راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / اسرار منطقه Liurnia

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring قسمت پانزدهم/ اسرار منطقه Liurnia

در این قسمت قبل از رفتن به منطقه جدید می‌خواهیم با برخی شخصیت‌های مهم باقی مانده از منطقه Liurnia دیدار کنیم و بعد به سراغ دانجن‌هایی خواهیم رفت که دارای Deathroot هستند. (یک دانجن در Liurnia و یکی در Limgrave) همینطور در ادامه در مورد اسرار منطقه The Four Belfries صحبت می‌کنیم. (برای درک بهتر داستان این بخش به قسمت سوم داستان کامل الدن رینگ مراجعه کنید)

راهنمای کامل بازی ELDEN RING (منوی اصلی)

ویدیوی اختصاصی راهنمایی بازی Elden Ring قسمت پانزدهم

برخلاف دیگر راهنمایی کامل ما در اینجا ما ویدیویی کاملا اختصاصی از بازی Elden Ring برایتان تهیه کردیم (بخشی از بازی خودمان در Journey دوم) این راهنمایی فقط شامل بخش‌های اصلی و مراحل فرعی شخصیت‌های اصلی بازی می‌باشد. در قسمت‌های غیرمهم سرعت ویدیو زیاد شده تا فقط مسیر حرکت را متوجه شوید. توضیحات کاملِ این بخش از ویدیو در زیر آورده شده است.

1. بخش سوم ماموریت Yura 

(در ویدیو: ۰۰:۱۶ تا ۰۳:۱۷)

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / اسرار منطقه Liurnia

به منطقه استراحت Main Academy Gate در آکادمی Raya Lucaria بروید. اینبار به سمت آسانسور نروید بلکه به سمت پل بروید. در انتهای پل یک علامت قرمز روی زمین دیده می‌شود آن را بررسی کنید تا وارد یک محیط شوید که به همراه Yura به دشمنی به نام Bloody Finger Assassin حمله می‌کنید. (باید طبق راهنمایی قبلا با Yura ملاقات می‌کردید) این دشمن را شکست دهید تا آیتم‌های Rune Arc و Furlcalling Finger Remedy را بدست بیاورید. (چون کمکی دارید به راحتی او را شکست خواهید داد.) بعد از شکست او به یک منطقه استراحت بروید و باز به انتهای پل رفته و اینبار با Yura که آنجاست صحبت کنید. بعد از پایان صحبت‌ها این بخش از ماموریت او نیز تکمیل می‌شود.

2. رفتن به دهکده Albinaurics

(در ویدیو: ۰۳:۴۸ تا ۰۸:۳۰)

بهترین محل ها برای فارم کردن Rune در بازی Elden Ring

برای رسیدن به Village of the Albinaurics باید طبق مسیری که در نقشه بالا علامت زدیم را بروید. یعنی باید در این راستا حرکت کنید تا به یک منطقه تاریک برسید که رنگ آبش کاملا متفاوت است. جلوتر وقتی به یک سربالایی برسید که پر از جسدهای سر به دار است متوجه خواهید شد که به دهکده مورد نظر رسیده‌اید. (در ویدیو مسیر کاملا مشخص است) وقتی به سر بالایی رسیدید کمی جلوتر با Nepheli Loux رو به رو می‌شوید با او حرف بزنید. بعد از پایان صحبت‌ها در بالاتر به یک روح می‌رسید و در انتها منطقه استراحت Village of the Albinaurics که درون کلبه‌ای است را فعال کنید.

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / اسرار منطقه Liurnia

حال مسیر سربالایی را ادامه دهید تا به دو کلبه برسید، دشمنان را بکشید و در انتهای دو کلبه سمت راست یک کوزه‌ی عجیب می‌بینید! (عکس بالا) آن را تخریب کنید تا مردی به نام Albus از درونش با شما صحبت کند. بعد از پایان صحبت‌ها، او به شما قسمتی از یک کلید مخفی یعنی Haligtree Secret Medallion (Right) را می‌دهد. اگر از پل بگذرید با باسی به نام Omenkiller رو به رو خواهید شد که کشتنش به شما آیتم Crucible Knot Talisman را می‌دهد.

3. ملاقات با شخصیت Latenna the Albinauric

(در ویدیو: ۰۸:۴۵ تا ۱۳:۵۸)

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / اسرار منطقه Liurnia

برای ملاقات با Latenna باید به غاری به نام Lakeside Crystal Cave در منطقه Liurnia که در نقشه بالا مشخص شده است بروید. وقتی وارد غار شدید و دشمنان بالا را کشتید به لبه پرتگاه بروید و پایین را نگاه کنید از آنجا مشخص است که باید به سمت پایین بپرید. باید با دقت صخره‌ای در پایین‌تر را انتخاب کنید و روی آن بپرید و همینطور اینکار را ادامه دهید تا به زیر این قسمت خودتان را برسانید. دشمنان شبیه حلزون به سمتتان جادو پرت می‌کنند آنها را رد کنید تا به انتهای غار برسید تا باس این منطقه به نام Bloodhound Knight به شما حمله کند. این باس قدرت آنچنان زیادی ندارد ولی ضربات سریعی می‌زند. با سپر جلوی ضرباتش را بگیرید یا به موقع جاخالی دهید و بعد ضربه بزنید تا کشته شود. با کشتنش آیتم Cerulean Amber Medallion را بدست می‌آورید.

داستان بازی منطقه Liurnia of the Lakes

بعد از کشتن باس از غاری که در پشت او باز شده داخل شوید و از طرف دیگر بیرون بیایید و منطقه استراحت Slumbering Wolf’s Shack که درون کلبه است را فعال کنید. بعد با زنی که جلوی کلبه در کنار گرگ مرده‌ای نشسته صحبت کنید. حتما باید بعد از بدست آوردن Haligtree Secret Medallion (Right) که از دهکده Albinaurics بدست می‌آید با او صحبت کنید. حتما باید Medallion را به او نشان دهید تا او با شما حرف بزند. همینطور با او صحبت کنید تا او تبدیل به یک اسپریت (Latenna the Albinauric Ashes) شود و به شما بپیوندد. در ادامه راهنمایی ماموریت او را به پایان می‌رسانیم.

4. شکست دادن Ensha

(در ویدیو: ۱۴:۱۷ تا ۱۵:۰۰)

داستان بازی منطقه Liurnia of the Lakes
اگر بعد از دریافت مدال به میزگرد برگردید آن را متروکه خواهید یافت و علی‌رغم گفته‌های Gideon که میزگرد مکانی امن است، Ensha به شما حمله‌ور می‌شود!

بعد از ملاقات با Latenna اگر به Roundtable برگردید Ensha به شما حمله می‌کند. مراقب اسپل‌هایی که به سمتتان پرت می‌کند باشید و به موقع جاخالی دهید و دور Roundtable بچرخید و به او ضربه بزنید و کارش را بسازید. کشتن او به شما شمشیر Clinging Bone را می‌دهد. بعد از کشتن او می‌توانید با Gideon Ofnir در این مورد صحبت کنید!

5. بدست آوردن Imbued Sword Key درون آکادمی رایا لوکاریا

(در ویدیو: ۱۷:۲۸ تا ۲۰:۰۰)

مراحل کاراکتر White Mask Varre

در منطقه Liurnia به قسمتی به نام The Four Belfries که در نقشه بالا نیز مشخص است بروید. در آنجا به بالاترین نقطه بروید در کنار Site of Grace از صندوق Imbued Sword Key را بردارید و بعد به پرتال اول از بالا بروید و آن را فعال کنید و وارد شوید تا اگر باس اولیه را شکست ندادید با او رو به رو شوید همینطور آیتم Maiden’s Blood که بخشی از ماموریت vare است و همینطور آیتم The Stormhawk King که بخشی از ماموریت Kenneth Haight و Nepheli است را در آنجا پیدا می‌کنید. (دقت کنید در این راهنمایی ماموریت آنها را تکمیل نمی‌کنیم چراکه شخصیت فرعی هستند ولی به طور جداگانه در مورد آنها صحبت می‌کنیم.) (دو پرتال دیگر اهمیت زیادی ندارند ولی بعدا با پیدا کردن Imbued Sword Key یکی در شهر Sellia در منطقه Caelid و دیگری در آکادمی Raya Lucaria در منطقه Liurnia می‌توانید دو کلید دیگر را نیز باز کرده و پرتال‌های دیگر را نیز فعال و به آن مکان‌ها نیز سر بزنید.)

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / اسرار منطقه Liurnia

مسیر و طریقه بدست آوردن کلید ویژه درون آکادمی در این قسمت از ویدیو آورده شده است. (پیشنهاد می‌شود به خاطر پیچیده بودن راه بهتر است به ویدیو مراجعه کنید.) در ابتدا به منطقه استراحت Debate Parlor بروید. به سمت جلو بروید و وارد حیاط شوید، برخلاف قبل که فقط به سراغ باس رفتیم به سمت چپ این بخش بروید و دشمنان را بکشید و از خرابه بالا بروید، بعد از پله‌ها بالا بروید و به سمت چپ بپیچید و روی پله‌های پایین‌تر بپرید. مسیر را به سمت بالای پله‌ها ادامه دهید و در آخر به سمت چپ بپیچید به بن بست می‌رسید ولی باید به پایین و روی سقف خانه‌ها بپرید. روی سقف مسیر را به سمت جلو ادامه دهید و از سقفی به سقف دیگر بروید و در انتها از نبردبان بالا بروید. در بالا مسیر را به سمت جلو ادامه دهید و دشمنان را بکشید، بعد در انتهای ساختمان به سقف خانه‌های پایین‌تر بپرید. همینطور روی سقف خانه‌های پایین‌تر بپرید بعد به سمت چپ اینکار را بکنید. حال از محلی که در عکس بالا نیز مشخص است به سمت پایین بپرید و جلوتر زیر شیروانی Imbued Sword Key را بردارید.

6. بدست آوردن Academy Glintstone Key دوم

(در ویدیو: ۱۷:۲۸ تا ۱۹:۲۰)

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / اسرار منطقه Liurnia

بعد از برداشتن Imbued Sword Key در بالا از نبردبان آنطرف پایین بروید و بعد به سمت قلعه آنطرف (مثل عکس بالا) بپرید دشمنان را بکشید و بعد از پنجره داخل قلعه شوید، پایین را نگاه کنید و روی لوستر پایین‌تر بپرید و در کنار جسد Academy Glintstone Key دوم را بردارید. حال باید به سراغ Sorcerer Thops بروید. به منطقه استراحت Lake-Facing Cliffs در ابتدای منطقه Liurnia بروید. از آنجا به سمت کلیسای Church of Irith بروید و با Sorcerer Thops صحبت کنید و Academy Glintstone Key دوم را به او بدهید. برای آخرین بار Thops را می‌توانید در آکادمی Raya Lucaria بیابید. به منطقه استراحت Schoolhouse Classroom بروید، در بیرون ساختمان برای آخرین بار Sorcerer Thops را مرده روی میزی می‌بینید. از روی جسد او آیتم‌های Thops’s Bell Bearing ،Academy Glintstone Staff و Thops’s Barrier را بردارید. Academy Glintstone Staff یکی از سلاح‌های جادویی خوب بازی است. در اینجا داستان شخصیت Sorcerer Thops مانند بسیاری از شخصیت‌های بازی با مرگ به پایان می‌رسد! 

7. پیدا کردن آیتم Deathroot در دانجن Deathtouched Catacombs

(در ویدیو: ۲۴:۰۰ تا ۲۵:۳۰)

پیدا کردن آیتم Deathroot در دانجن Deathtouched Catacombs

به دانجن مشخص شده در نقشه بالا در منطقه Limgrave بروید. در انتهای این دانجن از صندوقی بعد از کشتن باس نهایی به نام Black Knife Assassin می‌توانید آیتم Deathroot را بدست بیاورید. چند نکته: 1. اهرم انتهای دانجن را بکشید تا در ورودی باس باز شود. 2. مراقب اسکلت‌ها باشید وقتی یکبار آنها را زدید باید دوباره به آنها وقتی روی زمین هستند ضربه بزنید تا کشته شوند.

8. پیدا کردن آیتم Deathroot در دانجن Black Knife Catacombs

(در ویدیو: ۲۷:۱۶ تا ۳۰:۵۳)

پیدا کردن آیتم Deathroot در دانجن Black Knife Catacombs

به نقشه بالا در منطقه Liurnia بروید. در انتهای این دانجن از صندوقی بعد از کشتن باس نهایی به نام Cemetery Shade می‌توانید آیتم Deathroot را بدست بیاورید.

نکاتی در مورد این دانجن:

پیدا کردن آیتم Deathroot در دانجن Black Knife Catacombs

1. مهمترین نکته بالا رفتن از این قسمت دانجن با کمک تله مشخص شده در عکس بالا است.

پیدا کردن آیتم Deathroot در دانجن Black Knife Catacombs

2. وقتی از تله بالا رفتید نکته دیگر اینکه اگر روی این دیوار ضربه بزنید به باسی مخفی به نام Black Knife Assassin می‌رسید. این باس مرگبار است: برخی از ضربات این باس: 1. با پرش‌های مداووم نمی‌گذارد به او ضربه بزنید. 2. با پرش به پشتتان می‌رود و ضربه Crit و مرگبار به شما وارد می‌کند. 3. بسیار سریع به شما ضربات پیاپی وارد می‌کند. 4. به بالا می‌پرد و یک ضربه به شما وارد می‌کند، به جهات جاخالی دهید و ضربه بزنید. (شمشیرش چند ثانیه‌ای گیر می‌کند بهترین زمان برای حمله به او) 5. خون کمی دارد ولی بسیار سریع است اما با کمی دقت و استفاده از چند معجون از پسش بر می‌آیید. بعد از کشتنش آيتم‌های Black Knifeprint و Assassin’s Cerulean Dagger را بدست می‌آورید.

3. از در باس مخفی خارج شوید و از نبردبان کوچکی که سمت چپ بیرون دیوار توهمی این باس است پایین بروید و اهرم را بکشید تا در باس اصلی باز شود.

4. در هنگام مبارزه با باس اصلی یعنی Cemetery Shade نیز همه را نادیده بگیرید و فقط به دشمن سیاه رنگ ضربه بزنید تا سریع کشته شود.

9. تحویل دادن Deathrootها به Gurranq 

به منطقه استراحت Bestial Sanctum در منطقه Caelid بروید. (قبلا به آنجا در قسمت ششم رفته بودیم.) و با Gurranq صحبت کنید و سه Deathroot را به او بدهید تا جوایز متنوعی دریافت کنید. بعد استراحت کنید و باز به پیشش بیایید. او اینبار به شما حمله می‌کند. چند ضربه به او بزنید تا او تسلیم شما شود و باز با او صحبت کنید. (تاکنون طبق راهنمایی به او باید چهار Deathroot داده باشید.)

10. کشتن Black Blade Kindred

کشتن Black Blade Kindred

در جلوی قلعه‌ای که Gurranq در آنجاست یک باس به نام Black Blade Kindred وجود دارد که می‌خواهیم شکستش دهیم. برخی از حملات او : 1. با شمشیرش چند ضربه می‌زند، به راحتی می‌توانید ضرباتش را جاخالی دهید و به زیر پایش بروید و به او ضربه وارد کنید. 2. شمشیرش را عقب می‌برد و به سمت جلو ضربه می‌زند، به جهات جاخالی دهید. 3. با دو دست شمشیرش را می‌گیرد و به سمتتان یورش می‌آورد، به زیر پایش بروید و به او ضربه بزنید. 4. به عقب جهش می‌کند و شمشیرش را به هوا می‌برد و قرمز رنگ می‌شود و آن را به زمین می‌کوبد، از او فاصله بگیرید و در محدود‌ه‌اش نباشید. 5. کمی که از مبارزه بگذرد تبر بزرگش را در دست می‌گیرد. 6. به عقب می‌پرد و با دو دست با تبر ضربه می‌‌زند، به جهات جاخالی دهید. 7. وقتی با تبر ضربه می‌زند بیشتر به سمت عقب فرار کنید. 8. با تبر دور خودش می‌چرخد به سمت عقب فرار کنید. 9. با تبر به سمتتان یورش می‌آورد، از زیر دستش فرار کنید و از پشت به او ضربه بزنید. 10. به هوا می‌پرد و با تبر به سمتتان می‌آید، به جهات فرار کنید. 11. باز ممکن است از شمشیر نیز استفاده کند و همان ضربات سابق را در آخر به شکل ترکیبی وارد کند. بعد از کشتنش دو سلاح Gargoyle’s Blackblade و Gargoyle’s Black Halberd را بدست می‌آورید.

ادامه راهنمایی در : راهنمای کامل بازی ELDEN RING (منوی اصلی)

قسمتهای دیگر راهنمایی قدم به قدم الدن رینگ (به ترتیب از قسمت اول تا…):

جدیدترین راهنماییهای ساعت هفت در مورد الدن رینگ(کلی):

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است