هفت نکته در داستان سریال The Witcher

سریال ویچر (The witcher) یکی از مورد انتظارترین سریال های امسال است که قرار است طی چند روز آینده منتشر شود. دنیای ویچر پر از جزئیات داستانی گسترده است که برای کسانی که این دنیا را نمی شناسند مطمئنا پیچیده خواهد بود. در این پست به “هفت نکته در داستان سریال The Witcher” نگاهی می اندازیم.

دنیای ویچر

دنیای ویچر

معرفی شخصیت گرالت از سری Witcher و حقایقی که احتمالا در مورد او نمی‌دانستید (جدید)

راهنمای کامل بازی ویچر 3 (مهم)

بررسی مینی سریال The Witcher: Blood Origin / ویچرِ کاغذی!

بررسی سریال The Witcher فصل دوم

معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال The Witcher

در مورد واقعه‌ی Conjunction of the Spheres (چگونگی پیدایش هیولاها در دنیای ویچر)

آشنایی با مدارس دنیای ویچرها 

بررسی فصل اول سریال The Witcher

بررسی انیمه سینمایی The Witcher: Nightmare Of The Wolf

کتابهای سری witcher

۱. کتاب‌های ویچر توسط Andrzej Sapkowski نویسنده‌ی اهل لهستان نوشته شده است. تا کنون ۸ کتاب از این عنوان عرضه شده که دو کتاب کوتاه، ۵ کتاب اصلی و یک کتاب فرعی در مورد سری ویچر را شامل می‌شود. اولین کتاب کوتاه ویچر در سال ۱۹۸۶ برای مجله‌ای لهستانی منتشر شد و تاکنون عناوین زیادی با اقتباس از روی این سری بوجود آمده‌اند. سری بازی کامپیوتری، کمیک‌ها، بازی‌های تخته‌ای و حتی یک سریال که در سال ۲۰۰۲ منتشر شده است.

سریال witcher

۲. ویچر یک فرد حرفه‌ای است که برای کشتن “هیولاها” استخدام می‌شود. بعد از تمرینات گسترده و بعد از گذراندن یک آئین خطرناک که به “trial of grasses” معروف است؛ ویچرها قدرت‌های فرا انسانی به دست می‌آورند. توانایی‌های از قبیل به کار بردن وردهای جادویی و یا افرایش چابکی فرد از خصوصیات قدرت‌های ویچرها محسوب می‌شود. معروفترین ویچر ” گرالت از ریویا ” است که شخصیت اصلی سریال محسوب می‌شود. ” هنری کاویل” (Henry Cavill) ستاره فیلم‌‌های DC که او را با نام سوپرمن می‌شناسیم در سریال نقش گرالت را برعهده دارد.

شخصیت های اصلی سریال witcher

۳. شخصیت اصلی دیگرِ سریال پرنسس سیریلا از سینترا (معروف به سیری) (با بازی Freya Allan) است. سرنوشت او در حقیقت به سرنوشت کل دنیا گره خورده است. او برای گرالت مانند دختر نداشته‌اش می‌ماند. سومین شخصیت اصلی در سریال ینیفر از ونگربرگ (با بازی Anya Chalotra ) است. او یک ساحره ی قدرتمند است و معشوقه ی گرالت محسوب می‌شود و سیری را به فرزند خواندگی گرفته است.

نقشه ی دنیای witcher

سایز اصلی نقشه

۴.سریال Witcher شما را به “سرزمین‌های شمالی” می‌برد که در یک قاره و دنیای نامشخص وجود دارد. سرزمین از لحاظ ظاهری و فرهنگی به بخش‌های مختلفی تقسیم شده‌اند . قلمروی دوک‌ها و امپراطوری‌ها که هر کدام تاریخ و داستان خودشان را دارند و تاثیرات خودشان را در دنیای ویچر می‌گذارند. قدرتمندترین سرزمین‌ها در شمال تمریا، ردانیا، آئدیم و کائدوین محسوب می‌شوند.

سریال witcher

The conjunction of the spheres در بازی ویچر

۵. هیولاها و انسان‌ها در حقیقت ساکنان بومی این سرزمین نیستند. در یک اتفاق مرموز (که به The conjunction of the spheres معروف است) آنها به این دنیا وارد شدند. همینطور الف‌ها (موجوداتی شبیه انسان با گوش‌های  دراز) که هزار سال قبل از انسان‌ها به این دنیا پا گذاشته اند و هیولاها، خون آشام‌ها و کوتوله‌ها نیز در این دنیا حضور دارند. (چگونگی پیدایش هیولاها در دنیای ویچر / واقعه‌ی Conjunction of the Spheres)

نقشه ی سیاسی ذنیای witcher

نقشه ی سیاسی دنیای ویچر

۶.سیاست نقش اساسی در دنیای ویچر ایفا می‌کند. در این دنیا جنگ‌ها، دسیسه‌های سیاسی و فتنه‌های بیشماری اتفاق می‌افتد. در ابتدای کتاب‌ها سرزمین‌های شمالی بوسیله‌ی امپراطوری امپریالیستی نیلفگارد مورد هجوم و تهدید قرار می‌گیرد. آنها مخصوصا به سرزمین سینترا علاقه‌مند هستند جایی که سیری به دنیا آمده است.

سریال witcher

۷.جادو نقش مهمی در دنیای ویچر دارد. علاوه بر اینکه ویچرها از جادو استفاده می‌کنند. میج‌ها(انسان‌هایی که جادو آموخته‌اند) ،سورسرز (عفریته‌ها)(زن‌های جادوگر)، کاهنان و درویدها ( کسانی که می توانند خود را به حیوانات تبدیل کنند) در دنیای ویچر حضور دارند. با کمک جادو هرج و مرج‌های موجود در دنیای ویچر کنترل می‌شود. میج‌ها یکی از مهمترین گرو‌ه‌های سیاسی این دنیا محسوب می‌شوند. انجمن سورسر کنترل استفاده از جادو را بر عهده دارد و تاثیرات عمیقی بر پادشاهان و حتی زندگی مردم عادی دارند.

همینطور که می‌بیند با یک سریال بزرگ طرف هستیم که دنیای پرجزئیاتی دارد و مطمئنا بعد از گیم آف ترون توانایی ساخت یک دنیای پرجزئیات با پتانسیل بالا را داراست. امیدوارم این سریال بتواند به خوبی این دنیای بزرگ را به تصویر بکشد تا ۲۰ دسامبر و انتشار این سریال منتظر خواهیم ماند.

امیدوارم از مطلب “هفت نکته در داستان سریال The Witcher” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها