راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل سیزدهم: Creatures of Prophecy

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل سیزدهم: Creatures of Prophecy

راهنمای قدم به قدم بازی God of War Ragnarok (منوی اصلی)

با اتمام این فصل، مقدار 8000Xp برای کریتوس و 4000Xp برای آترئوس بدست می‌آورید.

فصل سیزدهم: Creatures of Prophecy

بعد از آغاز مرحله درست روبرویتان یک صندوق قرمز رنگ وجود دارد که حاوی هکسیلور و Dwarven Steel است. مراقب گیاهان انفجاری (انتحاری) باشید که در Vanaheim به تعداد زیاد رشد کرده‌اند. مراقب یکی از آنها سمت چپ خود باشید. به سمت دیگر شکاف Hookshot کنید و مراقب گیاه روبرویتان باشید. به زیر ریشه‌ی درخت بخزید و مسیر را ادامه دهید. سپس بلافاصله باید با Stalker مقابله کنید، در کنار او Wispsها نیز وجود دارند.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل سیزدهم: Creatures of Prophecy

به زیر تیرهای چوبی بخزید و راهتان را به جلو باز کنید با استفاده از Blade of Chaos به سطح بالایی بروید. وقتی به سطح پایینی برگشتید، توسط Wulverها و Nokkenها خِفت می‌شوید. اول با Nokkenها سروکله بزنید بعد Cursed Gulonها را بزنید، مراقب باشید این یکی بعد از مرگ منفجر می‌شود. اگر از نیزه‌اتان استفاده کنید می‌توانید به سطح بالایی بروید و صندوق افسانه‌ای را برای Heavy Runic Attackای به نام Leviathan باز کنید. بعد به جایی که با Nokken جنگیدید برگردید و به میان ریشه‌های درخت بخزید، در نهایت به Eastern Barri Woods می‌رسید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل سیزدهم: Creatures of Prophecy

مسیر را ادامه دهید تا به جایی برسید که توسط تخته‌سنگی مسدود شده است. نیزه‌اتان را به تخته‌سنگ پرتاب کنید تا منفجر شود و بعد عبور کنید، سمت راست پشت شاخک‌ها، یک صندوق قرمز وجود دارد که می‌توانید با ترکیب Sigil Arrow و Blade Of Chaos آن را از بین ببرید، البته این صندوق توسط Tatzelwurm مورد محافظت قرار دارد، پس با او بجنگید و Nokkenای که کنترلش می‌کند را قبل از باز کردن صندوق بکشید. این صندوق حاوی Asgardian Ingot، Dwarven Steel و هکسیلور است. پشت سرتان یک Cursed Nokken نیز احضار می‌شود، همانطور که مسیر را ادامه می‌دهید بالای تنه‌ی درخت یک کلاغ اودین را خواهید دید. پشت صندوق Nornirنیز یک Wulvern منتظر شماست، آن را برای Idunn Apple بکشید. سپس مسیر اصلی را ادامه دهید.

در اینجا Skoll و Hati را می‌بینید که استراحت می‌کنند، در مرحله‌ی بعد باید ماه دزدیده شده را بازیابی کنید. از شکاف دیوار کنار Skoll و Hati به طرف دیگر بخزید. گلدان‌هایی که از درودیوار آویزان می‌یابید را پایین بیاندازید تا Dwarven Steel بدست آورید. ریشه‌ی مه سمی را پیدا کرده و آن را با تبرتان منجمد کنید تا یک گذرگاه امن به جلو باز کنید. در سمت دیگر با Einherjar مبارزه کنید، اما از پشت سرتان چندتای دیگر نیز وارد میدان می‌شوند پس گارد خود را پایین نیاورید. دروازه‌ی که از الوار درخت ساخته شده را با Blade of Chaos پایین بیاورید، تا به Loreای در قالب Rune Reads به نام Verdant که سمت‌چپ دیوار است، دسترسی یابید.

دشمن جدید را تعقیب کنید، سمت چپتان یک صندوق قرمز حاوی هکسیلو  و Dwarven Steel است پس برای باز کردنش مکث کنید. صدای یکی از کلاغ‌های اودین را در محیط می‌شنوید. با طناب پایین بروید و با استفاده از نیزه‌ شکاف دیوار روبروی خود را باز کنید. در طرف دیگر مورد هجوم تعداد زیادی Einherjar قرار می‌گیرید پس خود را آماده کنید. در ادامه با Blade of Chaos مسیر را می‌پیمائید که بسیار جذاب طراحی شده است. در آخر زنجیر طلایی را پایین انداخته و از آن پایین بروید تا به Moon برسید. اما یک Einherjar آن را می‌دزدد، پس او را تعقیب کنید، در ادامه در کمین دشمنان قرار می‌گیرید پس آنها را کنار بزنید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل سیزدهم: Creatures of Prophecy

به یک Monolith بزرگ قرمز رنگ می‌رسید که با پرتاب نیره‌اتان در مرکزش یک پرتو نور ایجاد می‌کند. جلو بروید و دزد را تعقیب کنید، او از آبشار بالا می‌رود پس از نیزه‌ی خود استفاده کرده و در سمتِ چپ شکافی  ایجاد کنید، از آن بالا رفته و خود را به سطح بالاتر برسانید، یک Wyvern در بالا منتظر شماست. اما زیاد دردسری برایتان ایجاد نخواهد کرد، تهاجمی عمل کنید و خیلی سریع کله‌پایش کنید. در ضمن مراقب Einherjar Tamersها در بالای سرتان باشید که پرتابه‌هایشان مبارزه را سخت می‌کند. وقتی همه را کشتید، Moon را بردارید و به نزد Skoll و Hati برگردید.

از شکاف دیوار پشت همین منطقه عبور کنید، در سمت راست بر روی جسد هکسیلور خواهید یافت. در جهت مخالف خود در سطح بالایی بر روی دیوار یک پرتو ایجاد کنید. بعضی از Aesirها به شما حمله می‌کنند، آنها را کنار زده و به راهتان ادامه دهید. پایین بروید تا دریابید که در یک Loop بزرگ قرار دارید که قبلاً یک مه مسموم‌کننده را منجمد کرده بودید. از دیوار عبور کنید و به جایی برگردید که Skoll و Hati استراحت می‌کردند. میان‌پرده را تماشا کنید و بعد از آن آیتم را بردارید و بعد به Freyr’s Camp برگردید

در ادامه مورد حمله‌ی Draugrها قرار می‌گیرید، بعد از آن مسیر اصلی را ادامه دهید، با این مسیر باید آشنا باشید زیرا در طول Quest بارها از اینجا رد شده‌اید. به زیر ریشه‌های درخت بخزید تا به مکانی برسید که با Nokkenها قبل‌تر درگیر شده‌ بودید. اکنون وقت آن رسیده است که با دو Dreki روبرو شوید، اما در این مقطع آنها نباید برای شما دردسر زیادی داشته باشند زیرا Level شما دیگر پایین نیست. با کشتن آنها Chaos Flame و Dragon Teeth بدست خواهید آورد. بعد از دیواری بالا بروید که قبلاً صندوق افسانه‌ای گشوده بودید و پایین بروید. به زیر ریشه‌های درخت بخزید، مسیرتان کاملاً سرراست است پس به Freyr’s Camp برگردید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل سیزدهم: Creatures of Prophecy

با رسیدن به کمپ یک میان‌پرده خواهید دید بعد یک صندوق آبی کنار کارگاه برادران هولدرا باز کنید که مقداری هکسیلور داخل آن است. تا اینجا هستید بهتر است تجهیزات خود را آپگرید کنید، بعد نشانه‌گر Quest را دنبال کنید تا از کمپ خارج شوید و به قایق برگردید. بلافاصله سمت راست جایی که قبل‌تر مسدود بود،Yggdrasil’s Dew of Runic Power را بردارید.

به ساحل که رسیدید از قایق پیاده شده و Wispsها را از بین ببرید، به سمت بوته‌زار بروید و Wightها را نابود کنید، بعلاوه‌ی هر Wispsای که احضار می‌کند. به زیر ریشه‌های درخت بخزید، در منطقه‌ی بعدی باید با Einherjarها بجنگید در کنار دو Wulver که توسط Nokken تجدید قوا می‌کنند. اول Nokken را بزنید بعد با بقیه پیکار کنید. بعد بلوکی که مسیر را مسدود کرده را کنار بزنید و عبور کنید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل سیزدهم: Creatures of Prophecy

دشمنان بیشتری جلوتر قرار دارند، اینبار Draugr Guard که توسط چند Nokken تقویت شده است. اگر در یافتن Mokkenها مشکل دارید، سعی کنید ردِ آنها را دنبال کنید. احتمالاً در یافتن دومین Nokken به مشکل بخورید، در واقع این یکی در تنه‌ی درخت پنهان شده، پشت چند خاربن قابل اشتعال که می‌توانید با Blade of Chaos آنها را از بین ببرید. بعد از این به جایی که Nokken اول بود برگردید و با عصایی که Skoll به شما داد با آبفشان بزرگ تعامل کنید، این کار زمان را تغییر می‌دهد و می‌توانید مسیر اصای را روبه پایین دنبال کنید.

از روی ریشه‌های درخت عبور کنید، در طرف دیگر یک Einherjar منتظر شماست، مسیر را رو به جلو ادامه دهید، از نیزه‌اتان برای رفتن به بلندی سمت چپ استفاده کنید، جایی که صندوقی قرمز رنگ حاوی Dwarven Steel و Petrified Bone و هکسیلور خواهید یافت. به فریا دستور دهید تا Sigil Arrow بر روی گیاه مسموم‌کننده پرتاب کند تا آن را منجمد و یکی دیگر برای باز کردن راه پرتاب کند. مسیر را به سمت راست ادامه دهید و از شکاف دیوار عبور کرده و آنطرف با Einherjarها بجنگید. وقتی همه را کشتید، با Blade of Chaos کُنده را پایین آورده و تپه را به سمت پایین بروید تا به ساختمان معبد مانند برسید. در طرف دیگر سمت راست یک نبرد سخت در انتظار شماست.

مبارزه با Blatton

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل سیزدهم: Creatures of Prophecy

بلاتون در واقع یک Wulver تقویت شده (استروئید به خودش تزریق کرده) است که با زمان‌بندی مناسب نباید برایتان جاخالی دادن ضرباتش سخت باشد. حتی اگر Levelاتان در حد متوسط باشد. سعی کنید تهاجمی عمل کرده و ضرباتش را دفاع کرده و به سرعت جبران کنید (طمع نکنید). اما یادتان باشد هرچه نوارسلامتی‌اش کاهش یابد وحشی‌تر و ضرباتش سنگین‌تر خواهد شد. پس نباید مبارزه را کِش دهید زیرا به ضرر خودتان تمام می‌شود. در نهایت او به شما یک Enchantment به نام Boon of Valor و یک Nar’s Cup می‌دهد.

بعد از مبارزه، وارد معبد شوید و از کنار جسد Nidhogg که در مرحله‌ی Reckoning کشته بودید عبور کنید. درست سمت چپ می‌توانید از نیزه‌اتان برای ایجاد پرتو و عبور از مسیر استفاده کنید. به سمت راست بروید تا The Northern Wilds را کشف کنید. زنجیر را بکشید تا درب گوی بزرگ را باز کنید و شاخک‌ها را نابود کنید تا به Celestial Altar برسید. این کار دوباره زمان را در بازی تغییر می‌دهد و مسیری به سمت جلو گشوده می‌شود. وارد محیط روبروی خود شوید، یک میان‌پرده به نمایش در خواهد آمد، بعد یک چهره‌ی آشنا را خواهید دید و مبارزه آغاز خواهد شد.

مبارزه با Gulltoppr

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل سیزدهم: Creatures of Prophecy

این مبارزه اصلاً سخت نیست، Gulltoppr در سراسر محیط مبارزه طوفان می‌کند بنابراین در مسیر او قرار نگیرید، گاهی اوقات با یکی از پنجه‌های بزرگش به شما ضربه می‌زند که می‌توانید با Deflect کردن (با اسلحه پس زدن ضربه) کمبو‌ی سه‌گانه‌اش را از کار بیاندازید. او همچنین آماده می‌شود تا شما را گاز بگیرد که می‌توانید با Shield Check آن را مختل کنید. وقتی به انداره کافی او را زدید زمان مبارزه با Heimdall فرا می‌رسد.

مبارزه با Heimdall

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل سیزدهم: Creatures of Prophecy

این مبارزه سخت‌ترین مبارزه شما تا به الان خواهد بود زیرا Heimdall تمام حرکات شما را جاخالی می‌دهد. از این بدتر ضرباتش غیر قابل بلاک کردن است و تقریباً غیرممکن برای جاخالی دادن، پس باید چه کار کرد؟ نیزه‌اتان را درست جلوی پایش بیاندازید، بعد که شروع به حرکت کرد، آن را منفجر کنید. این کار Stun Meter او را پر خواهد و به شما اجازه می‌دهد به نزدیک شده و حمله کنید. این کار را چندبار دیگر تکرار کنید تا در نهایت خونی از او بریزد.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل سیزدهم: Creatures of Prophecy

حالا که Heimdall را زدید او قیافه‌اش درهم می‌شود، البته هنوز هم سخت است به او ضربه بزنید ولی وقتی زمان را کند کرد می‌توانید حملات او را Deflect کرده و وقتی Stunn شد چند ضربه به او بزنید. او شروع به احضار Bifrost و سپس پرتاب جادوهایی به سمتتان می‌کند که می‌توانید آنها را Deflect کنید. او سپس موجی در زمین ایجاد می‌کند باید آن را جاخالی دهید. بعد از این حرکت مدتی طول می‌کشد به خودش بیاید، از فرصت استفاده کرده چند ضربی به او بزنید. او یک سپر ایجاد می‌کند قبل از هر کاری این سپر را از بین ببرید، حال تمام حرکات بالا را یاد بگیرید و بشناسید و تکرار کنید تا زمانی که R3  نمایش داده شود و بتوانید کار او را یکسره کنید و به تماشای دمو بنشینید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل سیزدهم: Creatures of Prophecy

او اکنون حسابی جوش آورده و دوباره نوار سلامتی‌اش پُر شده و تهاجمی‌تر از قبل است. او با بازوی جدیدش به زمین ضربه می‌زند پس سعی کنید آن را جاخالی دهید، وقتی ضرباتش را به سمتتان پرتاب می‌کند می‌توانید آن‌ها را Deflect کنید. تفاوت این دو ضربه را شناسایی کنید تا به موقع واکنش نشان دهید. وقتی دوباره زمان را کُند کرد ضرباتش را Parry کنید و او را بزنید. او باز ضربه‌ای محکم به زمین می‌زند پس Shield Check را آماده کنید. بعضی مواقع به سمت شما تخته سنگ پرت می‌کند که نیازی به گفتن نیست آنها را جاخالی دهید. نوارسلامتی او را خالی کنید و سپس میان‌پرده را تماشا کنید، بعد از آنکه کنترل را بدست گرفتید، از جسد او Hilt of Hofud و Emblem of Nine Realms را بردارید.

بعد از مبارزه کُنده‌ی درخت را از سرِ راه بردارید و به سمت ساختمانِ در حال سوختن بروید. مسیر شما را به دور این خانه می‌برد، پس بیشتر به اعماق محیط جنگلی شکل بروید. آترئوس و دیگران را روبروی خود می‌بینید، مسیر سمت چپ را انتخاب کنید و با آنها ملاقات کنید. یک Hookshot جلوی شماست که شما را به طرف دیگر می‌برد، به رفقایتان برای نابودی Einherjar کمک کنید. مراقب دشمنان روی بلندی باشید، بعد باید با Einherjar Brute مبارزه کنید. بعد از آنکه همه‌ی دشمنان را نابود کردید، پیشنهاد کمک به Freyr بدهید. این قسمت بازی کاملاً خطی است و فقط دکمه‌های خواسته شده را فشار دهید.

بعد از میان‌پرده دوباره کنترل را بدست می‌گیرید، صندوق آبی کنار برادران هولدرا را باز کنید. بعد زمانی برای آپگرید تجهیزات خود صرف کنید که اکنون یک Spear Handle جدید برای نیزه خود دارید. بعد به دنبال نشانه‌گر ماموریت بروید تا به Mystic Gateways برسید. در مسیر اصلی به هلکا برمی‌خورید که باعث می‌شود Favour جدیدی به نام Scent of Survival را دریافت کنید. (بعدا در مورد آن خواهیم نوشت) به Mystic Gateways برگشته و خود را به خانه‌ی سیندری برسانید.

در اینجا Ratatoskr می‌خواهد با شما صحبت کند تا Favour دیگری به نام A Stag For All Seasons را بدست خواهید آورد. بعد وارد خانه شده تا Freyr را خمار بیابید می‌توانید به صحبت‌های او گوش دهید، یا مستقیم به سر میز رفته و دمو را ببینید. بعد از میان‌پرده کنترل آترئوس بدست شماست و مرحله‌ی Unlocking The Mask شروع می‌شود.

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با بازی God of War Ragnarok 

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است