راهنمای بازی God of War مرحله سیزدهم بازی A Path to Jotunheim 

راهنمای قدم به قدم بازی God of War / مرحله سیزدهم بازی A Path to Jotunheim 

راهنمای قدم به قدم بازی God of War (منوی اصلی)

راهنمای بازی God of War مرحله A Path to Jotunheim 

بعد از آنکه راز Tyr را برملا کردید، گزینه‌ی دیگری برای سفر به Jotunheim خواهید داشت. اکنون به کلیدی برای ورود به دیگر Vault موجود در معبد Tyr احتیاج دارید اما اول باید با Dwarves صحبت کنید. به سمت اتاق بعدی بروید تا درآنجا یک بالابر بیابید که شما را به معبد برمی‌گرداند. از آنجایی که درب Helheim باز نمی‌شود به سمت درخت جهان بروید و به میدگارد بازگردید. (با زدن R) در این موقعیت شما چیزهای جالبی درباره‌ی Baldur خواهید آموخت. بیرون بروید و با براک صحبت کنید. او برای شما کلید Tyr را می‌سازد و مسیرتان درست از زیر معبد عبور می‌کند. در این موقعیت Cipher of Niflheim را هم بدست می‌آورید. می‌توانید سلاح‌ها و زره خود را آپگرید کنید.

وقتی به بیرون معبد می‌روید و دور آن می‌چرخید، می‌توانید جسد اژدهای بالدور را ببینید که در فاصله‌ای دور درست زیر World Serpent قرار دارد. اگر فرصت‌اش را پیدا کردید می‌توانید به Forgotten Caverns بروید و از آنجا بالا بروید و در بالای این مکان درست نزدیک جسد اژدها Dragon Tear را بیابید.

حال به سمت محل مشخص شده در نقشه بروید. وقتی به در معبد Tyr رسیدید به جای ورود به داخل آن مسیر سمت راست را بروید و همینطور مسیر را ادامه دهید تا جایی که دروازه‌ی آزگارد را هم می‌بینید در اینجا در میان خاروخاشاک یک تابوت افسانه‌ای خواهید یافت که درونش Weightless War Handles که دسته‌ای برای تیغه‌های هرج‌ومرج است. سپس بازگردید و به دنبال ورودی معبد زیرین بگردید که در ضلع شرقی روبروی دروازه‌ی Alfheim قرار دارد. (محل مشخص شده) با داشتن کلید در دست وارد معبد بشوید.

راهنمای بازی God of War مرحله سیزدهم بازی A Path to Jotunheim 

وارد معبد که شدید مسیر را به سمت یک کریستال ادامه دهید، با کمان آترئوس به شلیک کنید تا مسیری نورانی ایجاد شود. وارد شوید و مسیر سمت راست را بروید. در اینجا خود را در یک اتاق آئینه‌کاری شده از Realm Travel می‌یابید. در بالای سرتان به دنبال درب Realmها بگردید. همینطور که سرتان را به اطراف می‌گردانید یک گویِ درخشان خواهید یافت که پازلی مشابه Black Rune می‌باشد. در نزدیک آن F بزنید. (عکس بالا) همانطور که مشاهده می‌کنید درب ورودی Jotunheim به همراه دو درب هم قد خودتان باز خواهند شد. (در سمت راست جلوی آترئوس) وارد یکی از درب‌ها شوید و از پل نوارانی عبور کنید. اکنون وارد Hall of Tyr شده‌اید، دو مجسمه‌ی بزرگ زنجیری را نگه‌داشته‌اند که به درب Jotunheim ختم می‌شود.

راهنمای بازی God of War مرحله سیزدهم بازی A Path to Jotunheim 

از کاسه‌‌ی شنی عبور کنید، یک علامت روی دیوار است و متوجه خواهید شد که کل معبد روی یک محور قرار دارد و باید معبد را سروته کنید. جلوی علامت روی دیوار بروید و E را بزنید و شروع کنید به فشار دادن پیاپی آن تا وقتی که زنجیرهای زیر آن را ببینید. با اینکار مجسمه‌ها به عقب بر می‌گردند و کاسه‌ی شن فعال می‌شود. بعد از خواندن معما از آترئوس از نوشته روی آن برای معما استفاده کند. با اینکار یک اهرام آشکار می‌شود آن را فشار دهید تا به سمت پایین بروید.

راهنمای بازی God of War مرحله سیزدهم بازی A Path to Jotunheim 

وقتی پایین رسیدید، در پشت بالابر نگاه کنید تا یک Jontar Shrine پیدا کنید، تا درباره‌ی Bergelmir بیشتر بدانید. نگاهی به بالکون معبد که در طرف دیگر قرار دارد بندازید که ریشه‌های درخت دنیا و زنجیرها را خواهید دید. دو راه پیشرو دارید، درِ چپ و راست، سمت راست شما را به مجموعه‌ای از تله‌های زیبا می‌برد! اولین بلوک را وقتی پایین بود فریز کنید، بدین ترتیب می‌توانید دومین بلوک را قبل از پایین آمدن فریز کنید. (عکس بالا) بعد که اولین بلوک بلند شد به زیر دومین بلوک بروید. از آنجایی که تبرتان گیره‌ را فریز کرده این بلوک سقوط نمی‌کند سپس در فرصت مناسب از زیر سومین بلوک عبور کنید و وارد اتاق شوید. در اتاق با یک تابوت در گوشه حاوی Bracers of The World Serpent و یک Hardened Svartalfheim Steel است.

در این اتاق یک کریستال شکننده قرمز وجود دارد آن را بردارید، سپس به تله‌هایی در سمت دیگر اتاق نگاه کنید جایی که ستونی تیغ‌دار نمی‌تواند به قدر کافی بالا برود. کریستال را به سمت شیره‌های قرمز رنگ پرتاب کنید و تیر به آن بزنید تا ستون آزاد شود و بتواند به سمت پایین برود، وقتی ستون اول پایین بود به رویش بروید. اما متوجه خواهید شد که بر روی سقف ستون دوم و سوم تیغه‌هایی برای کشتن شما کار گذاشته شده است. ستون دوم که پایین رفت بروی آن بروید و وقتی ستون سوم از جلویتان عبور کرد از روی آن به سمت دیگر غلت بزنید. (شیفت را بگیرید و با سرعت در زمان مناسب رد شوید) این کار مستلزم مهارت و زمان‌بندی مناسب است.

در اتاق بعدی می‌توانید اولین زنجیر را بیابید. در دیوار سمت راست اتاق زنجیر Rune Reads وجود دارد که آترئوس آن را برایتان ترجمه می‌کند. کنار آن هم یک تابوت Cipher وجود دارد که کلید دیگری به Nilfheim را شامل می‌شود. سپس به سمت زنجیر بروید و آن را بشکنید، که اینکار شما دردسر را به همراه می‌آورد، دو Realm Tears به همراه تله‌ای آتشزا در وسط بوجود می‌آید. دو Traveler ظاهر می‌شوند یکی سپر دار و دیگری عادی که در محیط کوچک این منطقه به همراه طلا مبارزه سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. بیشتر نگران موقعیت تله‌ی آتش‌زا باشید که غافلگیر نشوید و به موقع جاخالی دهید. بعد از آنکه آنها را کشتید حتماً آنها را Loot کنید، حواستان باشد در این لحظه Hel-Reaverها از اتاق قبلی به سمتتان یورش می‌آورند. بعضی در تله‌ها گیرمی‌افتند و بعضی نه، با تیغه‌های خود آنها را درو کنید و اولین بلوک را فریز کنید، سپس دو ریور که از راه دور به شما حمله می‌کنند را بکشید و به اتاق دیگر بروید.

در بازگشت به اتاق قبلی دوباره از وسط اتاق یک تله‌ی آتش‌زا بیرون می‌آید و همزمان هل-ریورها نیز به شما حمله می‌کنند، از Spear of Chaos استفاده کنید و حواستان به تله نیز باشد و یادتان نرود که تله به هل-ریورها نیز آسیب می‌زند. در نهایت دو هل-ویکن ظاهر می‌شوند و مواظب باشید که به درون آتش فرونروید و ضرباتشان را جاخالی دهید تا فرصت مناسب برای حمله را بیابید و آنها را شکست دهید.

سپس به سمت دیگر اتاق بروید و مانند قبل وسطی را فریز کنید و به سمت اتاقی که بالابر در آن قرار داد بروید. حال اتاق دیگر را باز کنید. وارد سالنی که پر از تیغه‌های چرخان است ‌می‌شوید. نزدیک‌ترین تیغه‌ی ارّه‌ای را منجمد کنید و قبل از انجام منتظر باشید تا تیغه‌ی پشت آن در جهت مخالف قرار گیرد. حال تیغه‌ی ارّه‌ی دوم را منجمد کنید و صبر کنید تا تیغه‌ی اول در پشت آن همگام شود. قبل از اینکه تیغه‌ را از حالت انجماد خارج کنید صبر کنید تا تمام تیغه‌ها در یک راستا و همگام شوند. بدین ترتیب آنها به شما اجازه می‌دهند که از گوشه اتاق به طرف دیگر عبور کنید.

راهنمای بازی God of War مرحله سیزدهم بازی A Path to Jotunheim 

در اتاق بعدی یک مقبره سنگی یکی از دو باد جهنمی را نگه‌می‌دارد، در حالی که سالن کناری آن یک تیغه‌ی ارِه‌ی ثابت و ظرفی برای نگهداری بادها دارد. ابتدا باد را در ظرف سمت راست قرار دهید تا تیغه‌ شروع به چرخش کند، صبر کنید تا در گوشه‌ی بالایی قرار گیرد و بعد باد را بردارید و در روی تیغه‌ قرار دهید تا باعث جمع شدن آن به جلو و عقب شوید. هنگامی که تیغه‌ی ارّه‌ای به یک گوشه جمع شد باد را بیرون بکشید و آن را به اتاق قبلی و مقبره سنگی برگردانید. اکنون از کنار تیغه رد شوید تا تیغه‌ی دیگری با باد روی آن را پیدا کنید و آن را به مقبره‌ی سنگی برگردانید تا یک صندوق افسانه‌ای که یک Runic برای تیغه‌هایتان بدست آورید.

راهنمای بازی God of War مرحله سیزدهم بازی A Path to Jotunheim 

بادهای جهنمی را به تیغه‌های دوم برگردانید و متوجه خواهید شد که یکی از تیغه‌ها حرکت نمی‌کند. از تیغه‌ای که به سمت بالا می‌رود باد را جمع کنید و آن را در تیغه‌ی سمت راست قرار دهید تا همزمان با تیغه‌ی سمت چپ حرکت کند تا یک روزنه‌ی کوچک برای عبور شکل بگیرد. (عکس بالا) آخرین قطعه‌ی مربوط به داستان‌های افسانه‌ای خدایان در این اتاق به همراه زنجیرهایی که به دنبالش هستید خواهید یافت. در اینجا آترئوس Rune Reads را برای شما ترجمه می‌کند. در همین اتاق صندوق دیگری مربوط به Cipher قرار دارد که کلیدی دیگر برای Niflheim را به شما می‌دهد. اکنون زنجیر را بشکنید و خود را برای مقابله با دشمنان آماده کنید.

راهنمای بازی God of War مرحله سیزدهم بازی A Path to Jotunheim 

دراگرها را با تبرتان بزنید و مراقب تله‌ی وسط اتاق باشید. در ادامه یک Ogre هم وارد میدان می‌شود. مراقب ضرباتش باشید و به موقع جاخالی دهید و روی او تمرکز کنید وقتی خونش کم شد بروی Ogre بروید و بوسیله‌ی او دراگرها را بزنید. وقتی به اتاق قبلی برمی‌گردید تله‌ای دیگر در وسط پدیدار شده و دراگرها دوباره به شما حمله می‌کنند. همه را بکشید و مراقب آتش تله وسط نیز باشید.

بعد از کشتن دشمنان به اتاق اصلی برگردید و از آسانسور بالا بروید، حال لبه‌ی داخلی معبد را بگیرید تا آن را سروته کنید. قبل از اینکه از اینجا بالا بروید پشت سرتان را نگاه کنید در بالا یک قایق طلایی زینتی آویزان است، یک کریستال آبی در وسط قایق وجود دارد، ضربه زدن به آن باعث روشن شدن Runeهای دور زمین می‌شود. می‌توانید تصاویر اشباح را با ضربه زدن به قایق با Runeهای روی زمین هماهنگ کنید، سپس آنها را بچرخانید تا همه با هم هماهنگ شوند. این کار دو درب کوچک را در لبه‌ی دیگر ورودی اصلی به سمت آسانسور پایین می‌آورد. و با بالا رفتن از هر لبه می‌توانید یک تابوت بر روی آنها بیابید و آيتم‌هایی را بدست بیاورید.

حال که معبد را سروته کرده‌اید، می‌توانید ازگوشه‌ سمت چپ محلی که چرخاندید (با علامت زرد مشخص است) بالا بروید و وارد اتاق سفر بین سرزمین‌ها شوید و خواهید یافت که در این اتاق همه چیز سروته شده است. در این مکان به سمت دیگر بروید تا شئ مرموز را بیابید، قفل آن را باز کنید تا Unity Stone را بدست آورید. این شئ امکان سفر بین قلمروها را برای شما فراهم می‌کند. از اینجا بالاخره Jotunheim در دسترس است. بعد از آنکه راز Tyr را برملا کردید، گزینه‌ی دیگری برای سفر به Jotunheim خواهید داشت. (ماموریت تمام شده است.)

دیگر راهنمایی‌های بازی God of War

دیدگاه ها بسته شده است