راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل ششم (Chapter six)

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل ششم (Chapter six)

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 Remake (منوی اصلی)

ویدیوی اختصاصی بازی Resident Evil 4 Remake فصل ششم (Chapter six)

توضیحات ویدیو: 1. ویدیوی تهیه شده برای شما به صورت انحصاری از درجه سختی Professional و بازی جدید (نه New Game+) کپچر شده است. 2. در این ویدیو تمام مراحل فرعی بازی یا درخواست‌های تاجر انجام شده و تمام گنج‌های بازی نیز پیدا شده است. 3. همینطور سعی شده بیشترین دشمن در بخش‌های مختلف بازی شکست داده شود و از رد کردن قسمت‌های مختلف فقط با دویدن خودداری شده است، چراکه این دست کاملا برای سرگرمی نه برای کسب S+ در بازی انجام شده است. (در بالاترین درجه سختی خود را در برابر بیشترین چالش ممکن قرار داده‌ایم!) 4. در این ویدیوها برای کشتن باس‌ها به هیچ عنوان از راکت لانچر استفاده نشده است. 5. بیشتر دموها و فایل‌های صوتی و تصویری بازی نمایش داده شده است.

بخش اول: فرار از روستا

فصل ششم با یک مسیر باریک و یک طرفه شروع می‌شود. یک سوله در سمت چپ وجود دارد که در آن می‌توانید تاجر را پیدا کنید و با او خرید و فروش کنید. بشکه‌ها و جعبه‌ها را در بیرون بشکنید، سپس از دروازه در انتهای مسیر عبور کنید.

منطقه بعدی دارای چندین دیوار است که هم توسط لئون و هم گانادوها می‌تواند به عنوان پوشش استفاده شود. اولین دشمن در سمت چپ قرار دارد و رو به روی شماست تا بتوانید او را از پشت‌سر هلاک کنید. گانادویی دیگر که مشعل حمل می‌کند نیز می‌تواند بی‌سر و صدا حذف شود. بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که او به جسد اولین گانادو نزدیک می‌شود تا خطر هشدار دادن به دیگران را نداشته باشید.

پله‌های سمت چپ به داربستی با الماس زرد و نقطه دید بهتر منتهی می‌شود. از این بالا می‌توانید با Rifle تعدادی از گانادوها را ناکار کنید.

تهدیدهای اصلی در این منطقه دو پلاگا و یک Brute هستند. از نارنجک‌ها، مین‌ها یا اسلحه‌ها برای ضربه زدن به چندین هدف برای آسیب رساندن به گروه در حین نزدیک شدن به آنها استفاده کنید تا هنگام برخورد با افراد بزرگ، دچار ازدحام نشوید.

سوله‌ی جلوتر از پله‌ها، حاوی Resource (L) است که برای درست کردن Flash یا نارنجک آبی بدرد می‌خورد ولی توسط یک گانادوی تیرکماندار محافظت می‌شود. از این نارنجک برای خلاص کردن Plagaها استفاده کنید. (البته پیشنهاد می‌شود اگر گروهی بودند استفاده کنید تا دو سه تا دشمن انگل‌دار به طور همزمان نابود شود یا فقط دشمنان را گیج کنید و از منطقه بگریزید.)

هنگامی که از شَرِ دشمنان خلاص شدید، مطمئن شوید که منطقه را به طور کامل جستجو کرده‌اید، زیرا مهمات و چیزهای دیگر در اطراف وجود دارد. فقط مراقب تله‌های خرس کنار خروجی باشید. بزرگ‌ترین معضل شما در این منطقه اشلی است و باید بهترین استراتژی را برای گذر بدون تیراندازی برگزینید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل پنجم (Chapter Five)

اولین ساختمان سمت چپ در منطقه بعدی حاوی Chalice of Atonement است، گنجینه‌ای ارزشمند که در صورت ارتقاء کامل با جواهرات، به قیمت عالی فروخته می‌شود. (هیچ گنجینه‌ای را بدون اتصال جواهرات درست نفروشید.) یک گانادوی تنها در داخل درب، سمت راست منتظر است تا هنگام ورود شما سورپرایزتان کند. او هنگام کشته شدن تبدیل به پلاگا می‌شود، پس آماده باشید!

این بخش شامل یکی از عروسک‌های سالازار است

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل ششم (Chapter six)

می‌توانید این عروسک را در کنار آتش در کنار ساختمان متروکه قبل از منطقه Checkpoint پیدا کنید. روی طاقچه، سمت راست آتش قرار دارد. (عکس بالا)

بخش دوم: منطقه چک پوینت (Checkpoint)

مسیر از میان قلعه در یک تونل چوبی طولانی ادامه می‌یابد – به فانوس آویزان از سقف در نیمه راه توجه کنید و اگر گروهی از گانادوها شما را از این راه تعقیب کردند، از آن استفاده کنید تا آتش‌شان بزنید.

دروازه اصلی قفل است، بنابراین مسیر سمت چپ را به سمت منطقه وسیعی که توسط دو گانادو گشت‌زنی می‌شود را انتخاب کنید. در اینجا راه‌های زیادی برای مکانی وجود دارد که به آرامی محافظت می‌شود – هر دو دشمن را از بین ببرید و منطقه را پاک کنید، از جمله Wayshrine در گوشه عقبی (به شما یک Elegant Headdress می‌دهد)، مخصوصاً مطمئن باشید که گیاه زرد را در سمت چپِ سکویی که گانادوی مذکر در آن ایستاده است را دریافت کرده‌اید.

داربست شما را به پشت ساختمان اصلی منطقه می‌برد و به شما امکان می‌دهد به حیاط کناری که دربش قفل است برسید. به قفل درب شلیک کنید و اسپری کمک‌های اولیه را روی میز داخل، جمع کنید. مطمئن شوید که همه سلاح‌های شما کاملاً پر شده‌اند حتما به اشلی بگویید داخل یکی از کمد‌ها مخفی شود، سپس به دیوار دورتر نزدیک شوید تا اهرم را بگیرید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل ششم (Chapter six)

اگر فکر می‌کردید مبارزه با یک دشمن اره برقیِ تکی سخت است، مقابله با دو نفر به طور همزمان یک کابوس است. حملات هر دو خواهر را می‌توان با چاقو خنثی کرد، اما اگر حتی یکی از آنها عبور کند، به طور خودکار لئون را خواهند کشت. فاصله خود را حفظ کنید و آنها را با شات‌گان بزنید و یا با TMP متزلزل کنید. از هر نارنجکی برای آسیب رساندن به هر دو نفر استفاده کنید و پرتاب‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که گانادوهای مجاور را نیز بکشید.

هشدار: قبل از شروع نبرد اشلی را در کمدهای ایستاده پنهان کنید.

نقطه ضعف خواهرها سر آنهاست پس بی‌خود گلوله‌هایتان را خرج بدن آنها نکنید، Rifle بهتر از TMP برای هدشات مناسب است (در کل فرقی ندارند). در ابتدای مبارزه حتماً دو نارنجک پرتاب کنید (همزمان نه، بگذارید خواهر دوباره بلند شوند و بعد دومی را پرتاب کنید)، سپس به سراغ هدشات آنها بروید. مراقب گانادویی که از درب وارد می‌شود باشید و با شات‌گان Stunاش کنید. می‌توانید با کشاندن مبارزه به بیرون خواهرها را هلاک کنید ولی اگر تیرانداز ماهری هستید می‌توانید حداقل یکی از آنها را در همین کلبه بکشید.

حداقل دو گانادو در طول مبارزه به پلاگاس تبدیل می‌شوند، بنابراین سعی کنید برای زمانی که این اتفاق می‌افتد یک نارنجک فلش در اختیار داشته باشید. این همچنین یک راه عالی برای Stun کردن خواهران اره‌برقی برای یک ضربه با چاقو است. در نهایت، هر دو خواهر خواهند مُرد. یکی از آنها اهرم را رها می‌کند که برای ادامه‌ی بازی به آن نیاز دارید.

بخش سوم: مبارزه با Bitores Mendez

فرار از مندز

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل ششم (Chapter six)

بعد از برداشتن تمام لوت‌های محیط از اهرم روی دروازه استفاده کنید، مسیر فراتر به خانه‌ای فروریخته منتهی می‌شود که با دور زدن پشت آن می‌توانید از سوراخ پشت بام وارد آن شوید. تمام اقلام داخل را جمع‌آوری کنید، سپس با شلیک به قفل درب فلزی دوباره به منطقه برگردید. در نهایت یک میان‌پرده آغاز می‌شود.

وقتی گیم‌پلی از سر گرفته شد، از دست مِندز فرار کنید و به هر گانادویی که سر راهتان قرار می‌گیرد شلیک کنید. خانه‌های موجود در مسیر دارای آیتم‌هایی هستند، اما اگر خیلی جلوتر از مندز هستید اقدام به جمع‌آوری آنها کنید، در کل بی‌خیال این آیتم‌ها شوید.

هشدار: چنانچه اشلی به زمین بیافتد، مندز او را خواهد گرفت و بازی تمام خواهد شد، حواستان کاملاً به او باشد و از او فاصله نگیرید. هدشات گانادوها آنها را درجا می‌کشد (فقط در این قسمت از بازی).

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل ششم (Chapter six)

گانادوهای اینجا نسبت به بقیه دوام کمتری دارند و بیشتر آنها را می‌توان با یک ضربه به سَر، حتی با کُلت کُشت. به غیر از این، از بشکه‌های قرمز در طول مسیر به نفع خود استفاده کنید. به حرکت خود ادامه دهید و فقط در صورت لزوم برای شلیک توقف کنید – کاهش سرعت باعث می‌شود که مندز شما را بگیرد. در انتهای مسیر، روستائیان پل پیش رو را ویران خواهند کرد. به سمت چپ بروید و برای پایان دادن به تعقیب و گریز، روی داربست‌های چوبی در امتداد صخره بدوید.

مبارزه با مندز

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل ششم (Chapter six)

وقتی صحنه به پایان رسید، جلو بروید تا بازرگان را پیدا کنید. او یک شات‌گان جدید به نام Riot Gun برای فروش دارد و ارزش آن را دارد که W-870 قدیمی خود را با مدل جدیدتر معامله کنید. هر خرید دیگری را که دوست دارید انجام دهید و در ماشین‌تحریر بازی را ذخیره کنید.

وارد ساختمان پیش رو شوید و گیاه قرمز را در سمت راست درب بردارید. بعد از اینکه از پیچ عبور کردید، مِندز دوباره حمله خواهد کرد و این بار به فرم Plagaیِ خود تبدیل می‌شود و مبارزه با او آغاز می‌شود. نبرد را با بالا رفتن از نردبان به سمت چپ و جمع‌آوری وسایل در طبقه بالا شروع کنید. وقتی آتش پیشرفت می‌کند، نمی‌توانید از اینجا بالا بروید، پس همین حالا آنها را دریافت کنید!

مرحله اول نبرد مشابه مبارزه با ال‌گیگانته است – مراقب نشانگرها باشید تا از حملات او جاخالی بدهید و هر زمان که می‌توانید به او حمله کنید. Riot Gun جدید برای این کار عالی است. سر و نیم تنه او را هدف بگیرید (چشمی که پس گردنش است!) تا او به زمین بیفتد و با یک حمله با چاقو در حالی که او Stun شده است، آسیب سنگینی به او وارد کنید.

یادتان باشد اگر نبرد را روی زمین ادامه دهید، هنگامی که Mendez می‌گوید: “Judgment”، می‌خواهد حرکتی چرخشی انجام دهد که نمی‌توان آن را Parry کرد، پس بالای نردبان بمانید یا خود را به آن رسانده و از آن بالا بروید.

هنگامی که مرحله دوم نبرد شروع می‌شود، شعله‌های آتش ساختمان را فرا می‌گیرد و مسیرهای زیادی را مسدود می‌کند و حرکت شما را محدود می‌کند. مِندز شروع به پرتاب تخته‌های سوزان به سمت شما می‌کند. اگر دو مورد را همزمان آماده کرد، در مرکز اتاق بمانید و به موقع جاخالی دهید و از آنها دوری کنید. اگر یکی را آماده کرد اما دیگری را عقب نگه داشت، تمام راه را به سمت چپ یا راست حرکت دهید، سپس به سرعت در جهت دیگر  بپرید تا از اولین و دومین پرتاب که فوراً آن را انجام می‌دهد، اجتناب کنید.

وقتی مِندز یک بشکه قرمز را آماده کرد، به آن شلیک کنید تا بشکه در صورتش منفجر شود. بعد از اینکه او کمی آسیب دید، دوباره به زمین خواهد افتاد. همانطور که اشاره شد از حملات او دوری کنید و به او شلیک کنید تا زمانی که روی زمین بیفتد، جایی که می‌توانید او را با چاقو بزنید.

این روند را تکرار کنید تا مندز شکست بخورد. چشم او را بردارید، سپس از پنجره سمت چپ خارج شوید. به بیرون برگردید، مسیر را به سمت سربالایی دنبال کنید. وقتی برای اولین بار قلعه را دیدید، به بالا نگاه کنید. یک چلیک در درخت بالا با یک زمرد وجود دارد. در نهایت از پل متحرک عبور کنید تا وارد قلعه سالازار شوید و فصل بعدی آغاز شود.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل ششم (Chapter six)

نکته‌ی مهم برای زدن بهتر باس: سعی کنید تمام مدت در بالای نردبان بمانید، شاید جاخالی دادن از الواری که به سمتتان پرتاب می‌کند مشکل باشد ولی شدنی است. برای هر دو فاز از TMP و یا Rifle استفاده کنید. در فاز اول بالایِ نردبان رفته تا مِندز به سکوی شما نزدیک شود، زمان‌بندی حرکات او را بدانید تا وقتی چشم بزرگ پشتش را دیدید به آن شلیک کنید. وقتی Stun شد از نردبان پایین نروید، از بالای سکو هم می‌توانید از چاقو استفاده کنید و دکمه‌ی Melee را بزنید، لئون خودکار با چاقو به روی چشم مِندز می‌پرد. در فاز دوم با TMP یا Rifle او را هدف قرار داده، از الوار جاخالی داده و بشکه‌های قرمز را بزنید، این کار را ادامه دهید تا نبرد تمام شود.

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با Resident Evil 4 Remake 

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است