راهنمایی در مورد Classهای بازی ELDEN RING

راهنمایی در مورد کلاس های بازی ELDEN RING

در بازی ELDEN RING ده کلاس اولیه وجود دارد. در چنین بازی‌ای کلاس مانند بازی‌های نقش آفرینی دیگر مثل WOW عمل نمی‌کند که به واسطه انتخاب کلاس کل گیم‌پلی بازی تغییر کند و دیگر نتوان دست به تغییرات دلخواه در بازی زد، در این بازی این کلاس‌ها تنها برای شروع بازی به شما کمک می‌کنند تا کاراکتر اولیه دلخواه شما با قدرت‌های مورد نظرتان در اختیارتان قرار گیرد. هریک از کلاس‌های بازی را کمی امتحان کردیم تا در مطلب پیش رو بیشتر در مورد هریک از آنها برایتان صحبت کنیم تا بهتر بتوانید در هنگام شروع بازی کلاس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

راهنمای کامل بازی ELDEN RING (منوی اصلی)

هر Attribute در بازی ELDEN RING چه کارکردی دارد؟

در مطلب جداگانه‌ای توضیح دادیم هر Attribute چه خصوصیاتی به کاراکتر شما می‌دهد حتما آن را قبل از خواندن این مطلب مطالعه کنید. (مطلب اصلی)

در بازی ELDEN RING برای ساخت بهترین کاراکتر آیا باید یک توانایی به خصوص را به بالاترین لول برسانم؟

افراد تازه‌کار در بازی Elden Ring ممکن است که در نگاه اول در قسمت Levelup بازی اینگونه برداشت کنند که بالا بردن Attributeها و رساندن آنها به عدد 99 هدف اصلی و نهایی در ساخت کاراکتر است، در صورتی که چنین نیست. (توضیح بیشتر)

در بازی ELDEN RING با کدام کلاس بازی را آغاز کنم؟ 

این کاملا به تجربه شما از بازی‌های سبک Souls باز می‌گردد. اگر تمام بازی‌های قبلی را بازی کرده باشید و آنها را به اتمام رسانده باشید و مدیریت بین سلاح‌ها و فلاسک‌ها را بلدید، می‌توانید از همان ابتدا از کلاس‌های قدرتمند Astrologer یا PROPHET استفاده کنید. ولی اگر تجربه کافی را ندارید پیشنهاد می‌شود از کلاس‌های Vagabond (شیلد بسیار قوی) و یا SAMURAI (قدرت تیر کمان بالا) و یا CONFESSOR (شیلد قوی و قدرت Heal از همان ابتدا) استفاده کنید. در ادامه بیشتر در این مورد صحبت کردیم…

راهنمایی در مورد Classهای بازی ELDEN RING / کلاس Vagabond
کلاس Vagabond

1. کلاس Vagabond

در این کلاس یک شمشیر و یک سپر بزرگ در اختیار دارید و از لول ۹ بازی را آغاز می‌کنید. همینطور می‌توانید شمشیر را با نیزه قدرتمند آن تعویض کنید. سپر می‌تواند با فشار کلیک راست جلوی ضربات دشمنان را بگیرد. اما مشکل این کلاس زره سنگین و کند بودن کاراکتر است. با این حال می‌توانید کمی از زره‌ها را کم کنید تا راحتر با Space روی زمین غلت بخورید. این کلاس کند است اما زره‌های سنگین قوی برایتان محیا می‌کند و این باعث می‌شود که کمتر آسیب فیزیکی ببینید که برای شروع بازی بسیار عالی است اما در ادامه باید به فکر زره‌های قویتر باشید. این کلاس برای کسانی که دوست دارند از سپر و زره قوی و شمشیرهای قدرتمند استفاده کنند مناسب است. سپر این کلاس جلوی کل آسیب فیزیکی وارد شده را می‌گیرد و برای شروع می‌تواند بسیار بدردتان بخورد و بسیار کارآمد است. بیشترین مقدار Vigor را داراست که یعنی بیشترین خون را برایتان به ارمغان می آورد. همینطور Strength زیادی دارید که یعنی ضربات قوی‌تری وارد می‌کنید و زره‌های سنگین‌تر با مقاومت بیشترین می‌توانید به تن کنید. پیشنهاد می‌کنم اگر این کلاس را برداشتید روی Vigor و مخصوصا Strength مانور دهید. همینطور Dexterityتان را نیز بالا ببرید تا بتوانید در موقع لزوم از دور دشمنان را بکشید. (برای شروع بازی و برای کسانی که تجربه زیادی ندارند یکی از بهترین کلاس‌های بازی است.)

راهنمایی در مورد Classهای بازی ELDEN RING / کلاس Warrior
کلاس Warrior

2. کلاس Warrior

در این کلاس دو شمشیر در اختیار دارید و ضربات بسیار سریعی وارد می‌کنید. در این کلاس سرعت حرکتی و سرعت غلت زدنتان به شدت افزایش پیدا می‌کند. ولی برای شروع بازی سپر ندارید که کمی کارتان را برای اوایل بازی سخت می‌کند. می‌توانید از شمشیر دوم و اول به طور همزمان استفاده کنید و به دشمنان ضربه وارد کنید. بیشترین توانایی این کلاس برای Dexterity است که علاوه بر اینکه قدرت ضربات را بیشتر می‌کند به شما اجازه می‌دهد که از انواع سلاح‌ها استفاده کنید. همینطور آسیبی که از افتادن می‌بینید را کم می‌کند و سختر از روی اسب به زمین سقوط خواهید کرد. این کلاس مخصوص کسانی است که فکر دفاع نیستند و فقط می‌خواهند جاخالی دهند و ضربه وارد کنند و شیلد کردن و استفاده از سپر برایشان معنی‌ای ندارد. این کلاس از لول ۸ آغاز می‌شود. همینطور یک سپر ضعیف نیز دارید که استفاده چندانی ندارد. (برای شروع بازی و اگر تجربه ندارید پیشنهاد نمی‌شود.)

راهنمایی در مورد Classهای بازی ELDEN RING / کلاس Hero
کلاس Hero

3. کلاس Hero

در این کلاس یک تبر بزرگ و یک سپر مناسب در اختیار دارید. این کلاس را از لول ۷ آغاز خواهید کرد. این کلاس برخلاف Vagabond سرعت بیشتری در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. سپر این کلاس برای شروع جلوی نزدیک به 75 درصد آسیب وارده فیزیکی را می‌گیرد پس برای شروع بازی خوب است اما نمی‌تواند همه آسیب وارده را بگیرد و هنوز هم کمی خونتان در موقع دفاع کم می‌شود. بهترین دلیلی که بخواهید این کلاس را انتخاب کنید تبر قدرتمند آن است. این تبر می‌تواند با چند ضرب دشمنان را از پا در بیاورد و سپر آنها را کنار بزند. همینطور زره سبکی دارد که به راحتی می‌توانید روی زمین غلت بزنید و مانور دهید. این کلاس نیز مانند Vagabond دارای بیشترین آمار در Vigor و Strength است. همینطور برای اینکه این کلاس بیشترین کارایی را داشته باشد Endurance را نیز تا حدودی زیاد کنید تا انرژی کافی برای حرکات پشت سرهم در اختیار داشته باشید. (برای شروع بازی یکی از بهترین کلاس‌های بازی است.)

راهنمایی در مورد Classهای بازی ELDEN RING / کلاس Bandit
کلاس Bandit

4. کلاس Bandit

یک سپر کوچک و یک شمشیر در اختیار دارید و از لول ۵ بازی را آغاز می‌کنید. سپر کوچک برای دفاع در برابر ضربات دشمنان مناسب نیست چراکه 50 درصد ضربات به شما اثر می‌کند. ولی این کلاس فرز و سریع است و می‌توانید دشمنان را دور بزنید و به آنها از پشت ضربه وارد کنید و یا مخفیانه عمل کنید. اما مخفیانه عمل کردن در مقابل باس‌ها اثری ندارد پس باید روی سرعت این کلاس حساب باز کنید. این کلاس بیشترین Arcane را دارد. بدین معنی که شما بیشترین آیتم را در طول بازی و از جنازه دشمنان بدست می‌آورید. همینطور Dexterity نیز دیگر خصوصیتی است که در این کلاس بیشترین کاربرد را دارد. همینطور این کلاس یک تیرکمان در اختیارتان قرار می‌دهد تا دشمنان را از راه دور سلاخی کنید! بعد از ضربات شمشیر انرژی به سرعت در این کلاس پر می‌شود و هر ضربه انرژی بسیار کمی می‌خواهد پس می‌توانید پشت سرهم در موقعیت مناسب به دشمنان ضربه وارد کنید. در این کلاس روی Dexterity کار کنید، همینطور تیرکمان را تقویت کنید تا باسها را از راه دور شکست دهید. (برای شروع بازی یکی از کلاس‌های مناسب است.)

راهنمایی در مورد Classهای بازی ELDEN RING / کلاس Astrologer
کلاس Astrologer

5. کلاس Astrologer

در این کلاس از همان ابتدا دو جادو در اختیار دارید و می‌توانید از آنها بر علیه دشمنان از دور استفاده کنید، همینطور از لول ۶ بازی را آغاز خواهید کرد. برای استفاده از این جادوها حتما باید از Staff مخصوصی که در اختیار دارید استفاده کنید. این جادوها یکی برای زدن دشمنان به صورت گروهی و دیگری برای مبارزه با دشمنان تکی مناسب است. این کلاس می‌تواند برای کسانی که حوصله مبارزه تن به تن با دشمنان سرسخت بازی را ندارند مناسب باشد. ولی مشکل اینجاست که شما نمی‌توانید به شکل دائمی از جادو استفاده کنید، چراکه با هربار استفاده از جادو از تولبار آبی شما یعنی Focus کم می‌شود و باید معجون بخورید و آن را پر کنید. (فلاسک آبی رنگ به نام Flask of Cerulean) با این حال یک شمشیر در اختیارتان است و یک سپر چوبی دارید که می‌توانید در مواقعی که با دشمنانی ساده‌تر رو به رو هستید از آن استفاده کنید و جادو را برای باس‌ها و دشمنان مرگبارتر نگهدارید. می‌توانید با شمشیر دشمنان را مخفیانه و به روش‌های مختلف بکشید و جادو را برای مواقع ضروری استفاده کنید. این کلاس بیشترین Mind و Intelligence را دارد. Mind باعث افزایش فوکوس شما می‌شود پس می‌توانید جادوی بیشتری استفاده کنید و Intelligence نیز میزان دمیج جادویتان را افزایش می‌دهد، پس ارتقای این دو را برای این کلاس ضروری است. همینطور نیم نگاهی به Vigor و همینطور Faith داشته باشید و کمی Strength و Dexterity هم افزایش دهید تا بتوانید از سلاح‌های خوب مانند شمشیر برعلیه دشمنان استفاده کنید و یا در صورت لزوم از سپر استفاده کنید. (برای شروع بازی و اگر تجربه ندارید پیشنهاد نمی‌شود. چراکه مدیریت فلاسک‌ها و اسپل‌ها و شمشیرهای مختلف نیاز به تجربه کافی دارد.)

راهنمایی در مورد Classهای بازی ELDEN RING / کلاس PROPHET
کلاس PROPHET

6. کلاس PROPHET

این کلاس نیز دو جادو در اختیارتان است البته در این کلاس می‌توانید خونتان را با Heal پر کنید و همینطور با Catch Flame دشمنان را به آتش بکشید. لول آغازین این کلاس ۷ است. یک نیزه بلند نیز در اختیار دارید که ترکیب خوبی برایتان است. این کلاس ترکیبی از نبردهای تن به تن به همراه جادو است. بیشترین توانایی اینبار در Mind و Faith است. Faith نوع دیگری از جادوها را برایتان آزاد می‌کند که به Staff برای استفاده از آنها نیاز ندارید بلکه یک Finger Seal در اختیارتان می‌گذارد که با آن بتوانید به سمت دشمنان جادو از نزدیک پرتاب کنید یا خود را Heal کنید. با نیزه بلندی که در اختیار دارید از کمی دورتر می‌توانید به دشمنان ضربه بزنید و این را با جادویی که در اختیار دارید ترکیب کنید تا دشمنان را از بین ببرید. (برای شروع بازی و اگر تجربه ندارید پیشنهاد نمی‌شود. چراکه مدیریت فلاسک‌ها و اسپل‌ها و شمشیرهای مختلف نیاز به تجربه کافی دارد.)

راهنمایی در مورد Classهای بازی ELDEN RING / کلاس SAMURAI
کلاس SAMURAI

7. کلاس SAMURAI

کلاسی که هم یک کاتانای قدرتمند در اختیارتان قرار می‌گیرد و هم اینکه می‌توانید از تیروکمان بر علیه دشمنان از دور استفاده کنید، لول شخصیت‌تان نیز ۹ است. یک سپر کوچک هم دارید که حدود 60 درصد آسیب وارد شده از طرف دشمن را دفع می‌کند. لباس سامورایی قدرتمند است و جلوی آسیب را می‌گیرد اما غلت خوردن کمی کند شده است البته نه به کندی کلاس Vagabond پس می‌شود رویش حساب باز کرد. بیشترین توانایی را Dexterity و Endurance دارد. Dexterity قدرت ضربات را افزایش می‌دهد و سرعت آنها را بیشتر می‌کند. Endurance روی انرژی مانور می‌دهد. همینطور با Endurance بالا می‌توانید زره‌های سنگین‌تر به تن کنید. این کلاس برای کسانی که می‌خواهند کاراکتری مانند یک سامورایی خلق کنند بسیار مناسب است و می‌توانید هم از راه دور و نزدیک دشمنان را نابود کنید. (برای شروع بازی یکی از بهترین کلاس‌های بازی است.)

راهنمایی در مورد Classهای بازی ELDEN RING / کلاس PRISONER
کلاس PRISONER

8. کلاس PRISONER

او یک زندانی است و از همان ابتدا اسپل مخصوص خودش یعنی MAGIC GLINTBLADE را در اختیار دارد. این جادو به شما اجازه می‌دهد که دشمنان را غافلگیر کنید. این اسپل را در محلی بکارید و بعد به محل دیگری بروید تا آن از پشت به دشمن برخورد کند. علاوه بر Staff که مخصوص استفاده از جادوهاست، این کلاس یک شمشیر بسیار سریع دارد و به میزان مساوی دارای Dexterity و Intelligence است. این باعث می‌شود از نظر سرعتی بسیار کارآمد باشد و همینطور در برابر دشمنان سپردار نیز بتوانید به راحتی با اسپل خاصی که این کلاس دارد آنها را غالگیر کنید. کسانی که می‌خواهند جاخالی سریع دهند و ضربه بزنند و همزمان از جادو نیز استفاده کنند می‌توانند این کلاس را انتخاب کنند. لول آغارین این کلاس ۹ است. (برای شروع بازی یکی از کلاس‌های مناسب است.)

راهنمایی در مورد Classهای بازی ELDEN RING / کلاس CONFESSOR
کلاس CONFESSOR

9. کلاس CONFESSOR

در این کلاس هم Heal از همان اول در اختیار دارید و هم یک سپر بسیار قدرتمند که جلوی 100 درصد آسیب وارده به شما را می‌گیرد. همینطور با استفاده از Finger Seal علاوه بر Heal می‌توانید به اسپل ASSASSIN’S APPROACH دسترسی پیدا کنید. این اسپل صدای پای شما موقع سقوط را کم می‌کند. این نوع اسپل‌ها برای مخفی‌کاری کارآمد هستند. بیشترین توانایی این کلاس در بخش Faith است و اسپل‌های مخصوص این نوع کلاس جادویی را در اختیارتان قرار می‌دهد و قدرت آنها را افزایش می‌دهد. همینطور این کلاس Mind بالایی دارد یعنی میزان Focus قابل قبولی در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه براینها در بخش Dexterity و Strength نیز تعادل دارد و قدرت ضربات شما را در این موارد افزایش می‌دهد. در کل این یک کلاس کارآمد و بالانس شده است و برای شروع بسیار مناسب است. این کلاس در لول ۱۰ بازی را آغاز می‌کند. (برای شروع بازی یکی از بهترین کلاس‌های بازی است.)

راهنمایی در مورد Classهای بازی ELDEN RING / کلاس WRETCH
کلاس WRETCH

10. کلاس WRETCH

چیز خاصی برای شروع بازی ندارید و از لول یک بازی را آغاز می‌کنید. این کلاس برای افرادی است که خودشان می‌خواهند کاراکتر دلخواهشان را بوجود بیاورند. اما شروع سختی در این کلاس خواهید داشت. او فقط یک گرز ساده دارد و هیچ لباسی به تن ندارد و بعدا در طول بازی باید برایش لباس و سلاح مناسب بدست بیاورید و توانایی‌های مختلف آن را به دلخواهتان افزایش دهید. (برای شروع بازی و اگر تجربه ندارید به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.)

بازگشت به : راهنمای کامل بازی ELDEN RING (منوی اصلی)

قسمتهای دیگر راهنمایی قدم به قدم الدن رینگ (به ترتیب از قسمت اول تا…):

جدیدترین راهنماییهای ساعت هفت در مورد الدن رینگ(کلی):

آخرین مطالب به روز شده

دیدگاه ها بسته شده است