راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / شهر Leyndell پایتخت سطنتی

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring قسمت نوزدهم/ شهر Leyndell پایتخت سطنتی

در این قسمت برای اولین بار وارد شهر Leyndell در منطقه Altus Plateau می‌شویم تا Morgott, the Omen King باس نهایی این شهر را شکست دهیم و خود را به قلب درخت Erdtree برسانیم. (هرچند که راه ورودی به درون درخت مسدود است) در ادامه علاوه بر پیدا کردن دو Seedbed Curse که مرتبط با ماموریت شخصیت Dung Eater می‌باشد (پایان Blessing of Despair به انجام ماموریت او بستگی دارد)، سومین ترور Volcano Manor را انجام می‌دهیم و در آخر به Roundtable می‌رویم تا با افراد مختلف مخصوصا Dung Eater صحبت کنیم. (برای درک بهتر داستان این بخش به قسمت ششم داستان کامل الدن رینگ مراجعه کنید)

راهنمای کامل بازی ELDEN RING (منوی اصلی)

ویدیوی اختصاصی راهنمایی بازی Elden Ring قسمت نوزدهم

برخلاف دیگر راهنمایی کامل ما، در اینجا ما ویدیویی کاملا اختصاصی از بازی Elden Ring برایتان تهیه کردیم (بخشی از بازی خودمان در Journey دوم) این راهنمایی فقط شامل بخش‌های اصلی و مراحل فرعی شخصیت‌های اصلی بازی می‌باشد. در قسمت‌های غیرمهم سرعت ویدیو زیاد شده تا فقط مسیر حرکت را متوجه شوید. توضیحات کاملِ این بخش از ویدیو در زیر آورده شده است.

رسیدن به شهر Leyndell 

(در ویدیو: ۰۰:۰۰ تا ۱۰:۰۰)

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / شهر Leyndell پایتخت سطنتی

برای رسیدن به شهر Leyndell باید مسیری که در نقشه بالا ملاحظه می‌کنید را طی کنید. در عکس بالا شماره‌هایی می‌بینید که به توضیحات آنها می‌پردازیم:

0. در منطقه استراحت Altus Highway Junction قبل از اینکه از پله‌ها بالا بروید می‌توانید بار دیگر با شخصیت Boc ملاقات کنید.

1. ابتدا خود را به منطقه استراحت Outer Wall Phantom Tree در بالای پله‌ها و بعد از دروازه برسانید.

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / شهر Leyndell پایتخت سطنتی

2. به عقب برگردید و از دروازه رد شوید تا با دو Tree Sentinel مبارزه کنید. می‌توانید ابتدا سمت چپی را بکشید (که بسیار خون کمتری دارد) و بعد به سراغ سمت راستی که در اصل باس اصلی است بروید و کارش را بسازید.

برخی از خصوصیات این نوع‌ باس‌ها: مراقب اسب باشید چراکه بعضی مواقع روی شما می‌پرد. وقتی تبرش را بالا آورد یا به عقب جاخالی دهید یا با سپر جلوی ضرباتش را بگیرید. به سمتی که سپر در دستش است بروید و به پشت او ضربه وارد کنید و سپس دور شوید چراکه اسب به شما ضربه می‌زند. وقتی به هوا می‌پرد با سپر جلوی ضربه‌اش را بگیرید و به پشتش بروید و ضربه بزنید. اگر از جادو در برابر او استفاده می‌کنید باید مراقب باشید برخی موارد او جادو را با سپرش به سمت شما بازمی‌گرداند. وقتی با تبر به زمین می‌زند به عقب بروید. وقتی با اسب به هوا می‌پرد از محدوده او خارج شوید تا آسیب نبینید، در اینجا سپر در برابر این حمله کارساز نیست. همینطور به پشتش بروید و ضربه زده و به موقع دفاع و فرار کنید تا کشته شود. بعد از شکست هر دوی آنها آیتم Erdtree Greatshield را بدست می‌آورید. (این شیلد توانایی پرت کردن جادوی دشمنان به سمت خودشان را دارد)

3. در ادامه وقتی به سمت بالا مسیر را در ادامه می‌دهید در شماره سه یک Twin-Blade Gargoyle جلویتان سبز می‌شود. می‌توانید او را جا بگذارید یا بکشید.

برخی از خصوصیات این نوع‌ باس‌ها: او یک نیزه‌ی دو سر دارد. 1. نعره‌ای می‌کشد و نیزه‌اش را به هوا می‌برد و به روی زمین می‌کوبد و لایه‌های زمین را جابه جا می‌کند، فقط از جلویش دور شوید. 2. تبرش را برمی‌دارد به سمتتان می‌پرد، می‌توانید چند ضربه به پشتش وارد کنید. 3. تبرش را به بالا می‌برد و به زمین می‌کوبد، جاخالی دهید و به او ضربه بزنید. بعد از کشتن باس آیتم Gargoyle’s Great Axe را بدست می‌آورید.

4. در شماره چهارم دوباره با باس اولیه بازی یعنی Margit, The Fell Omen رو به رو می‌شوید. می‌توانید از کنارش بگذرید یا شکستش دهید.

برخی از خصوصیات این باس: در ابتدای مبارزه با عصایش به شما ضربه می‌زند. ولی مراقب دیگر دستش نیز باشید، او شمشیر و پتک به رنگ طلایی ظاهر می‌کند و به شکل غافلگیر کننده‌ای به شما حمله می‌کند به سمت چپ او بروید و از کنار به او ضربه بزنید ولی زیاد طمع نکنید یکی دو ضربه کافی است و باز باید دفاع و جاخالی دهید تا موقعیت مناسبی برای ضربه زدن بدست بیاورید. اگر جادوگر هستید بدون مشکل به راحتی می‌توانید با جادو از دور او را شکست دهید. وقتی پتک طلایی‌اش را بالا آورد و به هوا پرید می‌توانید به جلو جاخالی دهید تا در پشتش قرار بگیرید و چند ضربه نثارش کنید. در موقع ضربه با شمشیر طلایی نیز اگر زیر او بروید می‌توانید چندین ضربه بدون مشکل به او وارد کنید. بعد از شکست دادن او اینبار آیتم  Viridian Amber Medallion +1 را بدست می‌آورید.

5. همینطور به سمت شماره پنج بروید، در بین راه با تعدادی Golem رو به رو می‌شوید. آنها را بکشید و یا جا بگذارید تا به علامت پنج برسید، در آنجا باسی به نام Draconic Tree Sentinel سد راهتان می‌شود. این باس ضربات Tree Sentinelها را با ضربات جادویی ترکیب کرده است. 

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / شهر Leyndell پایتخت سطنتی

برخی از خصوصیات این باس: 1. علاوه بر تمام حرکات Tree Sentinelها، اسب او از دور به سمتتان آتش پرت می‌کند که باید به موقع جاخالی دهید. 2. وقتی سلاحش را بالا آورد و به همراه اسب به سمتتان جهش کرد از کنارش رد شوید و به پشتش بروید و به او ضربه بزنید. (بهترین زمان برای حمله) 3. بعد از اینکه خونش را نصف کردید ضرباتش برقی می‌شود، پس باید مراقب باشید. 4. وقتی سپرش را بالا آورد مراقب باشید و تکان بخورید وقتی دستش را پایین آورد در همان لحظه جاخای دهید تا برقی که زیر پایتان ظاهر می‌شود به شما اصابت نکند. 5. در اواخر مبارزه هم آتش پرت می‌کند و هم از برق استفاده می‌کند. مراقب باشید و در زمان مناسب به او ضربه بزنید تا کشته شود. با کشتن او Dragon Greatclaw و Dragonclaw Shield بدست می‌آورید.

بعد از کشتن باس جلوتر بروید و روی وسط پل منطقه استراحت Capital Rampart را فعال کنید. جلوتر بروید و سوار آسانسور شوید و مسیر را پیش بروید تا به منطقه استراحت East Capital Rampart برسید. (همینطور می‌توانید از پرتالی که در انتهای Deeproot Depths است برای رسیدن به این محل استفاده کنید، در این صورت احتیاجی به کشتن باس بالا نیست) (برای اطلاعات بیشتر به قسمت هفدهم مراجعه کنید.)

رد شدن از شهر و رسیدن به Godfrey, First Elden Lord

(در ویدیو: ۱۰:۱۳ تا ۱۵:۲۰)

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / شهر Leyndell پایتخت سطنتی
از کنار جنازه‌ای که روی صندلی است اولین Seedbed Curse را بردارید.

وقتی به منطقه استراحت East Capital Rampart رسیدید از دوازه خارج شوید و به سمت چپ بروید و دشمان را نادیده بگیرید. یک دشمن عجیب که نمی‌تواند تکان بخورد، در انتهای مسیر به سمتتان آتش پرت می‌کند از پشت او را بکشید و وارد دری که پشت سرش است شوید. دشمنان را بکشید و از پله‌ها پایین بروید و در پایین سوار آسانسور شوید تا پایین برود. در پایین وارد اتاق رو به رویی شوید و دشمنان را بکشید و بعد از نبردبان بالا بروید. در آنجا از پله‌ها بالا بروید و از کنار جنازه‌ای که روی صندلی است اولین Seedbed Curse را بردارید.

از پله‌ها و نبردبان پایین بروید و وارد در باز شده و از آنجا وارد اتاق بعدی شوید و از پله‌ها پایین بروید. در انتهای اتاق جعبه‌ها را تخریب کنید و مخفیانه به پشت دشمن نیزه بدست بروید، آنها خطرناک هستند بهتر است اولین ضربه را مخفیانه وارد کنید. بعد از کشتن شوالیه، به سمت چپ بروید و مسیر مستقیم را پیش بروید. یک شوالیه روی زمین نشسته می‌توانید او را نیز بکشید. جلوتر یک ارابه می‌بینید. مسیر سمت چپ آن را بروید و Erdtree Avatar که در آنجا جلویتان ظاهر می‌شود را نادیده بگیرید و وارد راهروی سمت راست او شوید و خود را به منطقه استراحت Avenue Balcony برسانید. در اینجا Melina با شما در اینجا صحبت خواهد کرد.

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / شهر Leyndell پایتخت سطنتی

بعد از پایان صحبت‌های Melina از پله‌ها پایین بروید و وارد محیط بعدی شوید. به سمت راست محیط بروید و از آنجا با سرعت پیش بروید و دشمنان را نادیده بگیرید. در انتهای محیط به بال خشک شده اژدها می‌رسید از آن بالا بروید. همینطور از آن بالا بروید تا به بالاترین نقطه آن برسید تا بتوانید از آنجا از طریق محل تخریب شده وارد بخش بالایی شوید. (عکس بالا)

در آنجا از کنار جنازه Rune Arc را بردارید و بعد از نبردبان بالا بروید. از پله‌ها بالا بروید و مسیر را ادامه دهید تا به منطقه استراحت West Capital Rampart برسید. از آنجا به سمت جلو بروید و دشمنان و مینی باسی که آنجاست را رد کنید تا به ریشه درخت برسید و روی ریشه رفته و از آن بالا بروید. همینطور دشمنانی که روی ریشه هستند را نادیده بگیرید و از آن بالا بروید تا در بالای ریشه به یک تالار برسید. وقتی وارد تالار شدید Godfrey, First Elden Lord به شما حمله می‌کند.

مبارزه با Godfrey, First Elden Lord

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / شهر Leyndell پایتخت سطنتی

برخی از ویژگی‌های این باس: 1. روی هوا می‌پرد و تبر بزرگش را به سمتتان پرت می‌کند و در محلی که هستید فرود می‌آید، به سمت جلو فرار کنید. 2. با تبر بزرگش چندین ضربه قدرتی پشت سرهم به شما وارد می‌کند، از او دور شوید. 3. ضرباتش کند و ساده هستند پس زیاد نباید نگران باشید و به راحتی می‌توانید آنها را به موقع جاخالی دهید ولی نباید باس را دست‌کم بگیرید چراکه غافلگیرتان خواهد کرد! 4. با پایش روی زمین می‌کوبد و لایه‌ها زمین را جابه‌جا می‌کند و بلافاصله با تبر یک ضربه وارد می‌کند، باید به موقع جاخالی دهید تا آسیبی نبینید. 5. تبرش را به بالا می‌برد و جلویش می‌کوبد، به جهات جاخالی دهید. 6. وقتی خونش کم شد به شکلی ترکیبی ضربات قبلی را باهم وارد می‌کند، پس باید در آخر مبارزه بسیار مراقب باشید. 7. بعد از کشتنش Talisman Pouch بدست می‌آورید. (با داشتن آن می‌توانید یک طلسم دیگر نیز استفاده کنید)

مبارزه با Morgott, the Omen King

(در ویدیو: ۱۶:۱۶ تا ۱۹:۴۵)

بعد از شکست دادن Godfrey منطقه استراحت Erdtree Sanctuary را فعال کنید. جلو بروید و روی ریشه درخت بروید و به سمت بالای محل رفته و تا بالکن با سطح چوبی مسیر را ادامه دهید. از آنجا از در خارج شوید و به سمت راست مسیر را ادامه دهید تا به منطقه استراحت Queen’s Bedchamber برسید و آن را فعال کنید. حال از در دیگر خارج شوید و از پله‌ها بالا بروید و وارد مه سبز شوید تا مبارزه با Morgott آغاز شود.

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / شهر Leyndell پایتخت سطنتی

برخی از ویژگی‌های این باس: 1. به سرعت به شما نزدیک می‌شود و با سلاحش ضربه می‌زند، به راحتی می‌تواند از زیر دستش فرار کنید و به او ضربه بزنید. 2. شمشیری طلایی در دست دیگرش ظاهر می‌کند و آن را به سمتتان پرت می‌کند، به موقع جاخالی دهید. 3. سلاحش را عقب می‌برد و چندین ضربه پشت سرهم وارد می‌کند.

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / شهر Leyndell پایتخت سطنتی

4. دستش را به بالا می‌برد و شمشیرهایی طلایی در آسمان ظاهر می‌شود. در این حالت در رو به رویش به سمت عقب بروید و از او فاصله بگیرید تا روی بارانی از شمشیر که از آسمان می‌بارد گیر نکنید!

5. با سلاح دست راستش ضربه وارد می‌کند و ناگهان در دست چپش شمشیری طلایی ظاهر می‌شود و با آن ضربه می‌زند، به موقع جاخالی دهید و فرار کنید. 6. چندین ضربه ترکیبی وارد می‌کند و در هوا پیچ و تاب می‌خورد، در این حالت فقط جاخالی دهید تا به دردسر نیفتید. 7. نیزه‌ای طلایی در دستش ظاهر می‌شود و آن را به سمتتان پرتاب می‌کند، به موقع جاخالی دهید. بلافاصله نیزه‌ی دیگری ظاهر می‌شود و با آن به سمتتان یورش می‌آورد، در اینجا به سمت جلو جاخالی دهید و به باس ضربه بزنید. 8. پتکی بزرگ ظاهر می‌کند و با آن به سرتان می‌کوبد! به موقع جاخالی دهید 9. وقتی خونش کم شد حمله را متوقف کرده و شروع به سرفه کردن می‌کند، در این حالت فقط از او دور شوید تا آسیب جدی به شما وارد نشود. 10. وقتی زمین پر از آب شد و خونش کم بود ضربات مرگبارتری وارد می‌کند و بیشتر با پتک و به شکل سریع و چرخشی ضربه وارد می‌کند. از زیر پتک جاخالی دهید و به زیرش بروید و ضربه بزنید.

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / شهر Leyndell پایتخت سطنتی

11. در آخر مبارزه شمشیرش خونین می‌شود و به سمتتان آتش پرت می‌کند، از زیر دستش فرار کنید و خودتان را به پشتش برسانید و ضربات نهایی را وارد کنید تا کشته شود. بعد از کشتن باس Remembrance of the Omen King و Morgott’s Great Rune را بدست می‌آورید. 

در این قسمت توضیح دادیم که چطور Morgott’s Great Rune که باعث افزایش ۲۵٪ جان می‌شود را فعال کنید. در کل فقط می‌توانید یک Great Rune در آن واحد فعال کنید پس درست تصمیم بگیرید. همینطور حتما از Rune Arc برای افزایش قدرت Great Runeها استفاده کنید. 

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / شهر Leyndell پایتخت سطنتی

بعد از شکست دادن باس از پله‌ها بالا بروید و درب ورودی Erdtree را امتحان کنید ولی آن باز نمی‌شود. به سمت منطقه استراحتی که بعد از کشتن باس باز شده (یعنی Elden Throne) بروید و در آنجا استراحت کنید تا Melina با شما صحبت کند و Rold Medallion را از او بگیرید. با داشتن این آیتم می‌توانید وارد منطقه بعدی یعنی Mountaintops of the Giants شویم.

درخواست ترور Volcano Manor شماره سوم 

(در ویدیو: ۲۱:۴۵ تا ۲۳:۳۵)

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / شهر Leyndell پایتخت سطنتی

اگر بعد از ترور دوم برای Volcano Manor با شخصیت Bernahl صحبت کرده باشید یک علامت قرمز در وسط شهر Leyndell برایتان ظاهر می‌شود که در اصل محل ترور بعدی است. برای ورود به این محل به منطقه استراحت West Capital Rampart برگردید. در آنجا از پله‌ها پایین بروید. در سمت راست یک شکاف می‌بینید و می‌توانید مانند عکس بالا محیط را از بالا بررسی کنید. به پایین بروید و شماره یک خود را برسانید و وارد قلعه شوید. در اینجا یک علامت قرمز روی زمین است آن را بررسی کنید و Yes را بزنید تا نبرد آغاز شود. دو دشمن به طور همزمان به شما حمله می‌کنند ولی نگران نباشید Bernahl نیز برای کمک‌ کردن به شما ملحق می‌شود. مراقب دشمنی که از دور جادو می‌فرستد باشید و ابتدا Vargram را بکشید و بعد به سراغ جادوگر بروید و کارش را بسازید. بعد از کشتن آنها ست لباس Raging Wolf را بدست می‌آورید.

اسرار قلعه‌ی Fortified Manor (شبیه به Roundtable)

(در ویدیو: ۲۳:۴۲ تا ۲۵:۳۵)

بعد از کشتن Vargram و جادوگر می‌خواهیم چرخی در این قلعه یعنی Fortified Manor بزنیم و آیتم‌های آن را برداریم. در ابتدا در طبقه اول وارد در سمت چپ و بعد وارد اتاق شوید و کنار آتش Two Fingers Prayerbook را بردارید. دوم به همان جایی که Vargram را شکست دادید بروید و از جنازه ست لباس Alberich را بردارید. سوم در اتاق دیگر منطقه استراحت Fortified Manor, First Floor را پیدا خواهید کرد و کنارش تابلوی اسرار آمیز “Flightless Bird” Painting را پیدا می‌کنید. 

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / شهر Leyndell پایتخت سطنتی

حال به بیرون قلعه بروید. حال باید خودتان را به نقطه دو برسانید باید از طریق بام خانه سمت چپی و درِ بازی که آنجاست وارد طبقه دوم قلعه شوید. در آنجا با قلعه‌ای شبیه به Roundtable مواجه می‌شوید. در اتاقی که شبیه به اتاق Fia است شما روی تخت خواب یک Hero’s Rune خواهید یافت. در وسط Roundtable یک Rune Arc و اگر در را باز کنید در جایی که باید دو انگشت باشد سلاح Coded Sword را پیدا خواهید کرد. 

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / شهر Leyndell پایتخت سطنتی
دومین Seedbed Curse را در کنار جسدی که روی صندلی افتاده پیدا خواهید کرد.

اما مهمترین آیتم در سمت دیگر قلعه در طبقه دوم پیدا می‌شود. دومین Seedbed Curse را در کنار جسدی که روی صندلی افتاده پیدا خواهید کرد.

حال به Volcano Manor برگردید تا جایزه سومین ترور را بگیرید. ابتدا با Tanith صحبت کنید تا او به شما Tonic of Forgetfulness را بدهد که به Rya  آن را بدهید.  (بخشی از ماموریت شخصیت Rya اگر طبق قسمت قبلی عمل کرده باشید این آیتم را می‌گیرید.) در توضیحات این آیتم اینگونه آمده است: پریشانی و خاطرات تلخ را دور می‌کند!

همینطور به پیش شخصیت Bernahl در اتاق بروید و بگویید که ماموریت ترور با موفقیت انجام شد تا جادوی Gelmir’s Fury را به عنوان جایزه بدست بیاورید.

دریافت Sewer Gaol Key از Dung Eater

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / شهر Leyndell پایتخت سطنتی

در آخر می‌توانید به Roundtable بروید و با افراد مختلف صحبت کنید. حتما به پیش Dung Eater که در انتهای قسمت چپ قلعه در بین جنازه‌های سوخته است سر بزنید و با او صحبت کنید تا کلید Sewer Gaol Key را بدست بیاورید. در ادامه راهنمایی ماموریت او را به طور کامل برویم. 

ادامه راهنمایی در : راهنمای کامل بازی ELDEN RING (منوی اصلی)

قسمتهای دیگر راهنمایی قدم به قدم الدن رینگ (به ترتیب از قسمت اول تا…):

جدیدترین راهنماییهای ساعت هفت در مورد الدن رینگ(کلی):

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است