راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل پنجم: The Lost Sanctuary

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل پنجم: The Lost Sanctuary

راهنمای قدم به قدم بازی God of War Ragnarok (منوی اصلی)

فصل پنجم: The Lost Sanctuary

مرحله‌ی The Lost Sanctuary درست بعد از ملاقات با Angrboda در جنگل Ironwood آغاز می‌شود. همراه او مسیر را دنبال کنید، در چند موقعیت باید از Sonic Arrow خود استفاده کنید تا مسیر را باز کنید. کمی بعد از بالارفتن از یک گل با یک دراگر مواجه می‌شوید. خوشبختانه Angrboda مبارز قابل اتکایی است. بعد از مبارزه در سمت چپ یک صندوق قرمز حاوی Ydalir Timber و Forged Iron خواهید یافت. مراقب Gloom Nightmareها باشید، بعد مسیر را دنبال کنید. حال از Angrboda جدا می‌شوید، در اینجا Loreای به نام The Tree درون توماری قرار دارد. پشت یک‌سری تخته‌ی چوبی می‌توانید با Sonic Arrow شلیک کنید، از همین تیرها برای باز کردن مسیرتان بهره ببرید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل پنجم: The Lost Sanctuary

برای ارتباط با Angrboda خود را به سطح بالاتر برسانید و به Soundstoneهای درخت مخالف خود شلیک کنید. این‌ کار باعث می‌شود که قسمت‌هایی از درخت سقوط کند، که گیره‌ای برای عبور از لبه را نمایان می‌کند. صندوق زرد را در طرف دیگر بگشایید، مراقب Gloom Nightmareها باشید، سپس مسیر را دنبال کنید تا به یک Legendary Chest برسید. آن را برای بدست آوردن Runic Summonای به نام Rampaging Ibex باز کنید.

از دیوارِ پشت سر بالا بروید، سپس با Sonic Arrow شلیک کنید تا Hookshotهای بیشتری را نمایان کنید. در نهایت با Angrboda دیدار می‌کنید. در سمت راست صندوق زرد رنگی وجود دارد آن را برای هکسیلور بگشایید، سپس مسیر را دنبال کنید. یک دراگر شما را گیر می‌اندازد ولی Angrboda هوای شما را دارد، می‌توانید به او دستور دهید تا گرد بنفش به دشمن پرتاب کند و با شلیک سریع تیر کمان به گرد بنفش رنگ آن را منفجر کنید و دراگر را به درک بفرستید. در نهایت به او کمک کنید تا از انتهای همین محیط بالا برود.

بعد از آنکه مدال Idi را بیرون کشیدید، او را تا انتهای تپه دنبال کنید، مسیر در این لحظه کاملاً خطی است و نیازی به توضیح ندارد، بعد از تعقیب کردن Angrboda با دشمنان بیشتری مواجه می‌شوید، بنابراین با کمک Angrboda آن‌ها را بزنید. در نهایت به حرم یا Angrboda’s Treehouse می‌رسید، وارد شده و برزنت را از روی سنگ‌های داخل پایین بیاورید و دمو را تماشا کنید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل پنجم: The Lost Sanctuary

سپس به دنبال Angrboda از معبد خارج شوید، سبد را بردارید و به دنبال او بروید. او Jalla را فرا می‌خواند، پس سوار آن شوید. در نهایت به رودخانه Vimur می‌رسید و کنترل Jalla را در دست بگیرید. هدایت این موجود مشابه سواری‌های قبلی است، می‌توانید منابع را از روی آب جمع‌آوری کنید. مسیر را دنبال کنید و میوه‌ها را در طول مسیر بچینید، در یکی از نقاط باید از روی Jalla پیاده شده و بالا بروید و میوه‌ها را بچینید. برگردید و سوار Jalla شوید و راهتان را دنبال کنید. در نهایت به خانه‌ی درختی آنگربودا می‌رسید، میوه‌ها را در سطل بریزید، سپس با جعبه‌ی وسایل آنگربودا تعامل کنید تا Jotnar’s Champion Grab و Jotnar Bow را بدست آورید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید بیشتر با آنگربودا صحبت کنید. بعد از این دنبال آنگربودا بروید و سوار Jalla شوید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل پنجم: The Lost Sanctuary

از یک تپه بالا بروید و بعد از آن باید مسیر را با پای پیاده طی کنید. یکی از ریشه‌ها را از پای درخت جمع‌آوری کنید، سپس به Jalla برگردید و سوارش شوید و از روی پل عبور کنید. وقت آن رسیده که با دراگرها مقابله کنید، اما اینبار Jalla نیز به شما کمک می‌کند. ریشه‌های بیشتری را با آنگربودا جمع‌آوری کنید، دشمن بعدی شما کمی از لحاظ اندازه بزرگ است، اما با توجه به تجهیزات آترئوس زیاد نمی‌تواند تهدیدی جدی به حساب بیاید. به داخل سوراخ بخزید، دشمنان نیز به داخل سوراخ نفوذ می‌کنند، به دنبال Jalla بروید و بعد سوارش شوید. در نهایت به خانه‌ی درختی آنگربودا می‌رسید، پس ریشه‌ها را درون سبد سمت چپ بریزید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل پنجم: The Lost Sanctuary

می‌توانید دوباره تجهیزات خود را آپگرید کنید، اگر می‌خواهید، سپس خود را به آنگربودا برسانید، سوار Jalla شوید و داخل آب بروید. وارد تونل سمت راست شوید، یک صندوق زرد حاوی هکسیلور خواهید یافت، از دیوار دورتر بالا بروید، بعد سعی کنید چند سنگ به روی آب پرت کنید. سپس دراگرها از راه می‌رسند، این دشمنان راحت هستند اما آنها که روی بلندی ایستاده‌اند را دست‌کم نگیرید. دوباره چند سنگ به روی آب پرتاب کنید، نکته‌ی این پرتاب‌ها این است که وقتی دست آترئوس شروع به درخشیدن کرد، سنگ را رها کنید. اگر بتوانید Venus Flower را در دور دست بزنید، این گیاه Loot خوبی به شما می‌دهد که بعداً می‌توانید از روی آب آنها را جمع کنید.

وقتی آماده شدید می‌توانید سوار Jalla شوید و به مسیرتان ادامه دهید. یادتان باشد صندوقی Legendary در سمت راست قرار دارد. در نهایت به Trail of The Jontar می‌رسید، از Jalla پیاده شده و وارد آسانسور شوید. با دراگرها درگیر شوید و بعد به آنگربودا کمک کنید تا تخته سنگ را از روی مسیر کنار بزنید. دشمنان بیشتری در اینجا هستند که شمال Gloom Nightmareها نیز می‌شود. وقتی همه را از بین بردید، به داخل شکاف درون دیوار بخزید و وارد Valley of the Fallen می‌شوید. جلو بروید و وارد دشت شوید و دمو را تماشا کنید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل پنجم: The Lost Sanctuary

حال باید مسیری که آمده‌اید را برگردید، صخره را از روی مسیر جابه‌جا کنید، اما آنگربودا از شما جدا می‌شود. با دشمنانی که محاصره‌اتان کرده‌اند مقابله کنید، نفس آنها را جاخالی کنید و ضربات پنجه‌هایشان را Parry‌ (با شمشیر دفع کنید) کنید. وقتی Stun شد با ضربات نزدیک آن را بزنید ولی طمع نکنید. در نهایت Ydalir Timber را بدست می‌آورید. مسیر را به دنبال آنگربودا بروید و از آسانسور پایین بروید. وارد مسیر مخفی شوید و در سطح بالایی می‌توانید Jotunheim Fruit را جمع‌آوری کنید و XP بیشتری بدست آورید. به یک گودال می‌رسید و آترئوس به آنگربودا جرات مبارزه با Wretchedها را می‌دهد. پس با طناب از گودال پایین بروید، این شما را به گودال Idi می‌رساند، بعد از داخل شکاف عبور کنید، و با اولین لانه‌ی Wretchedها روبرو شوید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل پنجم: The Lost Sanctuary

در اینجا مشعلی وجود دارد که آنگربودا می‌تواند آن را روشن کند، این مشعل‌ها توسط بازی با دکمه‌ی مربوطه مشخص شده‌اند. اگر از اولین دیوار سمت راست بالا بروید، مسیرتان به یک صندوق قرمز ختم می‌شود. متاسفانه جای لوت یک Wretched درون آن قرار دارد. مسیرتان را به بالا پیش بگیرید، چند Soundstone را خرد کنید تا مسیرتان برای پایین رفتن باز شود (در ادامه‌ی بازی). سمت لبه‌ای که از آن می‌توانید بالا بروید، یک صندوق زرد رنگ قرار دارد، در بالای لبه، یک لانه‌ی دیگر قرار دارد که می‌توانید آن را نابود کنید. به پایین و مسیر اصلی برگردید، در اینجا Wretchedهای انفجاری قرار دارند، پس بعد از کشتن‌شان از آنها دور شوید تا آسیب نبینید. اینبار لانه بالای دیوار قرار دارد، پس اول با آنگربودا به سمت لانه گَردِ بنفش پرتاب کنید و بعد با تیر آن را منفجر کنید تا لانه نابود شود. مراقب دراگرها هم در این منطقه باشید، یک صندوق قرمز نیز اینجاست که می‌توانید آن را برای بدست آوردن Ydalir Timber و Forged Iron باز کنید.

با نابودی ۳ لانه از چهار لانه‌ی Wretchedها، اکنون به نقطه‌ی آغاز برگردید جایی که توسط Wretchedها مورد حمله قرار می‌گیرید. دنبال پلی بگردید که هکسیلور روی آن قرار دارد، به چند Soundstone برخورد می‌کنید که می‌توانید با Sonic Arrow آنها را بشکنید، که راهی برای برگشت به نقطه‌ی آغازین فراهم می‌کند. اکنون به سمت مخالف بروید، در سمت چپ یک شکاف درون دیوار غار وجود دارد. یک Sonic Arrow شلیک کنید و بعد وارد شکاف شوید، چهارمین لانه‌ی Wretchedها اینجاست، بعد از پاکسازی آخرین لانه از شکاف خارج شوید. بعد از خروج از شکاف یک Bergsra Mother در انتظار شماست، او به شما یک توانایی جدید برای کمانتان می‌دهد که نامش Sharpshooter Stare است. بالای شکاف روی دیوار یک سبد آویزان است، آن را با تیر بزنید تا بتوانید Shattered Runes بدست بیاورید. حال برگردید و سوار Jalla شوید و از میان مرداب‌ها عبور کنید، بالا بروید و روی دیوار بروید و بر روی لبه‌ی دیوار همراه آنگربودا بنشینید، دمو را تماشا کنید. وقتی آماده شدید به جلو حرکت کنید، برای میان‌بر زدن از تپه عبور کنید، وقتی از Jalla پیاده شدید، به تماشای دمو بنشینید.

اکنون در حال تعقیب Gryla هستید و به نظر رفتار دوستانه‌ای ندارد، از لبه پایین بیایید و با دراگرها درگیر شوید. تعداد بیشتری در طول مسیر قرار دارند، پس گاردتان را پایین نیاورید. وقتی به تنه‌ی درخت رسیدید از لبه‌ به سمت راست بالا بروید و یک Sonic Arrow شلیک کنید تا شکاف باز شود. از میان شکاف به داخل بخزید و از لبه‌های مقابل بالا بروید، سپس یک Sonic Arrow دیگر شلیک کنید تا مسیر باز شود.

اکنون در محیطی بزرگ قرار دارید و باید آماده نبرد بشوید، بعضی از دشمنان شما را مسموم می‌کنند، پس مراقب باشید، مسیر را دنبال کنید و صندوق قرمز را باز کنید که حاوی Ydalir Timber و Rawhide است، در انتهای مسیر به خانه‌ی Gryla می‌رسید. درب جلو قفل است، پس به کنار خانه بروید و از لبه بالا بروید، از Hookshot Point برای تاب خوردن به سطح دیگر استفاده کنید. سپس یکSonic Arrow به سمت انسداد چوبی آویزان در وسط خانه شلیک کنید تا مسیری برای آنگربودا باز شود. او یک قلاب را برای بالا رفت نمایان می‌کند.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل پنجم: The Lost Sanctuary

داخل که شدید یک کلید نمایان می‌شود، سعی کنید آن را بچرخانید. درب را باز کنید و پایین بروید، در اینجا می‌توانید با Sonic Arrow بشکه‌ها را بشکنید و اگر به طرف دیگر Hookshot کنید می‌توانید هکسیلور بدست آورید. وقتی به مسیر بسته رسیدید، از لبه سمت راست بالا بروید و با Sonic Arrow می‌توانید انسداد چوبی را از بین ببرید. هکسیلور را بردارید و وارد آبدارخانه شوید، به تماشای دمو بنشینید. از مسیری که آمده بودید برگردید، از پله‌های سنگی بالا بروید و از درب عبور کنید. فنجان بزرگ را بردارید و سریع پنهان شوید. هنگامی که Gryla حواسش پرت می‌شود، مخفیانه به سمت گرگ پریشان بروید و او را آزاد کنید. دمو را ببینید و بعد خود را برای فرار بزرگ آماده کنید. به دنبال آنگربودا بروید، در نهایت به آشپزخانه‌ی Gryla می‌رسید، پس به سمت دیگی که آنگربودا اشاره کرده بود شلیک کنید. می‌توانید دیگ را نابود کنید ولی کارساز نیست، وقت مبارزه فرا رسیده است.

مبارزه با Gryla

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل پنجم: The Lost Sanctuary

خوشبختانه این مبارزه چالشی و سخت نخواهد بود، در ابتدا به دیگی که آنگربودا قبل‌تر به آن اشاره کرد بود توجه کنید، وقتی Gryla آن را با دستانش حرکت داد، می‌توانید با تیرهایتان وقتی دیگ به رنگ بنفش درآمد، شلیک کنید. Gryla گاه‌وبیگاه به سمت شما یورش می‌آورد و بر زمین مشت می‌کوبد، آن را جاخالی دهید. همچنین به سمت شما projectile نیز پرت می‌کند، بعضی از آنها را می‌توانید Deflect (با سلاح برگردانید) کنید ولی بقیه را باید جاخالی دهید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل پنجم: The Lost Sanctuary

وقتی دیگ را انداخت و بر زمین افتاد، به سمتش یورش برده و با حملات نزدیک او را بزنید. وقتی سطح زمین شروع به درخشیدن به رنگ بنفش کرد، خود را به سطح بالاتر برسانید. به سمت شمع‌هایی که آنگربودا اشاره می‌کند شلیک کنید و به او فرمان دهید تا آنها را روشن کند. برای اینکه بتوانید Gryla را Stun کنید باید منتظر بمانید که او نزدیک شمع‌ها قرار بگیرد. شمع دیگری هم در جهت مخالف اتاق قرار دارد، وقتی Stun شد یک تیر دیگر به دیگ بزنید. همین تاکتیک را می‌توانید تکرار کنید تا Gryla دیگ را بیاندازد و او را بزنید. در سومین دفعه با فشردن R3 کار او را یکسره کنید و با فشردن دایره دیگ را منفجر کنید، در نهایت آنقدر دایره را بزنید تا کامل از بین برود.

به دنبال آنگربودا بروید و به خانه‌اش برگردید. بعد از بازگشت به خانه، می‌توانید هرچقدر خواستید اطراف را بگردید. به حیوانات غذا بدهید، تجهیزات خود را آپگرید کنید و یا با آنگربودا صحبت کنید. کارتان که تمام شد با محل ماموریت تعامل کنید و به تماشای دمو بنشینید. به میدگارد برمی‌گردید و دشمنان شما را محاصره کرده‌اند، با آنها مبارزه کنید و در نهایت از Mystic Gateway عبور کنید. هنگام ورود به Mystic Gateway با کریتوس مواجه می‌شوید، اپکنون کنترل کریتوس را برعهده دارید و باید Hel-Raiderها بجنگید ولی فقط آنها نیستند.

مبارزه با Vanadis

مبارزه با Vanadis

در همین ابتدای مبارزه کلید دایره را فشار دهید تا ضربه‌ی پای Vanadis به شما اصابت نکند. وقتی از شما فاصله گرفت، به سمت شما تیر پرتاب می‌کند. این تیرها را جاخالی دهید، بسیاری از حملاتش را به راحتی می‌توانید Parry کنید، اما وقتی به هوا می‌پرد و محکم به زمین برخورد می‌کند، این حرکت غیرقابل Parry کردن است پس حتماً این ضربه را جاخالی روی زمین جا بگذارید. در میانه‌ی نبرد وقتی نیمی از نوار سلامتی Boss تخلیه شد، او شما را گرفته و به ناحیه‌ی دیگری پرتاب می‌کند. در این فاز او زمین مبارزه را آغشته به سم می‌کند، پس این حملات او را جاخالی دهید. نوار سلامتی او را تخلیه کنید تا چهره‌ی خود را نمایان کند، بعد دمو را تماشا کنید تا این فصل به پایان برسد.

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با بازی God of War Ragnarok 

دیدگاه ها بسته شده است