معرفی فیلم‌ها و سریال‌های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول

همانطور که می‌دانید MCU شامل فیلم‌ها و سریال‌هایی بر اساس کاراکترهای ابرقهرمان امریکایی می‌شود که توسط Marvel Studios تهیه می‌شوند. این کاراکترها نیز از مجموعه ابرقهرمانان انتشارات Marvel Comics هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی تمام فیلم‌ها و سریال‌هایی که قرار است در فاز پنجم که از سال ۲۰۲۳ آغاز شده و تا فوریه ۲۰۲۵ ادامه می‌یابد، بپردازیم، پس با ما همراه باشید. فیلم‌های این مجموعه را استدیو والت دیزنی تهیه و پخش می‌کند و سریال‌های تولیدی آنها براساس دنیای سینمایی مارول هم از طریق شبکه‌ی دیزنی پلاس پخش می‌شود. در ضمن Kevin Feige نیز پای ثابت تهیه‌کنندگی تمام آثار فاز پنجم خواهد بود. حال به سراغ فیلم‌ها و سریال‌های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول می‌رویم و اندکی با تیم تولید و بازیگران و تاریخ انتشار هر یک آشنا می‌شویم.

مطلب مرتبط:‌ رتبه بندی تمام آثار فاز چهار مارول (از بدترین تا بهترین)

معرفی تمام شخصیت‌های مهم مارول  (لیست)

[lwptoc]

معرفی فیلم‌ها ی فاز پنجم دنیای سینمایی مارول

 فیلم سینمایی Ant-Man And The Wasp: Quantumania

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

تاریخ اکران: ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ (۲۸ بهمن ۱۴۰۱) (منتشر شده)

این فیلم داستان‌ شخصیت‌های اسکات لانگ (Ant-Man / Scott Lang) و واسپ (Hope Pym / Wasp) که در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ پخش شدند را دنبال می‌کند و ۳۱امین فیلم از دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. “فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی” را “پیتون رید” کارگردانی، “جف لاونس” نویسندگی کرده و Paul Rodd و Evangelin Lily در نقش‌های قبلی خود در این فیلم حاضر شده‌اند. در این فیلم اسکات لانگ و ون دایم به همراه خانواده‌هایشان به قلمرو کوآنتومی می‌روند و با Kang The Conquer (با بازی Jonathan Majors) روبرو می‌شوند.

فیلم سینمایی Guardian Of The Galaxy Vol. 3

مورد انتظارترین فیلم های سال 2023

بررسی فیلم Guardians of the Galaxy 3 / نگهبانان کهکشان بخش ۳

تاریخ اکران: ۵ می ۲۰۲۳ (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) (منتشر شده)

فیلم محافظین کهکشان نسخه‌ی سوم در ادامه دو شماره‌ی قبلی این مجموعه‌ است و ۳۲‌امین فیلم در دنیای MCU محسوب می‌شود. کارگردان این فیلم جیمز گان (James Gunn) است که او را با Suicide Squad (2021) و سریالِ Peacemaker می‌شناسیم. وقتی به لیست بازیگران این فیلم نگاه می‌کنیم نام سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) شاید تعجب برانگیز و در عین حال هیجان‌انگیز باشد و امیدوارم نقش پررنگی در وقایع شماره‌ی سوم محافظین کهکشان داشته باشد. کریس پرت، زویی سالدانا، دیو باوتیستا، کاره گیلان، پوم کلمنتیف، وین دیزل و بردلی کوپر و این لیست ادامه دارد… قرار است وارد ماموریتی شوند که برای نجات یکی از اعضای خودشان حیاتی است. این فیلم در ۵ مِی ۲۰۲۳ در سینما‌ها به اکران رسید.

فیلم سینمایی The Marvels

The Marvels

تاریخ اکران: ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳  (منتشر شده)

فیلم بعدی از دنیای MCU درباره‌ی Carol Danvers یا Captain Marvel و Kamala Khan یا Ms. Marvel است و در کنار این دو Monica Rambeau نیز حضور دارد. اگر بخواهم درباره‌ی مونیکا رامبو صحبت کنم او اولین بار در سال ۱۹۸۲ در شماره ی شانزدهم کامیک The Amazing Spider-Man Annual ظاهر شد. در این کامیک‌ها نام او Captain Marvel بود و به عنوان دومین کاپیتان مارول در کنار Carol Danvers ظاهر شد. او همچنین برای مدتی رهبری Avengers را بر عهده گرفت. نام‌های دیگر او Photon، Pulsar و از سال ۲۰۱۳ تا به امروز Spectrum است. مونیکا قدرت‌هایش را زمانی بدست آورد که توسط یک سلاح‌ فرابعدیِ (Extradimensial) مخربِ انرژی مورد بمباران قرار گرفت. از جمله قدرت‌های او تا به امروز می‌توان به تبدیل او به تمام فرم‌های انرژی درون طیف الکترومغناطیسی (از همین رو اسم او Spectrum به معنای طیف است) اشاره کرد و با این فرم انرژی می‌تواند در فضا جابه‌جا شده و حرکت کند. او می‌تواند انرژی را جذب، ارتقاء و دستکاری کند (ماهیت و فرم انرژی را تغییر دهد). سرعت او در جابه‌جایی از نقطه‌ی A به نقطه‌ی B همتراز با سرعت نور است. او لمس‌ناپذیر است (احتمالاً این قدرت برای آن به او اعطا شده که در برابر Rogue از X-Men، ایمن باشد، زیرا Rogue هر که را لمس کند تمام قدرت‌هایش را مال خود می‌کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه‌ی مخصوص کاراکتر Rogue مراجعه کنید) و در آخر پرواز، دیگر قدرتی است که او از آن بهره می‌برد.

فیلم The Marvels در واقع دنباله‌ای برای Captain Marvel 2019 و سریال Ms. Marvel است که ۲۰۲۲ پخش شد. ۳۳امین فیلم از مجموعه‌ی MCU به کارگردانی Nia DaCosta و نویسندگی خود او به همراه مگان مک دانل، الیسا کاراسیک و زب ولز است. از جمله بازیگران این فیلم “بری لارسون” در نقش Carol Danvers و Iman Vellani در نقش Ms. Marvel و “تیونا پریس” در نقش Monica Rambeau به همراه “ساموئل ال جکسون” می‌توان اشاره کرد. در خلاصه‌ی داستان فیلم آمده که مونیکا، Ms. Marvel و Captain Marvel هر بار که از قدرت‌های خود استفاده می‌کنند شروع به تعویض جای خود با یکدیگر می‌کنند، آنها باید بفهمند دلیل این اتفاق چیست و بخاطر همین با یکدیگر تشکیل تیم می‌دهند. در نهایت فیلم The Marvels در ۲۸ جولای ۲۰۲۳ به نمایش در خواهد آمد.

فیلم سینمایی Deadpool 3

Deadpool 3

تاریخ اکران: ۲۶ جولای ۲۰۲۴ (۵ مرداد ۱۴۰۳)

مدتی است که می‌دانیم رایان رینولدز در حال تهیه کنندگی و بازی در سومین فیلم Deadpool است. این اولین فیلم از سری Deadpool است که به طور رسمی به دنیای سینمایی مارول متصل می‌شود. رینولدز وقتی یک ویدیوی تیزر برای دنباله Deadpool را در توییترش منتشر کرد، یک بمب واقعی را رها کرد و همه را با اینکار غافلگیر کرد. این فیلم نه تنها در سال 2024 اکران می‌شود، بلکه هیو جکمن بار دیگر برای بازی در نقش ولورین بازمی‌گردد. به نظر می رسد لوگان 2017 آخرین باری نیست که جکمن از پنجه‌هایش استفاده می‌کند… (اطلاعات بیشتر به طور جداگانه اضافه خواهد شد)

فیلم سینمایی Captain America And New World Order

فیلم سینمایی Captain America And New World Order

تاریخ اکران: ۱۴ فوریه ۲۰۲۵ (۲۶ بهمن ۱۴۰۳)

در آوریل ۲۰۲۱ فیلم چهارم Captain America وارد فاز پیش تولید شد، که حول محور کاراکتر Sam Wilson و در ادامه‌ی وقایع The Falcon And Winter Soldier می‌چرخد و نویسندگان مینی سریال وظیفه‌ی نوشتن فیلم‌نامه را برعهده دارند. کارگردان فیلم نیز “جولیوس اونا” خواهد بود و عنوان فیلم در کامیکان سال ۲۰۲۲ فاش شد. همچنین Danny Ramirez و Carl Lumbly در نقش‌های Juaquin Torres و Isaiah Bradley دوباره بازی خواهند کرد و Tim Blake Nelson در نقش Samuel Sterns / Leader باز خواهد گشت که او را از فیلم The Incredible Hulk در سال ۲۰۰۸ بیاد داریم که همین نقش را بازی کرده بود. در کنار او Shira Haas در نقش Sabra را خواهیم داشت و هریسون فورد نیز در فیلم بازی خواهد کرد. این فیلم در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۵ (۲۶ بهمن ۱۴۰۳) به اکران در خواهد آمد.

معرفی سریال‌های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول

مینی سریال Secret Invasion

معرفی سریال‌های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول

تاریخ انتشار قسمت اول: ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳ (منتشر شده)

این مینی سریال جدید توسط “کایل برادستریت” برای پلتفرم استریم دیزنی پلاس تهیه و براساس داستانی به همین نام از کمپانی Marvel Comics ساخته شده است. Secret Invasion نهمین مجموعه‌ی تلویزیونی در دنیای مارول محسوب می‌شود. از جمله بازیگران این فیلم “ساموئل ال جکسون” است که دوباره در نقش نیک فیوری ظاهر خواهد شد، همراه او “بن مندلسون” در نقش Talos را داریم و “امیلیا کلارک” که او را از سریال مطرح Game Of Thrones بیاد داریم بالاخره به نحوی وارد دنیای MCU شد. این سریال در ۶ قسمت در اوایل ۲۰۲۳ به نمایش در آمد.

 سریال Loki فصل دوم

بررسی سریال Loki

تاریخ انتشار قسمت اول: ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳ (منتشر شده)

معرفی شخصیت لوکی

بررسی سریال Loki – لوکی اینجا، لوکی آنجا، لوکی همه جا!

ساخت فصل دوم لوکی بعد از موفقیت چشم‌گیر فصل اول، اجتناب‌ناپذیر بود و اگر تهیه‌کنندگان مارول فصل دوم Loki را نمی‌ساختند، توسط طرفداران Loki مورد بازخواست قرار می‌گرفتند. تام هیدلستون با بازی در نقش لوکی دوباره قرار است با داستان‌های مهیج برگردد و Owen Wilson و Sophia Di Martino در نقش Sylvie نیز در این سریال حضور دارند. این سریال ۶ قسمتی در اواسط ۲۰۲۳ از پلتفرم دیزنی پلاس پخش شد.

سریال What If فصل دوم

بررسی سریال What if / چه می‌شد اگر

تاریخ انتشار قسمت اول: اواخر سال ۲۰۲۳ (ماه دسامبر) (منتشر شده)

فصل دوم سریال What If که همانطور که از نامش پیداست (چه می‌شود اگر…) درباره‌ی این ایده است که اگر ابرقهرمانی فلان تصمیم را نمی‌گرفت یا شروری موفق می‌شد قهرمانان را شکست دهد، چه اتفاقی برای MCU می‌افتاد و سرنوشت چه تغییری می‌کرد. فصل اول این سریال در ۱۱ اوت ۲۰۲۱ به نمایش درآمد و طرفداران خود را پیدا کرد و نقدهای مثبتی هم از منتقدان دریافت کرد. یکی از دلایلی که این سریال مطرح شد این بود که به جای فیلم‌برداری و استفاده از CGI از انیمیشن‌سازی برای این سریال استفاده شده بود که واقعاً Style و سبک متفاوتی از انیمیشن‌هایی که می‌شناسیم را معرفی کرد و واقعاً بینندگان را مجذوب خود کرد. حال قرار است فصل دوم سریال What If…? در اواخر سال ۲۰۲۳ (ماه دسامبر) در +Disney به نمایش درآید.

معرفی فیلم‌ها و سریال‌های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول

سریال Echo

تاریخ انتشار قسمت اول: ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۰ دی ۱۴۰۲) (منتشر شده )

یازدهمین سریال MCU که بر اساس کاراکتری به همین‌ نام ساخته خواهد شد، Echo نام دارد. این سریال Spin-Off برای سریال Hawkeye است که در سال ۲۰۲۱ پخش شد. بعد از اتفاقات سریال Hawkeye “شخصیت مایا لوپز” به شهر محل تولدش برمی‌گردد تا ریشه‌های بومی امریکایی خود را بازیابی کند تا خانواده و جامعه‌ی خود را دوباره سربلند کند. این سریال را “ماریون دیر” می‌سازد و نویسندگی این سریال هم خود او بر عهده دارد و سرپرست تیم کارگردانان سریال را “سیدنی فریلند” برعهده دارد. در میان نام‌های دیگر بازیگران سریال Echo نام Charlie Cox که نقش Daredevil را برعهده دارد، می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. قسمت‌های آغازین سریال Echo در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.

سریال Agatha: Coven of Chaos

سریال Agatha: Coven of Chaos

تاریخ انتشار قسمت اول: سال ۲۰۲۴ (دقیق نامشخص)

 همانطور که از نام این سریال مشخص است، قرار است بیشتر با کاراکتر Agatha از سریال Wandavision آشنا شویم. “جک شفر” سازنده‌ی سریال است و نویسندگی آن را نیز برعهده دارد (سازنده وانداویژن) و همچنین سرپرستی تیم کارگردانان سریال نیز بر دوش اوست. این سریال نیز در سال ۲۰۲۴ پخش خواهد شد.

سریال Daredevil: Born Again

معرفی فیلم‌ها و سریال‌های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول 1

تاریخ انتشار قسمت اول: نامشخص

بعد از آنکه مشخص شد در سال ۲۰۲۰ چارلی کاکس با کوین فایگی ملاقات داشته و قرار است به نقش Daredevil برگردد، طرفداران سریال Daredevil به وجد آمدند و با دیدن Charlie Cox به عنوان وکیل پیتر پارکر در Spider-Man: No Way Home بازگشت او را جشن گرفتند. حال قرار است، سریالی از این کاراکتر دیدنی و بازیگر فوق‌العاده‌اش ساخته شود. (تعداد قسمت‌ها و زمان انتشار نامشخص)

سریال Ironheart

تاریخ انتشار قسمت اول: نامشخص

سریال دیگر MCU در فاز پنجم خود، Ironheart نام دارد که Chinaka Hodge آن را می‌سازد و دیزنی پلاس آن را پخش می‌کند. این سریال براساس کاراکتری به همین نام از کمیک‌های مارول خواهد بود و این دهمین سریال در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود که توسط Marvel Studios تهیه می‌شود و دنباله‌روی فیلم‌های این مجموعه است. “دومینیک تورنز” که در فیلم Black Panther: Wakanda Forever اولین‌بار در نقش Riri Willliams با نام مستعار Ironheart ظاهر شد، در سریال نیز همین نقش را بر عهده دارد. سریال در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و Hodge در سال ۲۰۲۱ برای ساخت این مجموعه استخدام شد و در فوریه ۲۰۲۲ کارگردانان آن یعنی “سم بیلی” و “آنجلا بارنز” اضافه شدند. زمان انتشار این سریال فعلا مشخص نیست.

امیدواریم از  مطلب معرفی فیلم‌ها و سریال‌های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Homelander

تو فیلما برا اینا هایپم :

فیلم سینمایی Ant-Man And The Wasp: Quantumania

فیلم سینمایی Guardian Of The Galaxy Vol. 3

فیلم سینمایی Thunderbolts

فیلم سینمایی Blade

(◉‿◉) (◉‿◉) (◉‿◉) (◉‿◉)

تو سریالا برا اینا منتظرم :

سریال Daredevil: Born Again

سریال Loki فصل دوم

مینی سریال Secret Invasion