راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ چهارم – Chapter 4

راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ چهارم – Chapter 4

مکان‌ها: Fortified Tower – Treasure Room  Courtyard – Hal of Tribulation – Castle Battlements

سلاح‌های توصیه شده: Blacktail – Blast Crossbow – TMP

مطلب اصلی: راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 Remake

پیدا کردن درمان به کمک Luis – Find The Cure With Luis

دشمنان در این مرحله سرسخت‌ترند پس حسابی حواس خود را جمع کنید. مسیر این مرحله کاملاً سر راست است پس بعد از دیدن دمو به دنبال Luis به جلو بروید.

اتاق اول را بگردید و لوت‌ها را بردارید و بعد وارد دریچه‌ای که لویس باز می‌کند شوید. اهرم را تکان دهید و وارد در شوید و از پله‌ها پایین بروید و بعد از برداشتن لوت‌ها، بوسیله چنگک به سمت دیگر بروید و  اهرم بعد را تکان دهید و به پایین برگردید و وارد درب باز شوید و از پله‌ها پایین بروید. در پایین پله‌ها دشمنان مختلفی ظاهر می‌شوند که باید با آنها مبارزه کنید و مسیرتان را به سمت پایین ساختمان ادامه دهید. 

به دنبال Luis بروید – Go After Luis

راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ چهارم - Chapter 4

به آزمایشگاه Luis که برسید در می‌یابید که به آتش کشیده شده است. Luis برای یافتن واکسن برای Leon و Ashley به دل آتش می‌زند. بعد از دمو به دنبال او وارد آتش شده تا نجاتش دهید.

به طبقه‌ی بالا برگردید – Go Back Upstairs

راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ چهارم - Chapter 4

بعد از نجات دادن Luis باید دوباره به Fortified Tower برگردید. پس وارد درب شوید و از پله‌ها بالا رفته و از نبردبان بالا بروید. (در طول مسیر لوت‌ها را بردارید) در بالای محیط لوییس جلوی دری می‌ایستد در سمت راست روی زمین یک سوراخ از آن به پایین بپرید و از صندوقی که آنجاست گنج Gold Bar بزرگ را بردارید. مسیر را به پایین بروید و دوباره از نبردبان بالا رفته و خود را به لوییس برسانید. قفل در را بشکند (با تیر یا با لگد) تا دموی بعدی آغاز شود. در اینجا Luis به شما لیستی می‌دهد که با آن می‌تواند واکسن بسازد و شما باید مواد لازم را برای اینکار را تهیه کنید.

در جستجوی مواد تشکیل‌ دهنده / جوهر قرمز – Search for the Ingridients / Red Ink

بعد از دمو، به سمت محلی که لویسس قرار دارد بروید و با چنگک به سمت دیگر رفته و از سوراخ وارد شوید. دشمنان را مخفیانه بکشید و بعد در اتاق سمت راستی Lithographic stone ‌B را بردارید. به سمت چپ بروید و کمد را کنار بزنید تا به تاجر رسیده و بتوانید ارتقاهای لازم را انجام دهید. بعد به اتاق قبلی برگردید و به سمت دربی که می‌توانید Lithographic stone ‌B  را قرار دهید بروید تا پازل Stone Tablets را حل کنیم.

راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ چهارم - Chapter 4

برای یافتن Red Ink اول باید پازل Stone Tablets را انجام داده باشید (کاشی بالایی: بادبزن قرمز در قاب مربع – کاشی سمت چپ: لباس قرمز در قاب شش‌گوش – کاشی سمت راست: چتر آبی در قاب مربع – کاشی پایینی: لباس آبی در قاب شش‌گوش). این پازل به راحتی قابل انجام است و با آزمون خطا می‌توانید آن را انجام دهید، زیرا کنار کاشی‌ها شمایل قاب و رنگ آن‌ها ذکر شده است. (تصویر بالا به شما بسیار کمک می‌کند.)

راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ چهارم - Chapter 4

جلوتر بروید و وارد اتاق بعدی شوید تا معمای Red Ink را حل کنیم. برای حل معمای Red Ink نیز باید به سپرها شلیک کنید تا کج شوند و قفل دروار باز شود. برای این منظور باید به سه سپر شلیک کنید: بالای شومینه سمت چپ ۵ سپر در دو ردیف وجود دارند، دو سپر بالا، سه سپر پایین. به ترتیب از ردیف پایین اولین سپر از سمت چپ (دورترین از شومینه) یکبار شلیک کنید، ردیف بالا از چپ دومین سپر (نزدیک‌ترین به شومینه) را شلیک کنید و در آخر از ردیف پایین سومین سپر از سمت چپ (نزدیک‌ترین به شومینه) را با گلوله بزنید. (عکس بالا) بدین ترتیب دراور باز شده و Red Ink را بردارید. سرنخ این پازل بر روی میز پرینت کاشی‌ها موجود است اگر باز هم سردر نیاوردید از آن استفاده کنید. بعد از برداشتن آیتم دموی بعدی آغاز می‌شود.

پیدا کردن بطری آبی – Search For the Gold Bottle

به جلو بروید و لوت‌ها را بردارید و در انتها از پنجره باز بوسیله چنگک داخل شوید. 

راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ چهارم - Chapter 4

برای رسیدن به Treasure Room باید Crimson Lantern را بیابید که پشت چندین دروازه قرار دارد. با شلیک به صفحات فلزی که شکل حیوانی بر روی آن نقش بسته دروازه را باز خواهید کرد. اینکه کدام صفحه را بزنید باید به نقش روی دروازه دقت کنید که کدام حیوان را نشان می‌دهد و بعد به صفحه‌ای که همان حیوان بر رویش نقش بسته، شلیک کنید. اما به ترتیب از دروازه‌ی اول: باید به Stag یا گوزن نر شلیک کنید/ دروازه‌ی دوم: مار، مار/ دروازه‌ی سوم: پرنده، پرنده، پرنده/ وقتی که Crimson Lantern را برداشتید در راه برگشت یک تله به کار می‌افتد. حال باید دوباره دروازه‌ها را باز کنید و برگردید. دروازه‌ی چهارم: پرنده، پرنده، پرنده/ دروازه‌ی پنجم: ماهی، ماهی، ماهی/ دروازه‌ی ششم: مار، مار.

بعد از آنکه از Hall of Tribulation خارج شدید و از Crimson Lantern استفاده کردید، مسیر را ادامه دهید و از صندوقی که در راهرو است گنج Vintage Compass را بردارید. جلوتر به اتاقی می‌رسید که برای باز کردن دروازه‌ی آهنی، باید یک بطری روی اهرمی که کنار درب قرار دارد بگذارید. برای باز کردن اولین درب باید بطری نقره‌ای را روی آن بگذارید، بطری نقره‌ای را از انتهای راهرو بردارید و آن را روی اهرم قرار دهید تا دروازه‌ی فلزی باز شود و بعد از عبور از دروازه بطری را از روی اهرم حتماً بردارید. به منظور Speedrun کردن این بخش بعد از آنکه بطری نقره‌ای را برداشتید به سرعت به سمت دروازه رفته و بطری نقره‌ای را روی اهرم بگذارید، نیازی به شلیک یک گلوله هم نیست و قرار هم نیست دوباره به اینجا برگردیم، بعد از عبور از دروازه بطری را بردارید تا شوالیه‌ها تعقیبتان نکنند.

راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ چهارم - Chapter 4 3

در ادامه به اتاقی می‌رسید که دو دروازه دارد یکی با نشان نقره‌ای و دیگری طلایی، بطری نقره‌ای را روی اهرم قرار دهید تا دروازه نقره‌ای باز شود و وارد اتاقی شوید که بطری طلایی را می‌بینید که به شما چشمک می‌زند. بعد از برداشتن بطری طلایی Armaduraها فعال می‌شوند و باید با جدا کردن Helmetاشان از سرشان به انگل داخلی آنها آسیب بزنید تا از بین بروند. اینجا کمی کارتان سخت است چراکه محیط کمی کوچک است. پس در موقع لزوم از نارنجک آبی استفاده کنید تا بتوانید سریعتر دشمنانی که انگل از سرشان بیرون زده است را بکشید. همینطور مراقب دشمنانی که از دور به شما با تیر شلیک می‌کنند نیز باشید. در این قسمت مجبورید با Armaduraها مبارزه کنید پس برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم! بعد از کشتن آنها به پشت محلی که بطری را برداشتید بروید و از صندوق Alexandrite را بردارید. در همین اتاق بطری نقره‌ای را بردارید و بطری طلایی را قرار دهید تا دروازه سمت راستی باز شود و از درون صندوق Elegant Chessboard را بردارید.  

 با قرار دادن دوباره بطری‌ نقره‌ای دروازه را باز کنید و در بیرون بطری طلای را قرار دهید و در آخر باز بطری نقره‌ای را قرار دهید تا دروازه‌‌ها را باز  شوند و از نبردبان بالا بروید تا با تاجر رو به رو شوید. بعد از صحبت با تاجر و سیو بازی  وارد Courtyard شوید. (در مورد ماموریت‌های تاجر در مطلبی جداگانه صحبت می‌کنیم.)

به دنبال Blue Butterfly بگردید – Search For the Blue Butterfly

در این فصل درخواست سوم بازرگان: Courtyard Blue Medallion را در همین بخش انجام خواهید داد (توضیحات بیشتر)

راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ چهارم - Chapter 4

در Courtyard در ابتدا در سمت راست می‌توانید چندماهی شکار و یک Velvet blue  پیدا کنید. جلوتر در دو راهی ابتدا به سمت راست بروید تا در انتها به یک صندوق حاوی Red Beryl برسید. برگردید و اینبار به سمت چپ بروید (قبل از اینکه کلاغ‌ها را فراری دهید با فلش همه را بکشید تا لوت‌های مختلفی بدست بیاورید.) تا با روحانی قرمزپوش رو به روش شوید، در اینجا باید با او موش‌وگربه بازی کنید زیرا کلید خروج از باغ در دست اوست. بهتر است از TMP استفاده کنید زیرا Firerate بالایی دارد و سریع او را بکشید. اگر اینکار را زود نکنید او در تمام باغ می‌چرخد و انگل درون بدن دشمنان دیگر را آزاد می‌کند که این مورد مبارزه را سخت می‌کند. اگر او مخفی شد به دنبال رنگ قرمز بگردید او محیط اطرافش را قرمز رنگ می‌کند و میتوانید از این طریق محل اختفای او را پیدا کنید. درون این محل درون صندوق یک Butterfly lamp پیدا خواهید کرد.

بعد از کشتن روحانی کلید را بردارید و به ضلع شمالی باغ رفته و کلید را روی درب قرار دهید. برای سریع‌تر کشتن این روحانی قرمزپوش، قبل از انکه به سمت او بروید Flash را از روی طاق پله‌هایی که به سمت بالا می‌رود بردارید. به سمت چپ رفته و با چنگک به پشت پرچین بروید و بلافاصله قبل از اینکه روحانی انگل‌ها را فرابخواند او را با flash گیج کنید و با مسلسل گلوله بارانش کنید تا به درک برود. اگر فرار کند به دردسر خواهید افتاد. حتماً مطمئن شوید که او را قبل از فرار می‌کشید تا کلید را براشته و بلافاصله با چنگک به سمت درب مورد نظر بروید.

بعد از ورود به اتاق از صندوق Sapphire را بردارید. مسیر را به جلو بروید گیاه زرد را بردارید و بعد با چنگک به بالای محیط بروید تا دمو آغاز شود. بعد از صحبت‌ها از پله‌ها پایین بروید. در پایین دشمن را مخفیانه بکشید و بعد از نبردبان پایین بروید و دشمنی که آنجاست را بکشید و Ruby را از صندوق بردارید. جلوتر وارد اتاقی که با خورشید پررنگ مشخص شده است شوید اهرم را بکشید و وارد در باز شده جدید شوید و به پایین بپرید در آنجا از صندوق  Golden Hourglass را بردارید. به بالای محیط برگردید و مسیر را به سمت جلو ادامه دهید. 

راهنمای قدم به قدم RE4 Separate Ways / مرحله‌ چهارم - Chapter 4

بعد از انکه به دیوارهای قلعه رسیدید، به سمت شمال بروید تا به بن‌بست برسید، که می‌توانید به پایین داخل شکاف بپرید. سمت چپ اتاق Collection Room قرار دارد. در این اتاق می‌توانید از IRIS استفاده کنید و از طریق آن سرنخ رمز قفل کشوی حاوی Blue Butterfly را بیابید. به طور خلاصه رمز از چپ به راست: سوسک، جمجمه، مارمولک می‌باشد. با برداشتن پروانه‌ی آبی مرحله پایان می‌یابد.

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با Resident Evil 4 Remake 

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است