راهنمای بازی God of War مرحله پانزدهم بازی: Jotunheim in Reach

راهنمای بازی God of War مرحله پانزدهم بازی: Jotunheim in Reach

راهنمای قدم به قدم بازی God of War (منوی اصلی)

با بازگشت برج یوتنهایم به میدگارد، مسیرتان به بلندترین کوه تمام Realmها باز خواهد شد. از روی پلی که تازه برقرار شده عبور کنید و تمام آپگریدهای باقی مانده را انجام دهید قبل از اینکه وارد اتاق Realm Travel شوید. حال برج یونتهایم را در نقشه می‌توانید ببینید، و بالاخره می‌توانید وارد سرزمین غول‌ها شوید. اما وقتی میز Travel را به سمت یوتنهایم قرار می‌دهید Mimir می‌گوید که کریستال مربوطه برای سفر را در اختیار ندارید. کاری که Tyr با چشمانش انجام داد ولی Mimir فقط یک چشم دارد و دیگری را باید پیدا کنید‌. شاید براک و سیندری بتوانند کمک کنند. به Forge برگردید و با دو برادر درباره چشم گمشده‌ی Mimir صحبت کنید. به نظر اودین مجسمه‌ای برای پنهان کردن چشم ساخته که World Serpent آن را بلعیده است.

هشدار: از جایی که Mimir از شما می‌خواهد او را به سمت شیپور بزرگ ببرید دیگر جایی برای برگشت وجود ندارد و این شروعی برای پایان داستان بازی است. سیستم اجازه نمی‌دهد تا زمانی که داستان تمام شود کارِ دیگری انجام دهید. پس اگر Side Quest انجام نداده دارید یا آیتمی را جا گذاشته‌اید یا دلتان می‌خواهد مناطق مخفی را انجام و به اصطلاح بازی 100% کنید (در همان Journey اول) اکنون وقتش است. قبل از اینکه به صحبت با مار بزرگ بروید می‌توانید به بقیه کارهایتان رسیدگی کنید.

نکته مهم: ۱۰۰٪ کردن بازی در Journey اول بسیار مشکل است مخصوصاً که درجه سختی بازی در آخرین حدش باشد (راهنمایی ما در درجه سختی نهایی تنظیم شده است) بعد از اتمام بازی شما آزادید تا تمام مناطق را بگردید و نیازی نیست هم اکنون سراغ این کار بروید. بعد از کشتن Boss نهایی در منوی اصلی بازی می‌توانید گزینه‌ی +New Game را انتخاب کنید که توصیه نمی‌شود زیرا تمام کارهایی که الان انجام داده‌اید را Undo می‌کند و Level تمام دشمنان دو برابر می‌شود. پس در همین Journey بازی را 100% کنید اما بعد از کشتن Boss نهایی بازی می‌توانید اینکار را انجام دهید.

در این مقطع باید Level شما حداق ۵ و حداکثر ۶ باشد، تمام یا بیشتر Skillهایتان آزاد و فعال شده باشند، کمان و تیردان آترئوس کامل آپگرید شده باشند و زره افسانه‌ای را بدست آوریده (یا خریده باشید) و تا جایِ ممکن آپگریدش کرده باشد. بقیه Xp های باقی مانده را خرج Runic Attackئی کنید که بیشتر استفاده می‌کنید و همینطور Summonهای آترئوس و Pummles و Talisman خودتان را نیز کامل آپگرید کرده باشید.

نکته مهم: اگر تمام موارد بالا یا تنها یک مورد را آپگرید کرده‌اید، Quest اصلی را رها کرده با گشت‌وگذار در مناطق بازی و به دست آوردن آیتم‌های گوناگون و مبارزه با دشمنان و غیره خود را به سطح ۶ برسانید و تجهیزات خود را که در بالا اشاره شد، آپگرید کنید. اگرچه هنوز هم قادر هستید بازی را تمام کنید اما مویِ سرتان را خواهید کنَد!

راهنمای بازی God of War مرحله پانزدهم بازی: Jotunheim in Reach

برای ادامه مامویرت به میدگارد برگردید و وقتی آماده بودید از آسانسور بالا بروید و خود را به شیپور بزرگ برسانید. در اینجا برای بهترین بخش بازی آماده باشید! بعد از صحبت با مار بزرگ به پایین و دریاچه برگردید و خود را به قایق برسانید، سپس پاروزنان به سمت برج نیلفهایم بروید جایی که مار بزرگ دهان خود را گشوده است. وقتی وارد شکم مار شدید باید در میان تاریکی به دنبال مقصد خود باشید. محیط و اتمسفر بازی در اینجا بسیار عالی کار شده است و درون معده مار می‌توانید تمام چیز‌هایی که بلعیده است را ببینید.

راهنمای بازی God of War مرحله پانزدهم بازی: Jotunheim in Reach

در آب که پارو می‌زنید می‌توانید طلای Aegir را نیز بردارید. (محل‌های طلایی روی آب) در امتداد ساحل به سمت چپ نگاه کنید تا مکانی را برای قایق خود بیابید، صندوقی حاوی هکسیلور در اینجا قرار دارد، به قایق برگردید و به سمت چکش نورانی Thor بروید. به نظر مار نه فقط مجسمه‌ که تمام اجزا و فوندانسیون را بلعیده است! همانطور که مسیر را به سمت بالا می‌روید به سمت راست نگاهی بیاندازید، در آنجا مکانیزم چرخشی وجود دارد که می‌توانید با تبرتان به آن ضربه بزنید تا یک سکو را حرکت دهید، سپس وقتی به طاقچه‌ی بالایی برخورد کرد آن را منجمد کنید. (تا حالتی مانند عکس بالا شود)

در انتهای مسیر شروع به بالا رفتن در امتداد مجسمه کنید تا خود را به سکویی که جابه‌جا کردید برسانید و روی آن بپرید. به روی سکو که رسیدید تبرتان را فرا بخوانید تا سکو را جابه‌جا کنید و به سمت بالا بروید. اگر به سمت چپ و بالا در کنار سیستم قرقره نگاه کنید می‌توانید یک صندوق Cipher را بیابید به روی آن سکو بپرید و آن را باز کنید تا آخرین قطعه رمز نیلفهایم را بیابید تا بتوانید به یک Realm عجیب و خطرناک سفر کنید. حال به عقب بپرید و صندوق افسانه‌ای را باز کنید تا چشم Mimir را بدست آورید. حال زمان بازگشت به اتاق Realm Travel است. به دنبال یک زیپ لاین باشید تا سریعاً به قایق برگردید و به سمت دهان مار حرکت کنید. (تا دمو آغاز شود) Baldur مزاحم شما می‌شود و باید راهی پیدا کنید تا از شر این مزاحم برای همیشه خلاص شوید.

نبرد با Baldur

راهنمای بازی God of War مرحله پانزدهم بازی: Jotunheim in Reach

با شروع نبرد Freya سعی می‌کند هر دو شما را با محصور کردن در تاک‌ها از جنگ باز دارد. اگر این اتفاق افتاد به سرعت کلید دایره (یا E در PC) را بزنید تا آزاد شوید و بعد به سمت بالدور بروید و چند ضربه نثارش کنید. بیشتر حرکات بالدور تکراری است و می‌توانید به موقع واکنش لازم را انجام دهید. اما اگر صبر کنید می‌توانید حمله‌ی او را به موقع Parry کنید و ضربات مرگباری نثارش کنید و همینطور از آترئوس برای دخالت در حملاتش بهره ببرید. البته او هنوز نفوذناپذیر است و بارها نوارسلامتی خود را احیا می‌کند زیرا فناناپذیر است. نگران نباشید به مبارزه ادامه دهید تا زمانی که به صحنه‌ای برسید که بعد از یک میان‌پرده او فانی می‌شود.

راهنمای بازی God of War مرحله پانزدهم بازی: Jotunheim in Reach

بعد از آن شما می‌توانید او را بزنید بدون اینکه بالدور قادر باشد خود را احیاء کند ولی او به شدت خشن و تهاجمی می‌شود. اما بدترین حمله‌ی او توسط نیرویی از بالای سر شما انجام می‌شود که شما را به زمین زده و موجی یخی به سمت شما می‌فرستد. در این مقطع گارد خود را بالا بگیرید و با سپر جلوی ضرباتش را بگیرید

بعد از مدت زمانی بالدور به یخ ایمن شده و تبرتان نمی‌تواند به او آسیب بزند، بنابراین تیغه‌های خود را بیرون بکشید و از مهارت‌های خود استفاده کنید. اکنون دامنه‌ی ضربات بالدور افزایش یافته و شما را از دور نیز می‌زند. اگر زیاد نزدیک او بمانید موجی یخی ایجاد می‌کند مراقب باشید و در لحظه‌ی مناسب جاخالی بدهید یا از تبرتان برای مقابله با آن استفاده کنید. اما فریا همچنان در تلاش است شما دو نفر را از هم جدا کند، قبل از آنکه تاک‌ها و شاخک‌ها از دل زمین بیرون بیایند منطقه‌ای دایره‌ای شکل روی زمین مشخص می‌شود. آماده باشید و به موقع جاخالی دهید. به مبارزه ادامه دهید تا زمانی که بالدور به نیمی از نوارسلامتی خود برسد و Freya سعی می‌کند شما را از حمله باز دارد. موانع را کنار بزنید و بعد به محیط جدیدی پرتاب می‌شوید، جایی که آترئوس از بالا دید خوبی به زمین مبارزه دارد. بالدور دوباره ظاهر می‌شود ولی در آتش می‌سوزد که بدین معناست او به تیغه‌ها ایمن است پس با تبرتان به استقبالش بروید.

راهنمای بازی God of War مرحله پانزدهم بازی: Jotunheim in Reach

موج آتش او را نمی‌توانید block کنید پس جاخالی داده و دور شوید، از طرفی Fire Broodsها هم سر می‌رسند اول آنها را بزنید بعد به سراغ بالدور بروید. او از تکنیک قبلی (در مبارزه اولی) استفاده می‌کند به هوا می‌رود و به شدت به زمین و جایی که شما قرار دارید برخورد می‌کند، حواستان را جمع کنید. تبرتان را شارژ کنید و در لحظه‌ی مناسب یک Runic Attack اجرا کنید.همین تاکتیک را استفاده کنید تا زمانی که مبارزه به جایی میان زمین آسمان کشیده شود، سپس ضرباتش را گارد بگیرید و حملات بعد آن را جاخالی دهید، از دستورات آترئوس پیروی کنید (به موقع F بزنید) تا زمان برخورد بعدی و در این لحظه خشم اسپارتان را فعال کنید. (شیف و وسط موس)

راهنمای بازی God of War مرحله پانزدهم بازی: Jotunheim in Reach

در ادامه مبارزه او لحظه‌ای به یخ و لحظه‌ای دیگر به آتش ایمن می‌شود، پس در هر لحظه از سلاح مخصوص استفاده کنید و بین سلاح‌ها جا به جا شوید. وقتی خواست از ضربات دامنه‌دار و پرتابی استفاده کند او را با کمان آترئوس Stun کنید و ضربات خود را وارد کنید. زیاده‌روی نکنید که جاخالی می‌دهد و آماده وارد کردن ضربه‌ی قوی می‌شود پس گارد بگیرید. در آخر با کمک آترئوس و در سکانس نهایی با کمک او ضرباتی پی‌درپی به او وارد می‌کنید. با مرگ بالدور زمان به پایان رساندن سفر شما فرا خواهد رسید.

دیگر راهنمایی‌های بازی God of War

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است