راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل اول (Chapter One)

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل اول (Chapter One)

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 Remake (منوی اصلی)

[lwptoc min=”2″]

ویدیوی اختصاصی بازی Resident Evil 4 Remake فصل اول (Chapter One)

توضیحات ویدیو: 1. ویدیوی تهیه شده برای شما به صورت انحصاری از درجه سختی Professional و بازی جدید (نه New Game+) کپچر شده است. 2. در این ویدیو تمام مراحل فرعی بازی یا درخواست‌های تاجر انجام شده و تمام گنج‌های بازی نیز پیدا شده است. 3. همینطور سعی شده بیشترین دشمن در بخش‌های مختلف بازی شکست داده شود و از رد کردن قسمت‌های مختلف فقط با دویدن خودداری شده است، چراکه این دست کاملا برای سرگرمی نه برای کسب S+ در بازی انجام شده است. (در بالاترین درجه سختی خود را در برابر بیشترین چالش ممکن قرار داده‌ایم!) 4. در این ویدیوها برای کشتن باس‌ها به هیچ عنوان از راکت لانچر استفاده نشده است. 5. بیشتر دموها و فایل‌های صوتی و تصویری بازی نمایش داده شده است.

بخش اول: ورود به روستا (یک) و زنده ماندن (Village Square)

افتتاحیه بازی اقتباسی کاملاً وفادارانه از نسخه Original است و صحنه‌ها و اطلاعات آن کاملاً با Resident Evil 2 Remake هماهنگ است. اگر نسخه کلاسیک را بازی کرده باشید می‌دانید جریان از چه قرار است و اندکی می‌توانید حدس بزنید که با چه چیزهایی طرف هستید اما برای تازه‌کاران این بازی مانند کندکاو کردن در کابوس است. وقتی صحنه‌ی افتتاحیه به پایان رسید، به سمت جلو حرکت کنید از سمت راست سیم‌خاردار عبور کنید، می‌توانید بعد از عبور از دروازه‌ی سنگی، گوزن مرده را مورد بررسی قرار دهید ولی اینکار هیچ فایده‌ای ندارد.

از زیر سیم خاردار عبور کنید، در حیاط چیزی وجود ندارد، پس وارد کلبه شوید. در داخل اولین درب به جز فایل Crude Charm چیزی وجود ندارد، در راهرو یک درب قفل شده خواهید یافت، پس وارد آشپزخانه شوید تا میان‌پرده را ببینید. در میان‌پرده قابلیت‌های رزمی Leon آشکار می‌شوند. وقتی کنترل لئون را در دست گرفتید فایل Mission Brief را از بخش فایل Inventory مطالعه کنید. همینطور نشان پلیس را روی زمین بررسی کنید تا فایل Officer’s Badge به Inventory اضافه شود. کلید Hunter’s Lodge Key را از کنار گانادویِ مرده بردارید و با آن قفل درب راهرو را باز کنید. وارد زیرزمین شوید و تا انتهای راه بروید جایی که جسد افسر کاستانیو را خواهید یافت.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل اول (Chapter One)

برگردید تا به راهرو برسید، حال گانادویی که قبل‌تر کشته بودید بلند شده است. شاید وسوسه شوید با چاقو او را بزنید ولی این مورد فقط Durability یا دوام چاقوی شما را کم می‌کند و گانادو شما را می‌گیرد، پس به او تیراندازی کنید و بیشتر به سرش شلیک کنید تا از پا در بیاید (برای سریع رد کردن این قسمت سمت چپ ورودی درب که گانادو وارد می‌شود با فاصله بایستید، صبر کنید تا گانادو وارد شده و به سمت شما یورش بیاورد، سپس سریع به سمت راست رفته و یک نیم دایره به دور او چرخیده و از اتاق خارج شوید اگر سریع و با مهارت باشید اصلاً نمی‌تواند شما را بگیرد ). وقتی به راهرو برگردید یک گانادوی دیگر دربی را گشوده و وارد راهرو می‌شود. اندکی صبر کنید تا او را نبینید بعد به سمت دربی که او وارد شد، رفته و از داخل کمد Green Herb را بردارید (نیازی به صبر کردن نیست سریع از پشتش عبور کرده و کمد را باز کنید Green Herb را بردارید ) اکنون گانادوها به دنبال شما سرازیر خواهند شد پس سریع به طبقه‌ی بالا رفته و وارد درب شوید و میان‌پرده را تماشا کنید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل اول (Chapter One)

بعد از دمو، مسیر روبروی خود را دنبال کنید و از روی پل چوبی عبور کنید، به دنبال بشکه در سمت راست باشید تا آن را برای تیرکلت بشکنید. برای یافتن اتاق امن وارد ساختمان شوید، از ماشین‌تحریر استفاده کنید. بشکه را بشکنید و باروت را بردارید. از طرف دیگر اتاق خارج شوید، چند کلاغ را می‌بینید که سگ مرده‌ای را می‌خورند. مانند بازی Original کلاغ‌ها را قبل از پرواز بزنید تا به شما آیتم بدهند. ارزش دارد که کلاغ را بارها و بارها بزنید تا زمانی که به شما Ruby بدهد (بدین منظور تا زمانی که کلاغ Ruby ننداخته باید بازی را مجدداً Load کنید، تمام درجات سختی بازی به غیر از Professional دارای Autosave هستند). آلونک مخروبه‌ی سمت چپ سگ مرده را بررسی کنید و یک کشو وجود دارد که حاوی مهمات است‌، سپس مسیر اصلی را دنبال کنید. از زیر شاخه عبور کنید و جعبه را بشکنید تا مقداری پول بدست آورید. به کامیون که نزدیک می‌شوید گانادوها از سمت راست پیدایشان خواهد شد. فاصله خود را حفظ کنید و سر و پاهای آنها را برای صرفه‌جویی در تیر مورد هدف قرار دهید. اگر علامتی بالای سرشان ظاهر شد نزدیک شوید تا Leon با لگد به آنها ضربه بزند. ممکن است گانادویی که داس دارد بعد از مرگ دوباره بلند شود، پس در این صورت حتماً او را با چاقو هلاک کنید تا دنبالتان نکند. (در این صورت قویتر نیز می‌شود!)

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل اول (Chapter One)

مسیر را دنبال کنید حواستان به تله‌ی خرس باشد تا پایتان رویش نرود. به سوله‌ی سمت‌چپ که برسید یک گانادو منتظر شماست، بعد از کشتن آن یک گیاه قرمز، یک نارنجک فِلش و مهمات تفنگ بدست خواهید آورد (همچون Re2 Remake نارنجک فلش بسیار مهم است، برای +S کردن به این نارنجک‌ها احتیاج دارید زیرا کاملا سیل دشمنان را stun می‌کنند و فرصت فرار به شما می‌دهند، حتی برای نجات اشلی هم مفید هستند). بعد از ورود به درب بزرگ، به روستا می‌رسید و می‌توانید شاهد اعدام افسر اسپانیایی باشید. چنانچه به جلو رفته و وارد میدان شوید، کل روستائیان بر سرتان خراب می‌شوند، پس از مسیر باریک سمت چپی عبور کرده تا مخفیانه وارد روستا شوید. در نزدیکی گانادو که مشغول کار است یک Green herb و یک جعبه وجود دارد. با چاقوی خود به او نزدیک شده و درجا از پشت دخل گاندو را بیاورید. بعد جعبه را بشکنید. اگر همینجا بایستید از چند طرف مورد محاصره قرار می‌گیرید. مسیر را ادامه داده و وارد آلونک سمت چپ شوید و مقداری پول از جعبه بردارید، از شکاف بین تخته‌ها می‌توانید گانادوها را ببینید و حرکت بعدی خود را برنامه‌ریزی کنید. یک گانادو در سمت چپ آلونک کمین کرده چنانچه بخواهید به آن سمت بروید یا به سمت میدان روستا حرکت کنید، شما را می‌بیند. پس خارج شده و مسیر سمت راست را به سمت نقطه‌ی اولیه انتخاب کنید، در نقطه‌ی دورتر یک اصطبل وجود دارد که داخلش یک جعبه وجود دارد که معمولاً پول می‌دهد و پشت آن یک گاری با Red Herb قرار دارد. در راه برگشت مراقب باشید زیرا گانادوها معمولاً حیاط را چک می‌کنند. در این مقطع بدون شروع مبارزه کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید.

با شروع درگیری مهمات و میزان herbهای شما برای نبرد با همه‌ی آنها کافی نیست. بنابراین باید از دست آنها فرار کنید یا در خانه‌ها پنهان شوید. از طرفی تمام خانه‌ها هم امن نیستند و معمولاً در گوشه‌ای گیرخواهید افتاد. در امتداد میدان اصلی هر ساختمان دارای ویژگی‌های خاصی است (از جایی که برج، روبروی ما در منتها علیه سمت چپ قرار دارد):

– ساختمان اول سمت چپ: این ساختمان قفل است و تلاش هم نکنید آن را باز کنید. (بعدا به سراغش خواهیم رفت)

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل اول (Chapter One)

– ساختمان اول سمت راست: اصطبلی که گاوی درون آن است و هر دو درب اصطبل باز است. می‌توانید از هر دو سمت وارد اصطبل شوید. بالا سر گاو یک فانوس آویزان است که در صورت شلیک به آن اصطبل به همراه گاو آتش می‌گیرد و می‌توانید دشمنان را گروهی بکشید.

– ساختمان دوم سمت چپ: شامل یک دراور قفل می‌باشد (احتیاج به کلید کوچک دارد که بعدا آن را باز خواهیم کرد) و از درب جلو و پنجره‌ی عقبی به داخل راه دارد. یک گانادو در کمد پنهان شده و اگر کنجکاوی کنید بیرون می‌پرد، حتی بعد از شنیدن صدای ناقوس نیز این گانادو می‌تواند شما را خفت کند!

– ساختمان دوم سمت راست: دو اتاق دارد و حاوی تعداد زیادی گانادو، اتاق پشتی بوسیله‌ی یک پنجره قابل دسترسی است و شامل یک Hand Grenade یا نارنجک سبز می‌شود.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل اول (Chapter One)

– ساختمان سوم سمت چپ: این ساختمان دو طبقه دارد، طبقه‌ی پایین شامل تیر ، نارنجک و First Aid Spray می‌شود. در طبقه‌ی بالا Hand Grenade، سلاح Shotgun و تیر شاتگان پیدا خواهید کرد. طبقه‌ی دوم برای ایستادن مناسب است و چنانچه گیر افتادید، سه پنجره برای خروج محیا شده است. از پنجره سمت چپ بیرون بروید، از بالای پشت‌بام به سمت راست ادامه دهید تا Gem را بیابید. چنانچه از درب جلو وارد ساختمان شوید میان‌پرده‌ای نمایش داده شده و Dr. Salvador سروکله‌اش پیدا خواهد شد. (در بالای همین ساختمان یک Velvet Blue پیدا خواهید کرد.)

– برج: برج سمت چپ کلیسا، دارای یک نردبان است که اگر چنانچه گیر نیافتید می‌توانید وارد آن شوید. بالای نردبان یک Green Herb است و اگر آن را بردارید، سکوی زیرپایتان می‌شکند. پس اینجا نیز کاملاً امن نیست.

(نحوه‌ی Skip کردن این بخش از بازی که تنها در +NG قابل انجام است بدین صورت است که بالای سقفی که Velvet Blue را برای اولین‌بار برمی‌دارید بایستید، Rifleای که دوربین Zoom عادی دارد را بردارید و به برجی در دور دست، سمت راست ساختمان با نماد Los Plagas، شلیک کنید تا زنگ کلیسا به صدا دربیاید و گانادوها از میدان دهکده خارج شوند).

چنانچه محاصره شدید، به صورت نزدیک‌ترین گانادو شلیک کنید تا Stun شده و با زدن یک لگد به او، می‌توانید چنیدن گانادوی دیگر را نیز Stun کنید، این حرکت به شما فرصتی برای فرار می‌دهد. از اجرای Finisher چاقو بر روی گانادوها خودداری کنید، یادتان باشد چاقویتان ظرفیت کمی برای ضربه زدن دارد، آن را خرج دفاع و Parry کنید. یادتان باشد تعداد دشمنان بالاست و اصلاً مهم نیست چند نفر را بکشید.

حتی اگر وارد ساختمانی هم نشوید درست کمتر از دو دقیقه بعد از شروع مبارزه، سروکله‌ی Dr. Salvador (همان Chainsaw Man) نیز پیدا می‌شود. او از مسیر سمت چپ میدان وارد می‌شود. با اینکه با Shotgun و نارنجک می‌توانید دخلش را بیاورید ولی اینکار را انجام ندهید و تنها از دست او فرار کنید. (مدیریت مهمات مهم است)

چنانچه گیرتان بیاندازد درجا خواهید مُرد. سعی کنید گیر گانادوها نیافتید، زیرا دکتر سالوادور شما را به راحتی تکه‌تکه خواهد کرد. چنانچه لئون و دکتر سالوادور همزمان در دو طرف دهکده باشند، دکتر سالوادور ساختمان‌های مجاور را ویران می‌کند که این مورد باعث می‌شود تعدادی از مسیرهای فرار شما مسدود شوند.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل اول (Chapter One)

سعی کنید گاندوها و دکتر سالوادور را پشت سر خود بکشانید، بعد وارد اصطبل شده و به فانوس شلیک کنید، گاو رَم کرده و خیلی‌ها را می‌کشد ولی ممکن است دکتر سالوادور جان به در ببرد. تقریباً دو دقیقه بعد از ورود دکتر سالوادور، ناقوس کلیسا به صدا در خواهد آمد. با شنیدن صدای ناقوس همگی از مبارزه دست کشیده و به سمت‌ کلیسا می‌روند.

استراتژی مبارزه در Village Square

در حالی که ابتدای بازی Rifle ندارید نمی‌توانید به سرعت این بخش را Skip کنید ولی تاکتیکی را در اینترنت آموختم که برای شما شرح می‌دهم. وقتی برای اولین‌بار وارد Village Square می‌شوید از سمت چپ از مسیر باریک عبور کنید. گانادوی مونث را هلاک کنید جعبه را بشکنید و Red Herb را بردارید. سمت راست گانادوی مونث در فاصله ۱۰ قدمی یک کلبه‌ی دیگر وجود دارد به دیوار کلبه برسید و به آن بچسبید و وارد درب آن شوید. داخل یک جعبه وجود دارد که اگر خوش‌شانس باشید Hand Grenade می‌دهد (این حعبه به صورت Random آیتم می‌اندازد). برگردید به جایی که گانادوی مونث را کشتید و سپس خود را به ساختمان سمت چپ اصطبل که حاوی سه گانادو هست، برسانید (سعی کنید گانادویی که شن‌کش دارد را قال بگذارید). وارد کلبه که شدید، سه گانادو به احترام لیون از صندلی بلند می‌شوند، سلام کرده و وارد درب دومِ روبروی لیون شوید. بلافاصله جعبه‌ی سمت چپ لیون را بشکنید و به سراغ جعبه‌ی گوشه‌ی اتاق بروید، این جعبه همیشه حاوی Hand Grenade است. از پنجره بیرون پریده و اگر خوش‌شانس باشید گانادویی پشت پنجره نخواهد بود. به سمت راست بچرخید و اگر می‌توانید از روی گاری Red Herb را بردارید، به هر رو، وارد اصطبل شده و هنگام خروج بلافاصله به سمت فانوس بالاسرِ گاو نشانه رفته و شلیک کنید. حال خود را به هر نحو ممکن به برجک برسانید و از نردبان بالا بروید (تا اینجا نیمی از استراتژی را طی کرده‌اید). بالای برجک به هیچ عنوان به سمت Green Herb نروید و رو به نردبان ایستاده و هر کس که می‌خواهد از نردبان بالا بیاید را با شلیک به سرش پذیرا شوید. اصلا و ابداً طمع نکنید و گلوله‌ها را هدر ندهید، فقط و فقط به سر کسی که از نردبان بالا می‌آید شلیک کنید. این کار را ادامه دهید تا دموی دکتر سالوادور را ببینید. آن را Skip کنید و بلافاصله Hand Grenadeای به پایین نردبان بیاندازید تا گانادوها ناکار شوند. نارنجک فلش را فقط Equip کنید، به پایین نردبان بپرید و اگر کسی مزاحم شد نارجک را پرت کنید و به چند نفر لگد زده یا تیراندازی کنید، حال ناقوس کلیسا به صدا در می‌آید و خلاص می‌شوید‌. این استراتژی در Hardcore و Professional تست شده و کارایی دارد ولی مهارت بالایی می‌طلبد. بعد از زنگ ناقوس یادتان نرود که شاتگان را بردارید.

پس از خروج گانادوها، دهکده را کاوش کنید و همه‌ی آیتم‌های جامانده را بردارید. یادتان باشد پشت کلیسا را برای یافتن Herb و مسیری که سالوادور در آن قرار داشت را هم برای یافتن مهمات و اشیای با ارزش جستجو کنید. مرغ‌ها گاهی مواقع تخم‌گذاری می‌کنند، این تخم‌مرغ‌ها را بردارید زیرا سلامتی شما را احیا می‌کنند. بعد از جمع کردن لوت‌های دهکده به گوشه سمت چپ بروید و از درب عبور کنید.

در کل همه آیتم‌ها را بردارید و کشوی قفل شده و آلونک اولی سمت چپ را به حال خود بگذارید بعدا به سراغشان خواهیم آمد.

بخش دوم: مزرعه (یک) (Farm)

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل اول (Chapter One)

ساختمان روبرو یک ماشین‌تحریر برای سیو کردن دارد (دوست داشتید بازی را ذخیره کنید یا کلاً به Autosave بچسبید برای اول بازی فرقی ندارد). از آلونک خارج شده زیاد سروصدا نکنید چون کسی متوجه حضور شما نشده است. گانادویی که آنطرف پرچین قرار دارد را اَنگولک نکنید تا متوجه شما نشود. سمت راست آلونک پشت آن یک مدال آبی آویزان است آن را با چاقو بشکنید. اگر شلیک کنید، دو گانادویی که در گوشه‌های منطقه‌ هستند متوجه شما می‌شوند. برای کشتن گانادوها کافی است به پشت آنها رفته و با چاقو دخلشان را بیاورید. در سمت راست ساختمان قفل شده‌ای که دو گانادو در آن مشغول آسیاب بودند، می‌توانید یک Green Herb و همچنین یک جعبه‌ی قفل شده بیابید. نزدیک آسیاب بادی یک کاغد آبی حاوی ماموریت شکستن مدال‌های آبی خواهید یافت، جایزه شما جواهر خواهد بود. (با فعال کردن این ماموریت فرعی محل مدال‌های آبی روی نقشه مشخص می‌شود پس به راحتی می‌توانید آنها را بیابید و بشکنید.)

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل اول (Chapter One)

با نزدیک شدن به دروازه‌ی آسیاب بادی، تعدادی بشکه، جعبه با پول نقد و جواهرات خواهید یافت. همچنین جعبه‌ای خارج ساختمان در سمت چپ ورودی خواهید یافت که بسته است و فعلا کلیدش را نداریم بعدا به سراغش می‌آییم. (محلش را در عکس بالا علامت زدیم) داخل سمت راست یک درب آهنی وجود دارد که می‌توانید داخلش شوید. فراتر از آن یک سیم تریپ که بمبی به آن متصل است را می‌یابید. یا از زیر نخ بمب عبور کنید یا با گلوله آن را نخ را بزنید تا بمب بترکد. اگر به بمب نزدیک شوید می‌توانید آن را خنثی کنید. پشت نردبان Yellow Herb را بردارید که میزان سلامتی شما را افزایش می‌دهد. دفعه‌ی بعد که خواستید سلامتی خود را احیا کنید آن را با Green Herb مخلوط کنید تا میزان HP شما افزایش یابد. (اگر گیاه قرمز را به آنها اضافه کنید میزان سلامتی بیشتری را پر می‌کند.)

از نردبان بالا بروید تا به اتاق مکانیکی آسیاب بادی برسید. جایی که باید یک چرخ‌دنده پیدا کنید. گلوله‌های شاتگان را بردارید. سپس از سوراخ دیوار بروی داربست بروید و وارد انباری که دربش قفل بود شوید. جعبه‌های نزدیک پنجره را بشکنید. از پنجره داخل شده تا وارد انبار شوید. اگر گانادو قبل‌تر به پایین انبار نرفته باشد، اکنون داخل انبار، پشت پنجره منتظر شماست، او را بکشید. اگر قبل‌تر اینکار را نکرده اید به مدالیون آبی بالای درب بزرگ انبار شلیک کنید. سپس این بالا تمام آیتم‌ها را جمع آوری کرده و بعد به پایین بپرید.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل اول (Chapter One)

به پایبن که بپرید یک Brut با چکش قصد جانتان را می‌کند، تعدادی گانادو نیز او را همراهی می‌کنند. یک چرخش چکش Brut، لئون را درجا می‌کشد. بنابراین وقتی دکمه‌ی جاخالی را در وسط صفحه نمایش دیدید، فشارش دهید تا ضربات چکش به شما اصابت نکند. می‌توانید با تیر شات‌گان او را از پا درآورید. (با کشتن او یک Velvet Blue بدست می‌آورید) از روی میز پشت نردبان چرخ‌دنده (Wooden Cog) را بردارید، از کنار آن چاقوی آشپزخانه را بردادید و قفل درب کوچک پشت انبار را با تیر تفنگ بشکنید تا بتوانید از انبار فرار کنید. یکی از گانادوها همیشه دوباره بعد از مرگ بلند می‌شود، آن را با چاقو بکشید که قوی‌تر برنگردد. بعد از کشتن گانادوها و جمع‌آوری وسایل داخل انبار (از کشو حتما Ruby را بردارید و کمدها را خالی کنید)، به سمت آسیاب‌بادی بروید و چرخ‌دنده را سرِجایش قرار دهید. با کشتن گانادوها، منطقه کاملاً امن است. در اصطبلی که دو گاو قرار داشتند یک مدالیون آبی وجود دارد که می‌توانید حتی با چاقو نیز آن را بشکنید. سپس به دنبال آسیاب‌بادی کوچکی باشید که بر روی چاه لجن قرار دارد، یک فانوس از آسیاب‌بادی آویزان است آن را بشکنید تا جواهر بدست آورید. حواستان باشد جواهر در لجن نیافتد که از ارزشش کاسته می‌شود.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل اول (Chapter One)

در خوک‌دانی سمتِ راست یک نارنجک خواهید یافت، بالای سرتان نیز یک مدال آبی قرار دارد. به بالای آسیاب برگردید از دربی که کنار سوراخ داخل آسیاب بود عبور کنید. روی زمین بپرید و بشکه‌های را بشکنید، حال به مدال آبی که زیر سکویی که از آن پایین پریدید شلیک کنید تا آخرین مدال را هم بشکنید. مسیر بازگشت به انبار را دنبال کنید، صندوق سمت چپ را باز کنید تا یک Silver Flagon بدست آورید، می‌توانید این آیتم را با جواهرات تزئین کنید تا آن را با رقم بالاتری بفروش برسانید.

بخش Farm و Skip کردن آن

بعد از آنکه دو گانادو را به طور مخفیانه هلاک کردید به سمت جایی که گانادوی مونث را اولین‌بار مخفیانه کشتید، برگردید. در اینجا پنجره‌ای باریک وجود دارد که اگر به داخل نگاه کنید درب پشت انبار را خواهید دید و قفل درب نیز نمایان است با اسلحه به قفل شلیک کنید تا درب را باز کنید. بدین صورت به راحتی و بدون نیاز به گذر از آسیاب‌بادی وارد انبار خواهید شد و چرخ‌دنده‌ی داخل انبار را بدست خواهید آورد اما مراقب Brut باشید.

بخش سوم: اقامتگاه نزدیک دریاچه (یک) (Lakeside Settlement)

این بخش شامل یکی از عروسک‌های سالازار است

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل اول (Chapter One) 1

شما می‌توانید این عروسک را در خانه متروکه‌ای در سمت جنوب غربی شهرک کنار دریاچه پیدا کنید. به بالا نگاه کنید و به صدای تیک تاک مشخص Castellan گوش دهید تا آن را در قسمت شکسته سقف خانه پیدا کنید.

قفل درب را با شلیک گلوله بشکنید و داخل انبار شوید، بعد خود را به آسیاب بادی برسانید و به پل چوبی برسید و از روی آن عبور کنید. درب ساختمان روبرو بسته است. اما سمت چپ چند بشکه حاوی منابع وجود دارد. سمت راست پل مسیر دریاچه است، گاری را کنار زده و وارد گذرگاه شوید. کمی بعد صدای گانادویی را می‌شنوید که بالای سرتان است، او بمبی را منفجر می‌کند و تخته سنگ‌ها بر روی شما فرو‌می‌ریرند، آماده جاخالی دادن باشید و دکمه‌ی اعلان را که دیدید فشار دهید. بعد از انفجار دو گانادو از بالا به شما داس و تبر پرت می کنند، یکی دیگر از پشت‌سر موزیانه به سراغتان می‌آید. سریع عمل کرده و از دست هر سه بگریزید ولی دشمن‌ چهارمی نیز اینجا در کمین است. او شن‌کش دارد (Pitchfork) که سعی می‌کند مستقیم آن را در شکم شما فرو کند! پس به پایش شلیک کنید تا متوقفش کنید (نیازی به کشتن هیچکدام از گانادوها نیست).

از تونل انتهای مسیر عبور کنید تا به ساحل دهکده برسید. این منطقه مملو از تله‌ی خرس و بمب‌های سیمی است. جاده به یک سری پرچین در روبرو و یک کلبه در سمت چپ امتداد می‌یابد. در سوله علاوه بر بمب، بر روی روی زمین تله نیز وجود دارد. خود گانادوها نیز روی تله‌های خودشان پا می‌گذراند از همین رو از این اتفاق برای گرفتار کردن آنها استفاده کنید. سپس وسائل داخل کلبه را جمع‌آوری کنید. بعد از کلبه یک تله‌ی خرس قرار دارد، مراقب آن باشید. گانادوی سمت راست تله، داس به سمت شما پرتاب می‌کند، مراقب باشید زیرا روبروی او نیز تله‌ی خرس وجود دارد. در اینجا یک صندوق بسته است که به یک کلید برای باز کردنش احتیاج است که بعدا به سراغش خواهیم آمد. همینطور یک در بسته است که باید کلیدی خاص برای باز کردنش بیابید و بعدا با پیدا کردن کلید به اینجا برخواهیم گشت.

راهنمای بازی Resident Evil 4 Remake فصل اول (Chapter One) / Sapphire

همینطور به محل مشخص شده در نقشه بالا بروید با شلیک به فانوسی که بالای درخت است یک Sapphire یا یاقوت آبی بدست می‌آورید. در درخت کناری همانجا نیز یک لانه پرنده است که با شلیک به آن مقداری سلاح بدست می‌آورید.

گانادوهایی که دینامیت در دست دارند با شلیک به دینامیت در دستانشان، آنها را می‌توانید درجا بکشید. گانادوها بی‌نهایت دینامیت دارند و تا زمانی که نکشیدشان به سمت شما دینامیت پرتاب می‌کنند. یکی روی حصار خانه قرار دارد و دیگری روی دیوار سمت چپ قرار دارد. باید از نردبان بالا بروید تا به او برسید، پس زمانی از نردبان بالا بروید که گانادو دارد دینامیت را روشن می‌کند، در غیر این صورت درجا شما را می‌کشد. هنگامی منطقه پاک شد، قفل درب جلوی قایق‌خانه را بشکنید و داخلش شوید. در اینجا یک کشوی بسته وجود دارد که به کلید کوچک برای باز کردنش احتیاج دارید که بعدا به سراغش خواهیم آمد! در کابینت سمت راست، گلوله‌های شات‌گان را بردارید و سپس به اتاق پشتی بروید. در راهرو سیمی وجود دارد که آنقدر پایین است نمی‌توان از زیر آن عبور کرد، بنابراین آن را خنثی کنید. در اتاق بعدی کابینت را باز کنید و مهمات اسلحه بردارید و عکس روی میز را بررسی کنید. قفسه کتاب را در سمت راست به کنار هول دهید تا از آن درب عبور کنید. در انتهای راهرو یک گانادو بر روی دریچه می‌‌کوبد تا آن را باز کنید، نمی‌توانید با چاقو خفتش کنید پس او را با شلیک گلوله هلاک کنید و داخل دریچه شوید. در زیرزمین یک گونی که فردی درون آن است را می‌یابید، بعد از باز کردن آن میان‌پرده را تماشا کنید تا فصل اول (Chapter One) به اتمام برسد.

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با Resident Evil 4 Remake 

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است