شکست باس مخفی و باس اصلی منطقه Crumbling Farum Azula

راهنمای قدم به قدم بازی Elden Ring قسمت بیست و هشت بخش سوم/ شکست باس مخفی و باس اصلی منطقه Crumbling Farum Azula

در ادامه منطقه Crumbling Farum Azula به سراغ آخرین بخش‌های این منطقه می‌رویم. ابتدا وارد بخش مخفی این منطقه یعنی Dragon Temple Transept می‌شویم تا با یکی از قدرتمندترین اژدهای مخفی بازی یعنی Dragonlord Placidusax مبارزه کنیم. در آخر مسیر را به سمت باس اصلی این منطقه یعنی Beast Clergyman و Maliketh ادامه می‌دهیم تا با شکست دادنش به Leyndell, Ashen Capital وارد شویم… (برای درک بهتر داستان این قسمت به داستان فاروم آزولا، تختگاه اژدهایان مراجعه کنید.)

راهنمای کامل بازی ELDEN RING (منوی اصلی)

ویدیوی اختصاصی راهنمایی بازی Elden Ring قسمت بیست و هشت

برخلاف دیگر راهنمایی کامل ما، در اینجا ما ویدیویی کاملا اختصاصی از بازی Elden Ring برایتان تهیه کردیم (بخشی از بازی خودمان در Journey دوم) این راهنمایی فقط شامل بخش‌های اصلی و مراحل فرعی شخصیت‌های اصلی بازی می‌باشد. در قسمت‌های غیرمهم سرعت ویدیو زیاد شده تا فقط مسیر حرکت را متوجه شوید. توضیحات کاملِ این بخش از ویدیو در زیر آورده شده است.

به سمت منطقه استراحت Beside the Great Bridge

(در ویدیو: ۳۷:۱۰ تا ۴۰:۴۸)

شکست باس مخفی و باس اصلی منطقه Crumbling Farum Azula

بعد از تکمیل ماموریت Alexander Iron Fist در قسمت قبلی به منطقه استراحت Dragon Temple Lift بازگردید. از آنجا سوار آسانسور شوید و به پایین برگردید. در پایین به سمت راست بروید و بعد به سمت پایین پله‌ها بروید. در وسط پله‌ها اگر به پایین نگاه کنید مسیری را ملاحظه می‌کنید. (عکس بالا) به سمت آن بپرید. در پایین محل نیز می‌توانید یک تالاسیم به نام Dragoncrest Shield Talisman +2 بدست بیاورید. همینطور مسیر را جلو بروید و از راهرو بگذرید تا به محلی برسید که یک Crucible Knight در آنجا منتظر شماست! درگیری با او فایده‌ای برایتان ندارد! فقط از سمت راست آن به روی سقف بپرید و منطقه استراحت Dragon Temple Rooftop را فعال کنید.

شکست باس مخفی و باس اصلی منطقه Crumbling Farum Azula

از منطقه استراحت به سمت پایین بروید، در طول مسیرتان دشمنانی پرنده مانند مزاحمتان هستند، می‌توانید از دور حسابشان را برسید. کمی جلوتر مراقب باشید روی زمین رعد و برق قرمز رنگی دیده می‌شود. روی رعد و برق نمانید و به سمت جلو پیش بروید. می‌توانید پرنده‌ها را بکشید یا نادیده بگیرید و به جلو بروید. کمی جلوتر یک اژدهای سفید می‌بینید که منبع رعد و برق روی زمین است. (عکس بالا) به سمتش بروید و مراقب آتش دهنش باشید. روی برق‌های قرمز روی زمین نمانید. این اژدها خون کمی دارد با چند ضربه شکستش دهید. مراقب ضربات با دمش باشید و زیاد جلوی صورتش نمانید. همینطور به ضربه زدن به آن ادامه دهید تا کشته شود و یک Ancient Dragon Smithing Stone بدست بیاورید. در پشت این اژدها نیز یک مقبره است که درونش یک Ancient Dragon Smithing Stone دیگر پیدا خواهید کرد. به سمت مسیر دیگر و سربالایی بروید و آن را ادامه دهید و بعد به سمت راست بروید. دشمنان را بکشید از ستون‌ها که به شکل پل هستند بگذرید و دشمنان آن طرف را بکشید. حال به یک ساختمان می‌رسید که روی زمینش را آب گرفته است. باید مراقب دشمنان درون این ساختمان باشید. به سمت راست و پله‌ها بروید و در بالای پله‌ها سوار آسانسور شده و خود را به منطقه استراحت Beside the Great Bridge برسانید.

پیدا کردن Dragonlord Placidusax

(در ویدیو: ۴۰:۴۹ تا ۴۱:۳۲)

شکست باس مخفی و باس اصلی منطقه Crumbling Farum Azula

در منطقه استراحت Beside the Great Bridge ابتدا می‌خواهیم به سمت باس مخفی منطقه برویم. پس از آسانسور پایین بروید. از پله‌ها نیز پایین بروید و از ساختمان خارج شوید. در رو به رویتان یک دره می‌بینید اما در پایین این دره یک سری سنگ وجود دارد. (عکس بالا) باید روی آن سنگ‌ها بپرید. وقتی روی سنگ‌ها پریدید مسیر را با پرش به سمت پایین محیط ادامه دهید. (اگر گیج شدید به ویدیو مراجعه کنید.)

شکست باس مخفی و باس اصلی منطقه Crumbling Farum Azula

مسیر را ادامه دهید و روی محل مشخص شده در عکس بالا lie down را انتخاب کنید تا روی این بخش دراز بکشید و به یک محیط عجیب و غریب دیگر وارد شوید!

مبارزه با Dragonlord Placidusax

(در ویدیو: ۴۵:۱۸ تا ۴۹:۳۰)

شکست باس مخفی و باس اصلی منطقه Crumbling Farum Azula

این یکی از سخت‌ترین مبارزات بازی است پس حتما از Spirit بر علیه این اژدها استفاده کنید. برخی از خصوصیات این باس بدین ترتیب است: 1. نعره‌ای می‌کشد و روی زمین رعد و برق به جای می‌گذارد، روی بخش‌های قرمز روی زمین نایستید و از آنها دور شوید. 2. همینطور از رعد و برق‌های روی زمین دور شوید و به پاهایش نزدیک شده و به موجود ضربه بزنید. 3. رو به روی دو سری که اژدها دارد نایستید چراکه از آنها به سمتتان آتش می‌فرستد، پس بیشتر سعی کنید از کنارها به او ضربه بزنید، چراکه از پشت نیز با دمش به شما آزار می‌رساند. 4. دستانش را مانند چنگکی برقی می‌کند و با آن به شما حمله می‌کند.

شکست باس مخفی و باس اصلی منطقه Crumbling Farum Azula

5. وقتی که در فاز اول مبارزه با همان حرکات گفته شده خونش را به نصف تبدیل کردید، اژدها به هوا می‌رود و مبارزه وارد فاز بعدی می‌شود. 6. در فاز دوم باس در ابتدا ناپدید می‌شود، بعد مانند مه قرمز رنگی باز می‌گردد و از دل مه از آسمان با چنگک‌های برقی‌اش به سمتتان یورش می‌آورد. باید این حمله را به موقع جاخالی دهید تا آسیب جدی نبینید. 7. از اینجا مبارزه بسیار سخت است، باس ناپدید شده، ظاهر می‌شود و با چنگکش ضربه می‌زند، او اینکار را چندین بار تکرار می‌کند. 8. ضربات چنگک به شکل گروهی و مرگبار است و برق را به اطراف می‌ریزد و به همه چیز آسیب وارد می‌کند. 9. این رفتار را به شکل مکرری ادامه می‌دهد باید از این مرحله جان سالم بدر ببرید و زیاد نمی‌توانید به باس ضربه وارد کنید. 10. در این فاز با سرهایش حتی به اطراف بدنش نیز آتش می‌فرستد، پس کلا مبارزه به سطح دیگری می‌رود و باید بسیار مراقب باشید.

شکست باس مخفی و باس اصلی منطقه Crumbling Farum Azula

11. وقتی خونش کمتر شد یک حرکت عجیب و مرگبار اجرا می‌کند که اگر خونتان کم باشد کارتان تمام است! او یک رعد و برق عظیم را به وسط میدان مبارزه پرت می‌کند و به همه چیز یک آسیب جدی وارد می‌کند، سعی کنید همیشه خونتان از نصف بیشتر پر باشد تا با یک ضرب کشته نشوید. 12. از اینجای مبارزه تمام حرکات قبلی به شکل مرگبارتر و ترکیبی انجام می‌دهد، مخصوصا او از دهانش به شکل جنون آمیزی آتش به بیرون پرت می‌کند، پس زیاد رو به روی او نمانید، در این بخش از مبارزه باید بسیار مراقب باشید و آخرین ضربات را با دقت به باس وارد کنید و کارش را بسازید.

بعد از کشتن باس Remembrance of the Dragonlord را بدست می‌آورید و می‌توانید منطقه استراحت Dragonlord Placidusax را نیز در این منطقه فعال کنید. همینطور اگر ماموریت Hyetta را ادامه داده باشید و Three Fingers شما را علامت گذاری کرده باشد. با استفاده از Miquella’s Needle که بعد از پایان ماموریت شخصیت Millicent و کشتن Malenia و اجرای سوزن Malenia روی غنچه وسط محیط باس بدست می‌آورید می‌توانید در منطقه استراحت Dragonlord Placidusax طلسم روی بدن‌تان را باطل کنید تا پایانی به جز Lord Of The Frenzied Flame ببینید. (توضیحات بیشتر درمورد چگونگی پیدا کردن Miquella’s Needle در اینجا آورده شده است)

مبارزه با Beast Clergyman و Maliketh, the Black Blade

(در ویدیو: ۵۳:۵۴ تا ۵۷:۲۵)

شکست باس مخفی و باس اصلی منطقه Crumbling Farum Azula

به منطقه استراحت Beside the Great Bridge بازگردید. اینبار در منطقه استراحت از پله‌ها بالا بروید و در سمت چپ باز از پله‌ها بعدی نیز بالا بروید. در بالای محل اگر از سر بالایی بالا بروید یک دشمن آشنا به سراغتان می‌آید! دشمنی به نام Draconic Tree Sentinel که سخت‌ترین Tree Sentinelی است که در بازی وجود دارد! برخی از خصوصیات او: 1. علاوه بر تمام حرکات Tree Sentinelها، اسب او از دور به سمتتان آتش پرت می‌کند که باید به موقع جاخالی دهید. 2. وقتی سلاحش را بالا آورد و به همراه اسب به سمتتان جهش کرد از کنارش رد شوید و به پشتش بروید و به او ضربه بزنید. (بهترین زمان برای حمله) 3. بعد از اینکه خونش را نصف کردید ضرباتش برقی می‌شود، پس باید مراقب باشید. 4. وقتی سپرش را بالا آورد مراقب باشید و به موقع تکان بخورید وقتی دستش را پایین آورد در همان لحظه جاخای دهید تا برقی که زیر پایتان ظاهر می‌شود به شما اصابت نکند. 5. در اواخر مبارزه هم آتش پرت می‌کند و هم از برق استفاده می‌کند. مراقب باشید و در زمان مناسب به او ضربه بزنید تا کشته شود. 6. فرق این باس با Tree Sentinelهای قبلی در این است که ضربات مرگبارتری وارد می‌کند و با حرکات ترکیبی بیشتر شما را در طول نبرد غافلگیر می‌کند! با کشتن او ست لباس Malformed Dragon را بدست می‌آورید.

در کل یا Draconic Tree Sentinel را بکشید یا فقط از کنارش رد شوید و وارد درب سبز شوید تا مبارزه با باس آغاز شود!

برخی حرکات Beast Clergyman:

فاز اول: 1. با خنجرش با ضربات سریع و پشت سرهم به شما ضربه وارد می‌کند، باید پشت سرهم جاخالی دهید و از دستش فرار کنید، حتما از اسپریت استفاده کنید تا حواس باس همیشه به شما نباشد چراکه بسیار سریع است و فرصتی به شما نخواهد داد! 2. کمی به عقب می‌رود و سنگ‌هایی را به سمتتان پرت می‌کند، به موقع جاخالی دهید. 3. خنجرش را درون دهانش قرار می‌دهد و دستانش را درون زمین می‌کند، در این موقع از او دور شوید او لایه‌ای از زمین را به آسمان می‌برد و به سرتان می‌کوبد. 4. وقتی حواسش به اسپریتتان بود به موقع به پشتش بروید و ضربات پیاپی بزنید تا خونش به نصف تبدیل شود.

داستان منطقه Crumbling Farum Azula / داستان الدن رینگ قسمت یازدهم

فاز دوم: در فاز دوم او تغییر شکل می‌دهد و به Maliketh, the Black Blade تبدیل می‌شود! او ضربات مرگبارتری در این فاز وارد می‌کند و بسیار سریعتر می‌شود پس باید مراقب باشید. برخی حرکات اول: 1. به آسمان می‌پرد و در جایی که هستید فرود می‌آید. 2. مراقب باشید او شمشیرش را درون زمین فرو می‌کند و وقتی نزدیکش شوید شمشیرش را بیرون می‌آورد و آسیب گروهی وارد می‌کند. 3. آسیبی که از او در این فاز می‌بینید علاوه بر میزانی که از خونتان کم می‌کند. باعث می‌شود خونتان به نوعی بسوزد و کم کم کمتر شود. 4. به عقب جهش می‌کند و ضربات آتشینی را به سمتتان پرت می‌کند به جهات فرار کنید. 5. دور خودش می‌چرخد و به شما ضربه وارد می‌کند. 6. از ستون‌ها برای دفع ضرباتش استفاده کنید. 7. هرچه به آخر خونش می‌رسید ضرباتش ترکیبی‌تر می‌شود یعنی از تمام حرکات قبلی‌اش به شکلی کاملا غیرخطی و غافلگیرکننده استفاده می‌کند. باید بسیار مراقب باشید و در موقعیت مناسب به او آسیب وارد کنید و خونش را کم و کمتر کنید.  در موقعیت مناسبی از ضرباتش جاخالی دهید و با ضربات قدرتی کارش را تمام کنید. با کشتن او آیتم Remembrance of the Black Blade را بدست می‌آورید.

بعد از کشتن باس در منطقه Leyndell, Ashen Capital بهوش می‌آییم…

قسمتهای دیگر راهنمایی قدم به قدم الدن رینگ (به ترتیب از قسمت اول تا…):

جدیدترین راهنماییهای ساعت هفت در مورد الدن رینگ(کلی):

دیدگاه ها بسته شده است