راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دوازدهم (Chapter Twelve)

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دوازدهم (Chapter Twelve)

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 Remake (منوی اصلی)

ویدیوی اختصاصی بازی Resident Evil 4 Remake فصل دوازدهم (Chapter Twelve)

توضیحات ویدیو: 1. ویدیوی تهیه شده برای شما به صورت انحصاری از درجه سختی Professional و بازی جدید (نه New Game+) کپچر شده است. 2. در این ویدیو تمام مراحل فرعی بازی یا درخواست‌های تاجر انجام شده و تمام گنج‌های بازی نیز پیدا شده است. 3. همینطور سعی شده بیشترین دشمن در بخش‌های مختلف بازی شکست داده شود و از رد کردن قسمت‌های مختلف فقط با دویدن خودداری شده است، چراکه این دست کاملا برای سرگرمی نه برای کسب S+ در بازی انجام شده است. (در بالاترین درجه سختی خود را در برابر بیشترین چالش ممکن قرار داده‌ایم!) 4. در این ویدیوها برای کشتن باس‌ها به هیچ عنوان از راکت لانچر استفاده نشده است. 5. بیشتر دموها و فایل‌های صوتی و تصویری بازی نمایش داده شده است.

بخش اول: آخرین رمز و رازهای قلعه

اگر در طول مبارزه با کراوزر این کار را نکردید، با جمع‌آوری گیاهان قرمز و سبز در سمت راست منطقه شروع کنید. مسیر را به سمت چپ در انتهای سکو دنبال کنید و به سمت سطح بالا بروید. تاجر یک اتاق در سمت چپ آسانسور دارد و دو درخواست روی دیوار نصب شده است. دروازه سمت راست به سالن Ballroom منتهی می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا قبل از سوار شدن بر تراموا و رفتن به برج ساعت، مکان‌های بجامانده را دوباره مورد بازبینی قرار دهید و حتما از کیف کنار تراموا آخرین کلید کوچک را بردارید.  به پیش کشوی قفل شده در منطقه تالار بازدیدکنندگان (Audience Chamber) برگردید (یا آخرین کشویی که هنوز باز نکرده‌اید) و گنج Gold Bar را از درونش بردارید.

حال به Throne Room بازگردید، جایی که سالازار برای اولین بار شما را به سیاه‌چال انداخت. تعداد کمی از نویستادورها در سالن Ballroom مجدداً برخواهند گشت و اتاقی که شما در آن با گارادورها جنگیدید، اکنون توسط سه گانادو و سه پلاگا اشغال شده است. راه خود را به سمت اتاق Throne Room باز کنید و از دستگاه مکعبی برای باز کردن صندوقچه در سمت راست استفاده کنید تا یک تخم طلایی بدست بیاورید. همینطور از صندوق سمت دیگر یک Ornate Necklace بدست می‌‌آورید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دوازدهم (Chapter Twelve)

در اینجا دو مرغ نیز وجود دارد صبر کنید یکی از انها بنشیند و تخم بگذارد بعد آن را به عنوان یک سلاح مجهز کنید و به سمت پرتره سالازار در سمت چپ سریر‌ها پرتاب کنید (عکس بالا) تا یکی از درخواست‌های بازرگان را انجام دهید. بعد از شکستن تمام کوزه‌ها و برداشتن لوت‌ها سپس به سمت بازرگان برگردید تا اسپینل‌های خود را جمع‌آوری کنید.

بخش دوم: برج ساعت (Clock Tower)

وقتی آماده شدید، به برج ساعت بروید و تمام بشکه‌های سرِ راه را غارت کنید. Heal کنید و سلاح‌هایتان را Reload کنید، سپس درب اصلی را باز کنید. پس از یک صحنه کوتاه، در سطح زمین با گانادوها بجنگید و در جهت عقربه‌های ساعت از لبه‌ی اتاق دور شوید.

این بخش شامل یکی از عروسک‌های سالازار است

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دوازدهم (Chapter Twelve)

عروسک سالازار را در زیر پله‌های سمت چپ نابود کنید، سپس شروع به بالا رفتن از پله‌ها کنید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دوازدهم (Chapter Twelve)

(در جایی از پله‌ها بایستید که بتوانید پشت‌سرِ مجسمه‌ی سالازار را ببینید، اگر با Rifle نشانه‌گیری کنید، یک بشکه‌ی قرمز داخل شکاف پشتِ سرِ مجسمه‌ی سالازار خواهید یافت آن را بزنید تا سر عروسک منفجر شود). بالای پله‌ها مسدود شده است، اما یک چلیک حاوی یک الکساندریت درست قبل از سنگر از سقف آویزان شده است. به دنبال داربستی باشید که به مجسمه سالازار در حال ساخت منتهی می‌شود. هنگامی که سر مجسمه به سمت شما چرخید، به سمت عقب بروید زیرا از دهانش آتش خارج می‌شود. منتظر بمانید تا مجسمه تماماً به سمت راست باشد و سپس در امتداد داربست به سمت نردبان سمت چپ بدوید.

با بالا رفتن از آن، مجسمه بلند می‌شود، بنابراین از آتش دوری کنید و به سمت پله‌ها بروید. وقتی به اولین پاگَرد رسیدید، گانادوها شروع به غلتاندن توپ‌های آهنی غول‌پیکر روی پله‌ها می‌کنند. نزدیک نرده بمانید تا له نشوید و فقط پس از گذشتن توپ حرکت کنید. توپ‌های آهنی روی دشمنان تأثیر می‌گذاند از همین روش می‌توانید دشمنان زیادی را بکشید، در انتها نیز پس از رسیدن به بالای پله‌ها، می‌توانیددشمنان بیشتری را با کشیدن اهرم و رها کردن توپ‌های آهنی، هلاک کنید و لوت خوبی بدست بیاورید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دوازدهم (Chapter Twelve)

در بالای پله‌ها، گانادویی را که اهرم را کنترل می‌کند، بُکشید و روی طاقچه‌ی باریکی که آن‌سوی او قرار دارد بروید تا یک گنج Mirror with pearls & Rubies به دست آورید، سپس به سمت سکوی مرکزی بپرید. صندوق سمت چپ را باز کنید تا Extravagant Clock را بدست بیاورید، سپس اهرم را بکشید تا بالابر شروع به حرکت کند. اگر یک گانادو از آن بالا بروی بالابر بپرد، آسانسور متوقف می‌شود، بنابراین سعی کنید قبل از پریدن، آنها را بکشید. از بشکه‌های قرمز برای پاک کردن سریع گروه‌ها استفاده کنید، اما مراقب تیرهای Crossbowها باشید زیرا هیچ پوششی ندارید.

با شروع حرکت بالابر یک گانادو ظاهر می‌شود، از شَرش خلاص شوید. از تیرهای Crossbow که از سمت راست می‌آیند دوری کنید و صبر کنید تا گانادو که از پله‌ها بالا می‌آیند و کمان‌دار در کنار هم قرار بگیرند و سپس بشکه‌ی قرمز را منفجر کنید تا دخل هر سه را همزمان بیاورید. گانادوی دیگری که از سمت چپ بیرون می‌آید، معمولاً از انفجار جان سالم به در می‌برد، بنابراین آماده باشید تا او را هلاک کنید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دوازدهم (Chapter Twelve)

سپس به اطراف بچرخید و به گانادویی که در شرف پریدن از بالا است، شلیک کنید. بلافاصله پس از آن، به سمت راست بپیچید تا دشمن بعدی را بکشید – ممکن است لازم باشد از بشکه قرمز استفاده کنید تا او را به موقع هلاک کنید. دوباره به سمت چپ بپیچید و به بشکه‌ی قرمز شلیک کنید تا دو گانادویی که به سمت کماندار می‌دوند، به درک بروند. فعلاً کماندار را نادیده بگیرید و به بالا و سمت چپ نگاه کنید تا دشمن دیگری را که قصد سوار شدن به آسانسور دارد را متوقف کنید.

گانادوی دومی وجود دارد که در نیمه راه آسانسور ظاهر می‌شود، اما شما به احتمال زیاد زمانی برای کشتن او ندارید. در عوض، مدتی کوتاه Stun می‌شوید و با سلاح‌های کشنده سریع مانند Riot Gun به گانادوها روی سکوهای بالا شلیک کنید. اگر بدون سوار شدن گانادوها به آسانسور موفق به رسیدن به بالای برج شوید، اچیومنت / تروفی Capacity Compliance را دریافت خواهید کرد.

در بالا، به سمت راست بروید و از درب خارج شوید تا به صفحه ساعت برسید. داربست را دنبال کنید تا جایی که می‌توانید از دوربین خود برای دیدن سالازار و اشلی استفاده کنید. به دو کماندار در سمت چپ توجه کنید. اگر مهمات برای Rifle خود دارید، قبل از پایین آمدن از نردبان، آنها را هدشات کنید. این کار عبور از مسیر را بسیار آسان‌تر می‌کند.

نکته‌ی مهم: روی تخته‌های چوبی ندوید، تخته‌ها می‌شکند و در جا لئون را به کشتن می‌دهید.

در نیمه راه داربست، یک چلیک از بالا حاوی الماس زرد آویزان شده است. در انتها، برای بازدید از تاجر به چپ بپیچید. گیاه زرد را روبروی میز او بردارید و نردبان پشت مغازه‌اش را بررسی کنید تا اسپری کمک‌های اولیه پیدا کنید. ضروری است که قبل از ادامه زره خود را تعمیر کنید – برای زنده ماندن از Boss fight آینده به آن نیاز دارید (اکنون اگر در درجات سختیِ Assissted و یا Standard قرار دارید، می‌توانید یک Rocket Luncher بخرید تا سلازار را سورپرایز کنید. چنانچه در Hardcore و یا Professional هستید از بازرگان Magnom (بعداً باید Killer 7 را تهیه کنید و Damage آنرا آپگرید کنید تا کراوزر و سدلر را گوشمالی بدهید) بخرید و Damage آن را تا جایی که می‌توانید آپگرید کنید تا با آن دَخل سالازار را بیاورید).

وقتی آماده شدید، مسیر را به سمت درهای بزرگ دنبال کنید. یک گانادوی دیگر راه را مسدود کرده است و یک جفت بشکه با مهمات کنار درب وجود دارد.

بخش سوم: مبارزه با Sallazar

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دوازدهم (Chapter Twelve)

نکته مهم: یکی از راحت‌ترین روش‌های کشتن سالازار ابتدا پرتاب یک تخم مرغ طلایی درون دهنش و بعد شلیک چندین تیر مگنوم به سرش است که با اینکار به سرعت کشته می‌شود ولی در ادامه توضیحات بیشتری دادیم تا هر روشی که دوست داشتید را بروید!

لحظه‌ای که مبارزه شروع می‌شود، دور خود بچرخید تا بشکه‌ای را پیدا کنید که تقریباً همیشه حاوی مهمات Rifle است. سالازار برای مدتی شروع به حمله نمی‌کند، بنابراین شما زمان دارید تا آن را جمع‌آوری کرده و در صورت نیاز دوباره Reload کنید (چنانچه می‌خواهید سریع دخل این حرامزاده را بیاورید، همین لحظات که بدن سالازار معلوم است و دهان پلاگا باز با Magnom تا می‌توانید بدن برهنه‌ی او را مورد نوازش تیرهای Magnum خود قرار دهید. اگر تمام تیرهایتان درست به هدف بخورد او به طور کامل Stun می‌شود و روی زمین می‌افتد. به سمتش رفته و با Magnom او را آنقدر بزنید تا مبارزه تمام شود، همین. چنانچه راکت لانچر دارید یادتان باشد هر زمان که دهان پلاگا باز بود و بدن سالازار پیدا بود آن را بزنید تا مبارزه تمام شود).

شکل هیولایی سالازار بسیار متحرک‌تر از بازی Original است. در طول مبارزه باید مراقب محیط اطراف خود در هر سه طبقه باشید. تنها راه برای آسیب رساندن به سالازار شلیک به شکل انسان‌نمای او در داخل دهان پلاگا است. این را می‌توان قبل یا بعد از اسیدپاشی انجام داد، اما تلاش برای شلیک به او قبل از حملاتش (وقتی دهان پلاگا بسته است) تنها مهمات شما هدر می‌دهد، فقط بعد از پایان حمله‌ی سالازار به او شلیک کنید (وقتی دهان پلاگا باز است).

سالازار همیشه می‌تواند با اسیدپاشی به شما آسیب بزند. به پله‌های کناره اتاق بچسبید و از سکوها به عنوان پوشش استفاده کنید. حملات اسیدی سالازار تا زمانی که زره شما به طور کامل تخریب نشود به لئون آسیبی نمی‌رساند، اما حملات فیزیکی همچنان می‌توانند صدمات سنگینی وارد کنند. هر کاری که انجام می‌دهید، هرگز در محدوده‌ی ضربات Melee سالازار قرار نگیرید. یک نیش از Plagaی او شما را درجا می‌کشد.

بمب‌های اسیدی در طول مبارزه به صورت تومورهای سیاه ظاهر می‌شوند. وقتی آنها را دیدید به آنها شلیک کنید. آنها گهگاه مهمات می‌اندازند، اما مهمتر از آن، برخورد به آنها شما را Stun و آسیب‌پذیر می‌کند. پس از وارد کردن صدمات قابل توجه به سالازار، او به زمین می‌افتد و امکان ضربه زدن با چاقو را فراهم می‌کند. اینها برای شکست دادن Boss ضروری نیستند، اما کارآمدترین ابزار برای آسیب رساندن حداکثری به او هستند. اولین باری که این کار را انجام می‌دهید، سالازار با یک اسپری اسید سنگین، چه از سقف و چه از دیوار نزدیک، مقابله می‌کند – cover کنید!

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل دوازدهم (Chapter Twelve)

وقتی سالازار شکست خورد، روژ‌ِ لب او را بردارید و آخرین بشکه‌های باقی‌مانده در منطقه را غارت کنید. در نهایت، می‌توانید از پل متحرک عبور کنید تا قلعه را برای همیشه پشت سر بگذارید! قبل از سوار شدن به آسانسور از پله‌ها پایین بروید و بشکه‌های سمت راست را خالی کنید.

یک جفت آرمادورا در تونل‌های زیر وجود دارند (البته در درجات سختی بالا) ، یکی در نزدیکی و دیگری نزدیک به انتها. آنها نباید خطر زیادی ایجاد کنند، اما مطمئن شوید که قبل از نزدیک شدن به آنها خود را Heal کرده‌اید و سلاح‌هایتان را Reload کرده‌اید! در طول مسیر نیز حتما آویز را به پایین بیندازید و آیتم را بردارید. یادداشت سمت راست را در اتاق دوم‌ بخوانید، سپس به یافتن یک قایق ادامه دهید. برای تعقیب کراوزر وارد آن شده و فصل را تمام کنید.

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با Resident Evil 4 Remake 

دیدگاه ها بسته شده است