه‌های Recreant است که به یکباره به شما حمله می‌کنند.

بعد از شکست دادن شوالیه Recreant، استقامت (Stamina) خود را تقویت خواهید کرد و به شما یک Diamond کاملاً جدید می‌دهد تا با آن کار کنید. بدین ترتیب، مرحله‌ی سوم کامل شد.

راهنمای قدم به قدم بازی Forspoken (منوی اصلی)

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با بازی Forspoken

دیدگاه ها بسته شده است