نکات مهم قبل از شروع بازی Resident Evil 4

نکات مهم قبل از شروع بازی Resident Evil 4

در این مطلب به صورت لیست وار نکاتی که قبل از شروع بازی Resident Evil 4 کلاسیک بهتر است بدانید برایتان شرح داده شده است.

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 – HD Project (منوی اصلی)

  1. دقت کنید در حین تیراندازی یا خشاب‌کشی نمی‌توانید حرکت کنید. پس اگر قصد فرار از موقعیتی دارید از تیراندازی دست بردارید و فرار یا عقب نشینی کنید!
  2. درجه سختی Resident Evil 4 مخصوصا در اوایل که دسترسی به هیچ سلاح ارتقا داده شده‌ای ندارید سخت است پس مسلما تا وقتی که سلاح‌هایتان را قوی کنید باید در مواقع ضروری از دست دشمنان فرار کنید. (مخصوصا درجه سختی Professional که راهنمایی برای آن آماده شده است.)
  3. درجه سختی Professional در ابتدای بازی در دسترس نیست باید یکبار بازی را با درجه Normal تمام کنید تا آن باز شود.
  4. بعد از پیدا کردن تاجر اولین کاری که باید بکنید خرید نقشه گنج منطقه است با اینکار گنج‌ها با علامت ستاره روی نقشه مشخص می‌شود.
  5. مدالیون آبی نیز با رنگ آبی روی نقشه مشخص است با نابود کردن تمام آنها یک کلت جدید (Punisher) بدست می‌‌آورید.
  6. در سریعترین زمان ممکنه فضای Inventory خود را زیاد کنید. در بازی هیچ مکانی برای ذخیره سلاح‌ها وجود ندارد تنها چیزی که در اختیار دارید همین کیف است پس چه بهتر که بزرگ باشد و بتوانید انواع سلاح‌ها و گیاه‌هان دارویی را در آن نگهداری کنید.
  7. گیاه دارویی زرد رنگ را با سبز ترکیب کنید، با استفاده از آن کمی به خون کلی شما افزوده می‌شود، همینکار را می‌توانید برای اشلی نیز انجام دهید.
  8. گیاه دارویی قرمز را با سبز ترکیب کنید، با استفاده از آن خونتان به طور کامل پر می‌شود. می‌توانید آن را با زرد نیز ترکیب کنید تا علاوه بر پر کردن خون، کمی نیز به تولبار سلامت شما بیفزاید.
  9. تخم‌ مرغ‌ها و ماهی‌ها را جمع‌آوری کنید، مارها را بکشید تا تخم بدست بیاورید. استفاده از اینها برای پر کردن خون در مواقع ضروری لازم است.
  10. در درجه سختی Professional در استفاده از گیاهان یا تخم‌ها تردید نکنید. شما با یکی دو ضرب کشته می‌شوید پس اگر خونتان زرد است ممکن است حتی با یک ضرب کشته شوید پس باید مراقب باشید و سریع خونتان را پر کنید!
  11. در درجه سختی Professional اگر تیرهایتان را به درستی مدیریت نکنید ممکن است با کمبود تیر مواجه شوید. پس بیشتر به سر دشمنان شلیک کنید و بعد به آنها نزدیک شده و با لگد یا حرکات آکرباتیک به آنها ضربه بزنید تا خونشان کم شود.
  12. استفاده از چاقو روی دشمنان روی زمین نیز می‌تواند به شدت در مدیریت تیرها به دادتان برسد.
  13. تیرهای تفنگ مگنوم را فقط برای باس‌های سخت و اساسی بازی نگهدارید و گرنه در درجه سختی Professional به دردسر خواهید افتاد. (طبق راهنمایی پیش بروید.)
  14. استفاده از راکت لانچر در مواجهه با باس‌ها نیز میتواند بسیار برایتان کاربردی باشد هرچند هر راکت لانچر را یکبار می‌توانید استفاده کنید و ۳۰ هزار قیمت دارد. با این حال در بعضی مواقع مجبورید از راکت استفاده کنید. (اگر طبق راهنمایی بروید به هیچ عنوان لازم به خرید نیست.)
  15. دشمنانی که از سرشان انگل بیرون زده است با نارنجک آبی بلافاصله کشته می‌شوند! این می‌تواند راه حل بسیار خوبی برای مدیریت منابع باشد!
  16. تمام سلاح‌ها را نخرید و تمام سلاح‌ها را ارتقا ندهید. اگر اینکار را بکنید در درجه سختی Professional به شدت با کمبود پول دچار شده و بازی برایتان سخت خواهد شد و همینطور پول کافی برای Exclusive (انحصاری) کردن سلاح‌های مهم را در اختیار نخواهید داشت. (اگر طبق راهنمایی بروید مشکلی برایتان پیش نمی‌آید.)
  17. تمام سلاح‌های بازی (منظور از هر نوع یکی) را باید در Inventoryتان داشته باشید، چراکه هر سلاحی برای دشمنی خاص مفید است. پس طبق راهنمایی پیش بروید و سلاح بخرید تا با مشکل رو به رو نشوید.
  18. وقتی اشلی کنارتان است باید مراقب او باشید اگر او کشته یا دزدیده شود بازی را می‌بازید پس باید حواستان به او نیز باشد. برخی مواقع می‌توانید به او دستور دهید تا در محفظه‌هایی مخفی شود و یا بعضی مواقع باید به او بگویید در محلی بایستد و جلوی دست و پایتان نباشد! (در راهنمایی به این موارد اشاره شده است.)
  19. در درجه سختی Professional تمام محیط را بگردید و تمام آیتم‌ها را بردارید. در درون جعبه‌ها و بشکه‌ها آیتم وجود دارد. همینطور تا جایی که جا دارد دشمن بکشید تا پول و منابع بدست بیاورید. فرار کردن از دست دشمنان راه حل مناسبی برای بازی نیست چراکه اگر سلاح‌ها را خوب ارتقا ندهید در مواجهه با باس‌های سخت بازی به مشکل جدی بر می‌خورید.

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 – HD Project (منوی اصلی)

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با Resident Evil 4 – HD Project

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است