راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل اول: Surviving Fimbulwinter

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل اول: Surviving Fimbulwinter

راهنمای قدم به قدم بازی God of War Ragnarok (منوی اصلی)

با اتمام این فصل، مقدار500XP برای کریتوس و 250XP برای آترئوس بدست می‌آورید.

فصل اول: Surviving Fimbulwinter

بعد از تماشای دمو، کنترل سورتمه‌ را به دست می‌گیرید، سورتمه‌ اتوماتیک به جلو می‌رود و شما چپ و راست کردن آن را برعهده دارید. زیاد طول نمی‌کشد که مورد حمله قرار می‌گیرید، این حملات صرفاً برای آموزش نحوه‌ی مبارزه با کریتوس طراحی شده‌اند و کلیدهایی که خواسته شده را فشار دهید و دشمنان را نابود کنید. بعد از آنکه کنترل سورتمه را دوباره به دست گرفتید، حواستان به تخته‌سنگ‌های موجود در مسیر باشد که در صورت برخورد آسیب جدی به کریتوس وارد می‌شود. باز دوباره بازی نحوه‌ی تعامل با محیط و دشمنان را به شما آموزش می‌دهد، دکمه‌های خواسته شده را فشار دهید و از این بخش عبور کنید. بعد از یک سورتمه‌ سواری‌ای کوتاه و آشنایی با عوامل سازنده‌ی بازی به خانه‌ی کریتوس برمی‌گردید. حال کنترل کامل کریتوس در دستان شماست، به سمت خانه بروید تا دمو آغاز شود.

در رویا، کنترل کریتوس را برعهده دارید، به دنبال Faye بروید. در حین راه رفتن به صحبت‌های آن دو گوش کنید و از یک یا دو لبه هم بالا می‌روید. بعد دوباره به بازی برمی‌گردید، هدف این بخش پیدا کردن آترئوس است. حال کنترل کامل کریتوس برعهده‌ی شماست، در سر راهتان چندین جعبه قرار دارد می‌توانید آنها را بشکنید. قبل از آنکه مسیرتان را از سر گیرید، می‌توانید گرگ‌های خود را نوازش کنید و از شکاف کنار آنها عبور کنید تا چند شئ یخ‌زده را با تبرتان بشکنید.

مسیر کاملاً مشخص است پس رو به جلو حرکت کنید. بعد از پرش به سمت دیگر، توسط Raiderها مورد حمله قرار می‌گیرید. از این فرصت برای عادت کردن به نحوه‌ی مبارزه‌ با کریتوس استفاده کنید و سعی کنید مورد محاصره‌ی Raiderها قرار نگیرید. با بلند کردن یک تنه‌ی درخت مسیر بعدی را برای خود هموار کنید. یک Health Stone بر روی زمین است با شکستن آن می‌توانید نوار سلامتی خود را احیا کنید. لاشه‌ی خرس مرده را بررسی کنید و به راهتان ادامه دهید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت اول: Surviving Fimbulwinter

می‌توانید رَدِ خون را دنبال کنید ولی یک صندوق گنج کوچک درون غار، سمت راست وجود دارد. وقتی به درختِ افتاده رسیدید با تبرتان آن را خرد کنید تا مسیرتان باز شود و به سمت دیگر شکاف بپرید. مسیر را ادامه دهید و از کنار جسدی در سمت راست عبور کنید و آیتمی را از کنارش بردارید. یک صندوق دیگر جلوی چشمتان است، بالا بروید و به چپ بپیچید. بعد از آنکه آن را باز کردید، دوباره برگردید و رَدِ خون را دنبال کنید، سپس به درون غار در مسیرتان بخزید، چند Raiders در سوی دیگر غار مزاحمتان می‌شوند. بعد از انکه آنها را نابود کردید، جسدی را در بالا، سمت راست ورودی غار خواهید یافت. در ادامه رَدِ خون بر روی دیواری یخ زده به پایان می‌رسد.

راهی را در بالا سمت چپ دیوار خواهید یافت، در آنجا مراقب Raiderها باشید. سپس به دیواری می‌رسید که باید از بالا بروید، وقتی به بالای آن رسیدید صندوقی را خواهید یافت. مسیر را روبه بالا ادامه دهید تا به غاری دیگر برسید، در اینجا نیز یک صندوق دیگر وجود دارد. به دورن غار بخزید تا دوباره با Raiderها مواجه شوید. درون این غار چند آیتم جهت اکتشاف وجود دارد، پس اطمینان حاصل کنید که بعد از مبارزه همه‌ی آنها را بردارید. مسیر درون غار را ادامه دهید تا به محیط بزرگ دیگری با Raidersهای بیشتر برسید. علاوه‌بر صندوقی روی زمین چندین آیتم دیگر هم در این غار وجود دارد. Lootها را بردارید و به سمت بالای غار مسیر را ادامه دهید. وقتی مشغول غارنوردی هستید، حواستان باشد، سمت راست یک صندوق بزرگ وجود دارد، از شکاف بپرید تا به آن برسید. از دیواری دیگر بالا بروید، تا در نهایت خروجی غار را بیابید.

نبرد با Bjorn The Bear

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت اول: Surviving Fimbulwinter

وقتی از غار خارج شوید، بلافاصله توسط Bjorn مورد حمله قرار می‌گیرید. این مبارزه بیشتر از آنکه جدی باشد، جنبه‌ی محک زدن شما در تسلط به حرکات کریتوس را دارد. کافی است خیلی ریلکس ضربات Bear را جاخالی دهید و به موقع پاتک بزنید. طمع نکنید، عجله‌ای در کار نیست، در بین این مبارزه کریتوس Spartan Rage را آشکار می‌کند و می‌توانید خرس بخت برگشته را مورد خشم خویش قرار دهید. R3 و L3 را نگه‌دارید تا Spartan Rage را تخلیه کنید. در صورتی که احتیاج به احیای سلامتی داشتید، می‌توانید سنگ‌های سبز رنگ را بشکنید تا سلامتی خود را احیا کنید. بعد از آنکه آسیب زیادی به خرس وارد کردید می‌توانید یک Finisher ارضا کننده روی خرس اجرا کنید و آن را هلاک کنید. در این بین سروکله‌ی پسر یا همان Atreus نیز پیدا می‌شود.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت اول: Surviving Fimbulwinter

بعد از دمو، با استفاده از تبرتان تنه‌ی درخت را ببرید و مسیر را باز کنید. مسیر را ادامه دهید، با Mimir و Atreus صحبت کنید. بعد از دقایقی دوباره Raiderها حمله می‌کنند، همچون GOW 2018 با فشردن کلید مربع می‌توانید آترئوس را برای کمک فرابخوانید. Raiderها را نابود کنید و از زنجیر پایین بروید و وارد تونل شوید. سمت راست شما یک صندوق حاوی هکسیلور و Forged Iron وجود دارد. مسیر تونل را ادامه دهید تا سرانجام از آن خارج شده و وارد محیطی آشنا شوید، در اینجا آترئوس متوجه رَدِ خون می‌شود. بعد از دمو، درختی که مسیر شما را مسدود کرده از بین ببرید تا وارد محیط بعدی شوید که Raiderها برایتان کمین کرده‌اند. اول از همه، Raiderئی که در بلندی قرار دارد را از بین ببرید تا مبارزه راحت‌تر شود. بعد از مبارزه به دنبال آترئوس به خانه بازگردید و داخل شوید تا خود را برای رفتن به تخت‌خواب آماده کنید. ولی چند چهره‌ی آشنا درب خانه را می‌زنند و شما را برای صحبت کردن، دعوت به نوشیدنی می‌کنند، پس به تماشای دمو بنشینید.

مبارزه با Thor

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت اول: Surviving Fimbulwinter

بعد از دمو وارد محیطی می‌شوید که برای مبارزه با ثور محیا شده است. در ابتدا Leviathan Axe را همراه ندارید. خدای رعد را با هرچه در توان دارید بزنید و حتما حرکت Rushing Grab (به شکل ناگهانی حمله می‌کند و شما را گیر می‌اندازد) او را جاخالی دهید. بعد از آنکه مقدار معینی به او آسیب وارد کردید، دمویی می‌بینید و کریتوس Leviathan Axe را فرا می‌خواند. نبرد با ثور را ادامه دهید، بسیاری از حرکات ثور همان قبلی‌هاست و همچنان سعی کنید Grab Attack او را جاخالی کنید. متوجه می‌شوید که Stage با ستون‌های بزرگ پوشیده شده است که می‌توانید به کمک آنها به ثور آسیب جدی وارد کنید. او چکش‌اش را به زمین می‌کوبد و تونلی مرگبار از ساعقه را به سمت شما می‌فرستد، حتما این حمله را جاخالی دهید. بعد از وارد کردن مقدار معینی آسیب وارد فاز سوم نبرد می‌شوید.

در این فاز ثور بر زمین می‌کوبد و دَوایری قرمز رنگ به نشانه‌ی خطر روی زمین مشخص می‌شوند، حتماً به بیرون از این دوایر قرمز رنگ فرار کنید. آنقدر به ثور آسیب بزنید تا حرکت Finishing به اجرا دربیاید و وارد دمو بشوید. بعد از این نبرد دیدن دوباره‌ی براک و سیندری می‌تواند شما را آسوده خاطر کند.

براک و سیندری شاهد تمام ماجرا بودند و می‌خواهند به شما کمک کنند تا به خانه برگردید و خود را به آترئوس برسانید، که هنوز با Odin سروکله می‌زند. از پلتفرم بالا بروید و خود را به پلکان برسانید. به دربی می‌رسید که می‌توانید از آن عبور کنید، در طرف دیگر درب براک و سیندری برای شما Teleportای محیا کرده تا از طریق آن به خانه برمی‌گردید. در بازگشت به خانه با آترئوس دیدار می‌کنید و بعد از مجهز کردن خود و آپگرید کردن موارد مختلف، راه خود را پیش می‌گیرید.

از Blade of Chaos برای قلاب کردن یک لبه استفاده کنید، کمی بعد با تلی از اجساد مواجه می‌شوید که کنار آنها هکسیلور نیز موجود است. برای از بین بردن خاربن‌ها، L2 را نگه‌داشته و با R2 آنها را بسوزانید. کمی جلوتر به انسدادی دیگر می‌رسید آن را نیز با Blad of Chaos خود از بین ببرید.

وقتی به بالای صخره رسیدید، روبرویتان یک Hel-Raider منتظر شماست، این دشمن را باید با Blade of Chaos به آتش بکشید تا آسیب زیادی ببیند، سپس می‌توانید (اگر خواستید) با Levithan Axe روی او Finisher اجرا کنید. به دنبال آترئوس بروید، انشعاب سمت چپ را بگردید و در پایین لبه، مقداری هکسیلور بیابید. بعد از آن از لبه بالا بروید و خود را به آترئوس برسانید. سپس گذرتان به غاری می‌افتد که در آن یک Raider توسط موجودی ناشناس کشته شده است. در این مکان با از بین بردن خاربن‌ها می‌توانید صندوقی را بیابید، با برگشت به مسیر اصلی می‌توانید هکسیلورهای بیشتر بیابید. در بالای مسیر باید با Hel-Raiderها مقابله کنید.

مسیر را ادامه دهید و از لبه پایین بروید، بلافاصله سمت راست شما لبه‌ای قرار دارد که می‌توانید از آن پایین بروید، صندوق را باز کنید و هکسیلور را بردارید. سپس با خزیدن درون شکاف وارد محیط بعدی شوید، حواستان باشد دشمنان در اینجا برایتان کمین کرده‌اند، اولین Raider تبدیل به Hel-Raider می‌شود، پس گاردتان را در مواجه‌ی با او پایین نیاورید.

وقتی دوباره بیرون رفتید، ستونی که مسیر را مسدود کرده را جابه‌جا کنید و به سمت دیگر جهش کنید. سپس از دیوار بالا بروید و ستون را در محل قبلی‌اش قرار دهید تا مسیر دیگری بسازید. زنجیر را بگیرید و با پرتاب تبرتان شئ را مسدود کنید تا زنجیر حرکت نکند. در نهایت می‌توانید زنجیر را تا جای ممکن بکشید و سپس به پایین پرتاب کنید. هنگامی که وارد محیط جدید می‌شوید دوباره باید با Raiderها سروکله‌ بزنید. خاربن‌ها راه خروج را مسدود کرده‌اند، با Blade of Chaos آن را آتش بزنید. در طرف دیگر Hel-Raiderها در انتظار شما هستند، تیغه‌های هرج و مرج خود را آماده کنید و دشمنان را از بین ببرید‌.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت اول: Surviving Fimbulwinter

درست بلافاصله بعد از Hel-Raiderها در مسیر مستقیم، Rune Read بروی دیوار قرار دارد، امکان ندارد آن را نبینید پس اطمینان حاصل کنید که این مورد به Codexاتان اضافه می‌شود. در انتهای مسیر از دیوار بالا بروید و در بالا با Hel-Raiderها بجنگید. سپس از دیوار بعدی بالا بروید و خود را برای نبردی دیگر آماده کنید.

مبارزه با Huntress

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت اول: Surviving Fimbulwinter

شکارچی یکی از دشمنان اسطوره‌ای است که باید با او مقابله کنید، او تمام Raoderهای این منطقه را هلاک کرده است. خوشبختانه حرکات او پیچیدگی زیادی ندارد و با جاخالی کردن به موقع می‌توانید از برخورد آنها اجتناب کنید. از حرکت پاهای او اجتناب کنید که آسیب زیادی می‌بینید. همچنین از تیرهای آتشین او که به زمین پرتاب می‌شوند هم فرار کنید. وقتی شاخ‌های او شروع به درخشیدن کردند با پرتاب تبرتان او را گیج و Stun کنید. این فرصت بسیار خوبی برای شما محیا می‌کند تا آسیب جدی به او وارد کنید. بعد از شکست این باس Light Runic Attackای به نام Winter’s Bite برای شما آزاد می‌شود.

سپس از دیوار بالا بروید و مسیر را ادامه دهید تا به ساختمانی برسید که آترئوس اشاره می‌کند. وقتی وارد معبد شدید، به محیطی می‌رسید که توسط ستون‌های افتاده مسدود شده است. سعی کنید آن را تکان دهید و متوجه می‌شوید که به تنه‌ی درختی گیر کرده است. با پرتاب تبرتان انسداد را برطرف کنید و ستون‌ها را جابه‌جا کنید. به سمت پله‌ها بروید، آترئوس شما را به یک درب مخفی هدایت می‌کند و کریتوس هم به دنبال او می‌رود.

بعد از دمو کنترل کریتوس را به دست می‌گیرید پس به دنبال آترئوس بروید. او به شکاف روی زمین اشاره می‌کند، پس از لبه‌ی کنار بالا بروید و راهتان را به سمت شکاف باز کنید. درست مستقیم یک صندوق قرمز رنگ وجود دارد که حاوی هکسیلور و Rawhide است. بعد خود را به آترئوس برسانید که روی لبه‌ قرار دارد. زنجیر را باز کنید و به جلو حرکت کنید، در نهایت با تعدادی Raider و یک Raider Chief برخورد می‌کنید. بعد از قتل‌عام آنها، کنده‌ی درخت را بلند کرده و آترئوس را به سمت جلو و پایین مسیر دنبال کنید. روبرویتان یک صندوق قرمز رنگ قرار دارد که حاوی هکسیلور و Forged Iron می‌باشد. از لبه بالا بروید و وارد محیط جدید شوید که به نظر آشنا می‌آید، دوباره به خانه برگشته‌اید. اکنون سیندری منتظر شماست، به دنبال سیندری بروید که برایتان Teleport می‌گشاید، وقتی وارد دروازه شوید، فصل اول: Surviving Fimbulwinter نیز پایان می‌یابد.

او شما را به Realm Between Realms می‌برد و مکان جدیدی به نام Sindri’s House برای شما آزاد می‌شود. وارد درب شوید تا دمو آغاز شود، بعد از آن می‌توانید سلاح‌ها و Armourهای خود را آپگرید کنید. بعد با سیندری صحبت کنید و از دروازه‌ی جادویی خارج شوید. سر Mimir را از سازه‌‌ای که براک و سیندری ساخته‌اند و او را در آن قرار داده‌اند خارج کنید. بعد با استفاده از Yggdrasil Realm Seed به سرزمین Svartalfheim سفر کنید. بعد از آنکه به آنجا رسیدید، فصل بعدی یعنی: Quest For Tyr آغاز می‌شود.

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با بازی God of War Ragnarok 

دیدگاه ها بسته شده است