راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل دوم: The Quest For Tyr  

راهنمای بازی God of War Ragnarok / فصل دوم: The Quest For Tyr  

بعد از چپتر اول: Surviving Fimbulwinter، زمان آن رسیده است که داستان کریتوس و آترئوس را در چپتر The Quest For Tyr دنبال کنیم.

راهنمای قدم به قدم بازی God of War Ragnarok (منوی اصلی)

با اتمام این فصل، مقدار750 XP برای کریتوس و 375XP برای آترئوس بدست می‌آورید.

فصل دوم: The Quest For Tyr  

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت دوم: The Quest For Tyr  

فصل را از Aurvangar Wetlands در Svartalfheim شروع می‌کنید که یکی از کلاغ‌های اودین درست سمت چپ شماست. آترئوس یک قایق می‌یابد و بلافاصله شروع به آزاد کردن آن می‌کند. اما مراقب باشید زیرا به زودی مورد هجوم Wretchesها قرار می‌گیرید. قایق را به آب بیاندازید و شروع به قایق‌سواری کنید. منابع و materialهایی را بر روی آب خواهید یافت مانند Rawhide پس آنها را جمع‌آوری کنید. همچنین با شکستن بشکه‌های شناور می‌توانید هکسیلور جمع کنید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت دوم: The Quest For Tyr  

در ادامه به چرخی می‌رسید که مسیرتان را مسدود کرده است، پس در ساحل سمت راست پهلو بگیرید که با پرچم سفید مشخص شده است. یک آبفشان مسیرتان را مسدود کرده است، اما می‌توانید با پرتاب تبرتان به پایین و جایی که بخارات آب خارج می‌شود آن را منجمد کنید. سمت راست یک Nornir Chest و Artifact قرار دارد. باید آبفشان را منجمد کنید تا مسیری که به صندوق Nornir ختم می‌شود را بیابید. درون این صندوق یک Idunn Apple قرار دارد.

به مسیر اصلی برگردید و از سازه‌ی چوبی بالا بروید و خود را به پلتفرم پایینی برسانید تا توسط Grimها مورد حمله قرار بگیرید. اگر از سطح انتهایی همین مکان بالا بروید، صندوق قرمز رنگی خواهید یافت که حاوی هکسیلور و Rawhide است. بعد از آن از زنجیر بالا بروید تا به چرخی برسید که پیش‌تر مسیر شما را مسدود کرده بود. آنسوی چرخ صندوقی قرار دارد که حاوی هکسیلور است. سپس با تیغه‌های هرج و مرج چرخ را به گردش بیاندازید و مسیر را باز کنید و به سمت قایق‌تان برگردید. از زیر پل عبور کنید و در ساحل سمت راست پهلو بگیرید. تعدادی خاربن در اینجا قرار دارد که می‌توانید با تیغه‌های هرج و مرج آنها را بسوزانید و سپس از مسیر باز شده صندوقی حاوی هکسیلور و Rawhide بیابید. سپس به سمت ساحل بعدی بروید و با Grimها و Wretchesها درگیر شوید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت دوم: The Quest For Tyr  

در سمت چپ یک آبفشان پوشانده شده است با برداشتن درپوش، آب از آن خارج می‌شود ولی آنقدر ارتفاع ندارد که چرخ را به گردش درآورد. پس از دیوار روبرو بالا بروید و دشمنان را نابود کنید. با باز کردن سرپوشش ارتفاع آب افزایش می‌یابد، سپس این آبفشان را منجمد کنید تا چرخ به گردش درآید و مسیر جدید برای قایق باز شود.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت دوم: The Quest For Tyr  

قایق را برانید تا به دروازه‌ای بسته برسید، در سمت راست می‌توانید از قایق پیاده شوید، موجودی عجیب اینجا از زیر شن‌ها بالا آمده دوباره به درون شن‌ها شیرجه می‌زند. چنانچه نزدیک‌اش بایستید یا سعی کنید محل بیرون آمدنش را حدس زده و بزنیدش، او هرگز از زیر شن‌ها بیرون نمی‌آید. پس بر روی پلتفرم چوبی پشت‌سرش بروید و با پرتاب تبرتان بزنیدش، این موجود نامش Ormr است و بعد از مرگ انواع مواد با ارزش را آزاد می‌کند پس مطمئن شوید همه را جمع کرده‌اید.

حال تبرتان را روی صفحه‌ی فلزی که لنگر را بالا نگه‌داشته پرت کنید. زنجیر را تا نیمه بکشید که دروازه‌ی فوق را باز کنید. حال باید زنجیری دیگر را پیدا کنید، از روی شکاف بپرید و سمت چپ آبفشان را منجمد کنید. Cursed Grimها در اینجا به شما حمله می‌کنند، آنها را با تبرتان از روی دیوار پایین انداخته و سپس بزنید. یک آبفشان مسدود دیگر هم اینجا در گوشه‌ای قرار دارد آن را آزاد کنید و سپس به سمت آبفشان فبلی در پایین پلتفرم برگردید. این باعث می‌شود که چرخ بچرخد و بلوکِ بزرگ را پایین بیاورد. وقتی تمام مسیر به پایین برگشتید، تبرتان را به صفحه‌ی روی زنجیر پرت کنید تا بلوک را بیاندازد. حال از بلوک بالا بروید و آبفشان را منجمد کنید و از طریق آن خود را به بالا برسانید، این بالا یک Artefact و یک صندوق قرمز رنگ خواهید یافت. در نهایت زنجیر را بکشید و دروازه‌ را بگشایید و به سمت قایقتان برگردید و به مسیر ادامه دهید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت دوم: The Quest For Tyr  

به شهر که برسید، صدای هشدار را خواهید شنید. مسیر آبی را تا انتها دنبال کنید و برای رفتن به Nidavellir از آن پیاده شوید. مسیر را به سمت جلو، فراتر از مجسمه اودین دنبال کنید و یکی از کلاغ‌های اودین را در پشت‌بام نزدیک، درست در کنار سیندری بزنید. قبل از اینکه با او صحبت کنید قفسه‌ی آبی‌رنگ کنار او را برای Shattered Rune و منابع مختلف دیگر بگشائید. سیندری متعاقباً کمان و تیرهای آترئوس را ارتقاء می‌دهد و به او دستور می‌دهد تا به دروازه‌ی نزدیک تیر پرت کند. قبل از انجام این دستورالعمل خود را برای رویارویی با دشمنان آماده کنید. بعد از تیراندازی با دشمنان مقابله کنید و اگر خواستید بعد از آن می‌توانید تجهیزات خود را ارتقاء دهید. بعد از اتمام کارتان از دروازه‌ای که به تازگی باز کردید عبور کنید. درست سمت چپتان گاری‌ای قرار دارد که آترئوس با Sonic Arrow می‌تواند به آن شلیک کند و مسیری جدید بگشاید.

مسیر را به جلو ادامه دهید تا به گاریِ دیگری برسید آن را کنار بزنید، مسیر را تا رسیدن به دربی در انتهای جاده ادامه دهید جایی که نوای موسیقی‌ای را می‌شونید، وارد درب شوید. با Raeb نوازنده‌ی موسیقی صحبت کنید، او شما را به درب پشتی رهنمون می‌کند، اگر دوباره با او صحبت کنید، Favour به نام In Service of Asgard برایتان آزاد می‌شود. از درب پشتی خارج شده و سیندری بار دیگر با شما صحبت خواهد کرد، او به شما یک قطب‌نما می‌دهد. به بالای مسیر بروید و درون خانه‌ی دورف‌‌ای در سمت چپ، هکسیلور خواهید یافت آن را بردارید. تا جایی که می‌توانید مسیر را ادامه دهید تا به قایقی برسید، واردش شوید و دوباره به قایق‌سواری ادامه دهید. اگر بخواهید الان می‌توانید Favour کاراکتر Raeb را که In Service of Asgard نام داشت انجام دهید. (توضیحات در اینجا) در غیراینصورت به سمت چپ بروید و The Quest For Tyr را ادامه دهید. بیرون خانه‌ی Durlin پهلو بگیرید و وارد خانه شوید تا دمو آغاز شود. از درب پشتی خارج شوید، به اسکله بروید و با تعداد زیادی Grim و Cursed Grim پیکار کنید. یادتان باشد صندوق قرمز را برای هکسیلور و Rawhide باز کنید. سپس به دروازه‌ی کنار خانه‌ی Durlin بروید، قبل از ورود به قطار صندوق سمت راست را که حاوی Forged Iron است باز کنید.

بعد وارد قطار شده و حرکت کنید، در نهایت به The Forge می‌رسید که یکی از کلاغ‌های اودین در مسیری که به دنبال آترئوس می‌روید بالای سرتان نمایان است. جعبه‌ها و بشکه‌های طول مسیر را برای Artefact بشکنید. در منطقه صندوق Nornir نیز خواهید یافت ولی برای گشودن آن ابزار لازم را ندارید، به جای آن وارد شکافی که علامت‌گذاری شده است شوید و خود را برای نبرد آماده کنید.

مبارزه با Dreki

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت دوم: The Quest For Tyr  

درکی بسیار چابک است و با آرواره و دندان‌های تیزش آسیب جدی‌ای به شما وارد می‌کند. البته می‌توانید با سپرتان ضرباتش را Deflect کنید ولی باید به موقع و در زمان درست این کار را انجام دهید. چنانچه موفق به انجام این کار شوید، او Stun می‌شود و می‌توانید آسیب خوبی به او وارد کنید. مراقب تُف‌های او باشید که آسیب زیادی وارد می‌کنند. با پیشرفت مبارزه Dreki شروع به احضار جریان‌های الکتریکی می‌کند. این جریانات کریتوس را Stun می‌کند پس حتماً آنها را جاخالی دهید. بعد از آنکه به اندازه کافی به او آسیب زدید می‌توانید با R3 او را بکشید. در این بین کنترل از کریتوس به آترئوس سوئیچ می‌شود و باید با کمان دشمن را بزنید. با کشتن Dreki از جسدش، Light Runic Attack و Flames Of Anguish را بدست می‌آورید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت دوم: The Quest For Tyr  

بعد از مبارزه و Loot کردن Boss، به داخل شکافی در همینجا بخزید، دو مسیر بعد از این پیش روی شماست، سمت راست به Loreای از Rune Reads ختم می‌شود که نامش The Forge است. در همینجا طوماری به نام Dear Overseer نیز می‌یابید. در اینجا یک دروازه‌ی بسته نیز وجود دارد، اکنون برگردید و مسیر دیگر را انتخاب کنید، در آنجا صندوق قرمز رنگ با منابع خوب در انتظار شماست، که با Blade of Chaos می‌توانید به آن برسید. سپس باید با Wretchesها سروکله بزنید، سعی کنید به کندوی آن‌ها حمله کنید و آن را از بین ببرید تا مکرراً ظاهر نشوند. سپس وارد قطار شکسته شوید، آن را روی ریل قرار دهید، دستورات آترئوس را انجام دهید تا بتوانید آن را به حرکت درآورید و سپس واردش بشوید. از اینجا به بعد سفر چیزی جز فشردن کلیدهای مدنظر بازی نیست و بوسیله‌ی آن دشمنان را ‌از سر راه برمی‌دارید (QTE). بعد از آنکه از قطار پیاده شدید بازهم باید با Grimها روبرو شوید، در پلتفرم پایینی مقداری هکسیلور قرار دارد و سپس کنارش سمت راست پل، را با شلیک Sonic Arrowی آترئوس پایین بیاورید. با ترکاندن بشکه‌ی حاوی گاز، درب خانه‌ی کوتوله‌ها را باز کنید.

وارد Jarnsmida Pitmines می‌شوید. پایین بروید و با تبرتان آبفشان را منجمد کنید. این برای شما سکویی برای پرش به پلتفرم دیگر فراهم می‌کند. یک صندوق Nornir اینجاست و صندوق قرمز سمت چپ، همچنین Loreای درون Rune Reads به نام The Pit-Mine هم همین نزدیکی خواهید یافت. برای روشن کردن منقل، باید دوباره آبفشان روبروی خود را منجمد کنید، به سمت راست ادامه دهید، سپس آترئوس را به بالا بفرستید، آترئوس را برای چرخاندن چرخ وارد عمل کنید. سمت راست یک قرقره قرار دارد که می‌توانید با Blade of Chaos بحرکت دربیاوریدش. در این مکان یکی دیگر از کلاغ‌های اودین قرار دلرد آن را بیابید و بزنید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت دوم: The Quest For Tyr  

با منجمد کردن آبفشان پلتفرم سنگی را پایین می‌آورید، سپس روی آن بپرید. وقتی روی آن ایستادید تبرتان را فرابخوانید تا به بالا و سطح بعدی بروید. به آترئوس کمک کنید تا دروازه را بگشاید. گاری را کنار بزنید و با سیندری ملاقات کنید، البته بعد از آنکه او به شما مشعل داد، مورد حمله‌ی Draugr قرار می‌گیرید. تعدادی صندوق اینجاست قبل از ورود به معدن آنها را بگشایید. مراقب باشید در اینجا Wretchesها هم در کمین شما هستند، درست قبل از غار و در سمت چپ به شما حمله می‌کنند. با Sonic Arrowی آترئوس انسداد مسیر را از بین ببرید و به داخل شکاف بخزید. با کمک آترئوس و تیرهای Sonic او مسیر مسدود شده را بگشایید و وارد شکاف شوید. در طرف دیگر Bergsra Mother قرار دارد که باید نابودش کنید تا جلوی زنده کردن مجدد Wretchesها رو بگیرید. درست پشت Bergsra Mother یک قایق دارد، پس آن را به طرف اعماق معدن برانید.

در The Applecore از قایق پیاده می‌شوید. یک صندوق آبی حاوی Beast Scrap را خواهید یافت، همینطور ‌کارگاه براک و سیندری نیز اینجا موجود است. برای آپگرید کردن سلاح و زره‌تان وقت بگذارید، در انتهای مسیر یک دروازه قرار دارد که می‌توانید با Sonic Arrowهای آترئوس آن را برای بدست آوردن Lore در داخل Rune Readsها باز کنید. آبفشان اینجا مسیری را مسدود کرده است، با تیرهای Sonic آترئوس به آشغال‌های تلمبار شده روی شلیک کنید، وقتی آبفشان دوباره راه افتاد، تبرتان را پرتاب کنید تا منجمد شود. درب بزرگ را باز کنید و به دنبال آترئوس داخل شوید، یک صندوق قرمز اینجاست و یک درب دیگر که آترئوس می‌تواند Sonic Arrow به آن بیاندازد. به داخل شکاف بخزید تا وارد اعماق معدن بشوید. به پیشروی ادامه دهید ولی خود را برای حمله‌ی Draugrها آماده کنید، در اینجا یک Lore وجود دارد که با Lore Marker شناخته می‌شود و نامش Coopration نام دارد.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت دوم: The Quest For Tyr  

مسیر را دنبال کنید تا به یک زنجیر آویزان برسید، با اسنفاده از تبرتان آبفشان را منجمد کنید. به طرف دیگر بروید، زبانه‌ی سمت چپ را بکشید و تبرتان را فرابخوانید تا آب به جریان بیافتد. سپس مسیر را به سمت چپ خود، فراتر از صندوق قرمز، تا زنجیر را دنبال کنید. یک زبانه‌ی دیگر در اینجا وجود دارد که می‌توانید آن را بکشید و آسانسور را فعال کنید. قبل از آنکه بتوانید وارد آسانسور شوید، جریان آب را در سمت راست خود منجمد کنید تا پایین بیاید. سپس داخل شوید و تبر خود را برای حرکت فرابخوانید. بعد از خارج شدن یک صندوق زرد رنگ در سمت چپ وجود دارد پس حتماً را باز کنید و سپس از درب عبور کنید. در اینجا Wretchesها در انتظار شما هستند و یک Relic که درون جسدی بر روی دیوار قرار دارد. بعد از بیرون آوردن آن یک دسته از Grimهای نفرین شده به شما حمله می‌کنند.

به داخل شکاف بخزید که Relic را جمع‌آوری کردید. مسیر را به بالا سمت چپ ادامه دهید و با Sonic Arrow به منقل شلیک کنید. بالا بروید و تاب بخورید و مسیر را دنبال کنید، نزدیک درب چوبی یک Artefact وجود دارد. وقتی عبور کردید خود را آماده کنید.

مبارزه با The Hateful

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت دوم: The Quest For Tyr  

در سمتِ دیگرِ درب با یک دراگر به نام The Hateful مبارزه خواهید کرد. این دیو به شما توپ‌های آتشین پرتاب می‌کند ولی به راحتی می‌توانید این حملات را Parry کنید که دشمن را Stun می‌کند و می‌توانید با کمبو‌های خود او را بزنید و چنانچه دوباره توپ‌آتشین شلیک کرد دوباره Parry کنید و اینبار مدت بیشتری او را Stun خواهید کرد. همین استراتژی را تکرار کنید تا او را شکست دهید و Favour به نام Born From Fire را بدست آورید. (توضیحات بیشتریادتان نرود جسدش را برای لوت کردنِ Sovereign Coals و Dust of Realms به همراه Cursed Empress Handles بگردید. همچنین یک صندوق زرد رنگ هم اینجا وجود دارد که حاوی Fortified Frost Knob است. بیرون برگردید و مسیرتان را ادامه دهید تا به زنجیر برای کشیدن برسید. زنجیر تکان نمی‌خورد ولی زیر آن تلی از زباله قرار دارد که با تیرهای Sonic آترئوس می‌توانید آنها را کنار بزنید. زنجیر را بکشید و طناب را پایین بیاورید. در پشت اتاق آترئوس به سطح بالا بفرستید، جریان آبِ کنارِ چرخ را منجمد کنید، سپس با آترئوس دسته‌ را بچرخانید. این مورد یک انسداد ایجاد می‌کند و اجازه می‌دهد در حالی که چرخ به حرکت ادامه می‌دهد، تبرتان را بازیابی کنید.

اکنون با استفاده از تبرتان دیگر تونل آب را منجمد کنید و به سطح بالاتر پرش کنید. وقتی بر روی سطح قرار گرفتید، با آترئوس به آشغال‌ها Sonic Arrow بزنید که به سمت دیگر منتقل خواهید شد. توجه‌ داشته باشید که وقتی از درب عبور می‌کنید یکی از کلاغ‌های اودین از دیوار خارج می‌شود. در این دوروبر یک صندوق زرد نیز وجود دارد، وقتی کارتان اینجا تمام شد، به سمت درب انتهایی بروید. در اینجا یک صندوق قرمز رنگ وجود دارد که حاوی هکسیلور و Slag Deposits است. در نهایت از شکاف داخل دیوار عبور کنید. روبرویتان یک درب بزرگ قرار دارد که قفل است، با آترئوس به چهار گیره تیر Sonic پرتاب کنید و داخل شوید. بلافاصله توسط Einherjar مورد حمله قرار می‌گیرید. وقتی کارتان با دوست جدید تمام شد، درب را پایین بیاورید و به تماشای دمو بپردازید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok / قسمت دوم: The Quest For Tyr  

به طور آزاردهند‌ه‌ای او می‌گریزد و توسط Einherjarهای بیشتری مورد حمله قرار می‌گیرید. از شر آنها خلاص شوید و به تعقیب بپردازید، در طول مسیر با دشمنان بیشتری مواجه خواهید شد، پس به سرعت آنها را نابود کنید. سپس با Einherjar Brute روبرو می‌شوید که از قبلی‌ها قوی‌تر است. پس مراقب باشید و از تمام توانایی‌های که در چنته دارید بهره ببرید. نباید توسط Bifrost ضربه ببینید زیرا ضربه‌هی قبلی را شارژ می‌کند و دفعه‌ی بعد که آسیب ببینید جای ضربه‌ی قبلی منفجر می‌شود. این قسمت بازی خطی است پس به سمت جلو ادامه دهید تا آترئوس و Tyr را بیابید و به تماشای دمو بنشینید.

به دنبال Tyr و آترئوس به داخل آسانسور بروید و سوئیچ آن را بزنید. در نهایت به Sverd Sands می‌رسید که صندوقی زرد رنگ در طرف مخالف شماست. سپس توسط Cursed Grimها مورد حمله قرار می‌گیرید، بعد از ناکار کردن آنها به راهتان ادامه دهید. وارد قایق شوید، و به تماشای دمو بنشینید.

در ابتدا قایق را با L2 و R2 می‌کشید ولی باید در نهایت دکمه‌ی دایره را فشار دهید. پا به خشکی که بزارید مورد استقبال Einherjar قرار می‌گیرید! بعد از ناکار کردن آن وارد دروازه شوید. این مورد باعث می‌شود The Quest For Tyr در اینجا به اتمام برسد. بعد از آنکه به خانه‌ی سیندری رسیدید با آترئوس در بیرون صحبت کنید و وارد درب شوید. می‌توانید از کارگاه برادران Huldra نیز دیدن کنید تا زره و ابزارآلات جنگی‌اتان را ارتقا دهید. بعد از آنکه کارتان تمام شد، در اتاق پشتی با Mimir صحبت کنید.

بعد از این کنترل آترئوس را برعهده دارید و با سیندری از خانه، مخفیانه وارد Mystic Gateway می‌شوید تا فصل Old Friends را آغاز کنید.

دیگر راهنمایی‌های مرتبط با بازی God of War Ragnarok 

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است