راهنمای بازی God of War مرحله چهارم بازی The Light of Alfheim / قسمت ششم

راهنمای قدم به قدم بازی God of War / مرحله چهارم بازی The Light of Alfheim

راهنمای قدم به قدم بازی God of War (منوی اصلی)

راهنمای بازی God of War مرحله چهارم بازی The Light of Alfheim

کندوی الفای سیاه

راهنمای بازی God of War مرحله چهارم بازی The Light of Alfheim

داخل کندو مسیر نسبتاً تنگی وجود دارد، به دهانه که رسیدید سینه‌خیز به سمت سطح شیب‌دار بروید از آن عبور کنید تا به دیواری برسید که می‌توانید از آن بالا بروید. (با زدن E) روبه بالا حرکت کنید. بعد مستقیم بروید تا به یک گذرگاه کم ارتفاع برسید که شما را مستقیم به مرکز کندو می‌برد. همانطور که بالا می‌روید مراقب اطراف باشید. با رسیدن به اولین هسته آماده باشید تبر را شارژ کرده و پرتاب کنید. وقتی مسیر از بین رفت به پایین بپرید و آماده مبارزه با انبوهی از اِلف‌ها باشید. می‌توانید از Spartan Rage و یا Runic Attack استفاده کنید. این الف‌ها قدرت الف‌های لول بالا را ندارند و خون کمی دارند ولی تعدادشان زیاد است و باید مراقب باشید آنها را بکشید و به سمت هسته بروید، بیشتر از ضربات پرتابی و گروهی استفاده کنید و از میان آنها بگذرید و به سمت هسته بروید. هنگامی که مسیر را به سمت هسته‌ی نهایی باز کردید، آن را نابود کنید و معبد زنده خواهد شد.

راهنمای بازی God of War مرحله چهارم بازی The Light of Alfheim

در نهایت کرتوس باید Bifrost را با نور تزریق کتد تا آخرین کار را انجام دهد. (با فشار پیاپی E) همانطور که وارد نور می‌شوید شعله‌های سوسوزن را تعقیب کنید تا به انتهای آن که خانه‌تان است برسید و وارد آن شوید. بعد بچرخید به سمت عقب بروید. وقتی دوباره ظاهر شدید بچرخید و به دنبال غاری بگردید و واردش شوید و سپس از دیواری بلند بالا بروید تا به مسیر بعدی برسید. جلو بروید و از در خارج شوید و از پل بگذرید تا این قسمت به اتمام برسد.

وقتی برگشتید به آترئوس بپیوندید که روی بلندی ایستاده، کمان او را با Bifrost ادقام کنید تا تیرهای نوری ایجاد شود، حالا هرکجا که کریستال‌های آبی دیدید می‌تواند با تیرهای نوری، پلی نورانی ایجاد کنید. حال با کمک کمان آترئوس به کریستال آبی رنگ تیر نورانی پرتاب کتید تا پلی نوراتی ایجاد شود.

راهنمای بازی God of War مرحله چهارم بازی The Light of Alfheim

در طرف دیگر به یک سطح پایین‌تر می‌رسید، به اطراف نگاه کنید تا یک کریستال آبی در اینجا پیدا کنید که رها شده و شما می‌توانید آن را در جای مخصوصش قرار دهید و پل درست کنید. اگر به دنبال Loot هستید می‌توانید کریستال را در زیر تابوتی که بالای ظرف میانی قرار دارد، بگذارید. (عکس بالا) با زدن تیر نورانی آترئوس پلی بوجود می‌آید که شما را به راهروی بالایی رهنمون می‌شوید. اکنون می‌توانید به تابوت برسید و آخرین قطعه از Fragment Heart of Alfheim را دریافت کنید. (هر سه تا سوکت را روی Armorهای خود قرار دهید تا 36 درصد دمیج الف‌ها را کاهش می‌دهد.)

به سطح پایین‌تر برگردید و کریستال را بر روی ظرف کنار ریشه‌های بزرگ قرار دهید تا پلی به سمت پایین ایجاد شود. از آن عبور کنید قبل از رفتن به سمت چپ با چند کابوس دست‌وپنجه نرم کنید. در اینجا یک صندوق سمت چپ وجود دارد. اولین هسته مشخص است و دومین هسته‌ی تپنده پشت ریشه‌ها قرار دارد. به آنها به طور همزمان ضربه بزنید تا هکسیلور بدست آورید. در سمت دیگر به دو محل آبی با تیر نورانی شلیک کنید تا پلی دیگر برای بازگشت به بیرون ایجاد کنید.

چند اِلف سیاه سعی می‌کنند با پرتاب projectile شما را بزنند، با پرتاب تبرتان آنها را بزنید و از سکو به پایین پرتشان کنید. پل دیگری در زیر ریشه‌ها ایجاد کنید به عقب نگاه کنید تا هر سه هسته‌ی تپنده را تراز کنید و مسیری را برای رسیدن به خروجی هموار کنید. حال یک دایره آبی نمایان می‌شود با تیرهای نوری آترئوس به آن ضرب بزنید تا پل ایجاد شود. حال هسته قرمز روی دیوار مرکز اینجا را نابود کنید تا بتوانید از آن بالا بروید.

در بالا دوباره اِلف‌ها بر سرتان خراب می‌شوند. حال با تیرهای نورانی آترئوس دمار از روزگار اِلف‌ها دربیاورید و آنها را بکشید. به آن طرف پل بروید. در اینجا چند اِلف دیگر سر راهتان قرار می‌گیرند آنها را بزنید و صندوق را باز کنید تا Strike of Utgard را که یک Runic Attack است بدست آورید.

راهنمای بازی God of War مرحله چهارم بازی The Light of Alfheim

به نظر می‌رسد راهِ پیش‌ِرو توسط دیواری از نور مسدود شده است، در بالای سرتان کریستالی آبی مانند آونگ آویزان است. زنجیره‌ای نیز در همان جا مشخص است اگر زنجیره را دنبال کنید، قطعه‌ای را می‌یابید که با شکستن آن زنجیره باز شده و دیوار نوری از بین می‌رود. (عکس بالا)

راهنمای بازی God of War مرحله چهارم بازی The Light of Alfheim

اکنون که کریستال آبی روی دیوار است، آن را بردارید و در ظرف نزدیک قرار دهید. متوجه سنگی Lore Marker خواهید شد که آترئوس نمی‌تواند نوشته‌اش را ترجمه کند. برای خوانایی به نور احتیاج دارید. بنابراین با کمان به کریستال آبی ضربه بزنید تا آترئوس نوشته را ترجمه کند. حال کریستال آبی را بردارید به طبقه بالا بروید، همان درب آبی مرموز را که سدِ راهتان بود خواهید یافت. کاسه‌ای شنی در بالا قرار دارد که به نظر ربطی به درب دارد ولی باید راه را باز کنید. از این زاویه نمی‌توانید به ریشه‌های تپنده ضربه بزنید. با تیرهای آترئوس به کریستال آبی ضربه بزنید تا پل بالای آن را باز کنید. از سکوهای سمت راست بالا بروید، مسیر را ادامه داده تا به بالاترین نقطه برسید از آنجا خیلی راحت می‌توانید ریشه‌ها را مورد هدف قرار دهید. (عکس بالا)

راهنمای بازی God of War مرحله چهارم بازی The Light of Alfheim

در وسط پل جدید یک صندوق Nornir قرار دارد و در نزدیکی آن سه زنگوله Rune Seal خواهید یافت. R درست پشت صندوق قرار دارد و C در کنار جسد یک اِلف هست که داخل یک پنجره آن را خواهید یافت. مسیری که آمده‌اید را به عقب برگردید تا N را روی سکو‌ها به صورت آویزان و برعکس ببینید. جلوی صندوق می‌توانید هر دو R و C را بزنید و سریع برگردید و N را بزنید. صندوق باز شده و به شما Horn of Blood Mead را خواهد داد.

راهنمای بازی God of War مرحله چهارم بازی The Light of Alfheim

به پایین برگردید و کریستال را در محلی که تازه باز کرده‌اید قرار دهید و آن را با تیر آترئوس فعال کنید. بعد مطمئن شوید نماد بالای درب فعال است (با زدن F) و سپس به سمت دیوار پشت کریستال بروید تا دیواری که با علائم زرد مشخص شده را ببینید، (عکس بالا) برای آترئوس قلاب بگیرید تا بالا برود. او می‌دود و در کاسه‌ی شنی چیزی را هک می‌کند (علامت بالای در) و راه برای شما باز خواهد شد. (سری دوم اگر به این مکان سر بزنید یک Scroll روی زمین پیدا خواهید کرد.)

اگر حوصله‌ی ماموریت فرعی دارید می‌توانید به نزد Sindri بروید و درباره‌ی گنجینه‌ی فافنیر بیشتر بدانید. (در سمت چپ پیش آهنگر بروید و R را بزنید تا ماموریت را بدست بیاورید. اگر دوست داشتید T را بزنید تا این ماموریت روی نقشه مشخص شود، بعدا به سراغش خواهیم رفت.)

حال در امتداد پل به سمت سنگر عظیمی که قبلاً دیده بودید بروید. از آسانسور سمت راست برای بازگشت به محوطه‌ی زندان استفاده کنید. حواستان باشد اکنون درب بسیاری از سلول‌ها باز است. داخل یکی از آنها صندوقچه‌ای حاوی هکسیلور خواهید یافت. در داخل سلول‌ها کندوکاو کنید تا بقایای Spoil of War را بدست آورید. درون یکی از سلول‌ها جسد اِلف نوارنی مرده‌ای قرار دارد که این آیتم را حمل می‌کند.

زمانی که از درب بسته وارد بخش دیگر شدید، ناگهان دو Revenant سمی به شما حمله‌ور می‌شوند. با شیلد جلوی سم‌های آنها را بگیرید و به کمک آترئوس آنها را بزنید و بعد چند ضربه‌ای وارد کنید و باز با شیلد جلوی سم آنها را بگیرید. ابتدا از تیر آترئوس استفاده کنید و از دور یا نزدیک به آنها ضربه بزنید تا کشته شوند.

راهنمای بازی God of War مرحله چهارم بازی The Light of Alfheim

کریستال‌های پایین دست در این ناحیه هنوز غیر فعال هستند ولی شما آترئوس را دارید، نگران نباشید. دو مسیر وجود دارد که به طرفین سنگر می‌رود. رو به سنگر سمت راست اتاقی وجود دارد که یک کریستال و دربی بسته در آنجا وجود دارد. به جای آن مسیر سمت چپ را بروید. در اتاق کریستالی از سقف آویزان است (عکس بالا) به آن ضربه بزنید و بیاندازیدش، حال مراقب حمله‌ی دراگرها باشید. تا زمانی که اجازه ندهید محاصره‌اتان کنند دردسری برای شما ایجاد نخواهند کرد. در داخل یکی از سلول‌ها که جسد یک Light Elf قرار دارد Spoil of War را خواهید یافت.

راهنمای بازی God of War مرحله چهارم بازی The Light of Alfheim

اگر حوصله‌ی پازل و معما دارید، کریستال را بردارید و به اتاق آنطرف ببرید. (عکس بالا) و در محل قرار دهید.  در طول مسیر موجودی به شما حمله می‌کند آن را بکشید و همینطور یک دراگر نیز در اتاق بعدی وجود دارد.

راهنمای بازی God of War مرحله چهارم بازی The Light of Alfheim

دربی که قفل شده بود را این کریستال فعال می‌کند. اما برای باز کردن آن به Runeهای مناسب احتیاج دارید که برروی چهار مکانیسم چرخشی قرار دارند. حال به سرعت با تبرتان به پهلوها ضربه بزنید تا زمانی که Runeهایِ (به ترتیب) B و E و F مایل به پایین و F مایل به بالا را ایجاد کنید. اگر کند باشید پازل Reset می‌شود. داخل دفینه Soft Svartalheim Steel بعلاوه‌‌ی Runic Scaled Spaulders را خواهید یافت.

کریستال را بردارید و به اتاق وسط برگردید و به دنبال کاسه‌ای در سطوح پایین‌تر باشید که کریستال را در آن قرار دهید. بدین ترتیب پلی به پشت محلی که به کاسه شنی می‌رسد خواهید ساخت. قبل از حرکت، دوباره به زندان برگردید، در آنجا خواهید دید که درب‌ها باز شده و دراگر نیز رفته است وارد سلولی شوید که جسد Elfئی در آن قرار دارد و یکی از Artifactهای Spoil of War را در دست دارد.

بخش بعدی :  مرحله چهارم بازی The Light of Alfheim / بخش هفتم

دیگر راهنمایی‌های بازی God of War

دیدگاه ها بسته شده است