راهنمای بازی God of War مرحله دهم بازی The Black Rune / قسمت دوم

راهنمای قدم به قدم بازی God of War / مرحله ده بازی The Black Rune

راهنمای قدم به قدم بازی God of War (منوی اصلی)

راهنمای بازی God of War مرحله The Black Rune

به غار برگردید و با آسانسور به سمت ساحل برگردید تا یک قایق را پشت آسانسور بیابید. بعد از میان‌پرده‌ای کوتاه به ماجراجویی‌مان ادامه می‌دهیم. حال که آترئوس در کنار شماست تقریباً اکثر مناطق را می‌توانید مورد کاوش قرار دهید از طرفی تمام Mystic Gatewaysها هم قابل دسترسی هستند. حتی می‌توانید به مناطق قدیمی بروید و پازل‌هایی که قبلاً جامانده‌اند را حل کنید. می‌توانید به هلهایم برگردید و با پسرتان چندتا از آیتم‌هایی که قبلاً جامانده بودند را بردارید. اما این نکته را مدنظر داشته باشید، دشمنانی که بر روی پل هلهایم ظاهر می‌شوند بسیار قوی‌تر از قبل خواهند بود و رسیدن به صندوق‌ها را برایتان غیرممکن می‌کنند. پس فعلا خود را قوی‌تر کنید. اگر به تمام جنبه‌ها و حرکات کریتوس و پسرش واقف هستید، در پل هلهایم با شکستن کریستال قرمز بر روی اولین پل بلند یکی از کلاغ‌های اودین را بیابید، صندوقی حاوی هکسیلور و تابوتی با آیتم Enchantment. به اتاق پایینی بروید، یکی دیگر از دیوارهایی که با شیره‌های قرمز پوشیده شده است را می‌یابید، آن را بشکنید تا به صندوق Legendary برسید که آیتم Charm of The Infinite Storms را در خود دارد. به سمت پل بلندی که در دور دست هست بروید، تا یکی دیگر از کریستال‌های قرمز را بیابید آن را بشکنید تا Hidden Chambers آشکار شود. جایی که دو مورد دیگر از مصنوعات Family Heirloom و دو کلاغ دیگر اودین به‌علاوه‌ی یک والکایری بی‌پدرومادر! در انتظارتان هستند. (بعدا به سراغ والکری‌ها و Hidden Chamberها خواهیم رفت.) (همینطور اسرار جزیره‌ها بعدا اضافه خواهد شد)

راهنمای بازی God of War مرحله The Black Rune

وقتی آماده شدید که داستان اصلی را پی‌بگیرید به سمت Tyr’s Vault بروید، که در زیر معبد قرار دارد و باید کاری که آغاز کرده بودید را تمام کنید. بعد از آنکه آترئوس معما را خواند، در طول دیوار نگاه کنید تا جواب را بیابید (عکس) و راه‌حل باعث می‌شود که سطح پایین برود.

همانطور که آسانسور پایین می‌رود از نقاشی‌های روی دیوار و داستان‌های مربوط به آنها لذت ببرید. وقتی که آسانسور ایستاد، مسیر را ادامه دهید و از ریشه‌های درخت دنیا عبور کنید، تا به یک گذرگاهی برسید که به یک اتاق بزرگ شوم ختم می‌شود. با نزدیک شدن به Rune سیاه حلقه‌های چرخان غول‌پیکری به پرواز در می‌آیند. آنها Rune را درون جادو قرار می‌دهند تا شما دستتان به آن نرسد. هدف شما پیدا کردن راهی است تا حفاظ را از بین ببرید. Mimir اشاره می‌کند که هر حلقه دارای ظرف باد جهنم است ولی باید ظرفی برای حبس کردن آن بادها بیابید.

راهنمای بازی God of War مرحله The Black Rune

اولین باد را بردارید و به سمت راست نگاه کنید، به دنبال گذرگاهی باشید که به یک اتاق کوچک ختم می‌شود، در بالای اتاق آتش حلقه زده و ظرفی برای حبس کردن باد در وسط. سپس ظرف باد پایین رفته و مکانیزم چرخشی جایگزین آن می‌شود، مکانیزم را بچرخانید تا دو درب نمایان شوند، هر درب به روی مجموعه‌ای از تله‌های کشنده باز می‌شود که باید از آنها عبور کنید.

راهنمای بازی God of War مرحله The Black Rune

در همین اتاق یک میز کوچک قرار دارد آن را بررسی کنید تا چاقویی کوچک بیابید.

گذرگاه پشت مکانیزم به سالنی باز می‌شود که ارّه‌ای چرخان عرض سالن را پوشانده است. از تبر خود استفاده کنید و نقاط مشخص شده در بالای ارّه را هدف بگیرید تا جهت‌اش عوض شود و بتوانید از آن عبور کنید. همین کار را برای ارّه‌ی دوم انجام دهید تا به تابوتی حاویِ Soild Svartalfheim Steel برسید.

سپس برگردید و وارد سالن دوم شوید تا به مرگ سلام کنید! با توضیح دادن نمی‌توانید از این نقطه عبور کنید و باید خودتان لحظه‌ی مناسب و موقعیت مناسب برای عبور را پیدا کنید ولی آترئوس از مسیری بسیار باریک عبور می‌کند و به طرف دیگر می‌رود، وقتی دو ارّه از هم باز شدند به سرعت از کنارشان عبور کنید، سپس روبروی ارّه چرخان در کناره‌ای بایستید تا تیغه‌ها از هم جدا شوند، سپس عبور کنید و مسیری را برای سریع دویدن پیدا کنید. همانطور که گفتم با توضیح دادن نمی‌شود این تله‌ها را رد کرد مگر با آزمون و خطا! پس این قسمت بازی کاملاً به مهارت، Controller یا کیبورد سالم، حواس جمع بودن و میزان سرعت عمل بالای شما بستگی دارد. آخرین جفت ارّه‌ها جمع نمی‌شوند ولی دارای چرخ‌دنده‌هایی هستند که می‌توانید آنها را منجمد کنید. یکی را متوقف کنید و صبر کنید تا دومی با اولی هماهنگ شود، تا دوباره به حرکت در بیاید و در لحظه‌ی مناسب عبور کنید.(عکس بالا) بدین ترتیب به محفظه‌ی باد جهنمی بعدی می‌رسید.

این اتاق پر است از مصنوعات متنوع و کریتوس آنها را ستایش می‌کند. یکی از مصنوعات که می‌توانید به آن نگاهی بیاندازید مربوط به مصر است (براساس تئوریهای موجود در اینترنت مجموعه بعدی بازی‌های God Of War با محوریت آترئوس در مصر اتفاق می‌افتد. البته باید تا عرضه‌ی God Of War Ragnarok منتظر بمانیم تا ببینیم در انتها چه بلایی سر کریتوس و آترئوس می‌آید.) سپس به دنبال دربی باشید که بتوانید آن را به تالار مرکزی باز کنید.

راهنمای بازی God of War مرحله The Black Rune

بعد از اینکه به تالار اصلی برگشتید باید با دراگرها مقابله کنید آنها را از بین ببرید، بعضی دراگرها به Bladeها ایمن هستند یا آسیب کمتری دریافت می‌کنند، پس تبر را جایگزین کنید و بین آن دو سوییچ کنید که بتوانید ضربات ترکیبی بزنید. (با دکمه‌های ۱ و ۲ در PC می‌توانید بین دو سلاح جا به جا شوید.) یا با مشت و لگد همه را بزنید. مراقب Nightmareها هم باشید و از قدرتی‌های گروهی برای آسیب زدن به تمام آنها استفاده کنید و همه را بکشید.

راهنمای بازی God of War مرحله The Black Rune

بعد از اینکه همه را از بین بردید از حلقه‌ی دوم وسط اتاف اصلی باد جهنمی را بردارید. برگردید به اتاقی که پر از جواهرات و مصنوعات بود. در اینجا Nightmareها مزاحم می‌شوند آنها را جاخالی دهید و به سرعت باد جهنمی را در ظرف مخصوصش قرار دهید و بعد آنها را از بین ببرید. چرخی ظاهر می‌شود آن را به پایین بکشید تا در بعدی باز شود. برخلاف جهت تالار اصلی در سالنی دو بلوک تیغه‌دار به صورت متناوب و افقی در دیوار حرکت می‌کنند. دومی وقتی سمت چپ بود آن را منجمد کنید و از اولی عبور کنید تا در انتهای سالن یک صندوق Nornir بیابید. به عقب بچرخید و به تله دوم نگاه کنید، وقتی باز می‌شود می‌توانید Rune با نشان C را ببینید اولین تله را فریز کنید و دومی را با شمشیر وقتی که مشخص است از بین ببرید.. (عکس بالا)

راهنمای بازی God of War مرحله The Black Rune

به اتاق قبلی برگردید و در امتداد قفسه‌های سمت چپ سالن به تیغه‌های ارّه‌ای چرخان نگاه کنید تا Rune R را ببینید. (عکس بالا)

راهنمای بازی God of War مرحله The Black Rune

در نهایت به سالن جدید و روبروی مکانیزم چرخشی بروید جایی که بلوک‌های تیغه‌دار از بالا به پایین برخورد می‌کنند، تا N را در سمت راست بلوک اول ببینید. (عکس بالا) حال به سمت صندوق برگردید تا یکی دیگر از Idunn Apple را بدست آورید.

حال به سمت همان سالنی که بلوی‌های تیغه‌دار از بالا به پایین برخورد می‌کنند برگردید، آترئوس شما را با بلوک‌ها تنها می‌گذارد و خود را نجات می‌دهد، بلوک اول را با تبرتان منجمد کنید و دو بلوک دیگر را متناوب نگاه کنید. از آنجایی که دومین بلوک سریع‌تر به زمین می‌خورد نمی‌توانید آن را رَد کنید اما در کنار بلوک دوم و سوم یک فضای خالی وجود دارد که می‌توانید آنجا بایستید و دو بلوک را زیر نظر بگیرید. (در آنجا هکسیلور نیز وجود دارد.) وقتی فرصت مناسب پیدا کردید از آن عبور کنید و وارد سالن شوید. این اتاق شامل ظرفی دیگر برای بادهای جهنمی است و نقاشی بزرگی نیز وجود دارد که گرگ‌های Skol و Hati را نشان می‌دهد که به دنبال خورشید و ماه هستند. به دنبال خروجی برای بازگشت به تالار باشید.

راهنمای بازی God of War مرحله The Black Rune

به تالار اصلی بروید. این موضوع را بدانید که نمی‌توانید باد جهنمی را از حلقه‌ی سوم از پایین بردارید زیرا در زاویه‌ای دیگر قرار دارد. پس به سمت راست خروجی تالار نگاه کنید تا ترکی را روی دیوار ببینید. (عکس بالا) از آن برای رفتن به بالکن بالایی استفاده کنید. 

چند دراگر و Nightmare در این بالا مزاحمتان می‌شوند آنها را از بین ببرید. وقتی بر روی بالکن هستید به دنبال Rune Readsها برگردید تا آترئوس آنها را برای شما ترجمه کند. این Runeها در امتداد دیوار قرار دارد و درباره اینکه افکار سریعتر از باد هستند، صحبت می‌کند. منظور از این Rune این است که وقتی باد جهنمی را از حلقه‌ی سوم برمی‌دارید فرصت کافی برای پایین آمدن و قرار دادن باد در ظرف مخصوصش در سالن مربوطه ندارید، باید به دنبال مکانی برای دخیره‌ی باد بگردید. زیاد فکر نکنید! باد را از حلقه‌ی داخلی برداشته و در بیرونی‌ترین حلقه‌ ذخیره کنید و از زنجیر پایین بروید. حال باد را برداشته و به سالن مربوطه برگردید و آن را در ظرف مخصوصش قرار دهید. حال می‌توانید از آخرین مکانیزم چرخشی استفاده کنید و تالار را پایین ببرید و با تله‌ها مقابله کنید.

راهنمای بازی God of War مرحله The Black Rune

در یک تله‌ی هوشمندانه، مچ دست کریتوس به مکانیزم چرخشی قفل می‌شود، در حالی که آترئوس باید نقاشی Hati و Skol را تراز کند. گرگ طلایی خورشید را می‌خورد و گرگ نقره‌ای ماه را و میدگارد -زمین سبز- باید بین آنها باشد. سه اهرم برای کشیدن وجود دارد، اهرم کناری نمادها را از بالا به پایین می‌آورد و اهرم وسطی آنها را در طول یک سمت جابه‌جا می‌کند. ابتدا اهرم سمت راست را بکشید تا نماد سبز رنگ را پایین بیاورید. سپس اهرم وسط را بکشید تا نماد خورشید و ماه را به چپ ببرید و خورشید را روی اهرم سمت چپ قرار دهید. اهرم سمت چپ را برای دخیره‌ی ماه بکشید و سپس اهرم میانی را بکشید تا خورشید را تا انتها به سمت راست بفرستد. حال اهرم‌های راست و چپ را بکشید تا ماه در سمت چپ و نماد سبز رنگ در وسط قرار گیرد و پازل را کامل کنید. (عکس بالا پازل کامل) هنوز رها نشده‌اید وقتی از شما خواسته شد آترئوس را صدا کنید (با F) تا با چاقویش مکانیز را از چرخیدن باز دارد. حال در را بشکنید و از زنجیر پایین بروید. 

بخش بعدی : راهنمای بازی God of War مرحله دهم بازی The Black Rune / قسمت سوم

دیگر راهنمایی‌های بازی God of War

دیدگاه ها بسته شده است