راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 Remake (منوی اصلی)

ویدیوی اختصاصی بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)

توضیحات ویدیو: 1. ویدیوی تهیه شده برای شما به صورت انحصاری از درجه سختی Professional و بازی جدید (نه New Game+) کپچر شده است. 2. در این ویدیو تمام مراحل فرعی بازی یا درخواست‌های تاجر انجام شده و تمام گنج‌های بازی نیز پیدا شده است. 3. همینطور سعی شده بیشترین دشمن در بخش‌های مختلف بازی شکست داده شود و از رد کردن قسمت‌های مختلف فقط با دویدن خودداری شده است، چراکه این دست کاملا برای سرگرمی نه برای کسب S+ در بازی انجام شده است. (در بالاترین درجه سختی خود را در برابر بیشترین چالش ممکن قرار داده‌ایم!) 4. در این ویدیوها برای کشتن باس‌ها به هیچ عنوان از راکت لانچر استفاده نشده است. 5. بیشتر دموها و فایل‌های صوتی و تصویری بازی نمایش داده شده است.

بخش اول: اسکله (Wharf)

با بالا رفتن از تاقچه‌ها به سمت چپ شروع کنید. تاسیسات جزیره به سرعت نمایان می‌شود. از دوربین خود در طول مسیر برای شناسایی اشلی استفاده کنید، سپس به راه خود ادامه دهید. در جلو، خواهید دید که مسیر دسترسی به مرکز توسط یک لیزر امنیتی مسدود شده است. فعلاً آن را نادیده بگیرید و از تونل سمت راست بروید (اگر عجله دارید و همینطور که از مسیر سمت راست عبور می‌کنید، حواستان به شکاف سمت چپ لیون باشد. از شکاف بالا رفته و لیزر امنیتی را منحرف کنید و از همان شکاف پایین بپرید و به سمت تاسیسات جزیره بروید).

در انشعاب به راست بپیچید تا چند بشکه و اطلاعات را پیدا کنید، سپس بپیچید و مسیر دیگر را انتخاب کنید. از تاجر بازدید کنید، سپس تونل کناری را دنبال کنید تا به پشت لیزر امنیتی برسید و آن را غیرفعال کنید.

از کنار لیزر عبور کرده و با احتیاط به سمت ساختمان مقابل حرکت کنید. مطمئن شوید که خیلی به سمت چپ منحرف نشوید، در غیر این صورت لیزر دیگری را راه‌اندازی خواهید کرد. به هر طریقی، شما را می‌بینند، که باعث می‌شود درگیری آغاز شود. در پشت لیزر سمت چپ یک صندوق است که درونش یک Pearl Bangle پیدا خواهید کرد.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)

تهدید اصلی در طول این نبرد، Brut مجهز به مسلسل است. او سعی خواهد کرد شما را گیر بیاندازد و از شما زهرِچشم بگیرد. از این به عنوان فرصتی برای ضربه زدن به او با شات‌گان استفاده کنید. در حالی که اسلحه او بالا می‌رود، می‌توانید با شلیک به آن باعث انفجار سلاح در دستش شوید، اما این فقط به Brut آسیب می‌رساند، نه اینکه او را بکشد.

در داخل ساختمان نردبانی وجود دارد که به پشت بام منتهی می‌شود. این بهترین مکان برای ایستادن است، اگرچه باید به سرعت تیراندازان را در پشت بام‌های دیگر بکشید. وقتی همه چیز کمی آرام شد، لیزر را بچرخانید تا مسیری را در پایین‌دست، از طریق پنجره ساختمان بعدی باز کنید. حتماً گیاه قرمز را بیرون از پنجره بردارید!

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)

درب تاسیسات تحت نظارت یک برجک است، بنابراین در امتداد لبه صخره در سمت چپ قدم بزنید تا به پشت لیزر برسید و آن را غیرفعال کنید. به اولین ساختمان برگردید و از خروجی عقب عبور کنید تا از موقعیت جدید لیزر بگذرید و به درها برسید.

در داخل، تقریباً در هر گوشه‌ای دشمنان وجود دارند، بنابراین آماده‌ی واکنش به موقع باشید. برخی را می‌توان بی سر و صدا حذف کرد، اما در بیشتر موارد شما رو در رو می‌جنگید. مسیر را دنبال کنید تا به یک نردبان برسید و از آن بالا بروید تا خود را از موقعیت نجات دهید. وقتی به پل می‌رسید، بدون توقف از روی آن بدوید. اگر سریع هستید، می توانید قبل از اینکه دشمن تشخیص دهد که شما را دیده است، یک کشتن مخفیانه از جلو انجام دهید.

بی سر و صدا گانادویی را که در حال گشت‌زنی در لبه‌ی سمت چپ است، از بازی خارج کنید. شما می‌توانید او را از پشت در حالی که او به بالای صخره‌ها نگاه می‌کند هم خفت کنید. از پنجره سمت راست بالا بروید تا دشمن دیگری را هم بکشید، سپس از تونل به سمت راست بروید تا یکی دیگر را بکشید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)

با کاوش در بقیه تونل‌ها یک گیاه زرد و یک مجسمه‌ی طلایی به دست می‌آید که در پشت دیواری از آوار قرار دارد که می‌توانید با شلیک یک بشکه قرمز آن را پاک‌سازی کنید. تا زمانی که شما برگردید، سه نفر از گانادوها وارد ساختمان خواهند شد.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)

در اینجا دشمنان سپر ضد گلوله دارند. بهترین راه برای مقابله با آنها این است که فانوس را در سقف اتاق اصلی بر سر آنها بیاندازید و گروه را آتش بزنید یا به پاهایشان شلیک کنید و یا نارنجک بیندازید. ساختمان را ترک کرده و مسیر را ادامه دهید. وقتی گانادو با RPG ظاهر شد، پشت دیوار سنگی سمت چپ خود cover کنید. قبل از اینکه بخواهید از منطقه کشتار RPG عبور کنید، گانادوهایی که مسیر را پوشش داده‌اند هلاک کنید. اگر بتوانید قبل از هر چیز RPGزن را با تفنگ تک تیراندازی خود بکشید خیلی کارتان راحت‌تر خواهد بود. (مثل عکس بالا)

داخل غارهای سمت چپ بروید تا به بلندی RPGزن صعود کنید. در تونل بمانید تا از موشک‌ها در امان بمانید و آخرین پشتیبانی او را نیز از بین ببرید، سپس خود پرتابگر را هلاک کنید. او می‌تواند صدمات زیادی را متحمل شود، بنابراین Stun او با یک نارنجک فلش و سپس کشتن او با چاقو نیز راه حل خوبی است. وقتی منطقه پاک شد، اشیایی که توسط گانادوها رها شده را غارت کنید و از درهای انتهایی عبور کنید.

این بخش شامل یکی از عروسک‌های سالازار است

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)

قبل از ورود به محفظه جلو در انتهای تونل صبر کنید. اگر به مهارت‌های تک تیراندازی خود اطمینان دارید، می‌توانید قبل از شروع مبارزه، موشک‌انداز را از بین ببرید. او معمولا یک پلاگا بعد از مرگ از خود رها می‌کند، پس آماده باشید! هنگامی که دشمنان را پاکسازی کردید، صندوق را در نزدیکی لیفتراک باز کنید و به عروسک سالازار زیر لیفتراک شلیک کنید. همینطور به آویز بالای درب بزرگ شلیک کنید تا یک Emerald بدست بیاورید. از پله‌ها بالا بروید و اطراف ساختمان را دور بزنید تا یک درب کناری پیدا کنید.

درب بمب‌گذاری شده است، وقتی نزدیک می‌شوید صدای یک بمب را خواهید شنید. اگر به سمت چپ پایین درب نگاه کنید، بمب را خواهید دید. آن را غیرفعال کنید، سپس وارد شوید.

بخش دوم: بخش نظارت (Surveillance)

از نردبان سمت چپ بالا بروید و در امتداد دروازه به سمت اتاق نظارت راهتان را باز کنید. کنسول را فعال کنید تا درب زیرین باز شود، سپس به ورودی ساختمان برگردید. مراقب سیم برق بیرون درب اتاق نظارت باشید. اگر از پله‌ها استفاده کنید باید با آن کنار بیایید.سنگ قیمتی Velvet Blue را از کیف در وسط اتاق بردارید و بعد کمد‌ها را برای لوت‌های اضافه باز کنید. سپس از درب باز شده با نماد Los Illuminados روی آن عبور کنید. در اتاق بعدی، صدای Ganado و Brute را در سمت چپ خواهید شنید. از فرصت استفاده کنید و قبل از اینکه متوجه شما شوند از پشت هر دو را مخفیانه بکشید!

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)

اگر دوام کافی روی چاقوی خود دارید، فوراً گانادو را حذف کنید. اگر بتوانید مخفیانه گانادو را بکشید می‌توانید به پشت Brute رفته و او را نیز مخفیانه هلاک کنید. نکته‌ی مهم: به ندرت این اتفاق می‌افتد، یا باید مهارت بالایی داشته باشید که این اتفاق را صورت دهید. بنابراین خود را برای مبارزه با گانادو و Brute آماده کنید یا بی‌خیال هر دو شده و از نردبان بالا بروید. در بازگشت این دو دیگر اینجا نخواهند بود.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)

پس از مبارزه، جواهری را که توسط Brute رها شده است، بردارید و از نردبان جلوتر و به سمت راست، بالا بروید. هر دو انتهای سکو را برای وجود موارد بررسی کنید، سپس درب را در گوشه باز کنید. وقتی وارد اتاق بعدی می‌شوید، یک گانادو در سایه سمت راست وجود دارد که اگر مراقب نباشید یک داس به سمت شما پرتاب می‌کند. اتاق را از دشمن خالی کنید و به سمت راهرو بروید. راهروهای طولانی و پیچ در پیچی را خواهید دید که از میان آشپزخانه‌ها عبور می‌کنند. برای بیرون پریدن یک گانادو از فِر ایستاده آماده باشید. در طول مسیر آیتم‌ها و لوت‌ها را بردارید مخصوصا از کیف تیر Rifle خیلی به کارتان می‌آید. وقتی گانادوی شعله‌ور ظاهر شد او را بکشید و بعد به پشت و کیف نگاه کنید تا یک Velvet Blue بدست بیاورید. در آخر به چپ بپیچید تا Merchant را پیدا کنید. در ماشین‌تحریر بازی را ذخیره کنید و از درب سمت چپ میز عبور کنید. در اینجا چند مرغ وجود دارد که اگر صبر کنید می‌توانید چند تخم مرغ از آنها کاسب شوید! همینطور آویز این اتاق را به زمین بیندازید و لوت اضافه را بردارید.

بخش سوم: اتاق‌های تشریح و فریزر (Dissection & Freezer)

چاقو را تعمیر کنید، درب جلوی شما در اتاق بعدی قفل است، پس از پله‌ها بروید و راهرو را دنبال کنید. درها همه در طول مسیر قفل هستند، بنابراین فقط یک مسیر وجود دارد. در انتهای سالن، یادداشت مربوط به کارت عبور را بخوانید و سوئیچ دیوار سمت چپ را بکشید.

قبل از ورود به درب، اتاق سمت چپ را بررسی کنید. یک اسپری کمک‌های اولیه روی میز داخل، به علاوه یک جواهر و مهمات در قفسه‌ی شیشه‌ای وجود دارد.

مسیر خود را تا زمانی که مانیتوری را ببینید که قبلاً روشن نبوده است، ادامه دهید. قبل از ورود به درب، اتاق سمت چپ را بررسی کنید. یک اسپری کمک‌های اولیه روی میز داخل، به علاوه یک جواهر و مهمات در قفسه‌ی شیشه‌ای وجود دارد.

به سمت ترمینال بروید، باید مدارها را بچرخانید تا هر سه علامت Power روشن شوند. چپ و راست را فشار دهید تا مجموعه مدارهایی را که در حال تنظیم هستید تغییر دهید. وقتی بُرد به درستی کالیبره شد، سوئیچ را تا آخر به سمت راست حرکت دهید تا برق وارد مدار شود. از نمودار زیر برای تکمیل سریع پازل استفاده کنید. نکته‌ی مهم: این‌ پازل‌ها در درجات سختی Assisted/Standard با Hardcore/Professional دارای راه‌حل‌های متفاوت و مدارات Power بیشتر یا کمتر هستند.

برای Hardcore یا Professional راه حل در زیر است:

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)

شماره‌ی مدار: ۱ / تعداد دفعات چرخش: ۳

شماره‌ی مدار: ۲ / تعداد دفعات چرخش: ۲

شماره‌ی مدار: ۳ / تعداد دفعات چرخش: ۲

برای Assisted/Standard طبق عکس زیر عمل کنید:

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen) 1

کارت کلید را در گوشه سمت راست اتاق آن طرف درب بردارید، سپس اتاق را ترک کنید. همانطور که به درب آزمایشگاه Dissection نزدیک می‌شوید، توسط یک Regenerador مورد حمله قرار می‌گیرید. این هیولا را نمی‌توان با تجهیزاتی که در اختیار دارید کشت، پس فعلاً از آن دوری کنید. از چاقوی خود برای Parry کردن سریع چنگال‌های Regenerador استفاده کنید یا فقط با شاتگان به پاهایش شلیک کنید تا نتواند مانور دهد! وارد اتاق رو به رویتان جایی که Regenerador از آن خارج شد شوید و از قفسه شیشه‌ای Gold ingot را بردارید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)

به اتاقی که برق را روشن کرده‌اید برگردید و سوییچ را بار دیگر فشار دهید تا برق بخش اتاق فریزر روشن شود. اگر گم شدید چراغ‌ها را دنبال کنید. به اتاق فریزر بروید و از کارت کلید برای ورود استفاده کنید. کارت کلید را در دستگاه رونویسی در انتهای آن قرار دهید. Regenerador دیگری ظاهر می‌شود. تا زمانی که رونویسی تمام شود، آن را دور نگه دارید و کارت کلید را بازیابی کنید. بیشتر به پاهایش شلیک کنید تا کند شود و کارت آماده شود.

به صورت اختیاری، می‌توانید قبل از اینکه کارت را داخل کنید از پانل کالیبراسیون برق در فریزر برای باز کردن درب کناری و دریافت مسلسل LE-5 استفاده کنید. تنظیمات مدارات در درجه سختی Hardcore یا Professional عبارتند از:

شماره‌ی مدار: ۱ / تعداد دفعات چرخش: ۳

شماره‌ی مدار: ۲ / تعداد دفعات چرخش: ۱

شماره‌ی مدار: ۳ / تعداد دفعات چرخش: ۳

شماره‌ی مدار: ۴ / تعداد دفعات چرخش: ۳

برای Assisted/Standard طبق عکس زیر عمل کنید:

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)

به اتاق برق برنگردید، با تعویض برق قفل بعدی غیرفعال می‌شود. در عوض، از راهرو فریزر به سمت راست بپیچید و از کارت کلید برای باز کردن قفل درب پایین پله‌ها استفاده کنید.

بخش چهارم: آزمایشگاه (Incubation lab)

به حرکت ادامه دهید تا زمانی که مجموعه دیگری از پله‌ها را در آن سوی آن ببینید. تا آن مرحله، Regeneradors به دنبال شما خواهند بود. سه گانادو را در سطح پایین بکشید و گیاه زرد را از زیر پله‌ها بردارید، سپس ادامه دهید. همینطور به آویز بالای اتاق شلیک کنید تا آیتم اضافه بدست بیاورید. در راهروی خارج از آزمایشگاه، در امتداد سمت چپ مهمات تفنگ را بررسی کنید که برای از بین بردن Regeneradorها ضروری است. وارد آزمایشگاه شوید و به سمت دیگر بروید و هنگام عبور، نارنجک دستی را در مرکز اتاق بردارید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل سیزدهم (Chapter Thirteen)

در اتاق پشتی آزمایشگاه، Biosensor Scope را از روی میز بردارید و به سلاح‌های خود وصل کنید (هر کدام را دوست داشتید ولی Sniper راحت‌تر است). این به شما امکان می‌دهد انگل‌های Plaga را در داخل بدن Regeneradors ببینید. از بین بردن تمام انگل‌ها هیولا را می‌کشد. یکی از Regenerador‌های موجود در مخازن، آچاری دارد که برای باز کردن ترمینال رونویسی به آن نیاز دارید. از Biosensor Scope استفاده کنید تا ببینید کدام یک آچار را در شکمش دارد و آن را بکشید. Regeneradorهای دیگر جواهرات دارند، از جمله آنهایی که شما از طبقه بالا از دستشان فرار کردید. شکار آنها راه خوبی برای به دست آوردن پول اضافی است! اما مراقب مهمات با ارزشتان باشید!

گیاه سبز و مهمات را از روی میز کناری در آزمایشگاه بردارید، سپس از آچار برای باز کردن پانل رونویسی و قرار دادن کارت کلید استفاده کنید.

نکته: برای کشتن Regeneratorها نیازی به استفاده از سلاحی که دارای حسگر گرمایی است، ندارید. هنگامی که بدانید انگل‌ها کجا هستند، می‌توانید با هر سلاحی که دوست دارید به محل آنها در بدن هیولا شلیک کنید. حتی شلیک شاتگان نیز می‌تواند انگل‌ها را برای لحظه‌ای آشکار کند ولی Biosensor Scope راحت‌ترین روش کشتن آنهاست.

در حالی که کارت کلید در حال پردازش است، گروهی از گانادوها وارد آزمایشگاه می‌شوند. تعدادی از آنها دینامیت دارند، بنابراین اگر سریع هستید می‌توانید آنها را منفجر کنید تا به سرعت از تعداد آنها بکاهید. در کنار ترمینال منتظر بمانید تا Keycard آماده شود، سپس آن را بردارید و از دروازه سمت راست ورودی آزمایشگاه، فرار کنید. راهرو شما را به سلول نگهدارنده برمی‌گرداند، جایی که می‌توانید از Keycard ارتقا یافته خود، برای نجات اشلی و پایان دادن به فصل استفاده کنید.

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با Resident Evil 4 Remake 

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است