راهنمای بازی A Plague Tale: Requiem / فصل چهارم: Protector’s Duty

راهنمای بازی A Plague Tale: Requiem / فصل چهارم: Protector’s Duty

در فصل چهارم آمیسیا و لوکاس به سمت بندر حرکت می‌کنند تا مردی به نام جوزف را پیدا کنند تا آنها را از شهر خارج کند.

راهنمای قدم به قدم بازی A Plague Tale: Requiem (منوی اصلی)

در ویدئوی بالا می‌توانید به طور کامل دموها و بخش‌های این قسمت را مشاهده کنید و توضیحات کامل نیز در پایین ذکر شده است.

پس از دمو، باید به سمت بندر بروید. لوکاس را در مسیر، تا درب برج مراقبت دنبال کنید. به داخل بروید، سپس از پله‌ها پایین رفته و از دروازه عبور کنید. از طریق تونل به سمت ساحل بروید، در دو راهی به سمت راست بپیچید و مسیر را تا انتها دنبال کنید تا Hugo’s Herbarium جدید را یعنی: Gentian را پیدا کنید. (در ویدیو به دقیقه 07:02 مراجعه کنید) (این گل را در زیرفصل Night Work پیدا خواهید کرد.)

به سمت دو راهی برگردید و به سمت دیگر بروید مسیر را به سمت اسکله ادامه دهید (ابتدا جعبه کوچک سمت چپ را خالی کنید). به صورت مخفیانه از منطقه عبور کنید و به دنبال لوکاس بروید، در انتها از شکاف سمت چپ رد شوید و از نردبان بالا بروید.

راهنمای بازی A Plague Tale: Requiem / فصل چهارم: Protector's Duty

جلوتر جعبه کوچک را خالی کنید و مسیر را به سمت جلو ادامه تا در انتهای مسیر به دو راهی برسید. ابتدا به سمت راست بروید و از زیر شکاف درِ  چوبی رد شوید. جعبه را به سمت دیوار در طرف مقابل بکشید. از طاق بالا بروید تا سوغاتی: گنجینه ابریشم (Souvenir #5: Silk treasure) را پیدا کنید. (در ویدیو به دقیقه 09:57 تا 11:11 مراجعه کنید) (این مورد را در زیرفصل Night Work پیدا خواهید کرد.)

به عقب برگردید و سپس از درب در قسمت قبلی به پایین بروید. به داخل منطقه اصلی بروید، جایی که دو نگهبان در حال گشت زنی خواهند بود. در اینجا در درجه سختی NARRATIVE می‌توانید یک چاقو روی الوار وسط پیدا کنید. همینطور چند صندوق در این قسمت وجود دارد، در سمت چپ بعد از پنجره یکی از آنها را می‌توانید پیدا کنید. حال سنگی را به سمت جعبه سمت راست پرتاب کنید، و سپس سنگ دیگری را به سمت جعبه نزدیک نگهبان کنار پله‌ها پرتاب کنید. همانطور که هر دو را گیج کردید، با احتیاط از پشت نگهبان رد شده و از پله‌ها بالا بروید و الوار کنار دیوار را بررسی کنید و از زیر آن به سمت دیگر بخزید.

راهنمای بازی A Plague Tale: Requiem / فصل چهارم: Protector's Duty

از نردبان سمت راست پایین بروید و لوکاس را دنبال کنید (لوت‌ها را بردارید) تا زمانی که موش‌ها دیوار را منفجر کنند. جعبه را خالی کنید و بعد به سمت جعبه‌ای که موش‌ها در اطرافش هستند آتش پرت کنید تا موش‌ها پراکنده شوند. (عکس بالا) به سمت دیگر آتش بروید و جعبه بزرگ را خالی کنید. یک گاری که منقلی رویش است را با Sling یا فلاخن روشن کنید.

 بعد گاری را حرکت دهید، اما به جای هل دادن آن به سمت انباری در سمت راست، آن را به سمت نردبان سمت چپ ببرید. هنگامی که به اندازه کافی نزدیک شدید، از نردبان بالا بروید، در آنجا یک میز کار قفل شده یا صندوق مخفی وجود دارد (در ویدیو 15:17) که می‌توانید از یک چاقو برای باز کردن آن استفاده کنید، همچنین قطعات و ابزار برای جمع آوری در آن وجود دارد. (در درجه سختی Hard نمی‌توانید آن را باز کنید چون چاقو ندارید!) به عقب برگردید و گاری را به سمت انبار پایین هل دهید. به سمت پل بروید و جعبه را باز کنید، از پل بگذرید می‌توانید از بمب آتش‌زا برای رد شدن از بین موش‌ها استفاده کنید فقط در سمت راست یک جعبه وجود دارد، در آخر وارد ساختمان شوید.

از در که رد شدید مراقب باشید چون موش‌ها به شکل ناگهانی ظاهر می‌شوند. بعد از ظاهر شدن موش‌ها به عقب نگاه کنید و از Sling خود برای شکستن قفل در آنطرف استفاده کنید. به اتاق اول برگردید و در را باز کنید، صندوق بزرگ را خالی کنید و بعد از نردبان بالا بروید، قطعات (pieces) را از آنجا بردارید، به پایین بروید و اهرم را بچرخانید. وقتی لوکاس روی سکو قرار گرفت، اهرم را رها کنید تا به سمت منقل برگردد. لوکاس تار را در گودال مرکزی می‌ریزد، بنابراین از یک آتش‌زا برای روشن کردن آن استفاده کنید و به جلو حرکت کنید.

با لوکاس صحبت کنید تا او تار یا قیر را برای شما پرتاب کند. از منوی ساخت برای انتخاب یک بمب حاوی تار استفاده کنید و آن را در چاله کوچک سمت راست پرتاب کنید. برای روشن کردن آن از سنگ آتشین استفاده کنید، سپس به سرعت به جلو حرکت کنید و استخر انتهای اتاق را با سنگ آتشین روشن کنید.

راهنمای بازی A Plague Tale: Requiem / فصل چهارم: Protector's Duty

به سمت راست بروید و از نردبانی که لوکاس از آن پایین می‌آید، بالا بروید و از سکو عبور کنید تا به یک صندوق بزرگ با قطعات (pieces) و یک ابزار (Tool) برسید. (در دقیقه 23:30) از نردبان پایین بروید، از پله‌ها بالا بروید و از در خارج شوید. در بخش بعدی از پله‌ها پایین بروید، سپس به سمت راست جایی که الوارهایی شکاف دیوار را مسدود کردند نگاه کنید تا تخته‌ای چوبی ببینید که توسط یک زنجیر نگه داشته شده است. (عکس بالا) زنجیر را با Sling خود نابود کنید، سپس به انتهای اسکله بروید و E را بزنید تا سوغات بعدی “یک دانه شن” (Souvenir #6: A grain of sand)، را باز کنید. (در ویدیو به دقیقه 24:38 تا 25:20 مراجعه کنید) (این مورد را در زیرفصل The Tar Workshop پیدا خواهید کرد.)

به عقب برگردید و الوارهای روی دیوار را از سر راه بردارید تا از طریق شکاف به داخل ساختمان بروید. از درب دیگر ساختمان خارج شوید تا وارد بخش بعدی شویم. جعبه را در سمت چپ خالی کنید و ابتدا دوبار اهرم را تکان دهید تا سر و کله سربازی از آنطرف پیدا شود. او از شما کمک می خواهد، در ابتدا از Sling خود برای از بین بردن زنجیره که پل نزدیک او را نگه داشته استفاده کنید. سرباز قایق را بالا می‌برد و مسیر مسدود را باز می‌کند و به سکوی متحرک اجازه می‌دهد تا به پیش شما برسد. روی سکو قدم بگذارید و اهرم را بچرخانید تا گودال را با قیر پر کنید، سپس آن را با یک سنگ آتشین روشن کنید. (روشن کردن اولین گودال)

وقتی روی سکو هستید به لوکاس فرمان دهید که اهرم را بچرخاند تا سکو با شما شروع به حرکت کند. هنگامی که سکو از قایقی که توسط سرباز بالا رفته رد شد و قایق دوباره پایین آمد، به لوکاس دستور دهید تا اهرم را رها کند. اکنون اهرم را بچرخانید تا گودال بعدی را نیز با قیر پر کنید. بعد آن را با سنگ آتشین روشن کنید. (روشن کردن دومین گودال) در سمت چپ جعبه را خالی کنید و اهرم دیگر را بچرخانید تا قایق بعدی را بالا ببرید. بعد از انجام این کار، به لوکاس دستور دهید که اهرم را دوباره بچرخاند و سکو را بیشتر به سمت پایین حرکت دهد. هنگامی که سکو از زیر قایق عبور کرد، اهرم را رها کنید و سپس به لوکاس فرمان دهید که اهرم را رها کند. روی سکو بروید و اهرم را بچرخانید، گودال سوم را با قیر پر کنید و سپس آن را با سنگ آتشین روشن کنید. (روشن کردن سومین گودال)

 از پله‌ها پایین بیایید و به بالا نگاه کنید و بوسیله Sling خود زنجیر را نابود کنید تا سکوی نزدیک سرباز آزاد شود. به بالا برگردید تا به لوکاس کمک کنید تا از کنار سه چاله روشن رد شود. اول تار یا قیر را انتخاب کنید و به درون آتش اولیه پرتاب کنید و بعد قایق دوم را بالا بیاورید تا او نزدیک چاله آتشین سوم شود، به پیش لوکاس برگردید.

حال سرباز شروع به تهدیدتان می‌کند. وقتی که نزدیک‌تان بود قیر را به سمت او پرتاب کنید تا او را موقتاً کور کنید و از کنارش فرار کنید. اگر از پله‌ها به سمت راست (جایی که سرباز در سرتاسر پازل حضور داشت) بالا بروید، در انتهای ساختمان یک صندوقچه با منابع و قطعات مختلف وجود دارد. در سمت چپ نیز دری وجود دارد که باید وارد آن شوید. انجام این کار بدون کشتن نگهبان، تروفی “Mercy” را برای شما به ارمغان می آورد. (روش دیگر بدست آوردن تروفی این است ابتدا به سمت سرباز آتش پرت کنید و بعد با قیر آتش را تقویت کنید تا بتوانید بدون کشتن او خود را به در برسانید) (در ویدیو دقیقه 31:27 تا 31:42)

درون اتاق میز کار دیگری است. می‌توانید در اینجا با منابعی که بدست آوردید آمیسیا را ارتقا دهید. هنگامی که ارتقاء را تمام کردید، در را باز کنید تا دمویی برای معرفی جوزف، آغاز شود. بعد از دمو، دو نگهبان جلوتر از شما در حال گشت زنی خواهند بود. جوزف هر دوی آنها را از قایق خود می‌کشد پس شما می‌توانید به سمت جلو حرکت کنید.

این یک منطقه بزرگ و پر از محافظ است، بنابراین هر طور که می‌خواهید در آن پیشروی کنید. می‌توانید منقل‌ها را روشن یا در موارد خاص خاموش کنید، به کیسه‌های نمک ضربه بزنید، دشمنان را با قیر کور کنید، سربازان بدون کلاه ایمنی را با فلاخن از پا در بیاورید، یا به طور کامل به شکل مخفیانه و با کمک علفزارها پیشروی کنید. اما چند نکته که بهتر است بدانید: 1. یک چاقو قبل از آتش بزرگ و قبل از پل کنار الوارها می‌توانید بیابید که برای باز کردن جعبه‌های مخفی حتما لازم است. (در ویدیو 35:33) 2. هم در سمت چپ و هم راست آتش بزرگ صندوق وجود دارد ولی صندوق بزرگ حاوی قطعات (pieces) و یک ابزار (Tool) در سمت چپ قرار دارد که می‌توانید با مراجعه به ویدیو در دقایق 36:51 تا 37:13 طریقه باز کردن آن را ببینید. 3. مراقب دو کماندار نیز باشید.

با توجه به نکات بالا مسیر را به سمت جلو ادامه دهید و از پل انتهای محل بگذرید و وارد درب شوید تا بخش بعدی را آغاز کنیم. (اگر کمک دقیق‌تری می‌خواهید به ویدیو مراجعه کنید.)

راهنمای بازی A Plague Tale: Requiem / فصل چهارم: Protector's Duty

به سمت قایق بروید تا دموی بعدی آغاز شود. حال باید به سمت هوگو بروید. اما همانطور که در شهر قدم می‌زنید شاهد صحنه‌های هولناکی از ورود ویرانگر موش‌ها به شهر خواهید بود. در این بخش از بازی فقط باید فرار کنید زیرا سونامی موش شما را تعقیب می‌کند! در نهایت با رسیدن به خانه، دمویی آغاز می‌شود که در آن آمیسیا از هوگو ناخودآگاه درخواست می‌کند تا ویرانی را متوقف کند. در آخر شما به همراه هوگو به سمت اسکله حرکت می‌کنید. او را از میان ویرانه‌های شهر به سمت قایق جوزف ببرید تا فصل پایان یابد…

راهنمایی‌های مرتبط با بازی A Plague Tale: Requiem

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است