نکات مهم برای شروع هر چه بهتر بازی ELDEN RING

نکات بسیار مهم برای شروع هر چه بهتر بازی ELDEN RING

راهنمای کامل بازی ELDEN RING (منوی اصلی)

نکات بسیار مهم و کلیدی برای شروع هر چه بهتر بازی

در ادامه به صورت لیست وار نکات کلیدی و مهم برای آغاز بازی را برایتان شرح داده‌ایم.

  در طول بازی لازم نیست خود را اسیر منطقه یا باس خاصی بکنید‌. ابتدای بازی کاراکترتان بسیار ضعیف است و باید به نقاط مختلف نقشه اولیه بروید تا با کشتن دشمنان کمی Rune بدست بیاورید و خودتان را قوی کنید. پس در یک منطقه نمانید و در سفر و ماجراجویی باشید. بعدا می‌توانید به مکان‌های قبلی بازگردید و باس‌های سختر را بکشید. ابتدا به فکر ارتقای سطح کاراکتر و قوی‌تر کردن خود باشید.

  چرخه شب و روز در بازی وجود دارد. در شب دید دشمنان کمتر می‌شود و ممکن است برخی دشمنان در طول شب یا روز ظاهر شوند و روی میزان تعداد دشمنان در برخی مناطق نیز تاثیر می‌گذارد.

  در آب و هوای بارانی آسیب الکتریسیته افزایش ولی در عوض آسیب آتش کاهش می‌یابد! (جزئیات بازی کم نظیر است!)

 – Rune مانند XP در بازی‌های مشابه نقش آفرینی عمل می‌کند (با این تفاوت که با یک اشتباه از بین می‌رود!) و می‌توانید با آن کاراکتر خود را قدرتمند کنید و حتی سلاح بخرید یا سلاح‌هایتان را با کمک آن ارتقا دهید. (برای ارتقای سلاح به آیتم‌‌های Smithing Stones نیز احتیاج دارید)

 – در حالت آنلاین به نکاتی که دیگر بازیکنان روی زمین برایتان جا گذاشتند دقت کنید و آنها را جهت راهنمایی بیشتر مطالعه کنید.

 – در ابتدای بازی سعی کنید تمام آیتم‌ها را بردارید. حیوانات را بکشید و آیتم‌هایشان را بردارید. این‌ها در آینده بسیار بدردتان می‌خورند. هیچ آیتم بیهوده‌ای در بازی وجود ندارد‌. مخصوصا استخوان حیوانات، پر عقاب‌ها و همینطور پروانه‌های دور آتش که بعدا برای ساخت تیر‌های آتشین می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 – در مبارزاتتان از محیط بزرگ بازی استفاده کنید و اگر در خطر افتادید پا به فرار بگذارید! حتی حرفه‌ای‌ترین بازیکنان دارک سولز نیز در موقع خطر فرار می‌کنند. چراکه ماندن و مردن و از دست دادن Rune تنها زمانتان را هدر می‌دهد.

این نکته یادتان باشد در محیط‌های باز با کشتن گروهی خاص از دشمنان فلاسک‌هایتان چندتایی پر می‌شود. در غارها، قلعه‌ها، ساختمان‌ها و در کل Dungeonها بزرگ و کوچک این اتفاق نمی‌افتد.

 – مخفی‌کاری یکی از بهترین راه حل‌های در بازی است. در هر کلاسی که هستید هوشمندانه عمل کنید و اولین ضربه به دشمنان معمولی بازی را مخفیانه وارد کنید.

 – در جهان بازی می‌توانید آزادانه بدوید (یا با اسب به این طرف و آن طرف بروید) و هیچ انرژی مصرف نکنید، اما وقتی نزدیک دشمنان شوید، تولبار انرژیتان شروع به کم شدن می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که بیشتر مراقب سمتی که می‌روید باشید. 

  در بازی محل‌هایی به نام Site of Grace وجود دارد که می‌توانید در آنجا استراحت کنید. همینطور بعدا ارتقای شخصیت، مدیریت فلاسک‌ها، مدیریت اسپل‌ها، مدیریت توانایی‌ها و… در آنجا انجام می‌شود. همینطور می‌توانید بین این مکان‌ها روی نقشه سفر کنید.

  با هر بار مردن به آخرین Site of Graceی که آزاد کردید یا سر زدید باز خواهید گشت. همینطور مجسمه‌هایی به نام Stake of Marika وجود دارد که در صورتی که آنها را فعال کنید می‌توانید بین رفتن به Site of Grace و آنجا یکی را انتخاب کنید.

  دقت کنید با مردن تمام Runeهایتان را از دست می‌دهید اما در همان محلی که مردید Runeها باقی می‌ماند و می‌توانید به آنجا برگردید و آنها را بردارید. فقط مراقب باشید قبل از اینکه Rune را بردارید، مرگ دوباره باعث از بین رفتن تمام Runeهایتان برای همیشه می‌شود!

  هر چند از دست دادن Rune در بازی دردناک است اما نگران نباشید تازه اول بازی هستید. در مناطق جلوتر با کشتن دشمنان مقداری بسیار زیادی Rune بدست می‌آورید و می‌توانید جبران کنید.

 – حس می‌کنید بازی ساده شده است؟ اشتباه نکنید شما تازه در ابتدایی‌ترین منطقه بازی هستید! کمی خودتان را قدرتمند کنید، چالش‌های بزرگی در راه است!

 – در ابتدا تصور اینکه بازی چقدر بزرگ است برایتان سخت است! بهتر است نقشه اصلی بازی را نبینید تا خودتان به کشف این دنیای عظیم و منحصر به فرد بپردازید!

منو را باز کنید در بخش Equipment می‌توانید آیتم‌های مختلفی که دارید را ببینید. حتما یک سلاح نزدیک زن و هم یک سلاح دور برد داشته باشید و آنها را در نبردهایتان ترکیب کنید.

در راهنمای کلاس‌ها توضیح دادیم که هر کلاس چه خصوصیات اولیه‌ای دارد. بسته به کلاسی که می‌خواهید بسازید کاراکترتان را خلق کنید و قدرت‌های مختلفش را ارتقا دهید.

بعد از این می‌توانید به هر سمتی بروید و با دشمنان مختلف سر و کله بزنید. Rune جمع کنید و خودتان را قوی کنید و لولتان را بالا ببرید.

راهنمای کامل بازی ELDEN RING

در طول ماجراجویی‌تان سربازانی را می‌بینید که از صندوق‌هایی محافظت می‌کنند. در اینجا می‌توانید به صورت مخفیانه به پشت دشمنان بروید و آنها را یکی یکی بکشید. دشمنی که بوق دستش است اگر شما را ببیند دیگران را خبر می‌کند. در این صورت دشمنان به صورت گروهی روی سرتان می‌ریزند پس مراقب باشید و اول دشمن بوق بدست را بکشید!

راهنمای کامل بازی ELDEN RING
این مجسمه‌ها را فعال کنید تا محل‌ بخش‌های مخفی نقشه را نشانتان دهد.

در طول ماجراجویی‌تان با مجسمه پیرزنی گوژپشت رو به رو می‌شوید‌. (عکس بالا) چراغ جلوی او را روشن کنید تا مسیر محل مخفی را به شما نشان دهد. به سمت آن مسیر بروید و وارد غار یا ساختمان خاص شوید. 

راهنمای کامل بازی ELDEN RING

در طول ماجراجویی‌تان با شمع‌دان‌های بزرگی مانند عکس بالا رو به رو می شوید. رویش Examine کنید تا روح طلایی از درونش خارج شود، روح را دنبال کنید تا به آیتم یا محل مخفی برسید.

 علاوه بر نقاط اصلی بازی که نیمه خدایان حلقه الدن در آن زندگی می‌کنند و باس‌های اصلی بازی را شامل می‌شوند، انواع سیاه‌چال‌های کوچک‌تر را در نقاط مختلف Lands Between خواهید یافت. همه آنها اختیاری هستند و می‌توانید آنها را به دلخواه کاوش کنید یا از آنها دوری کنید. سیاه چال‌ها می‌توانند به کوچکی چند اتاق غار یا به بزرگی یک قلعه با طبقات و ساختمان‌های متعدد باشند. هرکدام خانه یک مینی باس هستند که اغلب یک آیتم کمیاب یا منحصر به فرد را که ممکن است ارزش وقت شما را داشته باشد، برایتان محیا می‌کنند. 

هر باس یا دشمن عادی حمله‌ها و زمان بندی خاص خودشان را دارند. بعضی‌ها تنها یکی دو ثانیه و برخی کمتر و بیشتر فرصت به شما فرصت حمله می‌دهند. زمان‌بندی حمله و دفاع دشمنان را یاد بگیرید و کارشان را بسازید.

در طول بازی باس‌هایی به طور ناگهان به شما حمله‌ می‌کنند در صورتی که آنها را نکشید برای مدتی پیدایشان نمی‌شود ولی در صورتی که آنها را بکشید آیتم‌های خوبی بدست می‌آورید.

راهنمای کامل بازی ELDEN RING
جمجمه‌های کوچک سفید بازی را بشکنید و آیتم درونش را بردارید.

در سراسر نقشه جمجمه‌های کوچک سفید وجود دارد درون آنها Golden Rune وجود دارد که می‌توانید بعد به اعظای Rune آنها را به تاجرها بفروشید.

در بازی آیتم طلسم یا Talisman با کشتن مینی‌ باس‌های مختلف یا باز کردن صندوق‌های خاص بدست می‌آید. در بخش Talisman آنها را طبق کاراکتری که ساختید استفاده کنید. جلوتر طلسم‌های قویتری بدست می‌آورید و می‌توانید تعداد بیشتری از آنها را استفاده کنید.

نکات مهم در مورد ارتقای سلاح‌ها 

برای ارتقای سلاح‌هایتان به Smithing Stones احتیاج دارید. که در محل‌های مخفی مخصوصا غارها و معدن‌ها می‌توانید آنها را یافت کنید. (محل آنها بعدا اضافه خواهد شد.)

راهنمای کامل بازی ELDEN RING

برای ارتقای سلاح به محل مشخص شده در نقشه بالا بروید و خودتان تا لول ۳ سلاح‌های دلخواه را ارتقا دهید. برای ارتقای بیشتر باید مکانی به نام Table of Lose Grace را آزاد کنید. در آنجا اهنگری وجود دارد که سلاح‌هایتان را به لول‌های بالاتر می‌برد. (برای اطلاعات بیشتر به مطلب چگونگی باز کردن Roundtable Hold در بازی ELDEN RING و اسرار آن مراجعه کنید.)

نکات بیشتر کلی به زودی اضافه خواهد شد…

بازگشت به : راهنمای کامل بازی ELDEN RING (منوی اصلی)

قسمتهای دیگر راهنمایی قدم به قدم الدن رینگ (به ترتیب از قسمت اول تا…):

جدیدترین راهنماییهای ساعت هفت در مورد الدن رینگ(کلی):

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است