آخرین رمز و رازهای Volcano Manor / راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring قسمت بیست و چهار بخش دوم/ آخرین رمز و رازهای Volcano Manor

در این قسمت به Volcano Manor می‌رویم تا باس نهایی آن یعنی Rykard را شکست دهیم. این قسمت داستان شخصیت‌های Rya و Tanith و همینطور شخصیت Bernahl به اتمام می‌رسد. (برای درک بهتر داستان این بخش به قسمت پنجم داستان کامل الدن رینگ مراجعه کنید)

راهنمای کامل بازی ELDEN RING (منوی اصلی)

ویدیوی اختصاصی راهنمایی بازی Elden Ring قسمت بیست و چهار

برخلاف دیگر راهنمایی کامل ما، در اینجا ما ویدیویی کاملا اختصاصی از بازی Elden Ring برایتان تهیه کردیم (بخشی از بازی خودمان در Journey دوم) این راهنمایی فقط شامل بخش‌های اصلی و مراحل فرعی شخصیت‌های اصلی بازی می‌باشد. در قسمت‌های غیرمهم سرعت ویدیو زیاد شده تا فقط مسیر حرکت را متوجه شوید. توضیحات کاملِ این بخش از ویدیو در زیر آورده شده است.

شکست Rykard, Lord of Blasphemy

(در ویدیو: ۱۸:۳۹ تا ۲۷:۰۹)

بعد از اینکه ترورهای Volcano Manor را انجام دادید (اگر طبق قسمت‌های قبلی پیش رفته باشید) به قلعه Volcano Manor بروید و با Tanithصحبت کنید تا آیتم Taker’s Cameo را بدست بیاورید و بعد گزینه See the Lord را بزنید تا به غاری بروید. هرچند یک راه دیگر نیز برای رسیدن به پیش Rykard بدون انجام ترورهای Volcano Manor وجود دارد اما بهترین راه این گزینه است! (اگر کنجکاوید بدانید تلپورتر رفتن به پیش Rykard کجاست. ابتدا به منطقه استراحت Temple of Eiglay که بعد از کشتن Godskin Noble فعال می‌شود بروید. در آنجا بوسیله آسانسور به طبقه بالا بروید. به سمت پشت و روی بالکن بروید تا مواد مذاب را ببینید. به پایین بپرید و از بین مواد مذاب راهتان را به سمت بالا ادامه دهید، همینطور پیش بروید تا به یک قلعه برسید. از پنجره قلعه داخل شوید. در را باز کنید و وارد قلعه بعدی شوید. به سمت راست مسیر را ادامه دهید، در انتهای راهرو وارد اتاق شوید و از در دیگر خارج شوید، از پله‌ها بالا بروید تا در بالکن تلپورتری که می‌توانید با آن به باس برسید را ببینید.)

در هر صورت در غاری ظاهر می‌شوید، منطقه استراحت Audience Pathway را آنجا فعال کنید. بعد وارد در ورودی باس شوید. بلافاصله مبارزه آغاز نمی‌شود. همان ابتدا گوشه سمت چپ شمشیر Serpent-Hunter را بردارید. بهتر است به Roundtable و به پیش آهنگر برگردید و این شمشیر را چند لولی ارتقا دهید. بعد باز به پیش باس برگردید تا مبارزه آغاز شود.

آخرین رمز و رازهای Volcano Manor

نکاتی در مورد Rykard و چگونگی شکست دادن او: 1. فقط از شمشیر Serpent-Hunter در طول مبارزه استفاده کنید. 2. با شیفت می‌توانید ضربات قدرتی با این شمشیر وارد کنید. 3. در فاز اول به شکل یک مار است و با دهانش به شما حمله می‌کند، به موقع باید جاخالی دهید و سریع و پشت سرهم با Serpent-Hunter به او ضربه بزنید. 4. بیشتر به جهات به موقع جاخالی دهید تا در دهان مار نروید. 5. مبارزه سختی نخواهد بود ولی اگر کمی باس را دست کم بگیرید ممکن است برایتان دردسر درست کند. 6. وقتی چندین ضربه پیاپی به موجود وارد کند روی زمین می‌افتد، این بهترین زمان است که پشت سرهم به موجود حمله کند تا کشته شود. 7. بعد از اینکه یکبار تولبار خونش خالی شد با شکل و شمایل عجیبِ دیگری به شما حمله می‌کند و یک شمشیر نیز بدست می‌گیرد. 8. به هوا می‌رود و روی زمین می‌خورد و به اطراف گدازه پرت می‌کند، در این حالت از او دور شوید. 9. شمشیرش را به هوا می‌برد و روی سرتان می‌کوبد و یا به شکل افقی ضربه می‌زند! به موقع به اطراف جاخالی دهید و یا در صورتی که به شکل افقی ضربه می‌زند به عقب فرار کنید. 10. وقتی چندین ضربه به او بزنید روی زمین می‌افتد و این بهترین فرصت است که خون او را حسابی کم کنید. 11. وقتی خونش کمتر از نصف شود، بسیار وحشی‌تر شده و باید مراقب ضربات متنوع و بسیار سریعی که وارد می‌کند باشید. 12. در آخر هم با دهان مار مانندش و هم با شمشیر به شکل همزمان به شما حمله می‌کند، باید ضربات سریعی به او وارد کنید تا زودتر کشته شود و گرنه می‌تواند برایتان دردسر ساز شود!

بعد از شکست دادن باس مقداری رون و همینطور آیتم‌های Remembrance of the Blasphemous و Rykard’s Great Rune را بدست می‌آورید. همانجایی که مرده نیز روی زمین  می‌توانید لباس Eye Surcoat را بردارید. در آخر منطقه استراحت Rykard, Lord of Blasphemy را بعد از شکست باس فعال کنید.

فعال سازی Rykard’s Great Rune

فعال سازی Rykard's Great Rune

به دانجن Sealed Tunnel که در انتهای آب‌های پشت شهر Leyndell است بروید. (نقشه بالا) در آنجا تا انتهای دانجن پیشروی کنید و باس نهایی آن یعنی Onyx Lord را بکشید. (آسانسور اول را پایین بروید. در بخش اول با کمک ریشه‌ها به سمت جلو بروید. در بخش دوم با استفاده از ریشه‌ها به پایین بروید تا به باس برسید) بعد از کشتن باس از دروازه پشتی آن داخل شوید و منطقه استراحت Divine Tower of West Altus: Gate را فعال کنید. بعد در بسته را باز کنید و سوار آسانسور شوید تا در بالای برج Rykard’s Great Rune را بیابید و فعال کنید. از این به بعد در مناطق استراحت می‌توانید آن را فعال کنید. با فعال کردنش هر زمان که دشمنی را بکشید خونتان کمی پر می‌شود. در کل فقط می‌توانید یک Great Rune در آن واحد فعال کنید پس درست تصمیم بگیرید. همینطور حتما از Rune Arc برای افزایش قدرت Great Runeها استفاده کنید. 

پایان داستان شخصیت Rya 

(در ویدیو: ۲۸:۵۱ تا ۳۴:۲۱)

شخصیت Rya را از همان ابتدای منطقه دوم بازی (قسمت ششم بخش دوم) ملاقات کردیم. جلوتر در ابتدای منطقه سوم بازی (در ابتدای قسمت هفدهم) او را دیدیم و او کسی بود که ما را به قلعه Volcano Manor برد. در ادامه بخشی از قسمت هجدهم در مورد قسمتی از ماموریت او صحبت کردیم و در این قسمت نیز قصد داریم بخش نهایی ماموریت او را برویم.

1. ابتدا باید او را پیدا کنیم! به منطقه استراحت Temple of Eiglay بروید. در آنجا، سوار آسانسور شوید و به بالا بروید. در بالا وارد بالکن شوید، از آنجا به پایین بپرید و به سمت بالای محیط و قلعه‌ای که آنجاست پیش بروید. (اگر گیج شدید به ویدیو مراجعه کنید.) در بالا از طریق پنجره وارد قلعه شوید و بعد در را باز کنید. دشمن را جا بگذارید و از پله‌ها بالا بروید و وارد محیط بعدی شوید حتما ابتدا از سمت چپ یکبار سوار آسانسور شوید تا آن را فعال کنید. (دفعه بعدی می‌توانید از طریق همین آسانسور از منطقه استراحت Temple of Eiglay به اینجا بیایید.)

آخرین رمز و رازهای Volcano Manor

حال مسیر سمت راست را ادامه دهید. مراقب دشمنان باشید، کمی جلوتر در سمت چپ یک پنجره می‌بینید که به یک نبردبان ختم می‌شود. (عکس بالا) در پایین نبردبان در اتاق می‌توانید با Rya ملاقات کنید. بعد از رسیدن به Rya با او صحبت کنید. در اینجا دو انتخاب پیش رو دارید: اولی با گوش دادن به حرف Tanith و دادن آيتم Tonic of Forgetfulness به او، Rya را به کشتن بدهید! اما راه دوم این است که آیتم را به او ندهید و در آخر او زنده می‌ماند، یعنی گزینه دوم را انتخاب کنید. دوباره با او صحبت کنید، او از شما درخواست می‌کند که او را بکشید ولی باز گزینه Don’t give it را انتخاب کنید و Tonic را به او ندهید.

آخرین رمز و رازهای Volcano Manor

2. بعد از اینکه Tonic را به او ندادید، در یک منطقه استراحت بروید و باز به پیش او برگردید و با او صحبت کنید. اینبار نیز Tonic را به او ندهید.

3. برای بار سوم در یک منطقه استراحت بروید و باز به همین نقطه بازگردید، اینبار Rya را نخواهید دید. او نامه Zorayas’s Letter و آیتم Daedicar’s Woe را برایتان جا گذاشته است. اگر نامه را بخوانید متوجه می‌شوید او به سفری رفته تا بتواند جا پای مادرش Tanith بگذارد و او قدردان مهربانی و محبت شماست. به این ترتیب حداقل به یکی از کاراکترهای بازی یک پایان خوش می‌دهیم!

پیدا کردن Seedbed Curse درون Volcano Manor

(در ویدیو: ۳۴:۳۲ تا ۳۵:۳۰)

آخرین رمز و رازهای Volcano Manor

بعد از اتمام ماموریت Rya از نبردبان بالا بروید و اینبار مسیر سمت چپ را ادامه دهید. جلوتر دشمنان را بکشید و وارد درب انتهای راهرو شوید. در آنجا در را باز کنید و وارد اتاق بعدی شوید. (اگر همین‌جا از پله‌ها بالا بروید و دشمنان را بکشید و داخل بالکن شوید تلپورتری پیدا می‌کنید که شما را به منطقه باس اصلی یعنی Rykard می‌رساند.) برای پیدا کردن Seedbed Curse از پله‌های اولیه بالا بروید، بعد به پشت بچرخید و وارد اتاق پشتی شوید. در آنجا در بسته را بوسیله Stonesword Key باز کنید. در داخل اتاق روی قفسه‌ها بپرید و به سمت پایین بروید. در پایین تعدادی دشمن عجیب به شما حمله می‌کنند از آنها بگذرید و در انتهای اتاق از روی جنازه Seedbed Curse چهارم را بردارید.

پایان داستان شخصیت Tanith

داستان منطقه Altus Plateau / داستان بازی ELDEN RING قسمت پنجم

بعد از مرگ Rykard به قلعه Volcano Manor برگردید و ابتدا آخرین صحبت‌های Bernahl را در اتاق بشنوید. بعد به پیش Tanith بروید و در مورد مرگ Rykard با او صحبت کنید. بعد از پایان صحبت‌ها به منطقه استراحت Rykard, Lord of Blasphemy بروید، در آنجا Tanith را خواهید یافت که در حال خوردن جنازه Rykard است! داستان او می‌تواند در همین جا به پایان برسد ولی می‌توانید یک ضربه به او بزنید و کارش را بسازید! ولی با ضربه زدن به او محافظش که همیشه همراهش است یعنی Tanith’s Crucible Knight به شما حمله می‌کند. محافظ را بکشید تا جادوی Aspects of the Crucible: Breath را بدست بیاورید. در آخر از جنازه Tanith می‌توانید ست لباس Consort را بردارید.

قسمتهای دیگر راهنمایی قدم به قدم الدن رینگ (به ترتیب از قسمت اول تا…):

جدیدترین راهنماییهای ساعت هفت در مورد الدن رینگ(کلی):

دیدگاه ها بسته شده است