راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم (Chapter Four)

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم (Chapter Four)

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 Remake (منوی اصلی)

[lwptoc min=”2″]

ویدیوی اختصاصی بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم (Chapter Four)

توضیحات ویدیو: 1. ویدیوی تهیه شده برای شما به صورت انحصاری از درجه سختی Professional و بازی جدید (نه New Game+) کپچر شده است. 2. در این ویدیو تمام مراحل فرعی بازی یا درخواست‌های تاجر انجام شده و تمام گنج‌های بازی نیز پیدا شده است. 3. همینطور سعی شده بیشترین دشمن در بخش‌های مختلف بازی شکست داده شود و از رد کردن قسمت‌های مختلف فقط با دویدن خودداری شده است، چراکه این دست کاملا برای سرگرمی نه برای کسب S+ در بازی انجام شده است. (در بالاترین درجه سختی خود را در برابر بیشترین چالش ممکن قرار داده‌ایم!) 4. در این ویدیوها برای کشتن باس‌ها به هیچ عنوان از راکت لانچر استفاده نشده است. 5. بیشتر دموها و فایل‌های صوتی و تصویری بازی نمایش داده شده است.

بخش اول: شمال غربی دریاچه

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم (Chapter Four)

با شروع فصل از پله‌ها بالا بروید، در حین مکالمه‌ی هانیگان با لیون بشکه را بشکنید، بعد از پایان صحبت وارد اتاق بعدی شوید. کمد سمت چپ را برای مقداری مهمات بررسی کنید، سپس از درب پشتی خارج شوید. مسیر سمت راست را برگزینید تا مقداری مهمات بدست بیاورید و به سمت‌ مسیر سمت چپ بروید تا بشکه‌ای با چند کالای دیگر را بیابید. به سمت چپ راه بچسبید تا گیاه قرمز را هم بیابید. با پیدا کردن تونل خم شده و وارد آن شوید. در این سمت تونل اولین برخورد را با انگل پلاگای کاملاً بالغ خواهید داشت، ساده‌ترین راه برای کشتن آن پرتاب Flash Grenade است. در غیر اینصورت از شات‌گان برای رساندن حداکثر آسیب به او استفاده کنید‌ [نیازی به هیچ یک از این کارها نیست، خم شوید و از کنارش عبور کنید، مشکل گانادویی است که بلافاصله برای فروکردن چاقویش به تنتان به سمت شما می‌دود، او را با شات‌گان Stun کنید و بگریزید].

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم (Chapter Four)

پس از این، یک گانادو از گوشه و کنار به شما حمله می‌کند (همان گانادویی که یک خط قبل توضیح دادم) با کشتن این گانادو او نیز سرش منفجر شده و انگل خودنمایی می‌کند. از کنار محراب خونین رد شوید و از آن‌طرف بالا بروید تا غاری پیدا کنید. درون غار به جایی می‌رسید که یک مکانیسم قرار داشته و کلید ورودی به کنیسه را در بردارد. به سمت راست رفته و نقشه‌ی روی دیوار را بررسی کنید تا جای دو نشان این مکانیسم را بدست آورید. از نقاشی دیواری به راست بپیچید و از تونل خارج شوید، صندوق را در سمت راست باز کنید تا یک کلید قدیمی Wayshrine بدست بیاورید و درخواست بازرگان را روی دیوار در سمت‌چپ پل بخوانید. کلید Wayshrine اکنون قفل قفسه‌های سراسر دهکده را باز می‌کند و می‌توانید گنجینه‌های خیلی خوبی بدست آورید.

در انتهای دیگر پل یک اسکله با یک قایق موتوری قرار دارد که از آن برای چرخیدن در دریاچه استفاده کنید. اندکی جلو رفت و به سمت چپ بپیچید تا مخفیگاه بازرگان را بیابید. اکنون او مسلسل TMP را نیز به فروش می‌رساند. اگر قبل‌تر اینکار را نکرده‌اید اکنون بهترین فرصت برای خرید دستور ساخت نارجک Flash است. در حین قایق‌سواری به بشکه‌های شناور در آب برخورد کرده و آن‌ها را بشکنید تا ۱۰۰ پِستا (واحد پول بازی) بدست آورید. هر آنچه لازم دارید، خرید و فروش کنید و از بازرگان خداحافظی کرده و سوار قایق شده و به سمت راست برانید. بزودی یک اسکله در سمت چپ خود برای معبد غار خواهید یافت. از آنجا که درب قفل است فقط یک مسیر وجود دارد، اکنون باید راه خود را از میان چندین گانادو باز کنید. با ترکاند مولوتوف و دینامیت در دست گانادوها به دیگران نیز آسیب وارد کنید. بعد از کشتن دشمنان به آویز کنار پل چوبی شلیک کنید تا جواهر داخلش را بدست آورید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم (Chapter Four)

در انتهای غار یک پایه با چند دکمه قرار دارد، شما قادر هستید تنها سه دکمه را فشار دهید، در اطراف غار به دنبال حروف‌های رنگی روی در و دیوار بگردید تا رمز این پازل را بدست آورید. رمز دستگاه، دکمه‌ی پایین، بالا-چپ و بالا-راست می‌باشد. (عکس بالا) سپس درب سمت راست باز خواهد شد و می‌توانید Apostate’s Head را بردارید. پنج گانادوی دیگر بعد از برداشتن آیتم سر می‌رسند، آماده باشید. به قایق برگردید و به سمت چپ بروید، تا یک منطقه‌ی لنگرگاه‌طوری زیر معدن پیدا کنید. Wayshrine را باز کنید تا یک النگو بیابید. سپس به بلوک گرانیتی بزرگ که می‌توانید از آن بالا بروید نگاه کنید. بالای سرتان یک آویز حاوی سنگ گران‌قیمت وجود دارد.

بخش دوم: اسرار دریاچه

سوار قایق شده و به مرکز دریاچه و قایق شکسته بروید، دو صندوقچه وجود دارد یکی حاوی Alexandrite و دیگری حاوی Red9 است. سپس به اسکله در ساحل شرقی دریاچه، زیر قلعه بروید. در اینجا چندین مرغ پیدا خواهید کرد. تخم‌هایی که گذاشته‌اند را جمع‌آوری کنید، سپس پشت بوته‌هایِ پشت حیاط، تخم طلایی را که تاجر درخواست کرده بود، پیدا کنید. (با فروش تخم به تاجر ماموریت فرعی را کامل کنید)

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم (Chapter Four)

به قایق برگردید و در امتداد مسیر کوتاه به سمت شمال بروید و وارد غار زیر قلعه شوید که با آتش دهانه‌ی آن مشخص شده است. در داخل یک پازل دیگر با همان نمادهای قبلی قرار دارد. این بار هیچ دشمنی وجود ندارد، اما باید دقیقاً در نقطه مناسب بالای اتاقک بایستید تا چشم انداز مورد نیاز برای دیدن نمادهای نقاشی شده روی دیوارها را به دست آورید. دکمه‌های صحیح چپ، پایین-چپ و پایین-راست هستند. (عکس بالا)

وقتی در Shrine باز شد، سَر کفرگو را در داخل و همچنین سومین قطعه شش ضلعی را در جعبه کنار درب، جمع کنید، سپس از نردبان سمت راست مجسمه بالا بروید تا یک آویز حاوی یاقوت را پیدا کنید.

بازگشت به کلبه‌های Lakeside (اختیاری)

آخرین توقف شما قبل از بازگشت به Shrine در این قسمت از دریاچه قرار دارد. در ساحل شمال غربی دریاچه می‌توانید به شهرک کنار دریاچه بازگردید. در اینجا چند گانادو وجود دارد، بنابراین کاملاً امن و امان نیست، اما می‌توانید قفل Wayshrine را باز کنید و یک حلقه یاقوت را در زیرزمینی که برای اولین‌بار با لوئیس روبرو شدید، جمع‌آوری کنید.

همچنین می‌توانید از کلید Insignia برای باز کردن قفل دروازه نزدیک دیوار استفاده کنید. انجام این کار به شما امکان می‌دهد یک کلید کوچک برای باز کردن کشو در خانه‌ی بزرگ دریافت کنید و یک عروسک سالازار را که در کلبه‌ی انتهایی پنهان شده بود، نابود کنید. هشدار داده شود که اگر وارد دروازه Insignia شوید، هنگام بازگشت مورد حمله گانادوها و Colmoillosها (گرگ‌ها) قرار خواهید گرفت!

این بخش شامل یکی از عروسک‌های سالازار است

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم (Chapter Four)

از کلید Insignia برای عبور از دروازه استفاده کنید، سپس مسیر را دنبال کنید تا به محراب جنگل برسید. هنگامی که به آنجا رسیدید، از میان حصارها و جسد روی محراب نگاه کنید تا Castellan را پیدا کنید. (عکس بالا)

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم (Chapter Four)

در اتاق زیر محرابِ جنگل، یک درخواست از بازرگان در سمت چپ پیدا خواهید کرد. او می‌خواهد که شما یک ماهی بزرگ را جلوی قایق‌خانه بگیرید. به نقطه‌ای که فصل را شروع کردید، بروید و هنگام روبرو شدن با ساختمان به سمت چپ آب نگاه کنید، به دنبال باله‌های یک ماهی بزرگ که از آب بیرون زده است، بگردید. ماهی را با هارپون بکشید و سپس آن را جمع‌آوری کنید تا وقتی بازرگان را دیدید، بفروشید! (عکس بالا)

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم (Chapter Four)

با در اختیار داشتن هر دو نشانه‌های مقبره به محل کلید Shrine برگردید. دو آیتم را بر روی دست‌های Shrine قرار دهید، این کار قفل Shrine را باز می‌کند، به مخفیگاه بازرگان برگردید، به سمت محلی که سوار قایق شدید بروید تا سه قطعه شش ضلعی را در محل قرار دهید از سمت راست شروع و آن را دوبار بچرخانید، بعد سمت چپی را دو بار و در آخر قطعه بالا را یک بار بچرخانید تا پازل کامل شود و آیتم Depraved Idol بدست بیاورید.

بخش سوم: مبارزه با El Gigante

به پیش تاجر برگردید و بعد از معدن عبور کرده تا به کنیسه برسید. Wayshrine را درست بیرون مخفیگاه اصلی باز کنید. وقتی وارد معدن می‌شوید، فرقه‌گرایان El Gigante را آزاد می‌کنند، حال باید با Boss مواجه شوید. قبل از درگیر شدن، به کلبه‌‌ی سمت چپ بروید تا وسایل داخل آن را جمع کنید. سریع باشید، زیرا ال گیگانته در حالی که در داخل هستید، ساختمان را از هم خواهد پاشید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم (Chapter Four)راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم (Chapter Four)

با هر سلاحی که در دست دارید ال گیگانته را بزنید (حتی چاقو هم کارساز است)، بهترین گزینه TMP است، تا زمانی که Plagaی او از پشتش بیرون بزند. حال سعی کنید با تفنگ نشانه‌دار به انگل تیر بزنید. در این مرحله Boss شروع به حرکات دامنه‌دار و حتی پریدن به سمت شما می‌کند (وقتی به سمت شما می‌پرد، دکمه‌ی درخواست شده را به موقع فشار دهید). سپس سگی که در فصل قبل نجات دادید از راه می‌رسد و حواس ال‌گیگانته را پرت می‌کند [بسیاری از Speedrunها سگ را نجات نمی‌دهند زیرا بر این عقیده هستند که میان‌پرده‌ای که در آن سگ از راه رسیده و حواس اِل‌گیگانته را پرت می‌کند، باعث می‌شود HP اِل‌گیگانته دوباره Reset شود! نجات سگ یا واگذاری او به اَمان خدا با خودتان]

مهمات خود را روی بدن او هدر ندهید، تنها شلیک به Plagaی پشت او باعث مرگش می‌شود. اگر آسیب کافی به انگل وارد کنید، ال‌گیگانته روی زمین افتاده و می‌توانید با چاقو مکرراً ضربه بزنید. نارنجک Flash نیز او را زمانی که Plaga از پشتش بیرون زده باشد، به زمین می‌اندازد تا او را با چاقو بزنید. البته Rifle ارتقاء داده شده نیز بسیار مناسب است [بهترین راه استفاده از Rifle با سه درجه ارتقا‌ی Damage یا TMP با سه درجه ارتقای Damage است. در ابتدای مبارزه سر او را هدف قرار دهید و وقتی پلاگا بیرون آمد، پلاگا را بزنید و سپس اصلاً و ابداً به پشت او نروید، از همین پایین پلاگا را بزنید. با تکرار ۲ یا ۳ بار ال‌گیگانته به درک خواهد رفت].

بخش چهارم: بازگشت به کلیسا (دو) (Church)

وقتی ال گیگانته شکست خورد (در هر دو کلبه پر از آیتم‌های مختلف است برداشتن آنها را فراموش نکنید)، راه خود را به سمت کنیسه ادامه دهید. هنگامی که وارد حیاط کنیسه می‌شوید، توسط یک گرگ آلوده با یک پلاگا کاملاً رشد یافته مورد حمله قرار می‌گیرید. قبل از اینکه آسیب زیادی وارد کند سریع آن را بکشید (یا سریع از کنارش رد شوید و وارد کلیسا شوید)، سپس از نشان کنیسه برای باز کردن درب اصلی استفاده کنید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم (Chapter Four)راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم (Chapter Four)راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم (Chapter Four)راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل چهارم (Chapter Four)

در داخل کنیسه، گیاه سبز را در سمت چپ درب و منابع را از روی یکی از میله‌ها را بردارید. در سمت راست درب، چندین وسیله و یک مهره‌ی آبی در کشوی انتهای سالن قرار دارد. اهرم را که سمت چپ محراب قرار دارد، بکشید تا پازل کنیسه فعال شود. مهره‌ی آبی را روی کنسول ظاهر شده قرار دهید، سپس هر صفحه را بچرخانید تا نماد Los Illuminados با هیچ یک از شیشه‌های رنگی همپوشانی نداشته باشد. بهترین راه برای انجام این کار این است که آنها را یکی یکی بچرخانید و به دنبال اشکالی در نزدیکی مرکز بگردید که داخل بازوهای نماد قرار می‌گیرند. وقتی نماد تراز شد، دربِ راهرویِ سمت چپ باز می‌شود. به داخل بروید و از نردبان به طبقه دوم بروید. وارد در سمت چپ شوید تا اشلی را پیدا کنید و فصل را تمام کنید.

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با Resident Evil 4 Remake 

دیدگاه ها بسته شده است