داستان بازی Dark Souls 2 | آشنایی با شخصیت ها و تئوری ها و روایات بازی

در ادامه مقاله داستان سری Dark Souls امروز با داستان شماره دوم این بازی در خدمت شما هستیم.  بدون هیچ توضیح اضافه و اتلاف وقت، به سراغ روایات و داستان بازی 2 Dark Souls می‌رویم. با ما در سایت ساعت هفت با مقاله داستان بازی Dark Souls 2 همراه باشید.

قبل از خواندن این مطلب برای درک بیشتر، بهتر است مطلب داستان بازی Dark Souls / عصر آتش را مطالعه کنید…

بهترین بازی شرکت بازی سازی فرام سافتور از نظر شما کدام است؟
×
[lwptoc]

داستان بازی Dark Souls 2 | آشنایی با داستان و شخصیت‌ها 1

داستان بازی Dark Souls 2 / مقدمه

شاید آن را از نزدیک دیدی، یا در رویا، مبهم، سرزمینی فراموش شده

جایی که ارواح اذهان مریض را بهبود می‌دادند

تو همه چیز را از دست خواهی داد، وقتی بر رویت داغ بگذارند (branded) {منظور همان Undead شدن است}

نشانه نفرین، پیشگوی تاریکی، گذشته‌ات، آینده‌ات، حتی اندک

هیچ یک معنی نخواهد داشت، و تو حتی اهمیت نخواهی داد، سپس تو به چیزی ورای انسان تبدیل خواهی شد، چیزی که از ارواح تغذیه می‌کند، یک موجود توخالی {Hollow}

سالها پیش، در شمال سرزمینی که دور تا دورش دیوارهای بلند بود، شاهی بزرگ امپراطوری خود را بنا نهاد، باور دارم که نامش(نام سرزمینش) Drangleic بود، شاید برایت آشنا باشد، نه، این نمی‌تواند امکان داشته باشد

اما یک روز، تو دربرابر دورازه‌های فرتوت آن خواهی ایستاد، بدون اینکه بدانی چرا

مثل یک پروانه درون آتش، بالهایت در غم و اندوه خواهد سوخت، تا ابد (Time After Time)

بخاطر آنکه این سرنوشت توست، سرنوشت یک نفرین شده.


داستان بازی Dark Souls II

داستان بازی Dark Souls 2 / سرزمین betwixt

شما بازی را از جایی آغاز می‌کنید که یک نامیرای (Undead) نفرین شده هستید. به طرزی راز آلود به مکانی به نام بیتویکس (betwixt) انتقال یافته‌اید. بدون هیچ دانشی و گم شده، خود را درون یک کلبه می‌یابید. همراه بانوان پیری که نشسته‌اند، این پیرزنان به شما ماموریت می‌دهند و به ذهن توخالی(Hollow) شده‌ی شما یک هدف می‌دهند. آنها می‌گویند که به سمت دری بروید که شما را به سرزمین امپراطوری می‌برد. این بانوان پیر زمانی نگهدارنده یا نگهبان آتش(Fire Keeper) بوده‌اند و بخاطر آنکه آتش فرو کاهیده و در حال محو شدن است به این کلبه آمده‌اند. هدف شما این است که به امپراطری درانگلیک (Drangleic) بروید تا بتوانید این نفرین را درمان کنید. بعد از گذراندن مسیر خود در میان تنه و ریشه‌های درخت باستانی، به دهکده‌ای به نام ماجولا (Majula) می‌رسید که دختری در ردای سبز در حال روشن کردن یک Bonefire (محلی برای استراحت و ذخیره کردن در بازی) است. او از شما یک سوال می‌پرسد، آیا شما حکمران بعدی هستید؟ این سوال و صحبت‌های او مانند Kingseeker Frampt در بازی قبلی است. (برای اطلاعات بیشتر از Kingseeker Frampt به داستان دارک سولز 1 مراجعه کنید.)

داستان بازی Dark Souls 2 / شخصیت هِرالد

اِمِرالد هِرالد (Emerald Herald) شما را با ماموریتی جدید رهسپار مرگ می‌کند! او از شما می‌خواهد که به دیدار شاه وندریک بروید. در این اطراف هم دیگران شما را با دنیایی که قرار است پا در آن بگذارید آشنا می‌کنند. با توجه به شایعاتی که می‌شنوید و هدفی هم که پیش رو دارید به دنبال چهار روح بزرگ می‌روید. توده‌ای از اجساد مسموم، عنکبوتی بزرگ در غار، زندانی فراموش شده در زندان متروک، پادشاه سقوط کرده در قلعه‌ای که در مواد مذاب غرق شده است.

داستان بازی Dark Souls 2 / شخصیت Chancellor-Wellager

در آخر وقتی این چهار روح را جمع‌آوری کردید، مسیری جدید به سمت قصر پادشاه باز می‌شود. در مسیرتان برای یافتن پادشاه در قصر دوباره با اِمِرالد هِرالد (Emerald Herald) روبرو می‌شوید. او به شما می‌گوید که به دنبال روح یک پیرمرد/زن یا موجود باستانی باشید (Old One). در هنگام ورود به قصر با یک سایه مواجه می‌شوید. با گوش دادن به حرف‌های این سایه که خود را صدراعظم وِلِجر (Chancellor Wellager) معرفی می‌کند، متوجه می‌شوید در قصر چه خبر است.

داستان بازی Dark Souls 2 / شخصیت ناشاندرا

بعد از گذر از خطرات قصر و دشمنان با ملکه روبرو می‌شوید. ملکه‌ای که نامش ناشاندرا است. از صحبت‌های “ناشاندارا” متوجه می‌شوید که “شاه وندریک” دیگر آن جلال و شوکه سابق را ندارد و لحن ناشاندرا نیز بسیار موذیانه و به شدت مشکوک است. در ادامه با یک غریبه که قیاقه‌ای مانند هیولا دارد روبرو می‌شوید. این غریبه لحن فلاسفه را دارد و درباره زیبایی زندگی، عشق فلسفه می‌بافد، در کل حرفهایش قابل توجه است. این فرد هدف و اهداف شما را زیر سوال می‌برد.

داستان بازی Dark Souls 2 / شخصیت شاه وندریک

در ادامه راهتان وارد سرداب نامیرایان (Undead Crypt) شده و توسط یک نگهبان قبر(Grave Warden) متوقف می‌شوید. او درباره انسان‌ها و عصر تاریکی حرف می‌زند که خدایان قدیم از آن واهمه داشتند. بعد از آن شما بالاخره با شاه وندریک ملاقات می‌کنید اما او دیگر توخالی(Hollow) شده است. میتوانید شاه را بکشید یا تنها حلقه‌اش را بردارید، در ادامه راهتان دوباره با ناشاندرا ملاقات می‌کنید که شما را شجاع می‌نامد و تشویق می‌کند که ادامه دهید. اگر سر راهتان با اِمِرالد هِرالد (Emerald Herald) صحبت کنید او درباره حلقه پادشاه وندریک که در اختیار دارید حرف میزند.

داستان بازی Dark Souls 2 / معبد اژدها

اکنون شما هدف تازه‌ای پیدا کرده‌اید، شما خود را در برابر Large Keep می‌بینید در این مکان شما وسایل آزمایش بسیاری می‌بینید. حتی یک قفس اژدها هم پیدا می‌کنید. بعد از بالا رفتن از آسانسور خود را در میان اژدهایانی درحال پرواز میابید، اِمِرالد هِرالد (Emerald Herald) نیز آنجاست. در اینجا او به شما Aged Feather را می‌دهد، سپس از یک پل بزرگ عبور می‌کنید. در کنار Bonefire مکانی که با نام معبد اژدها شناخته می‌شود، دوباره با غریبه‌ای روبرو می‌شوید. در ادامه راهتان در معبد اژدها با یک اژدهای باستانی مواجه می‌شوید که به شما Ashen Mist Heart را می‌دهد. اگر ملکه را بعد از ملاقات اژدها ببینید از شما می‌پرسد که اژدها چه چیزی به شما گفته است و می‌گوید که گول حرفهایش را نخورید. ملکه به شما می‌گوید به دنبال کشف راز شاه وندریک و غول‌ها بروید. در این مسیر خواهید فهمید که غول‌ها با وندریک درگیر شده بودند. وندریک برای مقابه با خاموشی آتش با غول‌ها جنگید. وقتی تاج وندریک را پیدا می‌کنید، دید او را نسبت به وقایع را درک خواهید کرد و متوجه ظهور و سقوط امپراطوری او خواهید شد.

داستان بازی Dark Souls 2 | آشنایی با داستان و شخصیت‌ها 2

حال زمان آن رسیده است که سریر (تخت پادشاهی) او را پیدا کنید. در همین حال دوباره اِمِرالد هِرالد را می‌بینید که به شما درباره ناشاندرا هشدار می‌دهد. او می‌گوید که نامش Shanalotte است او یک اژدها‌زاده است که در میان انسان‌ها پرورش یافته است. بعد از کشتن حافظان سریر با ناشاندرا مواجه خواهید شد. وقتی Aldia را شکست دادید با انتخابی مواجه می‌شوید؛ دنیا را همانطور که هست رها کنید یا به دنبال راه حلی بروید. البته بعد از شکست دادن ناشاندرا اگر Scholar of the First Sin را نداشته باشید یا Vendrick’s Blessing را داشته باشید بازی تمام می‌شود.


داستان بازی Dark Souls II / شخصیت‌های مهم بازی

The Old Fire Keepers and Milibeth: آنها پیرزن‌های ابتدای بازی هستند که همراه خدمتکاری به نام Milibeth به Things Betwixt آمده‌اند. Milibeth اشاره می‌کند که چهارتا Fire Keeper وجود دارد.

Shanalotte the Emerald Herald: به نظر می‌آید که او همان نگهبان آتش چهارم باشد که Milibeth اشاره کرده بود. او نقش راهنما را در سرزمین درانگلیک (Drangleic) برعهده دارد. بر اساس گفته‌های خودش و روایاتی که درباره‌اش وجود دارد. او را Aldia خلق کرده است و یک نیمه اژدها است.

داستان بازی Dark Souls 2

Straid of Olaphis: زمانی یک ساحره سرگردان بود، که به Olaphis دعوت شده بود زیرا بسیار دانا بود ولی همین خرد باعث شد که عقلش را از دست بدهد.

Cale the Cartographer: زاده سرزمین Mirrah، او به درانگلیک آمده تا این سرزمین را کاوش کند، او یک نقشه در زیرزمین عمارت ماجولا (Majula) پیدا می‌کند که آنرا مورد مطالعه قرار می‌دهد.

Carhillion of the Fold and Rosabeth of Melfia: کارهیلیون یک استاد جادوگری از مکتب Mefina بود. او معتقد بود که جادو را باید در دشت و فضای باز آموخت بخاطر همین به درانگلیک آمد. شایعه‌هایی پیرامون او وجود دارد که او را Abyss و نیرویی باستانی احاطه کرده‌اند. شاگردش رُزابث (Rosabeth) هیچ گونه استعدادی در جادوگری ندارد. کارهیلیون بخاطر همین بی‌استعداد بودن رُزابث او را با دانش سحر و جادو زیاد آشنا نمی‌کرد و رُزابث تنها نقش همراه او را بازی می‌کرد. رُزابث در زمینه Pyromancy (جادوگری با آتش) ماهر بود.

Blacksmith Lenigrast and Stone Trader Chloanne: لینگراَست تازه به درانگلیک آمده و یک آهنگر Hollow می‌باشد. او اهل Volgen است. او زیاد اهل مسافرت نیست و ترجیح می‌دهد که گوشه‌ای بماند و کارش را انجام دهد. لینگراَست به دنبال دخترش چالواَن به درانگلیک آمده زیرا که او یک تاجر است. چالواَن به دنبال یافتن سنگ‌های قیمتی به درانگلیک آمده بود او پدرش را بخاطره آنکه Hollow شده است نمی شناسد.


داستان بازی Dark Souls II / خدایان Dark Souls II

داستان بازی Dark Souls II / خدایان Dark Souls II

Caffrey – Goddess of Fortune: احتمال زیاد تصوری که بر روی آیتم Rusted Coinها می بینیم متعلق به این الهه است.

Caitha – Goddess of Tears: این الهه یا دلسوز ماست یا ماهیتی شیطانی دارد و الهه تراژدی است.

Evlana – Goddess of the Hunt: این الهه حامی شکارچیان است. براساس توضیحات آیتم Hunter’s Bow او یک الهه نیست بلکه یک شکارچی معروف بوده است و داستان‌هایش بعد از گذشت سالها او را به این مقام رسانیده‌اند.

Faraam – God of War: او خدای جنگ است و تمام چیزی که از او می‌دانیم بخاطر Armor Set است که از او یافت می‌شود. این زره توسط او متبرک شده است و  شوالیه‌های Forossa آن را بر تن می‌کردند.

Galib – God of Disease: او خدای بیماری است و توسط جادوگران Leydia پرستیده می‌شود.

Nahr Alma – God of Blood: او خدای خون است. این خدا کاوننت Invader ها را حامی و پیشتیبان است. نام او توسط یک موجود کوچک به نام Titchy Gren برده می‌شود. Titchy Gren با شما صحبت نمی‌کند مگر اینکه به دنیای دیگری Invade بزنید و کسی را بکشید. اگر عضو Sun covenant باشید Titchy Gren نه با شما صحبت می‌کند نه شما را عضو کاوننت خود می‌کند.

Quella – God of Dream: نام او در آیتم های Spirit Tree Shield و Grand Spirit Tree Shield و White Ring برده شده است. او حاکم قلمرو رویاهاست و نام این سرزمین dreamworld است. ظاهراً او توسط یک درخت سخنگو معرفی می‌شود.

Zandroe – God of Greed: نام او در آیتم Silver Serpent Ring برده می‌شود. اما نام در آیتم Name-engraved Ring دیده نمی‌شود. در شماره اول در توضیحات Silver Serpent Ring آمده است که “این مار (Serpent) یک اژدهای ناقص است و نماد Undeadهاست. این موجود عادت دارد که طعمه‌های بسیار بزرگتر از خودش را ببلعد این کار باعث پرخوری او شده است”. می‌دانیم که در شماره اول این توصیفات مربوط به Gaping Dragon است، آیا Zandroe همان Gaping Dragon است؟

Zinder – God of Desire: مشابه Zandroe این خدا نیز در آیتم Gold Serpent Ring نام برده می‌شود. توضیحات این آیتم در شماره اول مشابه Silver Serpent Ring است. پس شاید Zandroe و Zinder یک نفر باشند؟!

غیر از این خدایان که آیتم یا کاوننت مخصوص خودشان را دارند و روایات مربوط به آنها در بازی قابل دسترسی است، این خدایان تنها نامشان برده شده و هیچ Lore درباره‌شان وجود ندارد؛ Hanleth – Goddess of Bliss و Kremmel – God of Struggle و یا Nehma – Goddess of Love هم در بازی وجود دارند.


داستان بازی Dark Souls II / پایان بندی بازی

پایان بندی اول؛ بعد از نابودی Throne Watcher و Throne Defender و در آخر Nashandra، شما سریر را در اختیار می‌گیرید و تبدیل به شاه بعدی می‌شوید. خواه آتش را دوباره زنده ‌کنید و یا آن را رها ‌کنید تا محو شود.

پایان بندی دوم؛ بعد از آنکه چهار تاج، Receiving Vendrick’s Blessing، و نابودی Throne Defender، Throne Watcher و ناشاندرا و Aldia شخصیت شما سعی می‌کند به دنبال مسیری ورای Light و Dark برود.


داستان بازی Dark Souls II / تئوری ها و حدس و گمان ها

داستان بازی Dark Souls II / تئوری ها و حدس و گمان ها

1. بر اساس گفته‌های Straid of Olaphis سرزمین درانگلیک در گذشته نام دیگری داشته است. براساس توضیحات آیتم Lingering Dragoncrest Ring در دارک سولز 1 و 2 درانگلیک می تواند Vinheim باشد! اگر و تنها اگر Vinheim را یک سرزمین یا یک Kingdom نه یک ناحیه از Lordran در دارک سولز 1 تلقی کنیم. این آیتم در دارک سولز 1 به ما می‌گوید که این حلقه را به شاگردان مکتب اژدها در وینهایم تعلق داشته است. در حالی که در توضیحات همین آیتم در دارک سولز 2 آمده است که این انگشتر متعلق به دوران بسیار دور است، به سرزمینی تعلق دارد که اکنون آن را Drangleic می‌نامند.

2. همانطور که در طول بازی متوجه خواهید شد، غول‌ها به سرزمین شاه وندریک حمله ور شده‌اند زیرا شاه وندریک به سرزمین آنها حمله کرده است و شئ بسیار ارزشمند از غول‌ها را با خود به غنیمت گرفته است. شاه وندریک این حمله را به درخواست همسرش انجام داده است. صدراعظم وِلِجر (Chancellor Wellager) می‌گوید که ملکه متعلق به سرزمینی بسیار دور آن سوی آب‌ها می‌باشد و نام این سرزمین را اشاره نمی‌کند و نامی هم در Loreهای بازی وجود ندارد. Chencellor Wellager اشاره می‌کند که بعد از آنکه جنگ خاتمه یافت، ملکه برای همسرش صلح را به ارمغان آورد. Soul متعلق به ناشاندرا به ما می‌گوید که او زاده تاریکی است و او از موجودی شرور که در تاریکی و Abyss ماوا دارد خلق شده است.

3. در سرداب نامیرایان (Undead Crypt) فردی به نام Grave Warden Agdayne به ما درباره گذشته اطلاعاتی را می‌دهد. او درباره انسانی سخن می‌گوید که ریشه در تاریکی دارد. او از پادشاه روشنایی صحبت می‌کند که از انسان‌ها واهمه داشت زیرا آنها را طلیعه ظهور عصر تاریکی قلمداد می‌کرد. این مسئله می‌تواند قبل از آنکه این سرزمین نام درانگلیک به خود بگیرد اتفاق افتاده باشد یا قبل از پادشاهی وندریک.

4. براساس Loreهای بازی این نکته مشخص می‌شود که غول‌های Dark Souls 1 با غول‌های Dark Souls 2 متفاوت هستند. به هر حال The Iron Golem از دارک سولز 1 دارای ویژگی‌های یکسانی مثلا سوراخ روی زره‌اش، با GOLEMS ها در Dark Souls 2 دارد. این Golemها برای آن بوجود آمدند تا بتوانند در برابر غول‌ها که به درانگلیک حمله کردند دوام بیاورند. احتمالاً خاموشی آتش بر روی این Golemها تأثیری نداشته است. غول‌های بازی دارک سولز 2 بسیار متفاوت از نسخه اول بازی هستند. آیتمی که وندریک از غول‌ها می‌دزدد احتمالاً حکم مرگ و زندگی را برای غول‌ها داشته و آینده و نژاد آنها بستگی به این آیتم داشته است.

5. چهار تا از باس‌های بازی که باید در نیمه ابتدایی بازی آنها را شکست دهید دارای ارتباطی با چهار ارباب روح دارند. Sweet Shalquoir به ما نیز همین موضوع را گوش زد می‌کند و می‌گوید که Primalها دارای ماهیتی بسیار کهن هستند. The Lost Sinner دارای روح ایزالیث است، The Duke’s Dear Freja (در واقع Freja خود باستانی نیست و روح را از اژدهایی که روی سقف قرار دارد می‌گیرید.) که دارای روح Old Paledrake Soul است که متعلق به Seath می‌باشد و Duke آن را بدست آورده و با آن Freja را خلق کرده است. Iron King هم روح Old King را به شما می‌دهد که همان روح گوئن است یا شاید روح یکی از چهار پادشاه New Londo باشد که گوئن قسمتی از روح خود را به آنها بخشید. در نهایت The Rotten روح Old Dead One’s Soul را به شما اعطا می‌کند که اشاره مستقیم به روح Lord Nito دارد. در واقع روح این چهار Primal اشاره به این موضوع دارد که این چهار روح بسیار قدرتمند هستند حتی با این همه زمان که از عمر آنها گذشته است هنوز ماهیت‌های قدرتمند خود را حفظ کرده‌اند و به صاحبانشان قدرت بخشیده‌اند. اما روح Furtive Pygmy مثل اینکه تقسیم شده است و یکی از اقسام ناشاندرا را بوجود آورده است پس ناشاندرا دختر Manus است اگر Furtive Pygmy را همان Manus بدانیم. همین طور Sublime Bone Dust اشاره به کاراکتر شما در قسمت اول دارد که اکنون یک قدیس هستید که استخوان‌هایتان بسیار قداست دارد! این آیتم به ما می‌گوید که Undead شماره اول آتش را دوباره برافروخته است اما مشخص نیست این اتفاق چند بار دیگر تکرار شده است.

6. بین سرزمین Lordran و the lost kingdom of Heide شباهت‌های بسیاری وجود دارد. همچنین The Tower of Heide و مخصوصاً Blue Cathedral شباهت‌های انکار ناپذیری با Anor Londo دارند. همچنین Cathedral خانه Old Dragonslayer هم می‌باشد. همینطور می‌دانیم این نام را در طول تاریخ تنها یک نفر دارا بوده است. البته این امکان وجود دارد که این مکان‌ها متعلق به گوئنور و همسرش Flann بوده باشد زیرا Flann خدای آتش است و برجی بزرگ از آتش نیز در مکان Heide Tower قرار دارد.

7. درباره Lost Sinner باید گفت که او همان ایزالیث از شماره اول نیست بلکه کسی است که به جادوی Pyromancy (جادوگری با آتش) دسترسی داشت و در آن استاد بود و سعی کرد با این جادو دوباره آتش را شعله ور کند که متاسفانه بنا به دلایلی نامعلوم همان اتفاقی که برای ایزالیث افتاد برای این Lost Sinner هم افتاد و او از Heide  فرار کرد و خود را در Lost Bastille محبوس کرد و خود را در Sinner’s Rise حبس کرد. او قسم خورده که دیگر از Pyromancy استفاده نکند و ماسکی که بر صورت گذاشت، برای فرار از خود و گناهش بود که باعث شد جیغ‌هایی بلند سر دهد.


قسمت دوم بازی Dark Souls مانند شماره اول نتوانست داستانی درگیر کننده و مرموز را آنطور که باید لایه لایه و پیچیده بیان کند و بسیار تِم خطی داشت و اول آخرش بسیار واضح بود. از این رو برای بسیاری مخاطبین و طرفدارن سری بازی ای بَد و یا متوسط تلقی شد.

ادامه مطلب در : داستان بازی Dark Souls 3 / روایات، تئوری ها

آخرین مطالب به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهران
مهران

سلام. بسیار عالی بود. فقط مطلب مربوط به نسخه سوم رو نتونستم پیدا کنم. ایا هنوز به نگارش درنیامده؟؟؟؟؟ بشدت منظرش هستم. ممنون میشم اگر تاریخ انتشار مطلب رو ذکر کنید. سپاس