بیست بازی برتر سال 2020

سال 2020 را می‌توان یکی از بهترین سال‌های صنعت گیم نامید چرا که یک سری از بهترین بازیهای این صنعت در سال 2020 منتشر و ماندگار شد‌ه‌اند. سازندگان بسیار بزرگی بازیهایشان را بعد از سالها دوری از این صنعت منتشر کردند و باعث شدند شور عجیبی دوباره به صنعت بازیهای ویدئویی تزریق شود. در ادامه با سایت ساعت هفت با بیست بازی برتر سال 2020 همراه باشید.

بازی‌های بازسازی شده و ریمستر و دوباره منتشر شده، همینطور بازیهای کامل شده یا بازیهایی که بخش اول آن منتشر شده یا دوباره منتشر شده و… در این لیست قرار نگرفته‌اند تا بتوانیم از بازی‌های جدید بیشتری که در سال 2020 منتشر شده‌اند نام ببریم. 

سایت ساعت هفت مانند سال 2019 (بیست بازی برتر سال ۲۰۱۹) ، سال 2020 نیز قصد معرفی بیست بازی برتر را دارد که البته کار بسیار مشکلیست و برای ساخت لیستی منتخب بسیاری از بازیهای خوب امسال را از لیست حذف کردیم تا فقط به 20 بازی گلچین(جدید) برسیم. گلچینی که به تمام زوایای آن توجه شده و سعی شده بازیها در سبکهای مختلف در آن جا داده شوند و فقط بازیهایی در سبکی خاص آن را محدود نکند. با این حال بسیاری از بازیها میتوانستند در لیست ما جای بگیرند که به چند دلیل در لیست قرار نگرفتند، یکی اینکه بازیهای دیگر پتانسیل بیشتری داشتند و دلیل بعد اینکه بازیهای بازسازی یا دوباره منتشر شده بودند و در لیست پیش رو سعی کردیم بازیهای جدید که در سال 2020 منتشر شده‌اند و نسبت به قبل پیشرفت بیشتری داشته‌‌اند و در شرایط کنونی بهترین هستند را معرفی کنیم… امیدواریم از این مطلب لذت ببرید…

بهترین بازیهای سال 2020 براساس امتیازات سایت ساعت هفت

بهترین های سال 2020:

بهترین فیلم‌ های اکشن سال ۲۰۲۰

بهترین انیمیشنهای سینمایی سال 2020

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 

20. Yakuza: Like a Dragon [PS4]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 20. Yakuza: Like a Dragon

برخلاف سری‌های پیشین یاکوزا این نسخه حس شوخ طبعی بسیار شیرینی در دل خود داراست. همینطور مبارزات بازی بسیار پرشورتر از قبل ساخته شده و هریک از شخصیت‌های بازی بسیارخوش ساخت و دارای خصوصیات منحصر به فرد خودشان هستند. در این بازی شما می‌توانید دارودسته خود را تشکیل دهید و با شخصیت‌های مختلفِ بازی ارتباط برقرار کنید. بازی هم از لحاظ افکت‌های انیمه‌ای و هم در بخش شوخی‌ها و نحوه مبارزات کاراکترها بسیار غنی است. این بازی می‌تواند لحظات بسیار خوشی را برایتان به همراه داشته باشد و یکی از بهترین تجربه‌های سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. “بهنام بهرامی”

19. Streets of Rage 4 [All]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 19. Streets of Rage 4

بازی Streets Of Rage یکی از نوستالژی‌ترین و بیادماندنی‌ترین بازی‌های کنسول سگاست. بعد از چیزی حدود ۲۶ سال دوباره توانستیم با Axel و Blaze همراه شویم تا ریشه فساد را از این شهر برکنیم. جدای از یک سری ایرادات جزئی در بازی و کمبودها اما SOR توانست هم منتقدها را راضی کند هم طرفداران مجموعه که ۲۶ سال منتظر نسخه جدیدی از این سری بودند را به شور بیاورد. SOR ۴ بخاطر بازگرداندن آن حس و خاطرات گذشته، لیاقت بودن در لیست ما را دارد. “بهنام بهرامی”

نقد کامل: بررسی بازی Streets of Rage 4 / شورش در شهر ۴

18. Desperados III [PC]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 18. Desperados III

سکانسی از انیمیشن راتاتوئی را بیاد دارم که منتقد سرسخت غذا وقتی برای اولین بار غذایی که آن موش درست کرده بود را خورد، دوباره همان کودکی شد که در خانه‌‌ی مادری‌اش همان غذا را چشیده بود و او آن طعم را بهترین مزه دنیا می‌دانست… وقتی برای اولین بار بازی دسپرادوس 3 را بازی کردم، انگار به دوران نوجوانی برگشتم که نسخه اول بازی را انجام داده بودم. این بازی جدای از ضعف‌ها و پیشرفت‌هایش، دست روی خاطراتمان گذاشت و حس نوستالژی را بیادمان آورد. علاوه بر این بازی دارای یک گیم‌پلی هوشمندانه و داستانی زیبا به همراه شخصیت‌های دوست داشتنی است. “بهنام بهرامی”

نقد کامل: نقد و بررسی بازی Desperados III / غرب وحشیِ وحشی

17. Microsoft Flight Simulator 2020 [PC]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 17. Microsoft Flight Simulator 2020

شبیه‌ساز پرواز ماکروسافت یکی از دستاوردهای بزرگ سال 2020 محسوب می‌شود. بازیی که پرواز سراسر دنیال را با شبیه‌سازی دقیق نقشه جهان ممکن کرده است. در بازی با به پرواز درآوردن هواپیما‌های مختلف در دل آسمان می‌توانید از روی کشورهای مختلف جهان گذر کنید و در فرودگاههای سراسر دنیا فرود بیایید. بازیی که از نظر جزئیات پرواز و ساخت یک شبیه‌سازی یکی از بهترین و کاملترین بازیهای شبیه‌سازی ساخته شده تاکنون در دنیای گیم محسوب می‌شود. اما در کنار تمام حسن‌ها و شبیه‌سازی دقیق نقشه جهان ما با یک بازی جذاب طرف نیستیم… به دلیل اینکه در اصل بازی دارای هدف و جذابیت‌های یک بازی ویدئویی نیست، پس به همین دلیل نمی‌تواند برای تمام گیمرها مناسب باشد. اما مطمئنا شبیه ساز پرواز ماکروسافت یک دستاورد بسیار بزرگ برای صنعت گیم محسوب می‌شود. برای کسانی که به پرواز علاقه دارند و دوست دارند خودشان به شکل شبیه سازی شده به کنترل یک هواپیما بپردازند و در ارتفاع به دیدن زیبایی‌های هر نقطه‌ای از جهان بپردازند، این بازی می‌تواند یکی از عجایبی باشد که می‌توانند تجربه ‌کنند. “علی عظیمی”

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020

16. Nioh 2 [PS4]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / Nioh 2

بازی‌های سبک Soul همیشه جذابیت‌های خاص خودشان را دارا هستند و Nioh از بهترین‌های این سبک محسوب می‌شود. در شماره‌ی دومِ بازیِ Nioh شما با داستانی عمیق‌تر و مبارزاتی هیجان‌انگیزتر رو به رو می‌شوید. بازیی که دارای تعداد زیادی از مبارزه با باس‌هاست و می‌توانید با انواع و اقسام موجودات که دارای نقاط ضعف و قوت متفاوتی هستند دست و پنجه نرم کنید. سیستم مبارزه مدرن و داستان جذاب و طراحی محیط خاص از بازی Nioh 2 یکی از بهترین‌های سال 2020 را ساخته است و یک خاطره جذاب و البته سخت را از این اثر برایتان به یادگار می‌گذارد. “علی عظیمی”

برعکس شماره قبل شما در این شماره می‌توانید کاراکتر خود را شخصی سازی کنید. از آنطرف باس‌های بازی بسیار خوش ساخت و مانند سری پیش فانتزی ولی بسیار سخت طراحی شده‌اند تا نفستان را بگیرند. اگر از طرفداران سری دارک سولز هستید و دلتان برای یک گیم‌پلی چالش برانگیز تنگ شده است، بازی نیو 2 را نباید از دست بدهید. همینطور نسخه رایانه‌های شخصی بازی در 5 فوریه ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد…. “بهنام بهرامی”

نقد کامل: نقد و بررسی بازی Nioh 2 / شکست هایی برای پیروزی

راهنمایی: راهنمایی مبارزه با همه ی باس های بازی Nioh 2 / به همراه ویدیو

15. Call of Duty Warzone [All]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 15. Call of Duty Warzone

سری ندای وظیفه همیشه دارای پتانسیل بالایی برای سرگرم کردن مخاطبانش بوده و بازی رایگان آنها نیز با داشتن یک گیم‌پلی هیجان انگیز توانسته یکی از بهترین‌های سال ۲۰۲۰ لقب بگیرد. اگر از بازی‌هایی مانند فورتنایت یا پابجی خسته شد‌ه‌اید و به دنبال یک تجربه منحصر به فرد هستید و می‌خواهید بازی کاملاً رایگان هم باشد و تجربه جنگ و کار تیمی را به مرز واقعیت برساند، بازی کال آف دیوتی وارزون برای شماست. گرافیک بسیار عالی و پر جزئیات، در کنار اِلمان‌های بتل رویال، معجونی بسیار خوش طعم را برایتان به ارمغان خواهد آورد. این بازی رایگان است پس منتظر چه هستید بازی را دانلود کنید و از آن نهایت لذت را ببرید… “بهنام بهرامی”

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020

14. Genshin Impact [All]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 14. Genshin Impact

یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای سال ۲۰۲۰ بازی‌های رایگان قدرتمند آن بود و بازی Genshin Impact مسلما در صدر بهترین بازیهای رایگان سال قرار می‌گیرد و همینطور می‌توان به عنوان یکی از بهترین بازیهای موبایلی چند سال اخیر از آن یاد کرد. در بازی Genshin Impact شما در دنیای بزرگ بازی می‌توانید آزادانه به انجام ماموریت‌های گوناگون بپردازید و با دشمنان متفاوت بازی دست و پنجه نرم کنید و به حل پازلهای جذاب بازی بپردازید. همینطور سیستم گشت زنی محیط و یافتن آیتم‌های مخفی مختلف، بازی را خاص و عالی کرده است. علاوه بر این سیستم مبارزات هیجان انگیز، داستان غنی به همراه شخصیت‌های دوست داشتنی از دلایل دیگری است که این بازی را به یکی از بهترین‌های سال ۲۰۲۰ تبدیل کرده است. “علی عظیمی”

نقد کامل: بررسی بازی Genshin Impact / تقلیدی هیجان انگیز

13.Spiritfarer [All]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 13.Spiritfarer

در سال ۲۰۰۲۰ بازی Spiritfarer معنی تازه‌ای به بازی‌های ماجراجویی بخشید. بازیی که شما در نقش یک ملوان کشتی به سفر و گشت و گزار و کشف ناشناخته‌ها می‌پردازید. بازیی که آرامشِ عمیقی درونش وجود دارد و شما را دعوت به ساخت یک خانواده با یافتن شخصیتهای دوست داشتنی مختلف سراسر دنیای بازی می‌کند و به شما اجازه ساخت ساختمان‌های متنوع درون کشتی‌تان می‌دهد. دیری نمی‌پاید که کشتی کوچک شما تبدیل به یک شهر با تمام امکانات به همراه شخصیت‌های گوناگون شده است و شما از آنچه ساختید به شور می‌آیید. یکی از آرامش‌بخش‌ترین و جالب‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ بازی Spiritfarer است که می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول کند و یک خاطره ماندگار از یکی از بهترین ماجراجویی‌های سال 2020 برایتان به یادگار بگذارد… “امین علیرضائی” 

12. Assassin’s Creed Valhalla [All]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 12. Assassin's Creed Valhalla

شماره جدید اساسین کرید باز هم جهانی بسیار بزرگ و پرجزئیات با طراحی منحصر به فرد و ماندگار را به همراه داستان‌ها و شخصیت‌های مختلف این بار در دل دنیای وایکینگ‌ها برایمان خلق کرد. دنیایی پویا، داستان کلی قوی با شخصیتهای دوست داشتنی، سیستم مبارزات قدرتمند و قابل شخصی سازی در درجه سختی بالای بازی را می‌توان از نکات مثبت بازی عنوان کرد. باید گفت والهالا ارزش وقتی که برایش می‌گذارید را دارد و برای کسانی که از دو شماره قبلی لذت بردند یک باید محسوب می‌شود و مسلما به یک بازی جذاب و عالی برایشان تبدیل خواهد شد که ساعتها میتواند آنها را سرگرم کند. والهالا یکی از بهترین بازیهای سال 2020 محسوب می‌شود و مسیرِ جدیدِ سریِ اساسین کرید را به شکل تازه‌تری دنبال می‌کند… “علی عظیمی”

نقد کامل: نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Valhalla

اطلاعات بیشتر: همه چیز در مورد بازی Assassin’s Creed Valhalla

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020

11. Cyberpunk 2077 [PC]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 11. Cyberpunk 2077

برخلاف انتظاراتمان سایبرپانک نتوانست یک عنوان بی‌نقص باشد اما با تمام نقص‌هایش بازی در بسیاری از فاکتورها یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. سایبرپانک ۲۰۷۷ در جهان‌سازی و خلق یک دنیای منحصر به فرد مطمئنا امسال یک سر و گردن بالاتر از دیگر عناوین سال ۲۰۲۰ قرار داشت و این را هرکسی که کمی در دنیای بازی دقت کند متوجه خواهد شد. سایبرپانک در خلق شخصیت‌های عمیق و ماندگار و ایجاد داستان‌های بسیار شنیدنی و مراحل اصلی و فرعی با طراحی عالی، ساخت انیمیشنهای قدرتمند و بسیاری از دیگر فاکتورها با فاصله یکی از بهترین‌های سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. با اینکه باگ‌ها و مشکلات گرافیکی و برخی مشکلات هوش مصنوعی کمی از ارزشهای اثر کم کرده اما نمی‌توان به خاطر این مشکلات چشممان را به روی دنیای کم نظیری که سی‌دی پروجکت خلق کرده ببندیم و فقط با نگاهی احساسی و منفی بازی را ببینیم. بازی سایبرپانک با تمام این تفاسیر از بهترین تجربه‌های سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود و تجربه‌اش تا چند ماه آینده با برطرف شدن مشکلات می‌تواند شیرین‌تر و جذاب‌تر نیز باشد… “امین علیرضائی”

نقد کامل: بررسی بازی Cyberpunk 2077 نسخه PC / زیبای بی‌روح!

راهنمایی کامل: راهنمایی کامل تمام مراحل بازی سایبرپانک 2077

10. Spider-Man: Miles Morales [PS4]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 10. Spider-Man: Miles Morales

در ادامه یکی از بهترین بازیهای جهان باز، سونی روح تازه‌ای به عنوان سال 2018 خود دمید و نشان داد که حتی می‌توان از یک بازی تکراری نیز با امکانات و روح جدید، یک مزه‌ی کاملا نو و خاص خلق کرد. در Spider-Man: Miles Morales با قهرمان تازه‌ای رو به رو می‌شویم که لباس مرد عنکبوتی را به تن می‌کند تا مدافع مردم در برابر پلیدی‌ها در نیویورک سیتی باشد. مایلز شاید تجربه پیتر پارکر را نداشته باشد اما قلب بزرگی در سینه دارد و برای نجات مردم دست به هرکاری میزند. بازی Spider-Man: Miles Morales با داستانی جذاب و گیم پلی هیجان انگیز و شخصیت‌هایی به یادماندنی یکی از بهترین تجربه‌های سال 2020 محسوب می‌شود. “علی عظیمی”

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020

9.Crusader Kings 3 [PC]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 9.Crusader Kings 3

بازی Crusader Kings 3 یکی از عمیق‌ترین و بلند پروازانه‌ترین بازی‌های استراتژیک ساخته شده در تمام دوران است. اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های استراتژیک هستید و در این سال‌ها از نبود یک بازی استراتژیک خوب کلافه بودید بازی Crusader Kings 3 می‌تواند یک انتخاب ویژه برایتان باشد. بازیی هوشمندانه، سیاست مدارانه و بسیار عمیق و پر از انتخاب‌های تاثیرگذار که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم دسیسه‌ها و داستان‌های پشت پرده امپراطوری‌ها کند. داستان‌هایی پرعمق، احساسی، تاثیرگذار و تکرار نشدنی! هر کس به نسبت وقتی که میگذارد از این بازی لذت خواهد برد اما نتیجه نهایی برای همه یکسان است… متحیر شدن و تایید براینکه با یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های داستان ساز و استراتژیک تمام دوران طرف هستیم… “علی عظیمی”

نقد کامل: بررسی بازی Crusader Kings 3 /پشت پرده داستان یک امپراطوری

8. DREAMS [PS4]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 8. DREAMS

در Dreams هر آرزویی که دارید برآورده خواهد شد! این یک بازی کامپیوتری بینهایت است که به نوعی تماما به مهارت و خلاقیت شما بستگی دارد که چگونه بتوانید از آن لذت ببرید. بازی Dreams یک بسته‌ی رویایی در دنیای گیم محسوب می‌شود که کاملا به خلاقیت و نگاه شما وابسته است. مانند یک مداد و یک تکه کاغذ سفید می‌ماند که اگر به دست یک هنرمند بیفتد می‌تواند به یک تکه شاهکار تبدیل شود. بازی Dreams برای همه است و هر کس با هر مقدار خلاقیت و استعداد می‌تواند رویاهایش را به واقعیت تبدیل کند. مراحل مختلف درست کند و یا اصلا فقط مراحل دیگر بازیکنان را بازی کند و لذت ببرد. یک بازی کاملا متفاوت که منحصربه فرد و رویایی است و داشتنش در کلکسیون بازی‌هایتان کاملا ضروری خواهد بود. “علی عظیمی”

نقد کامل: بررسی بازی Dreams / رویایی‌ترین بازی

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020

7. Animal Crossing: New Horizons [Switch]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 7. Animal Crossing: New Horizons

باز هم نینتندو و بازیی که سرگرم کننده، بی انتها و همه پسند است. در نسخه جدید Animal Crossing پا به جزیره‌ای متروکه می‌گذاریم که به اندازه خلاقیتی که در ذهنتان دارید می‌توانید آن را بسازید و در دل طبیعتش نفس بکشید و یک بازی خانوادگی و بی‌انتها را تجربه کنید. در Animal Crossing جزیره خود را بازسازی کنید، به گشت زنی بپردازید، به هر گوشه و کنار جزیر‌ه‌تان بروید، ماهی‌گیری کنید، کشاورزی کنید و در کل زندگی کنید. بازیی که یکی از آرامش بخش‌ترین بازیهای سال 2020 محسوب می‌شود و برای کسانی که میخواهند کمی از مشکلات زندگی را فراموش کرده و خود را غرق دنیایی خارج از واقعیت ببینند یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود و میتواند برای هر سن و سالی لذت بخش و عالی باشد…“علی عظیمی”

6. DOOM Eternal [All]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 6. DOOM Eternal

بازی Doom Eternal یکی از هیجان انگیزترین و بهترین بازیهایی است که می‌توانید در چند سال اخیر آن را تجربه کنید. گیم‌پلی بازی سریع، هیجان انگیز و بسیار هوشمندانه و فوق‌العاده عالی درست شده و امکانات متنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد تا به کمک آنها بتوانید انواع و اقسام دشمنان و اهریمنان بازی را در سریعترین زمان ممکنه شکست دهید. همینطور وجود درجات سختی متنوع باعث افزایش تکرار پذیری بازی شده و کاری کرده هرکسی با هر سطحی از گیم از بازی لذت ببرد. بخش چند نفره‌ی هیجان انگیز، گرافیک و صداگذاری عالی را نیز به جمع تمام موارد ذکر شده اضافه کنید تا با یک بازی عالی و تمام و کمال طرف باشیم. Doom Eternal یک سرگرمی به تمام معناست و یکی از بهترین بازی‌های اول شخص چند سال اخیر و بهترین بازی اول شخص سال 2020 می‌توان از آن نام برد… “علی عظیمی”

نقد کامل:  بررسی بازی Doom Eternal / سرعتِ جهنمی

رتبه بندی پنج بازی برتر باقی مانده بسیار سخت بود چراکه هر کدام از بازیهای پیش رو میتوانند در رده‌های مختلفی قرار بگیرند و هرکدام ارزش این را دارند که حتی به عنوان بازی سال 2020 معرفی شوند و شما بسته به دیدگاهتان نسبت به دنیای گیم می‌توانید رتبه‌بندی متفاوتی داشته باشید… اما انتخاب ما به شرح زیر است.

5. Ghost of Tsushima [PS4]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 5. Ghost of Tsushima

بازی Ghost of Tsushima یک عنوان عالی‌‌ست که یک خاطره‌ی بسیار متفاوت و دوست‌داشتنی از خود در ذهنتان باقی می‌گذارد.  مانند یک تابلوی هنری زیبا می‌ماند که شما را در درون خود فرو می‌برد و وارد جو خاص زیبای سامورایی خود می‌کند. این بازی یکی از زیباترین گرافیگ‌های هنری سال ۲۰۲۰ را داراست و از لحاظ تکنیکی نیز کم نقص و دیدنی درست شده‌است. جزئیات گرافیکی بازی چشم‌نواز است و شما را درون قاب‌های بازی فرو می‌برد. از دیگر نکات مثبت بازی نبردهای بازی است که به شدت هوشمندانه ساخته شده و حال و هوای ویژه‌ای به بازی داده‌ است. در کنار نبردهای خونین و جذاب بازی مهمترین خصوصیت بازی Ghost of Tsushima حس ویژ‌ه‌ای است که در هنگام ماجراجویی در درون شما شکل می‌گیرد و شما را غرق ماجراهای بازی می‌کند و گذر لحظه‌ها را از یاد خواهید برد… “علی عظیمی”

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020

نقد کامل: بررسی بازی Ghost of Tsushima / روحِ جزیره‌ی سوشیما

4. Ori and the Will of the Wisps [X-one]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 4. Ori and the Will of the Wisps

یکی از بهترین و هنری‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ بازی Ori بود بازی که با گرافیک هنری خیره کننده و طراحی مراحل اعجاب انگیزش یک بازی پلتفورمر به یادماندنی و ماندگار را برای گیمرها خلق کرد. کنترل به شدت رویایی و نرم و اکشنهای هیجان انگیز و باسها و مینی‌ باس‌های جذاب و بسیار هوشمندانه، بازی را به یکی از جذابترین بازیهای 2020 تبدیل کرده است. بازیی که یک داستان دوست داشتنی به همراه شخصیتهای منحصر به فرد را داراست و یکی از بهترین بازیهای پلتفورمر ساخته شده در دنیای گیم میتوان از آن نام برد. بهترین بازی پلتفورمر سال 2020، یکی از بهترین گرافیک‌های هنری، یکی از شنیدنی‌ترین آهنگهایی که در سال 2020 شنیدید و یکی از بهترین طراحی مراحل در سال 2020 را می‌توان بازی Ori نامید. “امین علیرضائی”

بازی Ori and the will of wisps جزو آن دسته بازی‌هایی است که تا مدت‌ها به خاطر گیم‌پلی هیجان انگیز و هوشمندانه، داستان مجذوب کننده و گرافیک هنریِ دیدنی‌اش شما را غرق دنیای خود می‌کند. داستان Ori را به هیج عنوان از دست ندهید چرا که یک خاطره‌ی ماندگار را برایتان خلق خواهد کرد. “علی عظیمی”

نقد کامل: بررسی بازی Ori and the will of wisps / سحر آمیز و روح نواز

راهنمایی: راهنمای مبارزه با باس های بازی Ori and the Will of the Wisps

3. Half-Life: Alyx [PC-VR]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 3. Half-Life: Alyx

بعد از سال‌ها انتظار برای شماره جدیدی از بازی هاف لایف بلاخره Valve با انتشار نسخه Alyx برای VR دوباره تحولی عظیم در بازی‌های رایانه‌ای بوجود آورد. در این بازی با یکی از عجایب دنیای گیم در زمینه فیزیک طرف هستیم و باز Valve اثری را خلق کرد که شما را به شدت متحیر خود می‌کند. هر شیئ در دنیای بازی دارای فیزیکی متحیرکننده است و Valve یک جهش به شدت بزرگ را در بازیهای کامپیوتری بوجود آورده که مسلما در سال‌های آینده تاثیر بیشتر آن را در این صنعت شاهد خواهیم بود. “علی عظیمی”

چند سالی از عرضه عینک‌های واقعیت مجازی می‌گذرد اما نمی‌توان بازی‌های زیادی که در این تکنولوژیِ جدید موفق بوده‌اند را نام برد. امسال بازی هاف لایف الیکس منتشر شد و علاوه براینکه در انحصار رایانه‌های شخصی بود، از عینک‌های واقعیت مجازی هم استفاده کرد تا تجربه‌ای منحصر به فرد را برای ما به ارمغان بیاورد. داستان، فیزیک بازی، گیم پلی جذاب، سلاح‌های نوآورانه و تجربیاتی که ما در طول این سال‌ها در حالت سوم شخص داشتیم در این بازی به صورت کاملاً واقع گرایانه در بازی گنجانده شده که تجربه‌ای بسیار خاص و عالی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. “بهنام بهرامی”

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020

2. The Last of Us Part II [PS4]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 2. The Last of Us Part II

در هنگام بازی “آخرین ما ۲” یادمان رفت که با یک بازی ویدئویی طرف هستیم! آنقدر روایت داستانی بازی واقعی و گیم‌پلی بازی پویا و واقعی بود و بازی از لحاظ فنی و گرافیگ و بسیاری دیگر از فاکتورها بدون نقص ظاهر شده بود که آن را با فیلم‌های سینمایی مقایسه کردیم! “آخرین ما ۲” یکی از جسورانه‌ترین بازی‌های کامپیوتری ساخته شده تمام دوران است. امسال بهترین و بدون نقص‌ترین گرافیک فنی را در این بازی نظاره کردیم. همینطور یک گیم‌پلی پویا به همراه هوش مصنوعی به شدت واقعی را در طول بازی دیدیم که به شدت تحت تاثیرمان قرار داد. از همه این‌ها بالاتر بازی لحظاتی تاثیرگذار و ماندگار را در صنعت گیم خلق کرد. بازی کاری با شما کرد که انگار شما به بخشی از دنیای بازی متصل شدید و دیگر حس نمی‌کردید در حال انجام یک بازی هستید و خود را در حال زندگی کردن در این اثر متفاوت دیدید! شاید بخش‌هایی از داستان را دوست نداشته باشیم اما این را قبول کنید که اگر با بازیی مانند شماره اول طرف بودیم دیگر تا این حد متحیر اتفاقات بازی نمی‌شدیم و همین جاه‌طلبی بازی بود که آن را به یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیر صنعت گیم تبدیل کرد. بهترین گرافیگ فنی سال، بهترین بازی کنسول PS4، بهترین بازی اکشن ماجراجویی و یکی از بهترین داستان‌ها و گیم‌پلی‌ها، صداگذاری و آهنگ سازی‌ها در سال ۲۰۲۰ بازی The Last of Us Part II محسوب می‌شود… با تمام این حرفها “آخرین ما ۲” با تمام خوبی‌هایش پتانسیل یک بازی تکرار شونده را ندارد و داستانش تلخ‌تر و خطی‌تر از آن است که بخواهیم چندین بار آن را تجربه کنیم و بیشتر شبیه یک فیلم تاثیرگذار و خاطره انگیز می‌ماند که با یک بار تجربه کردنش تاثیرش تا مدت‌ها برایمان ماندگار می‌شود… “امین علیرضائی”

نقد کامل: بررسی بازی The Last of Us Part II /مسیرِ بی پایانِ انتقام (قسمت اول)

بررسی داستان ، شخصیت‌ها و پایان بازی Last of Us Part II (قسمت دوم)

1. Hades [PC]

بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 / 1. Hades

اما بهترین بازی سال باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ ما در مورد بازی ویدئویی حرف می‌زنیم و مسلما همه قبول داریم که مهمترین فاکتورِ موفقیت یک بازی گیم‌پلیِ نوآورانه و قابلیتِ تکرار پذیری بالای آن است. این تجربه را امسال بیشتر از هر بازی دیگری در Hades کسب کردیم…

هر بار تجربه کردن بازی Hades حس متفاوتی دارد و اتفاقات خاصی برایتان رقم می‌خورد. در بازی Hades برخلاف دیگر بازی‌ها شکست خوردن لازمه‌ی ادامه‌ی داستان و پیروزی‌های بزرگ‌تر است. با شکست خوردن است که داستان بازی روایت می‌شود و اتحاد و یکپارچگی در داستان بین شخصیت‌های مختلف آن شکل می‌گیرد و اتفاقات بزرگ‌تری در آینده رقم می‌خورد… برخلاف یک روایت خطی در Hades با هر بار مرگ و پیروزی داستان دیالوگهای متفاوتی تجربه خواهیم کرد…

Hades نه تنها بهترین بازی سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود بلکه از نظر طراحیِ مراحل و گیم‌پلی یکی از بهترین و کم نظیرترین بازی‌های ساخته شده تاکنون در دنیای گیم است. هر بار بازی کردن بازی حس تازگی خاصی برایتان دارد و تنوع کم‌نظیری در بازی دیده می‌شود که تحت تاثیرتان قرار می‌دهد و به شدت شما را به بازی وابسته می‌کند. گیم‌پلی بازی Hades واقعا سیری ناپذیر است و هر بار شروع کردن بازی یک ماجرای جذاب و متفاوت را برایتان رقم خواهد زد…

بازی‌ها را ما نه فقط برای گرافیک بهتر یا زرق و برق چشم نواز بلکه به خاطر گیم‌پلی منحصربه فرد و نوآورانه دوست داریم و Hades یک بازی تمام نشدنی، به همراه آهنگ‌های حماسی زیبا، گرافیگ هنری چشم‌نواز با افکت‌های تصویری بسیار زیبا، نبردهای هیجان انگیز متفاوت و طراحی مراحل قدرتمند و در کل یک گیم‌پلی بینهایت است که حتی با گذشت ده‌ها ساعت(و حتی خیلی خیلی بیشتر!) بازی کردن همچنان چیزهای جدیدی در درونش دارد که شما را غافلگیر کند و یکی از نوآورانه‌ترین و بهترین روایت‌های داستانی در دنیای گیم را درون خود داراست. در کل بازی Hades حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و از هر نظر کامل و به معنای واقعی کلمه یک بازیِ شاهکار است! اگر با نگاه یک گیمر نه یک فن به بازیهای ۲۰۲۰ نگاه کنید مسلما بهترین بازی سال ۲۰۲۰ عنوانی جز بازی Hades نخواهد بود… “علی عظیمی”

نقد کامل: نقد و بررسی بازی Hades / فرار از دنیای زیرزمین


امیدواریم از مطلب ” بیست بازی برتر سال 2020 / بهترین بازیهای سال 2020 ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد
احمد

سلام خسته نباشید واقعا لیست عالی بود و به نظرم Hades یکی از بهترین‌های چند سال اخیر هستش بازم ممنونم

امین علیرضائی
پاسخ به  احمد

ممنون از نظرتون