راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ پنجم – Chapter 5

راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ پنجم – Chapter 5

مکان‌ها: Geregorio’s Waterway – Blast Furnace – Hive – Clock Tower – Dock

سلاح‌های پیشنهادی: Blacktail – SR M1903 – Blast Crossbow – TMP

مطلب اصلی: راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 Remake

در این فصل درخواست چهارم و پنجم بازرگان: Lord of The Waterway و Bug Buster را انجام خواهید داد (توضیحات بیشتر)

از Iris استفاده کنید تا ردِ Luis را پیدا کنید – Use Iris to Track Luis

بعد از شروع این قسمت رد پای روی زمین را بررسی کنید. بعد به دنبال ردِّ پای Luis از پله‌ها پایین بروید و اهرم را تکان دهید تا در باز شود. رد پا را دنبال کنید و به پایین بپرید. جلوتر دشمن را مخفیانه بکشید و اهرم بعدی را تکان دهید. دشمنان انتهای اتاق را بکشید و در آنجا از صندوق Elegant Crown را بردارید. از اتاق انتهای راهرو به پایین بپرید و مسیر را به دنبال رد پا ادامه دهید. جلوتر علامت‌های قرمزی را می‌بینید و بوسیله چنگکتان از قلعه خارج شده و به Gregorio’s Waterway وارد می‌شوید. در طول راه با Cultistها مواجه می‌شوید پس با Handgun و Melee آنها را از سر راه بردارید و در مصرف گلوله صرفه‌جویی کنید.

گذر از آبراه – Go Through the Waterway

در طول مسیر از آبراه علائمی که Luis برایتان گذاشته است شما را به او خواهد رساند. این علائم را تعقیب کنید تا به Blast Furnace برسید.

دنبال کردن علائم لوئیس – Follow Luis’s Sign

مسیر را ادامه دهید تا به جایی برسید که Ada از پریدن داخل آب خودداری می‌کند. پس باید راهی پیدا کنید که آب را تخلیه کنید. به راست بپیچید و شکاف کوچکی خواهید یافت، از آن عبور کنید. بعد از آن درخواست Lord of the Waterway را خواهید یافت، آن را بردارید و مسیر سمت راست خود را دنبال کنید.

تخلیه آب – Drain the Water

راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ پنجم - Chapter 5

از اینجا خود را در اتاقی کوچک می‌بینید که یک اهرم یا دستگیره وجود دارد آن را بچرخانید تا آب تخلیه شود. در کنارتان یک Biosensor Scope وجود دارد (یک کشوی بسته اینجاست که با خرید کلید کوچک از بازرگان می‌توانید آن را باز کنید و یک Gold Bar بدست بیاورید.)، آن را بردارید و به سمت بازرگان بروید (در راه برگشت از صندوق آیتم Mirror with pearls & Rubies را بردارید.) و به آنجایی که آدا وارد آب نمیشد برگردید و وارد آب بشوید و به سمت تونل‌های آبی بروید، مراقب دشمنانی که درون آب مخفی شدند باشید و به تکان‌های آب توجه کنید، جلوتر حتی محیط تاریک می‌شود پس باید به صداهای محیط بسیار توجه کنید و به موقع به دشمنان شلیک کنید. (وقتی درون آب هستید یک فانوس پیدا خواهید کرد که درونش Yellow Diamond است) در نهایت مسیر را ادامه دهید تا از آبراه خارج شوید و به جایی برسید که یک Garrador به دیوار بسته شده است. 

مبارزه با گارادور – Fight With Garrador

راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ پنجم - Chapter 5

با خروج از آبراه خود را در اتاقی می‌یابید که Garradorئی نیز در آنجا بسته شده است. در اینجا علاوه‌بر Garradorها (در درجات سختی بالا باید با دو تا گارادور مبارزه کنید) باید با Cultistsها نیز سروکله بزنید که مبارزه را دشوار می‌کند. تاکید می‌کنم از Crossbowیِ انفجاری Ada استفاده کنید تا به راحتی یکی را از پا دربیاورید. یادتان باشد که شلیک Blast Arrowها صدایی تولید نمی‌کند که گارادورها بخواهند تعقیبتان کنند، پس کارآمدترین گزینه برای سریع رَد کردن این قسمت همین سلاح است. چنانچه Arrow ندارید مجبورید از Rifle استفاده کنید که سروصدایِ زیادی تولید می‌کند. بعد از ناکار کردن Garrador دروازه باز می‌شود اگر می‌خواهد می‌توانید بی‌خیال Cultistها شده و سریع از مهلکه فرار کنید و خود را به Blast Furance برسانید. (اگر نمی‌توانید Garrador‌ها را بکشید فقط زمان را معطل کنید تا دروازه باز شود و فقط فرار کنید) در طول مسیر لوت‌ها را بردارید و به سمت آسانسور بروید و سوار آن شوید. در بالا تاجر را می‌بینید و می‌توانید بازی را ذخیره کنید. 

مبارزه با پِسانتا – Defeat The Pesanta

بعد از رسیدن به Blast Furance دوباره Black Rob ظاهر می‌شود تا حالتان را بگیرد.

فاز اول

راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ پنجم - Chapter 5

بعد از دمو بلافاصله تمام بشکه‌های پشت‌سرِ خود را بشکنید و آیتم‌ها و مهمات را بردارید، زیرا در حین مبارزه پِسانتا این اجازه را به شما نمی‌دهد و به راحتی نوار سلامتی  شما را خالی می‌کند. بعد با Rifle و یا TMP هر کدام که ارتقاء داده‌اید به سر او شلیک کنید زیرا آسیب زیادی می‌بیند. محیط مبارزه به اندازه‌ی کافی بزرگ است که به او نزدیک نشوید‌. فاصله‌ی خود را حفظ کنید و style مبارزه‌ی او را بیاموزید تا بتوانید ضرباتش را جاخالی بدهید. بدترین حرکت او انداختن بمب است که چنانچه پا روی آنها بگذارید می‌ترکند و آسیب زیادی وارد می‌کنند. مطمئن شوید که Arrowها و Grenadeهای خود را برای فاز دوم ذخیره کرده باشید و در این فاز آنها را استفاده نکنید. انقدر به سرش شلیک کنید تا گیج شود و بتوانید به او لگد بزنید. 

قبل از برداشتن آیتم روی زمین محیط را بگردید و لوت‌ها را بردارید و بعد به سمت آیتم بروید تا آن را بردارید و با اینکار فاز بعدی را آغاز کنید.

فاز دوم

بعد از آنکه فاز اول تمام شد، دُم او از بدنش جدا شده و فاز دوم آغاز می‌شود. وارد محیطی بزرگ‌تر می‌شوید و سعی کنید در تمام مبارزه در حال حرکت باشید و فقط برای شلیک توقف کنید زیرا دشمن مانند کرم به زیر خاک می‌رود و از زیر پایتان به شما صدمه می‌زند و اگر گوشه‌ای گیر بیافتید کارتان مشکل می‌شود زیرا حین مبارزه حشرات بزرگ نیز وارد میدان می‌شوند. (و او نیز در این فاز بسیار وحشی‌تر است) همجنان Pesanta می‌تواند از بمب‌هایش استفاده کنید پس حواستان باشد پا روی آنها نگذارید. وقتی وارد خاک می‌شود، زخمی روی بدنش نمایان می‌شود که باید آن را مورد هدف قرار دهید زیرا از این ناحیه آسیب بیشتری می‌بیند. ضربه وارد کردن به بدن او هم آسیب وارد می‌کند ولی به اندازه‌ی نقطه ضعفش نیست. وقتی به نقطه ضعفش شلیک کنید به زمین می افتد به طرفش بروید و در وسط بدنش چاقو بزنید. 

به دنبال کرازر بروید – Go After Krauser

راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ پنجم - Chapter 5

بعد از کشتن Pesanta لوت‌ها را بردارید و از محیط خارج شوید تا با Luis صحبت کنید و همینطور به جلو بروید و لوت‌ها را بردارید و به بالای محیط بروید تا جلوتر با کراوزر مواجه شوید که در حال فرار از قصر است، کراوزر را تا Clock Tower تعقیب کنید و وارد Cave شوید.

باز کردن دروازه‌ی برج ساعت – Open the Clocktower Gate

به پلتفرم بالایی کنار برج ساعت رفته و اهرم را بچرخانید تا دروازه باز شود. در این هنگام Cultistها به دنبالتان می‌آیند و دروازه آرام آرام بسته می‌شود. نیازی به کشتن دشمنان نیست فقط سریع به سمت دروازه بروید تا بسته زمانی که بسته نشده از زیرش عبور کنید. یادتان باشد زمانی که از پلتفرم پایین بپرید می‌توانید با Grappling Gun یک میان‌بر کوتاه بزنید تا سریع‌تر از زیر دروازه عبور کنید.

مسیرهای مسدود در داخل غار – Blocked Path Inside The Cave

راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ پنجم - Chapter 5

جلوتر درون غار با تاجر رو به رو می‌شوید. ارتقاهای لازم را انجام دهید و بازی را ذخیره کنید. در ادامه در داخل غار مسیرهایی را می‌بینید که با سنگ‌های بزرگ مسدود شده‌اند، باید اهرمی را پیدا کنید که سنگ‌ها را از سر راه بردارد. وقتی اهرم را بچرخانید (عکس بالا) مسیر به Ancient Chantry باز می‌شود. این سنگ‌ها وقتی بالا بروند بعد از لحظاتی سقوط می‌کنند، پس حواستان باشد زیر این سنگ‌ها گیر نکنید که در جا ریق رحمت را سر می‌کشید! (در طول مسیر یادتان باشد از صندوقی که درون غار است Depraved Idol را بردارید) جلوتر در هنگام خروج از غار دشمنان را بکشید و به سمت آسانسور بروید.

کلید قایق در اسکله – Boat Key At The Docks

بعد از آسانسور به مسیر منتهی به اسکله می‌رسید، باید به دنبال کلید قایق بگردید (به راحتی آن را پیدا خواهید کرد) و بعد از یافتن آن با Leon روبرو می‌شوید و در تعقیب Krauser به جزیره بروید.

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با Resident Evil 4 Remake 

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است