راهنمای بازی The Witcher 3 / توضیحات کامل بخش Character

راهنمای بازی The Witcher 3 / توانایی ها ، ساخت کاراکتر و…

راهنمای کامل تمام مراحل بازی ویچر 3 (منوی اصلی)

درباره Character Build بازی Witcher 3:

با هر بار افزایش میزان نوار Exp در بازی به مقدار مشخص (معمولا ۲۰۰۰ Exp) گرالت ارتقای لول (LevelUp) می‌شود. با LevelUp شدن، شما Point بدست می‌آورید تا بتوانید توانایی جدید را باز یا توانایی قبلی خود را بهبود دهید. هر Ability از 2 تا 5 بار می‌تواند بهبود یابد که بر عملکرد آن توانایی، تاثیر زیادی دارد. در بازی عادی (منظور قبل از شروع DLCهاست) شما ۱۲ Slot خالی برای قرار دادن Ability خود دارید.

حال Abilityها به ۵ دسته مجزا تقسیم می‌شوند.

دسته اول مربوط به Combatها هستند که مربوط به سلاح‌های گرالت می‌شوند که شامل: Fast Attack و Strong Attack و Defense و Marksmanship و Battle Trance است. توانایی‌های مربوط به این بخش که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند از ۲ تا ۵ بار قابل ارتقا هستند.

از ستون Fast Attack شروع می‌کنیم: این گزینه همواره فعال است. در زیر آن Muscle Memory قرار دارد که damage ضربات سرعتی شما را 25% در ارتقاء x5 افزایش می‌دهد. “برای افرادی که بیشتر حالت تدافعی دارند گزینه‌ای مناسب است.”

همین ستون گزینه بعدی Precise Blows است که شانس اجرای ضربات Critical را 10% و damage ضربات Critical را 75% در حالت 5/5 افزایش می‌دهد. “برای افرادی که بیشتر حالت تهاجمی دارند توصیه می‌شود”. “گزینه پیشنهادی من به شما نیز می‌باشد.”

گزینه بعدی از ستون اول، Whirl است که بیشتر نمایشی است. با این گزینه گرالت با شمشیرش به معنای واقعی می‌رقصد و سرها و دست‌ها هستند که به هوا می‌روند. برای اجرای این حرکت باید مربع را در PS4 و یا X را در XBOne فشار داده و نگه‌دارید. “اگر در NG اول هستید گزینه‌ی مناسبی نیست. یکبار آن را روی دشمنان (مخصوصا انسان‌ها) امتحان کنید تا مزه‌اش را بچشید.”، “برای افرادی که از بِزن دَر رو بودن و یا ریختن استراتژی برای هر نبرد خسته شده‌اند و می‌خواهند تجربه جدیدی کسب کنند، به شدت توصیه می‌شود.”

گزینه آخر از ستون اول Crippling Strike است. در حالت 5/5 این گزینه ضرباتِ سریع شما را قادر به ایجاد Bleeding Effect می‌کند. از دشمنانتان ۱۲۵ واحد Vitality و یا Essence points در هر ثانیه کسر می‌شود. “هم افراد تهامجی و هم تدافعی می‌توانند از این گزینه استفاده کنند.”

ستون بعدی Strong Attack می‌باشد که همیشه فعال است. در زیر آن Strength Training قرار دارد که در حالت 5/5، damage حاصل از این نوع ضربات را 25% افزایش می‌دهد. “برای افراد تدافعی توصیه می‌شود.”

گزینه بعدی از ستون دوم، Crushing Blows می‌باشد که شانس اجرای ضربات Critical را 10% و damage آن را 75% درصد در حالت 5/5 افزایش می‌دهد. گزینه بعدی از ستون دوم، Rend نام دارد و ترکیب این گزینه با Crushing Blows شما را حریفی چقر و بد بدن می‌کند! به ازای هر واحد Stamina که از شما برای اجرای حرکات Strong Attack، کم می‌شود به damage حاصل از آن اضافه شده و ضربات Strong شما گارد حریف را نادیده گرفته و تا 50% به شانس وارد کردن Critical شما در حالت 5/5 می‌افزاید. Sunder Armor برای هر مدل بازیکنی توصیه می‌شود. این گزینه در حالت 5/5 تا 25% از Enemy damage resistance (قدرت دفاعی دشمن) (ضربات شما تاثیر بیشتری روی دشمن خواهد گذاشت) کم می‌کند.

ستون بعدی Defense نام دارد که همیشه فعال است. در زیر آن Arrow Deflection قرار دارد که وقتی Parry انجام می‌دهید Arrow را منحرف می‌کند. این ستون مخصوص افرادی است که بیشتر دفاعی هستند. گزینه بعدی از همین ستون Fleet Footed نام دارد که damageائی که حین Dodge کردن دریافت می‌کنید را تا 100% کاهش می‌دهد. “توصیه می‌کنم حتما این گزینه را فعال کنید.”

گزینه بعدی از ستون سوم، Counterattack است که damage ضربه‌ی بعدی شما بعد از یک ضدحمله موفق را تا 30% به ازای هر level skill افزایش داده و شانس وارد کردن ضربه‌ی critical به تعداد Adrenaline pointsهای شماست. “برای افراد تدافعی توصیه می‌شود.”

گزینه بعدی هم Deadly Precision نام دارد که به نظرم باید همیشه آن را فعال کنید. این گزینه تنها 2 حالت دارد و بسیار کارآمد است. هر واحد آدرنالین point شما 2% درصد به شانس شما برای کشتن بلافاصله‌ی یک دشمن اضافه می‌کند. این عمل بعد از ۱۵ثانیه دوباره قابل اجراست.

ستون بعدی Marksmanship نام دارد که مربوط به crossbow شما می‌شود. اگر علاقه زیادی به Crossbow دارید و یا در حین معاشقه با Triss و یا Yenn نیز نمی‌توانید از فکر Crossbow یه عزیزتان رهایی یابید، گزینه‌های این بخش برای شماست ولی یادتان باشد تنها ۱۲ slot خالی برای ۱۰۰ توانایی جا دارید، پس انتخاب‌های خود را بسته به اینکه مدل بازی شما چگونه است انتخاب کنید. بهترین گزینه در این ستون گزینه آخر یعنی Crippling Shot است که اگر ضربه شما Critical باشد، به مدت 25ثانیه نمی‌گذارد هیولای مورد هدف قرار گرفته شده از توانایی ویژه‌اش استفاده کند.
گزینه اول، برای گرفتن trophy و یا Achievmentهای مربوط به crossbow، بسیار کاربردی است.

ستون آخر از بخش Combat مربوط به Battle Trance می‌شود. این بخش ارتباط نزدیکی با Adrenaline Point دارد. ضربات وارده از طرف شما باعث دریافت Adrenaline point می‌شود، هر واحد Adrenaline point هم damage شما را افزایش می‌دهد. این گزینه همواره فعال است. گزینه بعدی در همین ستون Resolve نام دارد، از دست داد آدرنالین بخاطر دریافت damage را تا 100٪ کاهش می‌دهد. “گزینه‌ای مناسب برای افراد تدافعی است.” “چون Adrenaline Points با Deadly Precision در ارتباط است این گزینه به شما اجازه می‌دهد بعد از ۱۵ثانیه بتوانید ضربه‌ای مهلک وارد کنید زیرا Adrenaline Point کمتری از دست می‌دهید.”

گزینه بعدی Undying است که به شدت توصیه می‌شود. وقتی نوار Vitality شما صفر می‌شود، یک واحد Adrenaline را از دست می‌دهید و نوار Vitality شما full می‌شود، بدین ترتیب از مرگ اجتناب می‌کنید. در صورت دانلود Mod Resurrect – Revive Geralt after death می‌توانید در مصرف این Slot صرفه‌جویی کنید. (استفاده از مود توصیه نمی‌شود)

گزینه بعدی در این ستون Razor Focus نام دارد که به شما بلافاصله بعد از وارد شدن به نبرد یک واحد کامل Adrenaline می‌دهد. همچنین ضربات شما دریافت Adrenaline Points را تا 25% افزایش می‌دهد. ترکیب این گزینه با گزینه قبلی کارآمد است.

مورد آخر در این ستون Flood of Anger نام دارد. که باعث می‌شود سه واحد Adrenaline Points را خرج Sign کنید ولی Sign شما تا بالاترین Levelاش قدرتمند شده و Intensityاش تا 125% افزایش می‌یابد. “برای افرادی که نمی‌خواهند Signها را Level up کنند، کارآمد است.” “یادتان باشد این گزینه Adrenaline Pointsهای شما را کامل تخلیه می‌کند و شانس شما را برای بقا در مبارزات به حداقل می‌رساند.”

زبانه بعدی مربوط به Signهایِ شماست. اگر به آتش یا Aard (تهاجمی) و یا Sign های دیگر علاقه دارید این بخش را می‌توانید توسعه دهید. من به Aard علاقه خاصی دارم و همیشه دو گزینه Aard Sweep و Shock Wave را استفاده می‌کنم. البته از ستون مربوط به Axii گزینه Delusion گزینه‌ای است که در هنگام محاوره‌ها و گفتگوهایتان با NPCها بدرتان می‌خورد. یادگیری همه این signها هم بیهوده است و هم slotهای شما را بی‌خود پر می‌کند. پس بهتر است در یکی از آنها استاد شوید. یادتان باشد sign موسوم به Yrden تنها برای بعضی دشمنان کاربرد دارد و نیازی نیست حتما آن را کامل کنیم. از طرفی Quen می‌تواند در خیلی موارد جان شما را نجات دهد. پس signها کاملا به نوع بازی و استراتژی شما در نبردها بستگی دارند. به شخصه از Aard برای خنثی کردن ضربات حریفانی که محاصره‌ام کرده‌اند استفاده می‌کنم.

زبانه‌ی بعدی مربوط به بخش Alchemy می‌شود. این زبانه را می‌توانید نادیده بگیرید. به شخصه اصلا از این بخش استفاده نکردم و نمی‌کنم زیرا اعتقادی به این Alchemyها ندارم ولی می‌توانید بازی را با تنها خرج کردن Pointهایتان برای آزاد کردن توانایی‌های این بخش، هم به اتمام برسانید حرکتی که از شما Professional می‌سازد!

در ادامه Pure Alchemy Build را برایتان شرح می‌دهم.

یادتان باشد بازهم در بیشتر مواقع باید از شمشیرهایتان استفاده کنید ولی می‌توانید ۹تا از ۱۲ Slot توانایی‌های خود و یا تمام ۱۲slot توسعه Character را به این بخش اختصاص دهید.

اولین‌گزینه انتخابی Poisoned Blades است که حریفتان را مسموم می‌کند و damage بیشتری به او وارد می‌کند.
انتخاب بعدی Frenzy است اگر نوار Toxicity شما از صفر بیشتر باشد وقتی دشمن می‌خواهد ضدحمله ترتیب دهد صحنه آهسته می‌شود تا بتوانید جاخالی دهید.
گزینه انتخابی بعدی Refreshment است که به ازای هر Potionائی که مصرف کنید تا 25% نوار سلامتی شما را پُر خواهد کرد.
گزینه انتخابی بعدی Protective Coating است که مقاومت شما را در برابر ضربات هیولا‌یی که oil مربوط به او را مصرف کرده‌اید، افزایش می‌دهد.
گزینه بعدی Endure Pain است که میزان Vitality شما را وقتی نوار Toxicity به نقطه امن رسید، افزایش می‌دهد.
گزینه بعدی Delayed Recovery است که باعث می‌شود تاثیر یک Potion تا زمانی که مسمومیت حاصل از این Potion به زیر 75٪ کاهش نیافته از بین‌ نرود.
گزینه بعدی Fixative است و باعث می‌شود که Oil استفاده شده بر روی شمشیر تاثیرش تا زمان تعویض باقی بماند.
گزینه بعدی Efficiency است که تعداد بمب‌ها را به ۵ عدد افزایش می‌دهد.
گزینه بعدی می‌تواند Synergy باشد که Bonus مربوط به Mutagen این بخش را 50% افزایش می‌دهد.
گزینه بعدی Side Effect است که انتخاب آن ریسک بالای دارد. این گزینه به شما این امکان را می‌دهد که با مصرف یک Potion خاص قابلیت‌های یک Potion دیگر را نیز به صورت Random دریافت کنید.
گزینه بعدی Hunter Instinct است که چون با این Build شما از Adrenalineهای خود استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آنها را خرج افزایش Critical Hitهای خود کنید.
و در نهایت انتخاب Killing Spree و یا Adaptation است. Adaptation مدت زمان تاثیر Mutagen Decoctionها را افزایش می‌دهد ولی Killing Spree اگر نوار Toxicity شما بیشتر از صفر باشد به ازای هر دشمنی که بکشید شانس وارد کردن Critical Hit شما را تا 50% افزایش می‌دهد. انتخاب این Build شما را از دیگر Buildها محروم می‌کند زیرا تمام 12 خانه خالی توسعه Character را به بخش Alchemy اختصاص داده‌اید ولی می‌تواند برای شما چالشی جدید باشد و بیشتر شما را با بازی و دنیای آن درگیر کند. “توصیه می‌کنم این Build را در +NG استفاده کنید.”

زبانه آخر مربوط به General می‌شود که شامل ۵ ستون ۴ گزینه‌ای است. سه گزینه پر استفاده این بخش Strong Pack و Survival Instinct و Gourment هستند. ترکیب Gourment با Potion Swallow نوار Vitality شما را به سرعت پر می‌کند که گزینه بسیار خوبی برای مبارزات است. گزینه Sun And Stars نیز برای مواقعی که در نبرد نیستید می‌تواند گزینه خوبی برای پر کردن نوار Vitality باشد ولی به کارآمدی Gourment نیست زیرا تنها در طول روز نوار Vitality شما پر می‌شود و در شب Stamina شما به سرعت پر خواهد شد. گزینه‌های Trick shot و Steady shot برای گرفتن trophyها و یا Achivementهای مربوط به Crossbow گزینه‌های مناسبی هستند. Focus می‌تواند انتخاب خوبی برای Playerهای تدافعی و یا تهاجمی باشد.

از سه رنگ یکسان در هر بخش از Slotهای سمت راست (مربع) استفاده کنید و بهترین Mutagen هم رنگ را در لوزی کنارش قرار دهید تا بهترین Bonus را دریافت کنید. بعدا در پک Blood and Wine به بخش Mutations با فشار دکمه C دسترسی پیدا خواهید کرد که می‌تواند چهار Slot جدید و توانایی‌های کاملا تازه برایتان باز کند.

مراحل فرعی دیگر بازی ویچر3

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است