راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دهم (Chapter Ten)

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دهم (Chapter Ten)

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 Remake (منوی اصلی)

ویدیوی اختصاصی بازی Resident Evil 4 Remake فصل دهم (Chapter Ten)

توضیحات ویدیو: 1. ویدیوی تهیه شده برای شما به صورت انحصاری از درجه سختی Professional و بازی جدید (نه New Game+) کپچر شده است. 2. در این ویدیو تمام مراحل فرعی بازی یا درخواست‌های تاجر انجام شده و تمام گنج‌های بازی نیز پیدا شده است. 3. همینطور سعی شده بیشترین دشمن در بخش‌های مختلف بازی شکست داده شود و از رد کردن قسمت‌های مختلف فقط با دویدن خودداری شده است، چراکه این دست کاملا برای سرگرمی نه برای کسب S+ در بازی انجام شده است. (در بالاترین درجه سختی خود را در برابر بیشترین چالش ممکن قرار داده‌ایم!) 4. در این ویدیوها برای کشتن باس‌ها به هیچ عنوان از راکت لانچر استفاده نشده است. 5. بیشتر دموها و فایل‌های صوتی و تصویری بازی نمایش داده شده است.

بخش اول: کتابخانه (دو) (Library)

بازرگان اقلام جدیدی در انبار دارد، از جمله Chalice Of Atonement که می‌توانید اسپینل‌ها را با آن معاوضه کنید و فوراً آن را با جواهرات اضافی پوشانده و با قیمتی بالاتر بفروش برسانید. هنگامی که تعمیرات و تراکنش‌های لازم را انجام دادید، از دری که مجسمه Chimera را در فصل قبل باز کردید، عبور کنید.

مقداری مهمات روی میز سمت چپ و یک درخواست بازرگان در سمت راست وجود دارد. بازرگان از شما می‌خواهد که یک آرمادورای فوق‌العاده قدرتمند را در مقبره زیرین شکست دهید. وارد کتابخانه، جایی که اخیراً در نقش اشلی در آنجا بازی کردید، بروید. در این راهرو آخرین موش را شکار کنید تا ماموریت بازرگان را کامل کنید. اگر دو مورد اول را قبل‌تر نکشته‌اید، آنها در ورودی اتاق غذاخوری و سالن خروجی از Armory هستند.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دهم (Chapter Ten)

هنوز نیازی نیست مستقیم به دنبال شوالیه بی‌رحم بروید – در عوض، به سمت کتابخانه منحرف شوید و به سمت پلکان مخفی که اشلی قبلاً از آن بالا رفته بود، بروید. دستگاه مکعب را در شکاف بالای پله‌ها قرار دهید و آن را بچرخانید تا شکاف‌ها با سوکت مطابقت داشته باشند. مسلسل تهاجمی CQBR را پاداش خواهید گرفت! (مسلسل بسیار قدرتمندی است ولی به علت آنکه مهمات زیادی در طول بازی از آن بدست نمی‌آورید، در هیچکدام از درجات سختی مخصوصاً برای +S کردن بازی توصیه نمی‌شود ولی برای +NG بسیار عالی است)

اگر پول نقد اضافی در دست دارید، حتی می‌توانید آن را مستقیماً برای برخی ارتقاء‌ها به نزد بازرگان ببرید. بعد، به سمت کتابخانه بروید، جایی که اشلی نشان خانواده سالازار را قرار داد. از دستگاه مکعب برای باز کردن جعبه در اینجا استفاده کنید و مجسمه‌ی طلایی را بدست آورید، سپس به بالکن بروید. در طرف دیگر بالکن یک نردبان است که می‌توانید آن را پایین بیاورید و به شما اجازه می‌دهد هر طور که می‌خواهید بین دو مکان جابه‌جا شوید.

وقتی برای مبارزه آماده شدید، با آسانسور از کتابخانه به سمت مقبره پایین بروید. شوالیه بی‌رحم توسط دو آرمادورای معمولی در کنارش محافظت می‌شود. به محض اینکه آنها متحرک شدند، از یک سلاح (TMP یا Rifle) برای شلیک به تکه‌های گوشتی آنها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود پلاگای آنها کلاه‌خود را کنار زده و نمایان شود، پس با نارنجک Flash به راحتی می‌میرند. به این ترتیب، مبارزه با شوالیه بی‌رحم تن‌به‌تن خواهد بود.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دهم (Chapter Ten)

فاصله خود را حفظ کنید و اجازه دهید شوالیه بی‌رحم حمله کند، یا در آخرین ثانیه به کناری بدوید تا از ضربات شمشیر او به خود جلوگیری کنید. وقتی پشت شوالیه بی‌رحم به شماست، با قوی‌ترین سلاحی که در اختیار دارید، به Plaga ضربه بزنید – آسیب زیادی می‌بیند! اگر چنانچه مهماتتان کم است، دو گلدان در گوشه‌های دور اتاق در دسترس قرار دارند.

هنگامی که شوالیه، کلاه‌خود را از دست بدهد، پلاگایش را نمایان می‌کند پس مانند سایرین نابودش کنید تا او را برای همیشه به درک بفرستید. سه شوالیه هر کدام جواهری می‌ریزند، پس مطمئن شوید که همه آنها را قبل از ادامه‌ی راه جمع‌آوری کرده‌اید!

بخش دوم: سالن رقص (Ballroom)

پس از اتمام تمام اهداف جانبی در محوطه بزرگ Hall، از درب‌های دوتایی اتاق آن سوی مجسمه Chimera عبور کنید. همانطور که در راهرو پیش می‌روید، دو حشره غول پیکر از سمت راست به شما حمله می‌کنند. آنها آسیب زیادی برای از بین بردن متحمل نمی‌شوند – یک تیر شاتگان یا چند تیر کلت برای هر یک باید کافی باشد – اما اگر به آنها اجازه دهید می‌توانند حسابی روی اعصابتان بروند.

درب اصلی جلو قفل است، بنابراین از روی نرده به سمت چپ بپرید. دو حشره‌ی دیگر از زیر پایتان ظاهر می‌شود. آنها را بکشید و از پله‌ها بالا بروید (نیازی به حرام کردن گلوله نیست فقط به سمت درب بالای پله‌ها بدوید) اتاق بزرگی را که پیدا می‌کنید، منابع‌ را جمع‌آوری کنید، مطمئن باشید که اسپری کمک‌های اولیه را از کابینت شیشه‌ای سمت چپ ورودی برداشته‌اید. یادداشت روی میز را در انتهای آن بخوانید و آویز گوشه اتاق را به پایین بیندازید و آیتم را بردارید، سپس از درب به سمت راست خارج شوید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دهم (Chapter Ten)

مسیر را دنبال کنید تا به مجموعه‌ای از پله‌ها در سمت چپ خود برسید. در پایین، شما از همه طرف توسط انبوهی از حشرات مورد حمله قرار خواهید گرفت. به فضای بسته زیر پله‌ها دور بزنید تا حداقل تعداد آنها را در هنگام حمله کنترل کنید و از TMP یا شات‌گان برای کشتن سریع آنها استفاده کنید. فرود در میانه راه پله‌ها نیز مکانی عالی برای زدن حشرات در یک زمان است.

دشمنان اینجا از نظر فنی بی‌پایان نیستند، اما مطمئناً چنین احساسی به شما دست خواهد داد! اگر بتوانید آیتم‌های Healing خود را با دقت مدیریت کنید، این یکی از بهترین مکان‌ها در بازی برای جمع‌ کردن مهمات و پول است. زیرِ پله‌هایی که از کنارش وارد اینجا شدید، نردبانی پیدا می‌کنید. از آن بالا بروید و اهرم را بکشید تا اولین دروازه به ناحیه بعدی باز شود. قبل از حرکت، هنگام بالا رفتن، در پائین، زیر سکوی اهرم را بررسی کنید تا یک صندوق حاوی یک Ornate Beetle پیدا کنید. راه خود را در سراسر میدان به سمت پله‌های منتهی به سمت دیگر طی کنید، اهرم دوم آنجاست. پس از باز کردن هر دو اهرم، از دروازه باز شده فرار کنید تا به چالش بعدی خود برسید. اگر وقت دارید، زیر لوستر افتاده چلیک حاوی یاقوت را خواهید یافت.

بخش سوم: سرسرا (Antechamber)

در ناحیه بعدی، وزنه تعادل را به سمت چپ پل متحرک شلیک کنید تا آن را تا حدی پایین بیاورید. سپس در قسمت برجسته سمتِ چپِ مجسمه بایستید تا زاویه شلیک به دست آورید که به شما امکان می‌دهد وزنه تعادل دوم را از بین ببرید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دهم (Chapter Ten)

در داخل یک مبارزه خطرناک با دو گارادور و تعداد زیادی گانادو است. گارادورها به هر چیزی که در دسترس باشد حمله می‌کنند، بنابراین سعی کنید آنها را مجبور کنید به گروه‌هایِ گانادوها حمله کنند تا آنها را بکشند (یکی از بهترین تاکتیک‌ها انجام همین استراتژی است) وقتی با همه گانادوها برخورد کردید، می‌توانید با احتیاط از گارادورها فرار کنید و هر زمان که فرصت داشتید به پشت آنها شلیک کنید.

نارنجک‌ها در اینجا فوق‌العاده عمل می‌کنند، زیرا می‌توانند همزمان به چندین دشمن آسیب برسانند و توجه گارادورها را به خود جلب کنند (اگر +S می‌خواهید نارنجک‌های Heavy Grenade خود را حرام نکنید ولی اگر سه تا از آنها را به طور درست استفاده کنید هر دو گارادور به سرعت کشته می‌شوند.)

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دهم (Chapter Ten)

هر گارادور یک شاخِ تکشاخ رها می‌کند. برای باز کردن درب اتاقِ Throne Room به هر دو نیاز دارید. هنگامی که تمام دشمنان در اتاق مُردند، همه چیز را غارت کنید و به راهتان ادامه دهید.

بخش چهارم: اعماق (Depths)

هنگامی که گیم پلی پس از میان‌پرده از سر گرفته می‌شود، تنها مسیر رو به جلو را انتخاب کنید و مطمئن شوید که گیاه سبز را در سمت چپ جمع کرده‌اید. شما تونلی را پیدا خواهید کرد که باید زیر آن خم شوید. در طرف دیگر، یک حشره در زیر آب کمین کرده است. قبل از اینکه ظاهر شود مراقب درخشش چشمانش باشید تا قبل از اینکه بتواند به شما آسیب وارد کند، هلاکش کنید. چندین حشره در امتداد گذرگاه باریک وجود دارند که در ادامه‌ی مسیر به سراغتان می‌آیند. شات‌گان خود را برای مقابله با آنها به محض ظاهر شدن، آماده کنید. اولین مجموعه از پله‌ها توسط یک درب قفل شده مسدود شده است، بنابراین تا زمانی که سیاه‌چاله را پیدا کنید به سمت راست ادامه دهید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دهم (Chapter Ten)

به دنبال شکافی در دیوار باشید که نور از پشت آن می‌آید. لئون می‌تواند دیوارِ در حال فرو ریختن را خراب کرده و فضای کافی برای وارد شدن به آن ایجاد کند. قبل از ادامه، گوشه سمت راستِ شکاف را بررسی کنید تا یک تاج زیبا پیدا کنید. (روی آن سنگ‌های گرانبها بگذارید تا بالاترین قیمت بفروشید) وقتی وارد اتاق روشن شدید، گیاه زرد را در گوشه سمت راست بردارید و از نردبان به سمت تونل‌ها بالا بروید. به سمت پایین‌دستِ تونل بروید، در حالی که مسیر را طی می‌کنید، آیتم‌ها را غارت کنید. در اولین طاقچه سمت چپ یک چلیک حاوی بِریل قرمز از سقف آویزان است – آن را از دست ندهید!

این بخش شامل یکی از عروسک‌های سالازار است

مکان تمام عروسک های سالازار (Castellan Doll) در Resident Evil 4 Remake

وقتی مشعل بنفش بازرگان را دیدید در سمت راست عروسک سالازار را بشکنید و بعد از تاجر دیدن کنید و بعد در ماشین‌تحریر اتاق بازی را ذخیره کنید. راهروها را از طریق اتاق ذخیره نیتروژن مایع ادامه دهید. یادداشت ایسیدرو را بعد از باز کردن درب، روی میز بخوانید، سپس دور میز قدم بزنید و وارد راهروی بعدی شوید. در دوراهی به راست بپیچید و وارد اولین درب جانبی که می‌بینید، شده، اهرم را به داخل بکشید تا راه رو به جلو باز شود.

بخش پنجم: مبارزه با Verdugo

گذرگاه اصلی را ادامه دهید – یک گذرگاه جانبی خواهید دید، اما درب انتهای آن قفل است، بنابراین فعلاً آن را نادیده بگیرید. هنگامی که شاخک از زمین بیرون می‌جهد، آماده باشید که باید آن را جاخالی دهید. وقتی وارد یک اتاق مربع شکل می‌شوید، از شاخک دوم که درست از کنار ورودی بیرون می‌جهد، جاخالی دهید و به سمت گوشه سمت راست بروید. بهترین مسیر این است که مسیر طولانی‌تری را در جهت عقربه‌های ساعت انتخاب کنید، زیرا یک گیاه سبز در گوشه سمت چپ وجود دارد. سوئیچ را بکشید تا برق روشن شود، سپس شروع به دنبال کردن مراحل خود کنید. همانطور که به خروجی اتاق نزدیک می‌شوید، توسط Verdugo، بادیگاردِ سالازار مورد حمله قرار می‌گیرید.

مکان تمام عروسک های سالازار (Castellan Doll) در Resident Evil 4 Remake

به سمت چراغ سبز روی دیوار رفته و کنار سوییچ بایستید و با نزدیک شدن Verdugo آن را فشار دهید. انفجار نیتروژن مایع به طور موقت او را منجمد می‌کند و به شما امکان می‌دهد با یک حمله Melee به او آسیب بزنید. در حالی که او روی زمین است، با هر چیزی که دارید به او ضربه بزنید (مخصوصا تیر مگنوم) تا یخ‌ها شکسته و به سقف فرار کند (گلوله حرامش نکنید، مخصوصاً اگر به دنبال +S کردن بازی هستید. فقط از دستش فرار کنید تا آسانسور بالا بیاید یا با یک آرپی‌جی کارش را سریع بسازید!).

اهرم را در کنار درب خروجی بچرخانید تا باز شود و به حرکت ادامه دهید. Verdugo در سقف باقی می‌ماند، بنابراین در حالی که به سمت آسانسور می‌روید، از حملات شاخک‌های او اجتناب کنید. دو مسیر جدید باز خواهد شد. یکی در اتاق کناری با سوئیچ اول، که حاوی یک اسپری کمک‌های اولیه و یک الماس زرد است و یک اتاق بزرگ در سمت راست که می‌توانید درب انتهای راهرو را که قبل‌تر دیده بودید، باز کنید.

اقلام را جمع‌آوری کنید، سپس Verdugo را با نیتروژن مایع در سالن کناری منجمد کنید. دوباره به او ضربه بزنید، سپس همین کار را در راه برگشت به آزمایشگاه انجام دهید. در این مرحله هنوز آسانسور به احتمال زیاد بالا نیامده است، بنابراین راه خود را حتی بیشتر به سمت عقب باز کنید تا نیتروژن مایع دیگری را پیدا کنید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دهم (Chapter Ten)

هنگامی که با هر چهار انفجار نیتروژن مایع به Verdugo ضربه زدید و در حالی که او یخ زده است تا جایی که می‌توانید آسیب وارد کنید، چند ضربه سنگین دیگر از سلاح‌هایی مانند نارنجک، انواع اسلحه‌های قدتمند مخصوصا مگنوم باید او را ناکار کند. متناوباً، می‌توانید پس از رسیدن آسانسور به سادگی از دست او فرار کنید یا او را بکشید و آیتم Gold Monocle را بدست بیاورید.

کشتن Verdugo یک Gold Monocle به شما می‌دهد و Wave Goodbye، Right Hand Achievement/Trophy را باز می‌کند. هنگامی که سوار آسانسور می‌شوید، یک میان‌پرده آغاز می‌شود و فصل به پایان می‌رسد.

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با Resident Evil 4 Remake 

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است