راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / نبرد با Godrick the Grafted

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring قسمت پنجم / نبرد با Godrick the Grafted

در این قسمت به سراغ اولین باس اصلی بازی یعنی Godrick the Grafted می‌رویم و بعد از شکست دادنش طریقه فعال کردن اولین Great Rune بازی را شرح می‌دهیم و در آخر به منطقه دوم یعنی Liurnia پا می‌گذاریم. (برای درک بهتر داستان این بخش به قسمت اول و دوم داستان کامل الدن رینگ مراجعه کنید)

راهنمای کامل بازی ELDEN RING (منوی اصلی)

ویدیوی اختصاصی راهنمایی بازی Elden Ring قسمت پنجم

برخلاف دیگر راهنمایی کامل ما در اینجا ما ویدیویی کاملا اختصاصی از بازی Elden Ring برایتان تهیه کردیم (بخشی از بازی خودمان در Journey دوم) این راهنمایی فقط شامل بخش‌های اصلی و مراحل فرعی شخصیت‌های اصلی بازی می‌باشد. در قسمت‌های غیرمهم سرعت ویدیو زیاد شده تا فقط مسیر حرکت را متوجه شوید. توضیحات کاملِ این بخش از ویدیو در زیر آورده شده است.

رفتن به قلعه Stormveil و رسیدن به منطقه استراحت Secluded Cell

(در ویدیو: ۰۱:۳۸ تا ۰۰:۱۹)

به منطقه استراحت Rampart Tower در قلعه Stormveil برگردید. در آنجا از آسانسور پایین بروید. همینطور به سمت جلو بروید و وقتی به تابلو رسیدید به سمت چپ بروید. مسیر را ادامه دهید و وارد حیاط شوید. مراقب دشمنان اینجا باشید آنها تعدادشان زیاد است آنها را رد کنید و به سمت جلو بروید. اگر داخل خانه سمت چپ اینجا شوید یک تابلو نقاشی مرموز یعنی Prophey Painting را پیدا می‌کنید. (بعدا در مورد این تابلو‌ها توضیح خواهیم داد.) جلوتر یک دشمن بزرگ کنار سگش نشسته آنها را نیز جا بگذارید و از پله‌ها بالا رفته و منطقه استراحت Liftside Chamber را فعال کنید. دشمنان مزاحم را بکشید و بعد در اینجا استراحت کنید.

یک آسانسور در این اتاق است از آن بالا بروید،‌ مسیر را به سمت جلو بروید و وارد اتاق سمت چپ شوید. در اینجا به سمت راست بپیچید و مستقیم بروید تا به منطقه استراحت بعدی یعنی Secluded Cell برسید. در آنجا استراحت کنید. اگر به سمت راست بروید به باس اصلی یعنی Godrick the Grafted می‌رسید البته قبلش می‌خواهیم با کسی ملاقات کنیم.

ملاقات با Nepheli Loux

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / کشتن اولین اژدها

به سمت چپ بروید، دشمنان را بکشید و وارد حیاط شوید و مسیر را تا انتها ادامه دهید از درخت می‌توانید Golden Seed را بردارید. ( مکان Golden Seedهای منطقه Limgrave) در اتاق همان کنار اگر وارد شوید با Nepheli Loux ملاقات می‌کنید. (محل او در نقشه بالا مشخص است) او زنی است که یک جنازه جلویش است. با او صحبت کنید تا حرف‌هایش تکراری شود.

مبارزه با Godrick the Grafted

(در ویدیو: ۰۲:۵۹ تا ۰۶:۲۰)

بعد از صحبت با Nepheli Loux به منطقه استراحت Secluded Cell برگردید. در اینجا به سمت محلی که باس است بروید، حال می‌توانید Nepheli Loux را نیز در این مبارزه احظار کنید! در هر صورت وارد مه سبز شوید تا نبرد آغاز شود! مبارزه با Godrick the Grafted دارای دو فاز است:

در فاز اول او چند حرکت مشخص انجام می‌دهد: 1. پتکش را روی زمین می‌کشاند و ضربه می‌زند به سمت جلو یا چپ جاخالی دهید و از زیر دستش رد شوید و به او ضربه بزنید. 2. می‌چرخد و غافلگیرکننده ضربه می‌زند، یا با شیلد جلوی ضربه‌اش را بگیرید یا از آن جاخالی دهید. 3. وقتی پتکش را به زمین می‌کوبد از او فاصله بگیرید پوسته زمین جا به جا می‌شود به شما آسیب وارد می‌کند. 4. وقتی دورش گردبار تولید کرد دو کار می‌کند یا به هوا می‌پرد که به راحتی می‌توانید به پشتش بروید و به او ضربه بزنید، یا به سمتتان موج می‌فرستد که با شیلد یا جاخالی می‌توانید از آن فرار کنید. 5. وقتی نزدیکش باشید ضربات پشت سرهمی وارد می‌کند که حتی دفاعتان را نیز می‌شکند، به موقع جاخالی داده و فرار کنید. 

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / نبرد با Godrick the Grafted

وقتی خونش نصف شد فاز دوم مبارزه آغاز می‌شود. او دستش را قطع می‌کند و یک سر اژدها به جایش می‌کارد و تمام محیط را به آتش می‌کشد! در همان ثانیه ابتدای مبارزه سریع به سمتش بروید و چندین ضربه نثارش کنید. وقتی آتش می‌فرستد از زیر سر رد شوید و به بدنش خود را برسانید و چندین ضربه وارد کنید وقتی حالت Stun شد می‌توانید یک ضربه Crit به درون بدنش بزنید که خون زیادی از او می‌برد. در این فاز نباید جلوی دستی که سر اژدها دارد بایستید و فقط باید به زیر شکمش یا پشتش بروید و سریع ضربه بزنید تا کشته شود. در این فاز همان ضربات قبلی را به شکل مرگبار و متفاوت‌تری وارد می‌کند پس باید سریعتر او را بکشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید چون قطعا اگر بخواهید زیاد کشش بدهید او در این فاز برایتان دردسر درست می‌کند. بعد از کشتن او آیتم‌های Godrick’s Great Rune و Remembrance of the Grafted و همینطور 15,000 رون بدست می‌آورید.

فعال کردن Godrick’s Great Rune

(در ویدیو: ۰۶:۴۶ تا ۱۴:۱۶)

با کشتن Godrick آیتم‌های خاصی بدست می‌آورید که در مورد آنها صحبت می‌کنیم ولی فعلا در مورد Godrick’s Great Rune می‌خواهیم حرف بزنیم. اگر می‌خواهید از قدرت اصلی این آیتم استفاده کنید باید فعالش کنید. بازی توضیح زیادی در این مورد نمی‌دهد ولی در این راهنمایی به طور کامل در موردش توضیح می‌دهیم! 

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / نبرد با Godrick the Grafted

بعد از کشتن Godrick محل استراحتی که همان جا ظاهر می‌شود را فعال کنید. حال از روی نقشه به منطقه استراحت Liftside Chamber برگردید. به سمت حیاط که پر از دشمن است بروید. باید آنها را جا بگذارید و به سمت جلو و اینبار سمت چپ بروید و از پله‌ها پایین بروید. دشمنان را بکشید و مراقب دشمنانی که از بالای محیط به سمتتان تیر یا بمب می‌اندازند باشید و آنها را جاخالی دهید و از پله‌ها پایین بروید. در پایین همینطور دشمنان را بکشید، وقتی تمام دشمنان را کشتید به سمت چپ بروید تا یک شیر شمشیر به دست به شما حمله کند! شیر (Lion Guardian) مشکلی برایتان پیش نمی‌آورد، ضرباتش با شیلد به راحتی دفع می‌شود و یا با اسپل از دور کارش را می‌توانید به سادگی بسازید. بعد وارد محیط سمت چپ که چندین مجمسه آنجاست شوید و از پله‌ها بالا بروید تا به منطقه استراحت Limgrave Tower Bridge برسید. (در نقشه بالا محلش مشخص شده است) جلوتر Boltdrake Talisman را بدست می‌آورید که اثر ضربات الکترونیکی دشمان را رویتان کاهش می‌دهد. 

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring / نبرد با Godrick the Grafted

وارد محیط بعدی شوید. در اینجا سه Halberd Golem حضور دارند. دو تا با تبر و یکی از دور با تیرکمان به شما حمله می‌کند. دقت کنید دشمن تیرکمان بدست از راه دور به نوعی به نفعتان عمل می‌کند!‌ او با شلیک به افراد خودی باعث سرنگونی آنها می‌شود. وقتی گولم‌ها روی زمین افتادند، شمشیر را در وسط سینه‌شان فرو کنید تا خون زیادی از آنها برود، همین روش را ادامه دهید تا کشته شوند. بعد از کشتن دو گولم تبر بدست به سراغ گولم تیرکمانی بروید از ستون‌های محیط استفاده کنید تا جلوی تیرهایش را بگیرید. بعد از کشتن او از تلپورتی که پشت اوست استفاده کنید تا به سمت دیگر و نزدیک برجی بلند پلپورت شوید. در آنجا دروازه را باز کنید و سوار آسانسور شوید. در بالای محل استراحت Divine Tower of Limgrave را فعال کنید و بعد از پله‌ها بالا بروید، در بالا و وسط دو انگشت آیتم Godrick’s Great Rune را فعال کنید.حال به یک محل استراحت بروید و در بخش great Runes بروید و Godrick’s Great Rune را فعال کنید، اینکار باعث افزایش تمام Stateهای شخصیت‌تان می‌شود. (Great Runeهای دیگری نیز در بازی است که در مورد آنها بعدا صبحت می‌کنیم) Godrick’s Great Rune باعث افزایش ۵ واحدی تمام قدرت‌ها یا Attributeهایتان می‌شود. ولی فقط می‌توانید یک Great Rune در آن واحد فعال کنید پس درست تصمیم بگیرید. همینطور حتما از Rune Arc برای افزایش قدرت Great Runeها استفاده کنید.

توضیح در مورد آیتم Rune Arc

یک آیتم به نام Rune Arc است که می‌توانید از تاجرهای مختلف بخرید و یا در محیط و محل‌های خاص بدست بیاورید آن را بعد از فعال سازی Great Rune استفاده کنید. (در ویدیو قبلش استفاده کردیم که بفهمید که هیچ اثری ندارد) بعد از استفاده از Rune Arc با توجه به اینکه چه نوع Great Runeی استفاده کردید Great Rune شما تقویت و قویتر می‌شود (در بالا عکس Great Rune روشن‌تر می‌شود) تا وقتی که در بازی کشته نشوید این ویژگی تا همیشه فعال است. وقتی کشته شدید دوباره باید از Rune Arc استفاده کنید تا قدرت‌های بیشترتان بازگردد. (بعدا در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.)

ورود به Liurnia و ملاقات دوم با Boc

(در ویدیو: ۱۴:۲۹ تا ۱۶:۰۰)

حال به منطقه استراحت Godrick the Grafted برگردید، دروازه را باز کنید و از سمت چپ سریر داخل اتاق شده و از پله‌ها پایین بروید. در پایین پله‌ها به محیط پایین‌تر بپرید، در آنجا یک روح است که یک آیتم عجیب به نام Shabriri Grape کنارش است. (آيتم را بردارید) این آیتم بخشی از ماموریت شخصیت Hyetta است که بعدا در موردش صحبت خواهیم کرد. حال از پله‌ها بالا بروید تا وارد منطقه دوم یعنی Liurnia شوید. در منطقه استراحت Lake-Facing Cliffs استراحت کنید. Boc برای دومین بار در اینجا ظاهر می‌شود. (پیدا کردن شخصیت Boc) با او صحبت کنید تا حرف‌هایش تکرار شود او می‌توانید ظاهر زره‌هایتان را تغییر دهد. برخی مواقع اینکار باعث می‌شود سبک‌تر شوند ولی Armor آنها را نیز به طبع کاهش می‌دهد. کاملا به سبک بازی‌تان برمی‌گردد که از او استفاده کنید یا خیر ولی در کل تغییر ظاهری آنچنان بزرگی ایجاد نمی‌کند و بیشتر شنل زره‌ها را حذف می‌کند. 

ادامه راهنمایی در : راهنمای کامل بازی ELDEN RING (منوی اصلی)

قسمتهای دیگر راهنمایی قدم به قدم الدن رینگ (به ترتیب از قسمت اول تا…):

جدیدترین راهنماییهای ساعت هفت در مورد الدن رینگ(کلی):

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است