معرفی شخصیت Loki /حقایق جالب در مورد شخصیت لوکی

به مناسبت انتشار  فصل دوم سریال تلوزیونی Loki در شبکه دیزنی پلاس با یکی دیگر از مطالب سری مقالات آشنایی با شخصیت‌های مارول همراه شما هستیم. در این مقاله می‌خواهیم با شخصیت مکار و حیله‌گر Loki آشنایتان کنیم، کسی که به برادرش نارو می‌زند و اطرافیانش را به جان هم می‌اندازد و گروه Avengers را تهدید می‌کند. بیش از این منتظرتان نمی‌گذارم با ما با مقاله ” معرفی شخصیت Loki ” همراه باشید.

لیست اصلی : معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان دنیای مارول

دیگر مطالب مرتبط با دنیای مارول: 

معرفی فیلم های فاز چهارم دنیای سینمایی مارول/ تاریخ انتشار و…

معرفی شخصیت Thor خدایِ رعد 

معرفی شخصیت Captain America 

معرفی شخصیت Iron Man 

معرفی شخصیت Vision (ویژن) 

معرفی شخصیت Scarlet Witch (واندا)

پیدایش

استن لی به عنوان ایده‌پرداز و نویسنده، Larry Lieber به عنوان داستان‌نویس و Jack Kirby به عنوان طراح، خالقین این شخصیت هستند. اولین حضور Loki در شماره ششم کامیک Venus در اوت ۱۹۴۶ بود. اما شکل و شمایلی که او را امروزه با آن می‌شناسیم در شماره ۸۵ مجله Journey Into Mystery در سال ۱۹۶۲ برای اولین بار معرفی شد. او برداشتی مستقیم از شخصیت Lord of Mischief از اساطیر وایکینگ‌هاست، لوکی فرزندخوانده Odin و برادر ناتنی Thor است. او هم به عنوان ابرشرور یا Supervillain در داستان‌های مارول حضور داشته و هم به عنوان یک ضد قهرمان یا Antihero در این دنیا شناخته می‌شود.

معرفی شخصیت Loki /حقایق جالب در مورد شخصیت لوکی

حقایق جالب در مورد شخصیت لوکی

01. لوکی یک Trickster است.

لوکی چه به عنوان یک اساطیر وایکینگ‌ها چه به عنوان کاراکتری در کمیک‌های Marvel همواره نقش یک Trickster (شیاد و حقه باز) را ایفا کرده است. اما او تا بُن استخوانش پلید و شرور نیست بلکه برعکس، قلبی رئوف در پس تاریکیِ درونش قرار دارد. او با حقه‌ها و کلک‌هایش قصد کشتن خدایان را ندارد، بلکه آنها را بازی می‌دهد تا هوش آنها را ارزیابی کند و آنها را در مسیرشان امتحان کند، یک جور امتحان الهی به سبک لوکی! در واقع Thor باید از او متشکر نیز باشد که لوکی با کارهایش او را قوی‌تر کرده است.

02. در یکی از کمیک‌ها شبیه دلقک‌ها طراحی شده بود!

در کامیک شماره ششم Venus در طراحی لوکی از رنگ‌های صورتی! و قرمز استفاده شده بود که او را شبیه دلقک‌ها جلوه می‌داد.

03. در فیلم‌های مارول ما تمام قدرت‌های لوکی را ندیده‌ایم.

در سری MCU همه قدرت‌های لوکی را ندیده‌ایم. در فیلم‌ها به ما گفته شد که لوکی قدرت‌های جادویی‌اش را از مادر‌خوانده‌اش Frigga آموخته است. اما لوکی توانایی Speed if Thought دارد که به او این امکان را می‌دهد که از صاعقه زودتر تصمیم‌گیری کند. همین به او در نبردها دست بالاتر را می‌دهد. همچنین او می‌تواند خود را به غولی چند متری تبدیل کند، بالاخره او یک یوتون‌هایم (Jötunheimr) است. او نسبت به آتش ایمن است و با لمس فیزیکی افراد می‌تواند قدرت‌هایشان را مال خود کند. او دوام بالایی دارد که او را تقریبا ضدضربه می‌کند، به همین دلیل وقتی هالک او را به زمین می‌کوبید او همچنان هوشیار بود.

معرفی شخصیت Loki /حقایق جالب در مورد شخصیت لوکی

04. لوکی توانایی تبدیل شدن به هرکسی را دارد.

خدای مکر و حیله توانایی تبدیل شدن به هر چیز و هرکس را دارد. یعنی می‌تواند خود را تبدیل به یک زن نیز بکند، تا کسی نتواند او را بشناسد. این قدرتش را در فیلم‌ها نیز دیده بودیم اما اینکه تبدیل به جنس مخالف شود را به ما نشان ندادند ولی خُب حالا به این راز لوکی نیز پی بردید. او می‌تواند به هرکسی که می‌خواهد تبدیل شود، در هر سنی از کودک گرفته تا پیر، هیچ چیز نمی‌تواند مانع او شود.

05. لوکی از بچگی به برادرش ثور حسادت می‌کرد.

وقتی ثور ۸ سالش بود، Odin چکش Mjǫllnir را به او داد و از همان زمان لوکی نسبت به برادر بزرگش حسادت ورزید.

06. او عامل اصلی تشکیل گروه انتقام جویان یا Avengers است.

هم در فیلم‌ها و هم در کیمک‌ها این Loki بود که باعث شد قهرمانانمان دور هم جمع شوند و Avengers شکل بگیرد. هدف او هم ایجاد هرج و مرج در زمین و کشاندن آن به آزگارد برای به چالش کشیدن Odin بوده است.

07. زمانی او قصد نابودی کامل Avengers را داشت.

لوکی حتی زمانی شروران دیگر Marvel را گرد هم آورد تا Avengers را نابود کند. Red Skull، Dr. Doom و Magneto از همراهان او بودند.

35 حقیقت جالب در مورد شخصیت لوکی که احتمالا نمی دانستید (معرفی شخصیت Loki) 1

08. او تشنه توجه و احترام است.

لوکی به دنبال فتح یا تسخیر و یا نابودی دنیا و یا سرزمین‌ها نیست. او تنها بوسیله شرارت‌هایش در نظر دارد تا او را هم همانطور که برادرش را می‌ستایند مورد احترام قرار دهند.

09. طرفداران نسبت به او احساس دلسوزی دارند.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود او را دوست داشته باشیم، احساس دلسوزی است که برایش می‌کنیم. زیرا او به سرپرستی گرفته شده، همواره در جایگاهی حقیرتر از افراد دوروبرش قرار گرفته است. حسادتش هم ناشی از همین جایگاه پایین‌تر است.

10. مادر لوکی اعتقاد داشت که او صدای دلنشینی دارد.

 مادر لوکی Frigga بیان کرده است که او صدای بسیار دلنشینی دارد و معتقد بود که لوکی باید در مراسمات عمومی برای مردم اجرا کند. در کامیک‌ِ Loki: Agent of Asgard او را در حال خواندن آهنگی در زیر دوش می‌یابیم.

11. او توانایی خواندن ترس‌هایتان را دارد.

لوکی قادر است ترس‌های شما را که در ذهنتان قرار دارد بخواند و از آنها برای کنترل شما استفاده کند.

12. تام هیدلستون (بازیگر نقش لوکی) عاشق سوپرمن است.

تام هیدلستون بازیگر نقش لوکی اذعان کرده است که به همان اندازه که کاراکترهای Loki و Thor را دوست دارد، عاشق Superman نیز می‌باشد.

13. بازیگران لوکی و ثور دوست داشتند واقعا بردار واقعی هم باشند!

هم تام هیدلستون و هم کریس همسورث اذعان کرده‌اند دوست داشتند در دنیای واقعی نیز باهم برادر می‌بودند.

14. سکانس مبارزه‌ی خاص

در فیلم Thor: Ragnarok صحنه‌ای داریم که Thor لوکی را به سمت نگهبانان پرتاب می‌کند، این سکانس ایده هر دو برادر، تام و کریس بوده است.

15. لوکی پرطرفدارتر از ثور است!

بنا بر آرای Hitfix شخصیت لوکی در فیلم‌ها پرطرفدارتر از Thor است. شاید اگر لوکی این موضوع را می‌دانست دست از حسادت نسبت به برادرش بر می‌داشت!

معرفی شخصیت Loki /حقایق جالب در مورد شخصیت لوکی

16. لوکی نامزد ریاست جمهوری آمریکا

جالب است بدانید که لوکی زمانی (در یکی از کمیک‌های مارول) نامزد ریاست جمهوری آمریکا هم بوده است.

معرفی شخصیت Loki /حقایق جالب در مورد شخصیت لوکی

17.  لوکیِ فرانسوی 

در کامیک شماره ۶۱۷ ثور، لوکی به عنوان یک کودک در فرانسه دوباره متولد می‌شود. او تنها و سرگردان در خیابان‌های فرانسه می‌چرخد و توسط فردی به نام Serrure که معنی اسمش به فرانسوی می‌شود “Lock” مورد آزار اذیت قرار می‌گیرد. تا اینکه برادرش ثور او را پیدا می‌کند، لوکی دیگر انسان فریبکاری نیست و چیزی هم از گذشته‌اش به یاد ندارد. ثور او را به تیم انتقام‌جویان جوان می‌سپارد. اما در نهایت لوکی تبدیل به همان آدم شرور دوست‌داشتنی می‌شود!

18. لوکی دشمن قهرمانان

همه شخصیت‌های ابرقهرمان یک دشمن دیرینه یا Archenemy دارند که یا قدرتش با خودشان برابر است یا این دشمن دیرینه آنها را به زانو در می‌آورد. اما لوکی با دیگران متفاوت است، او خود دشمن قهرمانان است ولی در عوض دشمنان زیادی هم دارد و یکی از سرسخت‌ترین دشمنانش، King Loki است. آری او نسخه‌ای از خود لوکی است که از آینده می‌آید و از ورژن گذشته خودش متنفر است!

19. تجهیزات لوکی

لوکی تجهیزات بسیار زیادی دارد، او شمشیری دارد به نام Bram که متعلق به یکی از قدیمی‌ترین قهرمانان آزگارد است. از دیگر تجهیزاتش می‌توان به رَدایی به نام Shadow Thread اشاره کرد که به او این امکان را می‌دهد که هر وقت اراده کند ناپدید شود.

معرفی شخصیت Loki /حقایق جالب در مورد شخصیت لوکی

20. تلفن جادویی!

بنابر کامیک Loki: Agent of Asgard او تلفنی دارد که به او این اجازه را می‌دهد از هر کجای عالم که بخواهد تماس برقرار کند.

21. هدف نهاییِ نامعلوم

تام هیدلستون بیان کرده است که با اینکه نقش لوکی را بازی کرده و درباره این شخصیت تحقیق کرده و کامیک‌هایش را خوانده است، هنوز نمی‌داند هدف نهایی لوکی از این کارهایش چیست!

22. دخترِ لوکی

در کامیک‌ها و همینطور اساطیر وایکینگ‌ها Hela دختر لوکی است و مانند پدرش حقه‌باز و مکار است و سعی می‌کند Odin را از تخت سلطنت به زیر بکشد.

معرفی شخصیت Loki /حقایق جالب در مورد شخصیت لوکی

23. فرزندان دیگر لوکی

لوکی دو فرزند دیگر نیز دارد، گرگ بزرگ فنریر (Fenrir) و مار میدگارد یورمونگاند (Jormungand).

24. داستان‌های اخیر لوکی در کمیک‌ها

لوکی در این اواخر در کامیک‌ها یک جادوگر قدرتمند است و در تورنمنتی که Vishanti به راه انداخت، Dr. Strange را شکست داد.

25. لوکی عاشق غذای زمینی است.

لوکی غذای ما زمینی‌ها را دوست دارد و اذعان می‌کند که از غذای آزگاردی‌ها بهتر است.

معرفی شخصیت Loki /حقایق جالب در مورد شخصیت لوکی

26. تنها دوست واقعیِ لوکی

لوکی تنها یک دوست واقعی دارد (اگر ثور را حساب نکنید و مطمئنیم او هم حساب نمی‌کند) که نامش Verity Willis است. این خانوم توانایی دارد تا درون هر چیزی را ببیند و قوی‌ترین جادوها را کنار بزند تا سیرت واقعی شما را ببینید. لوکی وقتی در برابرش قرار گرفت چاره‌ای نداشت جز اینکه صادق باشد. در اولین ملاقاتشان، ویلیس درون لوکی را دید و لوکی مبهوت توانایی‌های این دختر شد.

27. لوکیِ محبوب

تام هیدلستون بیان کرده است که در ابتدا قرار نبود لوکی در این همه فیلم نقش آفرینی کند اما بعد از محبوبیت این کاراکتر و بازیگری خوب تام کارگردانان و نویسندگان تصمیم گرفتند تا از لوکی بیشتر بهره ببرند.

معرفی شخصیت Loki /حقایق جالب در مورد شخصیت لوکی

28. لوکیِ فریبکار

یکی از کارهای عجیبی که لوکی انجام داده این است که Lady Sif که از Shield Maidenهای آزگارد و دوست و احتمالا عشق اول ثور بوده را فریب داده است. او طوری این دختر را تسخیر می‌کند که رنگ موهایش را سیاه می‌کند و وادارش می‌کند که عاشقش شود.

معرفی شخصیت Loki /حقایق جالب در مورد شخصیت لوکی

29. داستان لوکی و مردعنکبوتی

در یکی از داستان‌های لوکی، او و Spider Man به دنبال جادوگر هرج و مرج Morwen می‌گردند. لوکی به دنبال این زن است چراکه او بدن یکی از فرزندانش به نام Tess Black را تسخیر کرده است. (خودمونیم لوکی چندتا بچه داره؟!!) در همین حال او نمی‌تواند با Morwen به صورت رودر رو و مستقیم مبارزه کند. به دنبال Morwen لوکی سر از نیویورک در می‌آورد و در آنجا به دعوت مرد عنکبوتی به رستورانی می‌روند و یک هات‌داگی به بدن می‌زنند تا سروکله Morwen پیدا شود!

30. لوکی سرآغاز یک پایان است!

در اساطیر وایکینگ‌ها، سرنوشت Loki به یک پیشگویی بزرگ گره خورده است. لوکی Hoder را فریب می‌دهد تا Balder را بکشد. با اینکه Loki به Thor کمک می‌کند تا جلوی یک Ragnarok را بگیرد ولی خودش سرآغاز یک پایان دیگر است.

31. نقطه ضعف لوکی

همه قهرمانان و ابرشرورها یک نقطه ضعف دارند و نقطه ضعف Loki آب است. جادوها و توانایی‌های خداگونه‌اش در آب بی‌تاثیر هستند.

32. لوکیِ برادرکُش!

لوکی یکبار برادرش را کشت. نترسید مقصود Thor از این کار این بود که به واهالا برود و یکی از Valkyrieها را با خود به آزگارد برگرداند. البته Loki با کمال میل و با افتخار این کار را انجام داد!!!

33. لوکی و لیقات بلند کردن چکش میولنیر

در شماره ۹ کامیک‌های Avengers & X-Men: Axis بخاطر یک وِرد جادویی Loki تبدیل به ارباب قهرمان و راستی شد و بدین ترتیب لیاقت بلند کردن چکش Mjulnir را بدست آورد. بدین ترتیب یکی از عوامل حسادت برانگیزش نسبت به Thor را بدست آورد و آنقدر با چکش بر سر Thor کوفت که او را تا لبه‌ی مرگ پیش برد.

34. آخرین کلماتش قبل از مرگ

آخرین کلماتی که قبل از ریز ریز شدن و تبدیل به خاکستر شدنش در Avengers Infinity War از زبان Loki خارج شد، این بود: I’m Sorry Brother (متاسفم برادر)

35. بازگشت لوکی پرطرفدار

بعد از مرگ لوکی توسط Thanos حتی خود تام هیدلستون هم می‌دانست که باید با این کاراکتر خداحافظی کند و سرنوشت کاراکترش را از زبان برادران روسو شنیده بود. اما طرفداران با جمع‌آوری ۴۰ هزار امضاء خواهان بازگشت این حقه‌بازِ مکار بودند.

امیدواریم از مطلب “معرفی شخصیت Loki ” لذت برده باشید تا بعد.

آخرین مطالب به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنا فکور
آنا فکور

عالی بود ممنونم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

مرسی از سایت خوبتون

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

ممنون خیلی عالی بودش